Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla sellainen kehonkuvan häiriö ettei tajua olevansa ylipainoinen?

Vierailija
22.03.2022 |

Puhun itsestäni siis. Olo tuntuu kevyeltä eikä peilistäkään katsottuna nyt niin huono ole mutta vaaka sanoo että mulla on melkein 20 kg ylipainoa, mitä ihmettä? Töissäkin työkaverit selittää että niin hyvä sun on kun ei ole koskaan tarvinnut laihduttaa jne. Eivätkö hekään näe tuota? Sen kyllä tiedostan että kävelen ehkä sirommin kuin näillä kiloilla odottaisi?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus paljastuu valokuvista.

Kamera kylläkin lisää kiloja.

Jännästi ryhmäkuvassa kaikki duunikaverit näytti ihan samalta kuin livenäkin eikä yhtään sen tuhdimmalta. Jopa hekin jotka olin kuvitellut itseäni tuhdimmiksi olikin todellisuudessa kapoisempia kuin minä se ja paksuin olinkin ihan itse.

Ja tuo kuva oli siis sellainen, etten ensin edes tunnistanut siitä itseäni vaan kuvittelin että kyseessä on toinen kuva kuin se johon minunkin oli pakko osallistua. Olin siis vältellyt kameroita (ja peilejä) viimeiset vuodet. Thank god en sentään ääneen sitä möläyttänyt että kuka tuo tyyppi on tässä kuvassa vaan katsoin ensin oikein kunnolla ja hartaasti sitä vierasta ihmisistä jolla oli ihan samanlainen paita ja samanvärinen tukka..

Sen jälkeen oli pakko alkaa laihduttaa ja motivaatio kun meinasi kadota niin mielikuva tuosta kuvasta antoi kummasti potkua.

Vierailija
42/59 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuva alusvaatteissa istumassa edestä sivulta ja takaa. Tosiaan vaatteet, kuvakulmat, kaupan peilit, kiinnittää huomiota parhaisiin puoliin kun katsoo peiliin. Vähän sama kun kulkee näitä meemejä "me in profile picture, me tagged in friends picture".  Itseään pystyy huijaamaan. Ja tämä kaikki ihan omaan kokemusta. Kun korona alkoi, ajattelin että oon vähän ylipainoinen, itse arvioin jonkun että ehkä 90-95 kg, että käynhän mä salilla 3 krt viikossa. Astuin puntarille, lopetin painon lisäämisen kun mittari näytti 110 kg!!, en siis koskaan tiedä paljonko oikeasti painoin. Aloin syömään ja liikkumaan, ja nojasin puntariin, kunnes eräänä päivänä ne pysähtyi 102 kg :D, tänään 72 kg  Mulla on jotain vanhoja vaatteita, kuten sikakallis toppatakki, joka oli pahimmillaan kireä, nyt siihen uppoaa. Ja mielestäni olin "vähän " ylipainoinen. Kukaan ei koskaan kommentoinut painoa, lääkäri sanoi että muutaman kilon pudotuskin auttaa. 

Itse näin itseni bikineissä ikkunan heijastuksesta viime kesänä ja aluksi oikein säikähdin, että noinko hyvin tähän uuteen kotiin näkyykin muiden pihoista. Sitten vasta tajusin, että se tätimäinen ilmestys olen mä itse. Ja siis olin katsonut vielä peilistä kun laitoin aurinkohatun päähän ennen pihalle menoa, että ihan on ok ja siinä heijastuksessa olinkin tosiaan kuin joku 60-vee tissikäs ja mahakas "täti monika" jonka bikinit oli kadonnut johonkin makkaroiden alle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frendejä mukaillen täytyy ihmetellä miten monta kameraa minuakin sitten aina kuvaa...

Tai miten se kamera saa aina vain minuun extraa kun samassa kuvassa oleva näyttää aina ihan samalta kuin kasvotustenkin ja mä olen se ainoa joka on saanut lisäkiloja..

Vierailija
44/59 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laihimillani minä painoin 85 kiloa, pituutta 185 senttiä ja kun omalääkärini näki minut, meinasi laittaa lähetteen anoreksipolille. sanoi ettei yhtään kiloa saa enää tippua. Tuohon aikaan tein vielä mallinakin töitä, joten olin oikeastikin pienikokoinen. lihaksisto oli kyllä normaalia paremmassa kunnossa (olin urheillut lapsesta saakka)  ja siitä "suuri" paino.  jos muut näkevät sinut hoikkana, niin mitä luultavimmin olet hoikka, sanoi vaaka mitä vain.  painoindeksi ei ole kovin hyvä metodi sanoa kuka on ylipainoinen ja kuka ei.

Ei millään pahalla, mutta ei kuulosta kovin uskottavalta, jos et ole mies. Oma puoliso on entinen huippu-urheilija palloilulajien puolelta eli lihasta oli nuorena miehenä varmasti selvästi keskivertomiestä ja ketä tahansa lihaksikasta naista enemmän ja muistan, kun tutustuimme, niin herra painoi 74 kg, eikä ollut silloinkaan mikään tuulen nussima vinkuheinä. Uran loputtua paino on  sahannut 85 ja 92 kg välissä, ja on itsekin sitä mieltä, että korkeimmillaan sitä on jo selvästi liikaa (ja se muuten jo myös näkyy) ja tuo 85 kg on vielä sellainen paino, jossa tuntee itsensä nippanappa normaalipainoiseksi.

Vierailija
45/59 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa se vaaka helvettiin.

Vierailija
46/59 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikalihavuus on todellakin uusi normaali. Olen sukuni anorektikko 70 kilon painolla. Minua siis nimitellään anorektikoksi ja ulkonäköäni kommentoidaan tuulen nussimaksi heinäksi. 

Myös nimitys auraskeppi tai kukkakeppi ovat olleet minun kuulemiani sanoja. Minulla on vieläkin 20 kg ylipainoa, aiemmin 40 kg. Painonpudotus jatkuu, olen vanhempi mies.

Tottakai nekin on käytössä. Ei ne sinällään loukkaa kun on ollut joskus hyvin ylipainoinen. Ehkä siinä sitten on enemmän juuri sitä kun ennen sanottiin läskiksi niin sitten halutaan jollain tapaa ulkonäköä kommentoiden laittaa johonkin lokeroon. Koko ikänsä normaalipainoisena pysyneellä tuskin on mitään lokeroa. Tsemppiä kilojen karistukseen. Terveydestähän tässä on loppujenlopuksi enemmän kyse kuin estetiikasta.

Vierailija
47/59 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi ryhmäkuvassa kaikki duunikaverit näytti ihan samalta kuin livenäkin eikä yhtään sen tuhdimmalta. Jopa hekin jotka olin kuvitellut itseäni tuhdimmiksi olikin todellisuudessa kapoisempia kuin minä se ja paksuin olinkin ihan itse.

Ja tuo kuva oli siis sellainen, etten ensin edes tunnistanut siitä itseäni vaan kuvittelin että kyseessä on toinen kuva kuin se johon minunkin oli pakko osallistua. Olin siis vältellyt kameroita (ja peilejä) viimeiset vuodet. Thank god en sentään ääneen sitä möläyttänyt että kuka tuo tyyppi on tässä kuvassa vaan katsoin ensin oikein kunnolla ja hartaasti sitä vierasta ihmisistä jolla oli ihan samanlainen paita ja samanvärinen tukka..

Sen jälkeen oli pakko alkaa laihduttaa ja motivaatio kun meinasi kadota niin mielikuva tuosta kuvasta antoi kummasti potkua.

Tämä on jännä ilmiö miten ihminen menettää katsoessaan valokuvaa yhteyden itseensä ja näkee itsensä vieraan silmin.

Vierailija
48/59 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikalihavuus on todellakin uusi normaali. Olen sukuni anorektikko 70 kilon painolla. Minua siis nimitellään anorektikoksi ja ulkonäköäni kommentoidaan tuulen nussimaksi heinäksi. 

No huh huh!!

Kuulostaa kyllä todelliselta lähiöroskasakilta !!

Tämän kommenttisi myötä niin sinäkin!

Vierailija
49/59 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laihimillani minä painoin 85 kiloa, pituutta 185 senttiä ja kun omalääkärini näki minut, meinasi laittaa lähetteen anoreksipolille. sanoi ettei yhtään kiloa saa enää tippua. Tuohon aikaan tein vielä mallinakin töitä, joten olin oikeastikin pienikokoinen. lihaksisto oli kyllä normaalia paremmassa kunnossa (olin urheillut lapsesta saakka)  ja siitä "suuri" paino.  jos muut näkevät sinut hoikkana, niin mitä luultavimmin olet hoikka, sanoi vaaka mitä vain.  painoindeksi ei ole kovin hyvä metodi sanoa kuka on ylipainoinen ja kuka ei.

Älä valehtele. Olet ylipainon partaalla.

en ollut, minulta törröttivät tuossa painossa luut läpi ja käytin xs koon vaatteita. Jos olisit edes yrittänyt päästä ala-asteesta läpi ja edennyt ylä-asteelle asti, niin sinäkin ymmärtäisit miten samanpituisilla ihmisillä voi olla hyvinkin erilainen paino ja silti kaikki näyttävät yhtä hoikilta tai pullkoilta. Voisit myös opetella käyttäytymään....

Vierailija
50/59 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strech. Kun samat farkut venyy mitkä meni 10 killoa sitten, kuvittelee ettei ole lihonut. Sitten kun pistää sen joustamattoman juhlamekon ja kattoo peilistä, niin totuus iskee vasten kasvoja.  

Vierailija
51/59 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä voi 85 kiloinenkin olla hyvin solakka. Paras keino määrittää onko lihonut tai ei ja miten paljon, on mittanauha. Ottaa kehostaan mitat, esim. lantion ja  vyötärön ympärys, reiden ympärys, käsivarren ympärys ja mittataulukkoon myös merkkaa tarkasti miten ja mistä kohtaa mitat on otettu - näissäkin on niin paljon vaihtelua ja muistiin ei pidä luottaa, että aina olen näin ottanut. Siinä on sitten aika lailla hyvä mitta oman kehon muutoksille. kertoo asiat paremmin kuin paino

Vierailija
52/59 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh!!
Kuulostaa kyllä todelliselta lähiöroskasakilta !!

Joo mietin samaa

Vierailija
53/59 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietysti niitten on helppo huuella kun ovat läskipossuja itse, koittavat saada paremman itsetunnon muita haukkumalla

Vierailija
54/59 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on hoikat jalat ja kädet niin ei sitä niin isolta näytä

Mulla on kans hoikat kädet ja hoikat jalat ja 10 kg ylipaino ei näy ulospäin

Vierailija
55/59 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tälläisiä naisia sais olla paljon enemmän jotka uskaltaa elää eikä stressaa kiloista.

Vierailija
56/59 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tälläisiä naisia sais olla paljon enemmän jotka uskaltaa elää eikä stressaa kiloista.

Joo! Tää on niin huumetta tä läskihysteria et sais olla pal enemmä nais. Ei ne kilot sulaa hysterialla, tai miksi ei, muttta silloin pitää ottaa kevyemmin painoa suuhun, mieluiten stressittömästä voima ruuasta.

Vierailija
57/59 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Huippumallit on 180cm ja painoa 55-65kg.

Vierailija
58/59 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävä, joka on oikeasti hoikka ja sporttinen ja kertoo usein kuinka hänellä on x-mallin vartalo, paitsi että ei ole. Vartalo on mallia I, eli ei juurikaan erottuvaa vyötäröä, eikä lantiota vaan tasapaksu kroppa. Sitten hän ihmettelee, kuinka osa vaatteista saa hänet hoikan ihmisen näyttämään valaalta. Hääpukujakin piti ostaa kaksi, kun ensimmäinen ei mairitellut keskivartaloa. Ystäväni oli tilannut puvun sovittamatta, katsoen ja olettaen että oma kroppa on saman mallinen kuin mallilla katalogissa.

Itse hämmästyn usein jos näen yllättäen esim. kaupungilla kulkiessa oman peilikuvani, että kuka tuo huonoryhtinen ihminen on. Oma mielikuvani on että olen hyvinkin ryhdikäs.

Vierailija
59/59 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, 55 kiloa täällä! Painoindeksin mukaan reippaasti normaalipainoinen, varaa pudottaa ylimääräistä melkein viitisen kiloa. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi