älkää ikinä ostako tätä jauhelihaa!
Atrian sika-nauta 23%... Liha ei ollut tarjoustuote tai pilaantunutta. Paistovaiheessa, kun liha oli raakaa, en huomannut mitään outoa. Mutta kun liha oli paistunut, SE HAJU! En tiedä miten kuvailla hajua, mutta tuota tyhjää huuhdeltua vuokaa (jossa tein jauhelihasta vihannes-jauhelihapataa), mulla tuli yökkäysrefleksejä. En ole mikään lihaherkkä, tää on eka kerta kun ostan tota lihaa. Paljon olen sitä kuitenkin pakottanut alas, kun kerran ruuan siitä tein, ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Ei vatsavaivoja tai pahoinvointia (muuten kun tosta hajusta ja mausta johtuvia). Mikä tätä lihaa vaivaa...
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:40"] Mä en osta kloskaan noita vakuumilihoja, aina tuoretiskistä. [/quote] Olispa mullakin rahaa tehdä noin. Ennen ei missään halpisjauhelihassakaan ole ollut tommosta ongelmaa... Ap [/quote] Pah. Ei se kalliimmaksi tule. Tiskistä voi myös ostaa vähemmän kuin sen pakollisen 400g joka on ei-läskeille aivan liikaa. Joku 200-300g riittää melkein kaikkeen yhdeksi kerraksi. 400g paskapakkauslihoista jäisi vähän vaan yli joten ne laitetaan sit kerralla vaikka mitään tarvetta ei olisi.
[/quote]
Näinhän se on, jos yksin syö. Mä kokkaan yleensä koko perheelle, jolloin 400g on just sopiva eikä aina riitäkään...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:40"]
Mä en osta kloskaan noita vakuumilihoja, aina tuoretiskistä.
[/quote]
Olispa mullakin rahaa tehdä noin. Ennen ei missään halpisjauhelihassakaan ole ollut tommosta ongelmaa... Ap
[/quote]
meidän k-marketissa on useinkin naudan paistijauhelihaa noin 6e/kg tuoretiskistä. Ei ole kalliimpaa kuin vakuumitkaan.
[/quote]
No toi Atrian liha maksoi vähän alle 3€. Ap
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:40"]
Mä en osta kloskaan noita vakuumilihoja, aina tuoretiskistä.
[/quote]
HEH HEH. Puolutteetomien terveystutkimusten mukaan se "tuoretiskin" liha on keskimäärin kaikkein pilaantuneinta ja bakteeripitoisinta.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:52"]Mä luulin pitkään, että raskauksien ja ties minkä syyn takia en voinut syödä vuosiin jauhelihaa, kun se haisi niin pahalta. Sitten aloin kiinnittämään huomiota, että Atrian kanasuikaleissa, lihassa jne. oli poikkeuksetta aina jotain outoa luun ja ja sellaisen kovan läskin? palasia jne. ja kun aloin ostamaan Snellmanin jauhelihaa, niin kappas kummaa mua ei enää yököttänytkään.
Meillä Atria on ollut boikotissa vuosia huonon laadun takia.
[/quote]
Mäkään en pysty syömää enää noita kanasuikaleita.. Ihan kylmät väreet tulee ajatuksesta.
Minä jauhan itse jauhelihani tuoreesta lihasta.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:40"]
Mä en osta kloskaan noita vakuumilihoja, aina tuoretiskistä.
[/quote]
Miten sä kuvittelet, että se lihatiskin jauheliha eroaa siitä vakuumissa olevasta? Muuten kuin säilyvyyden puolesta?
[/quote]
Suojakaasun ällöttävä haju puuttuu
[/quote]
Suojakaasut ovat hajuttomia kaasuja.
http://www.helsinki.fi/kemia/opettaja/aineistot/kaasut/suojakaasu.html
[/quote]
.. eikä sinne boksiin tarvi työntää nenäänsä kun sitä avaa...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:40"]
Mä en osta kloskaan noita vakuumilihoja, aina tuoretiskistä.
[/quote]
Miten sä kuvittelet, että se lihatiskin jauheliha eroaa siitä vakuumissa olevasta? Muuten kuin säilyvyyden puolesta?
[/quote]
olettaisin, että tuoreempaan kun lukee että tänään jauhettua. Elleivät sitten valehtele.
[/quote]
Ihan samaan aikaan (ja samassa paikassa) ja samasta lihasta se on jauhettu kuin se vakuumiin pakattukin...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:40"] Mä en osta kloskaan noita vakuumilihoja, aina tuoretiskistä. [/quote] Olispa mullakin rahaa tehdä noin. Ennen ei missään halpisjauhelihassakaan ole ollut tommosta ongelmaa... Ap [/quote] Pah. Ei se kalliimmaksi tule. Tiskistä voi myös ostaa vähemmän kuin sen pakollisen 400g joka on ei-läskeille aivan liikaa. Joku 200-300g riittää melkein kaikkeen yhdeksi kerraksi. 400g paskapakkauslihoista jäisi vähän vaan yli joten ne laitetaan sit kerralla vaikka mitään tarvetta ei olisi.
[/quote]
Meillä on viisihenkinen perhe, josta kolme henkeä on teini-ikäisiä poikia.. arvaapa mihin 300g jauhelihaa riittää? Aivan.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:40"]
Mä en osta kloskaan noita vakuumilihoja, aina tuoretiskistä.
[/quote]
Miksi? En ole huomannut eroja markettien tieskeissä ja hyllyissä. Hallista ja parjatuista halalkaupoista saa hyvää lihaa tiskistä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:41"]
Jos siihen liha-erään oli käytetty leikkaamaton karju? Niiden liha haisee, tyttö-possujen ei.
[/quote]
Tästä varmaan on kyse.
Yleensä poika-possuilta nipsautetaan vehkeet pois, mutta myös rokottamalla tehtyä kastrointia kai jo on käytössä. Jos se rokote ei ole jostain syystä onnistunut, niin possu alkaa kehittää sitä karjun hajua itseensä.
http://www.lihatiedotus.fi/www/fi/ukk/index.php
Karjuporsaiden kastroinnilla ehkäistään ns. karjun hajun muodostuminen lihaan. Hajun aiheuttavat sukupuolihormoni androsteroni ja suolen mikrobitoiminnan tuloksena syntyvä skatoli. Haju tuntuu vain lihaa kuumennettaessa, joten karjunhajuista raakaa lihaa ei nykymenetelmin pystytä etukäteen tunnistamaan.
[/quote]
Eiks tota karju-jauhelihaa vois myydä urheilijoille, jos siinä on hormoonia ja muuta "tarpeellista"?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:49"]
Kaikki sikanaudat haisee merkistä riippumatta. Ootkohan ennen käyttänyt nautasikaa?
Ja tyypit kun väittää että naudan liha haisee pahalle :D
Mulla meni kanssa kerran pakkasesta yksi paketti kissoille kun en vaan pystynyt paistamaan hajun takia, joskus sattuu näitä paketteja
[/quote]
Kyllä olen ennenkin käyttänyt nautasikaa. Mulle on tulossa kissa kahden kuukauden päästä. Uskaltaako niille ihan hyvin antaa esim. just tota raakaa jauhelihaa? Paistaminen ei ole hyvö juttu kissojen kannalta, mutta jotenkin hirvittää tuo raaka liha, siellähän voi olla mitä vaan. Ap
[/quote]
Madota kissat.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:20"]
Halpaa ja hyvää ei ole olemassa
[/quote]
Paitsi Lidlissä. :)
Tarkoitinkin aapee, että oletko ennen käyttänyt nautasikaa ja nyt ostit sikanautaa? Ne on erilaisia, sikanaudassa on enemmän sikaa kuin nautaa ja siksi haisee usein pahalle.
Itse ostan useimmiten naudan jauhelihaa, mutta joskus nautasikaa, en juuri koskaan sikanautaa, ellei ole sellainen ruoka missä sitä jauhelihaa ei edes huomaa. En vain pysty syömään esim jossain kastikkeessa, laatikossa menee
Laita jauhelihasta palautetta Atrialle. Toivottavasti pakkaus vielä löytyy ja laita merkkinät valmistajalle. Nykyään saavat hyvin selville, jopa kasvattajat, ruokinnan, eläimen iän jne.
Luulen, olevan Atrian todella kiitollinen ja varmasti haluavat tehdä yhteistyötä kuluttajien kanssa.
Laita sähköpostia heti, jos tuotteessa on jotakin vikaa, vetävät lihan myynnistä ja korvaavat sinulle.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:40"]
Laita jauhelihasta palautetta Atrialle. Toivottavasti pakkaus vielä löytyy ja laita merkkinät valmistajalle. Nykyään saavat hyvin selville, jopa kasvattajat, ruokinnan, eläimen iän jne.
Luulen, olevan Atrian todella kiitollinen ja varmasti haluavat tehdä yhteistyötä kuluttajien kanssa.
Laita sähköpostia heti, jos tuotteessa on jotakin vikaa, vetävät lihan myynnistä ja korvaavat sinulle.
[/quote]
Kuluttajalle ulkoistettu laadunvalvonta.
Hei! Kuulostaa ihan samalta kuin mun kokemus erään kerran ostettuani jotakin jauhelihaa. En harmiksenikaan enää muista merkkiä tai että oliko myös sikaa. Mutta se HAJU siinä oli hirveä ja maku. Hukkaan meni koko ruoka kun ei pystynyt syömään yökkimättä. Katsoin pakkausta ja siinä oli vielä päiväystä pitkään jäljellä. Sitten huomasin pakkauksen pohjalla olevan jotakin mudan tai saven näköistä paksua kökköä ja paljon. Siis aivan kuin mutaa suoraan maasta kaivettuna! Ihan saman näköistä. En ikinä ole nähnyt jauhelihassa sellaista. Haju paistettaessa oli todella kuvottava. Olin jo tekemässä reklamaatiota valmistajalle, mutta jostain syystä se sitten jäi tekemättä. Ja ajattelin etten toisaalta edes halua tietää mitä se kuoleman hajuinen mönjä rasian pohjalla oli. Pilaantuneelta se ei haissut, koska vanhentunut jauheliha haisee erilaiselta. Sen jälkeen en ole enää ikinä ostanut jauhelihaa enkä syönyt. Hyi kuvotus..
N26
Snellmannin jauheliha haisee. Ei Atrian. Tuli otettua se halvin paketti ja ihmeteltiin hajua. Olikin Snellman.
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta kloskaan noita vakuumilihoja, aina tuoretiskistä.
Kerrotko nopeasti miten se lihatiskiin 5kg:n laatikosta kaadettu, Atrialla jauhettu, jauheliha eroaa siitä Atrian jauhelihasta mitä siellä pakattujen lihojen tiskissä myydään? Jos otat sen siinä muovikääreessä, et suojakaasuun pakattuna?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:40"]
Mä en osta kloskaan noita vakuumilihoja, aina tuoretiskistä.
[/quote]
Aijai, tiedätkö mistä se jauheliha laitetaan sinne tuoretiskiin. Joskus isoista vakuumeista, joskus puretaan niitä pieniä, varsinkin jos päiväykset lähestyy loppuaan.
terv. tuoretiskin myyjä