Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin yliopistoon jos ka on 5.5-6?

Vierailija
02.09.2015 |

Kolmas vuosi lukiossa alkaa ja päättötodistuksen keskiarvoksi näyttäisi jäävän alle kutosen. Mitä voi opiskella yliopistossa tällaisella keskiarvolla?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vaan. AMKiin et varmaan pääsisi hyvään kaupunkiin, mutta yliopiston pääsykokeisiin pääsevät kaikki. Valoja

Vierailija
2/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin vaan. eikös niihin mennä pääsykokeella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olisin sanonut, mihin vain.

Vierailija
4/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos luet kovasti niin voit päästä pääsykoekiintiössä lähes minne vaan, siinä kiintiössä ei siis oteta huomioon lukioarvosanoja ollenkaan. Mutta en oikein usko että jaksat lukea niin paljon.

Vierailija
5/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon pyrkiessähän keskiarvoa ei katsota lainkaan, vaan ainoastaan YO-todistuksen arvosanoista voi saada lähtöpisteitä. Niilläkään ei ole merkitystä, jos pääsee pääsykoepistekiintiössä. Mutta miksi haluat yliopistoon, jos sinua ei teoreettinen opiskelu kiinnosta?

Vierailija
6/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin vaan, päättötodistuksella voit pyyhkiä annelisi yliopistoon hakiessa.

Vierailija
7/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon yliopistoon pääsevät kaikki.

Vierailija
8/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka toi heikko keskiarvo johtuisi pelkästä kiinnostuksen puutteesta ja laiskuudesta, eli tyyliin keskittyisit tunneilla leikkimään puhelimellasi ettet vahingossakaan oppisi mitään etkä lukisi kokeisiin yhtään, on silti vaikea uskoa että pystyisit opiskelemaan yliopistossa yhtään mitään. Yliopisto-opiskelu vaatii niin paljon enemmän omaa motivaatiota ja työtä.

Vierailija
9/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene amikseen niin pärjäät siellä. Ei sinusta oo lukumieheksi/naiseksi.

Vierailija
10/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin surkea keskiarvo? Missä oppiaineessa paras numero?

Vierailija
11/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta juttelin parin työkaverin kanssa koulumenestyksestä. Molemmilla keskiarvo oli ollut kutosen luokkaa. Sittemmin toimen oli päätynyt ammattioppilaitoksen jälkeen yliopistoon (DI) ja toinen ammattikorkeakouluun (tradenomi).

Molemmat työskentelevät asiantuntijatehtävissä.

Vierailija
12/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän näyttää olevan se ongelma, että kannattaako sinne yliopistoon edes mennä, mikäli lukumotivaatio on jo lukiossa ollut tuota luokkaa. Ammattikorkeat ovat käytännönläheisempiä, mutta suuren suosionsa takia niihin ei tosiaan enää vain kävellä sisälle. Tietyt alat vaativat lukiolaisilta ällän paperit jotta pääsee edes pääsykokeisiin.

Vierailija
13/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet edes päässyt lukioon jos keskiarvo on tuota luokkaa? Onhan se yläastetta vaativampi, mutta sun keskiarvon on täytynyt laskea varmaan kahdella numerolla kuitenkin. Eikö opettajat ole kiinnittänyt huomiota tai etkö itse ole aikaisemmin yrittänyt ryhdistäytyä?

Vierailija
14/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 19:43"]

Miten olet edes päässyt lukioon jos keskiarvo on tuota luokkaa? Onhan se yläastetta vaativampi, mutta sun keskiarvon on täytynyt laskea varmaan kahdella numerolla kuitenkin. Eikö opettajat ole kiinnittänyt huomiota tai etkö itse ole aikaisemmin yrittänyt ryhdistäytyä?

[/quote]

Osa lukioista on sellaisia, että niihin ei ole keskiarvorajaa ollenkaan tai sitten muuten vain otetaan kaikki hakeneet sisään. Joten on täysin mahdollista päästä tuolla keskiarvolla lukioon.

Vierailija
15/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lukion keskiarvo 7, jossa parhaat arvosanat olivat kaikista muista kuin lukuaineista ja paperit olivat CCMM. Pääsin ekayrittämällä yliopistoon, siellä kaikki arvosanat 3-5 (asteikko 1-5) ja gradu valmiiksi kuukaudessa. Olin susihuono lukiossa ja yläasteella, ei vaan kiinnostanut. Yliopisto sen sijaan oli niin iso unelma, että se herätti musta eloon ihan toisen puolen. En varmasti ole ainut.

Vierailija
16/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 19:48"]

[/quote]

Osa lukioista on sellaisia, että niihin ei ole keskiarvorajaa ollenkaan tai sitten muuten vain otetaan kaikki hakeneet sisään. Joten on täysin mahdollista päästä tuolla keskiarvolla lukioon.

[/quote]

Onko oikeasti? Mä olen nimittäin ollut maaseutulukiossa, joka oli kyseisen seutukunnan ainoa, mutta kyllä sinnekin oli keskiarvoraja (jotain seiskan pintaan), koska katsottiin, että heikommalla keskiarvolla ei kannata tulla lukioon.

Vierailija
17/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol! Ei ole sun paikka tosiaan.

Vierailija
18/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäm Kova Korkeakoulu eli EKK Porvoossa.

Vierailija
19/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 22:28"]

[/quote]

[/quote]

Onko oikeasti? Mä olen nimittäin ollut maaseutulukiossa, joka oli kyseisen seutukunnan ainoa, mutta kyllä sinnekin oli keskiarvoraja (jotain seiskan pintaan), koska katsottiin, että heikommalla keskiarvolla ei kannata tulla lukioon.

[/quote]

Kyllä todellakin on osa lukioista sellaisia, joihin ei ole mitään keskiarvorajaa.

Vierailija
20/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 22:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä todellakin on osa lukioista sellaisia, joihin ei ole mitään keskiarvorajaa.

[/quote]

Löytyipä tällainen uutinen:

http://yle.fi/uutiset/porissa_paasee_lukioon_jopa_alle_6n_keskiarvon/6687807

"Meri-Porin Lukioon pääsivät kaikki hakeneet. Alin keskiarvo oli 5,4."

Niin niistä keskiarvorajoista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi