Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja taltutti oppilaan, toimiko oikein?

Vierailija
02.09.2015 |

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201509020154934_v0.shtml

Mun mielestä opettaja toimi erinomaisesti. Oli rauhallinen aikuinen, puuttui koulukiusaamiseen (kolmatta hakattiin) ja esti enempää väkivaltaa tapahtumasta.

Olen itse koulussa saanut pelätä fyysistä väkivaltaa, jopa kokenutkin "pientä" ihan suoraan opettajan silmien edessä (tönimistä, kampittamista), ja olisi kyllä ollut valtava helpotus, jos asiaan olisi puututtu.

Varsinkin tässä tapauksessa, kun ei ole selvästikään ihan pienin nassikka kyseessä. Varmasti saa halutessaan pahaa jälkeä aikaan. Mä en voi oikeasti edes ymmärtää, että aletaan syyttämään opettajaa tai arvuuttelemaan toimiko oikein kun opettaja PUUTTUU koulukiusaamiseen. Asia, josta vingutaan vuodesta toiseen, ja sittenkun puututaan, opettajalle suututaan? Mitä ihmettä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun opettaja rauhoitti oppilaan selkeästi kivuttomasti.

Vierailija
2/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein toimittu opettajalta mun mielestä, varsinkaan kun tälle riehujalle ei varmastikaan koitunu tosta muuta haittaa kun kolaus egolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakatulta murtui käsi ja naama meni aika pahaan kuntoon. Opettajalla on pitkä kokemus taistelulajeista ja osasi hoitaa tilanteen hienosti. Toimi täysin oikein.
Hakkaaja on erityisluokalla paha ongelmanuori.
T:koulun entinen oppilas ja salossa asuva

Vierailija
4/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän näytti olevan iso jässikkä jo. Tuohan saa hengen pois pienemmältä teiniltä kevyesti halutessaan.

Vierailija
5/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan pojan ruokailutottumuksilla jotain tekemistä ongelmien kanssa. Pari ES:ää aamupalaks niin muutkin pysyy virkeenä.

Vierailija
6/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi ihan oikein. Sitäpaitsi tossa videopätkässä tuo opettaja näyttää jopa tuota hakkaajaa pienemmältä, että onni kun oli sitä taistelulaji taustaa niin osasi hakkaajaa suht koht satuttamatta panna maahan.

Vierailija
7/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin mua aidosti hämmentää se, millon Suomen on vallanut tää ajatus, että tekijää pitää aina suojella eniten. Tässäkin ihan kysytään, että tekikö oikein? Kun selkeästi vaihroehtoja oli tasan kaksi. Joko a) se, että uhrin hakkaamista jatketaan tai b) hakkaaja taltutetaan kun ei kuuntele puhetta. Eihän tossa OLLUT mitään muita vaihehtoja? Olisiko sitten sen koulukiusatun hakkaaminen ollut jotenkin hyväksyttävämpää?

Miten täällä on menty siihen, että esim. vankeusrangaistuksessa ollaan eniten huolissaan tekijöiden kuntoutumisesta ja pärjäämisestä? Tai siihen, että isiksen joukoista palaavat saavat terapiaa, kun toisissa maissa he menevät linnaan ja/tai kansallisuus pois? Mikä tän kaiken takana on?

Vierailija
8/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein toimi. Toivottavasti tuolle opettajalle ei koidu ongelmia tuosta. Koulukiusaaminen on jatkuvaa eikä se lopu ellei siihen puututa kunnolla. Mediassa toki on paljon koulukiusaamisen ehkäisemiseksi kampanjoita mutta ne ei lopeta sitä kiusaamista.

Vierailija
9/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 17:11"]

Hakatulta murtui käsi ja naama meni aika pahaan kuntoon. Opettajalla on pitkä kokemus taistelulajeista ja osasi hoitaa tilanteen hienosti. Toimi täysin oikein. Hakkaaja on erityisluokalla paha ongelmanuori. T:koulun entinen oppilas ja salossa asuva

[/quote]

Voi luoja.. Ja sitten oikeasti lähdetään edes kysymään, toimiko oikein keskeytgäessäön väkivallan. Mä oo oikeasti ihan sanaton.

Vierailija
10/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 17:16"]

Onkohan pojan ruokailutottumuksilla jotain tekemistä ongelmien kanssa. Pari ES:ää aamupalaks niin muutkin pysyy virkeenä.

[/quote]Mulla on sellanen kutina, ettei kyseisen pojan vanhemmat oikeen hanskaa elämänhallintaa missään suhteessa. Joten olisi aika järkyttävää, jos äiti on mennyt vinkumaan miten hänen juho-augustia on kohdeltu kaltoin.

Vierailija
11/12 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 17:20"] 

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 17:11"]

Hakatulta murtui käsi ja naama meni aika pahaan kuntoon. Opettajalla on pitkä kokemus taistelulajeista ja osasi hoitaa tilanteen hienosti. Toimi täysin oikein. Hakkaaja on erityisluokalla paha ongelmanuori. T:koulun entinen oppilas ja salossa asuva

[/quote]

Voi luoja.. Ja sitten oikeasti lähdetään edes kysymään, toimiko oikein keskeytgäessäön väkivallan. Mä oo oikeasti ihan sanaton.
[/quote]

Hei me ollaan suomessa. Tietenkin noin yksinkertainen asia pitää kyseenalaistaa. Tää menee vaan hullumaksi koko ajan, lapset alkaa määrällä aikuisia ja aikuiset on neuvottomia. Toivon mukaan omat lapset osaisivat kunnioittaa aikuisia ja toisia ihmisiä yleensäkin

Vierailija
12/12 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä opettajat enää tekee, niin heitä syytetään mediassa aina. Mitä sitten tuossa olisi pitänyt tehdä? Antaa ison kaverin jatkaa riehumista ja vahingoittaa toisia?

Kuka enää edes haluaa opettajaksi, kun heidät on otettu median hampaisiin niin kovasti? Ja kuka opettaja enää uskaltaa toimia tiukan paikan tullen, kun kaikesta voi joutua iltapäivälehtiin?