Kysy lapseltasi mikä on piirtoheitin
Kommentit (30)
Häh? Onko kaikki hyvin? (Soitin tyttärelleni 32 v.)
Semmonen iso piirros jota heitetään.
Poika 8 v.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:13"]Semmonen iso piirros jota heitetään.
Poika 8 v.
[/quote]
:D
Eikö kouluissa ole enää piirtoheittimiä?
Anteeksi mahdollinen tyhmä kysymys, tästä on jo yli kymmenen vuotta kun olen viimeksi ollut opiskelija. Lähipiiriin ei myöskään kuulu yhtään koululaista tai opiskelijaa.
"Se on se juttu mitä koulussa käytetään, kun heijastetaan esim. jotain kokeita tai sellasta, semmoselle valkoselle kankaalle"
Tyttö 13v, 7lk.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:17"]Eikö kouluissa ole enää piirtoheittimiä?
Anteeksi mahdollinen tyhmä kysymys, tästä on jo yli kymmenen vuotta kun olen viimeksi ollut opiskelija. Lähipiiriin ei myöskään kuulu yhtään koululaista tai opiskelijaa.
[/quote]
Ei kuulu, olen syntynyt 98 ja olen viimeksi nähnyt piirtoheittimen ala-asteella vuonna 2007
Mikä se sitten on en tiedä ja mulla ei oo lapsia, joilta kysyä, onko se joku tabletin lisälaite jolla kuvan voi heijastaa seinällä?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:17"]Eikö kouluissa ole enää piirtoheittimiä?
[/quote]
Ei kuulu, olen syntynyt 98 ja olen viimeksi nähnyt piirtoheittimen ala-asteella vuonna 2007
[/quote]
Siis ei ole enää! Sori, ajatukset ihan muualla.
Nykyään käytetään videotykkiä. Siihen tosin voi liittää skannerin, jonka avulla voi edelleen käyttää kalvoja.
12 vuotias vastasi, että se on se minkä avulla tehtiin varjokuvia kuviksen tunnilla. :) Uuteen kouluun on sellainenkin siis hankittu.
Näillä on dokkarit ja hipasunäyttö taulut käytössä ja tabletit.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:17"]Eikö kouluissa ole enää piirtoheittimiä?
[/quote]
[/quote]
Meillä oli niitä viellä 2012, kun pääsin ysiltä.
Joku piirrustuksien heittelijä? Kuka sellasta tarvii?
poika 9v
"nyt on vaikea sanoa, ei tule mieleen " Poika 10v.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:21"]12 vuotias vastasi, että se on se minkä avulla tehtiin varjokuvia kuviksen tunnilla. :) Uuteen kouluun on sellainenkin siis hankittu.
[/quote]
[x] hipaisutaulu
Tarkoitatko hipsuttelutaulua?
No se millä heijastetaan kankaalle kalvolta juttuja. Ei niitä kai enää ole, onneks ei ainakaan yliopistolla. Näin sanoi tyttö 19v
"öö iskä mikä sul on, se on sellai höskä joka näyttää kuvan sellasel verhol" 12 vee.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:17"]Eikö kouluissa ole enää piirtoheittimiä? Anteeksi mahdollinen tyhmä kysymys, tästä on jo yli kymmenen vuotta kun olen viimeksi ollut opiskelija. Lähipiiriin ei myöskään kuulu yhtään koululaista tai opiskelijaa. [/quote] Ei kuulu, olen syntynyt 98 ja olen viimeksi nähnyt piirtoheittimen ala-asteella vuonna 2007 [/quote] Meillä oli niitä viellä 2012, kun pääsin ysiltä.
[/quote]
Sama täällä, koko yläaste käytettiin ja lopetin peruskoulun myös 2012.
1998 syntynyt kuvaili ihan oikein muuten, mutta kuvaili dokumenttikameran. On kuulemma piirtoheittimiäkin (musan ope käytti yläasteella) mutta hänen mielestään nämä kaksi vempainta on yksi ja sama.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:21"]
12 vuotias vastasi, että se on se minkä avulla tehtiin varjokuvia kuviksen tunnilla. :) Uuteen kouluun on sellainenkin siis hankittu.
[/quote]
Tosi outoa lukea tämmösiä kuvauksia koulusta! Hipsunäyttöjä ja tabletteja koulussa? Kauheen vaikee tajuta, vaikka oon itekin vasta 19. Ei meillä ammattikorkeessakaan ole mitään tuollaisia.
En minä tiiä. Tyttö 11v.