Suomen kaunein kesämökki
Nyt alkaa, tässä jaksossa esitellään skandinaavisia mökkejä.
Kommentit (930)
Olipa hauska seurata tuomareiden arvostelua kolmannessa kohteessa. Eka kohde oli haukuttu paljaaksi, no eipä se tässä kolmannessa haitannut. Entä sauna, joka oli niin tuiki tavallinen, eikä ollut missään linjassa mökkiin. Eivät keksineet oikein mitään sanottavaa siitä. Jonkun taviksen mökillä olisivat haukkuneet myös räikeät aurinkopaneelit, mutta nyt niistä ei hiiskahdettukaan.
Itse tykkäsin eniten kakkoskohteesta.
Kyllä huomasi miten huono maku tuomareilla oli; Antoivat täydet kolme 10p sille Oulussa joen varressa olleelle tönölle. Tönö oli:
-Merikontin mallinen putki
-Pihalla ainoa esine oli vanha irtokamiina, joka oli ruostunut keskelle pihaa
-Edes laituria ei veneelle ollut
Kyllä nauratti miten huonoja tuomareita ohjelmaan saatu. Olisin antanut 4/10p.
Vierailija kirjoitti:
Olipa hauska seurata tuomareiden arvostelua kolmannessa kohteessa. Eka kohde oli haukuttu paljaaksi, no eipä se tässä kolmannessa haitannut. Entä sauna, joka oli niin tuiki tavallinen, eikä ollut missään linjassa mökkiin. Eivät keksineet oikein mitään sanottavaa siitä. Jonkun taviksen mökillä olisivat haukkuneet myös räikeät aurinkopaneelit, mutta nyt niistä ei hiiskahdettukaan.
Kakkoskohde oli näperrelty viimeisen päälle täyteen pientä yksityiskohtaa ja koriste-esinettä juuri kuvauksia varten, mutta luultavasti arjessa tuota krääsää ei jaksa varoa ja ylläpitää tuossa määrissä.
Kaikki nuo mökit, jossa on piha täynnä kalusteita ja keittopisteitä, ovat viihtyisiä ja käyttökelpoisia melkoisen lyhyen ajan vuodesta. Suomessa on keskimäärin 12 hellepäivää kesässä, muulloin on pilvistä, sataa, tuulee ja on itikoita, ampiaisia ja paarmoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun mökkikunnassa vuoden ympäri. Vähällä käytöllä ovat nuo suurella vauhdilla pystyyn pykätyt mustaseinäiset lasikuutiot. Kaksi kertaa kävi tuo läheinen mökkeilijä paikalla. Ranta sillä onkin pohjoiseen ja talo märkien kallioiden välissä. Mutta kun väkisin piti saada mökki, ja viimeisimmän muodin mukaan suunniteltu, niin semmoisen sitten saivat.
Eniten kauhistuttaa katsella noiden veneilytaitoja. Joita ei siis ole.Pohjoisrannassa ei ole mitään vikaa, ja moni pitää kallioita hyvin kauniina. Sinä sen sijaan jostain syystä katsot asiaa hyvin pahantahtoisten lasien läpi, voisit miettiä, että miksi.
Jaa että ihan pahantahtoisesti? Mietitäänpä: mikäli luonnonvarojen tuhlaaminen käyttämättömien rakennusten pykäämiseen on sitten hyväntahtoista, niin sitten olen se vastakohta.
Kyllä minä mielelläni pitäisin suojaisat poukamat ja lahdet ihan luonnontilassa.
Miksipä kuljettaa älyttömän kokoisella, savuttavalla proomunpskalla elememttejä pystytettäväksi, metrien korkuisia ikkunoita ja jo alkumetreillä parturoida saariston matalat männyt alas, että mahtuu se terassi? Miksi? Kun ei siellä käydä , saatika vietetä aikaa.
Joku instatili ja siihen parit kuvat.
Minusta se vaan on tämän luonnon ja kaiken materian tuhlausta, niin turhaa.Mainitsen vielä, että minun talo on ollut tällä paikalla 1600-luvulta. Pidän kestävänä asumismuotona.
Jaa asutko sä Raaseporin linnan raunioissa vai missä? 1600-luvun torpassa oli sammalella tilkityt luonnon kivet ja savilattia. Mahtaa olla mukavaa touhua, yhtä lämmin (lue: kylmä) kuin ulkona :D Ei tää ny mikään Rooma ole missä oli vesivessatkin ennen keski-aikaa..
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirvee se puolikas mökki!
Miten se pysyy lämpimänä, kun oli vain se pieni metallitakka ja korkea tila? Kolmet pariovet merelle päin.
SumariKokkiPatojenÄäreenSiitä kirjoitti:
Kyllä huomasi miten huono maku tuomareilla oli; Antoivat täydet kolme 10p sille Oulussa joen varressa olleelle tönölle. Tönö oli:
Toki sinun visuaalinen makusi ja esteettinen erottelukykysi sekä nyanssien taju on jo tekstisi perusteella paljon parempi kuin arkkitehtien, sisustusarkkitehtien ja muiden visuaalisten alojen ammattilaisten näkemys. Hehän ovat vain kouluttautuneet vuosia alalle ja tehneet alan parissa kymmeniä vuosia töitä ja nähneet todella kaikenlaista mihin mielipiteensä perustaa.
Mutta kylläpä silti on huono maku kun ei ole sama kuin sinulla!
SumariKokkiPatojenÄäreenSiitä kirjoitti:
Mutta kun se oli niin majesteettisen, autenttisen karu, mikä upea saapuminenkin ihanalta joelta tuohon mahtavaan rämeikköön, uh ja ah. Aivan kuin joissain noissa kohteissa olisi jotain maagista, joka käy ilmi vain paikan päällä, koska ruudun välityksellä ei kyllä välity juuri mitään positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on Sumarin mielestä niiiiin ihanaaaa!
Parempi niin kuin että tokaisee ääneen ensimmäisen mieleen tulevan ajatuksen. Ihan paska läävä.
Mä oon niiiin tavis niiiin tavis mutta kyllä mua jurppii noi marimekot! Oli mikä ohjelma tahansa asumisesta niin marimekko siellä marimekko täällä ...eikö ihmiset osaa ajatella itse, pitää mennä virran mukana!
Menet itse virran mukana haukkumalla Marimekkoa,
En mä marimekkoa hauku vaan sitä ettei ihmiset ajattele omilla aivoillaan, kaikilla samanlaista!
Minä tykkään joistakin Marimekon kuoseista, myös punaisesta unikosta. Tykkäisin siitä, vaikka se olisi lähikaupan tuotantoa. Siksi harmittaakin, että se on niin suosittu. En halua olla mikään massasielu.
Minä myös tykkään Marimekosta, unikosta, siirtolapuutarha, räsymatto ym, kuoseista eikä yhtään hävetä ostaa niitä.
Pitää itse painaa kankaat jos ei halua että muilla on samaa.
Tiedän aina etukäteen, mitä tuomarit tulevat sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuo mökit, jossa on piha täynnä kalusteita ja keittopisteitä, ovat viihtyisiä ja käyttökelpoisia melkoisen lyhyen ajan vuodesta. Suomessa on keskimäärin 12 hellepäivää kesässä, muulloin on pilvistä, sataa, tuulee ja on itikoita, ampiaisia ja paarmoja.
Ja sitten on ihmisiä, joille kelpaa muutkin lämpötilat kuin helle. Hellepäivinä viitsii pistää nokkansa ulos vasta illan tullen, kun lämpö laskee järkeviin lukemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on ihmisiä, joille kelpaa muutkin lämpötilat kuin helle. Hellepäivinä viitsii pistää nokkansa ulos vasta illan tullen, kun lämpö laskee järkeviin lukemiin.
Silloin heräävät myös hyttyset. Ja ukkoskuuro on kastellut tyynyt kauppareissun aikana.
Jos se kolmas mökki saaressa meren rannalla olisi ollut jossain järven rannalla niin ei olisi saanut sellaista ihastelua. Jos mökki on saaressa merellä niin se voi olla minkälainen tönö tahansa niin ylistystä tulee. Laiturittomuuskin oli ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mökki jota nää hehkuttaa ihan täysillä, on musta aivan kauhea. Mökki on ahdistava, kun on kokonainen seinä ilman ikkunoita. Ei näistä tän jakson mökeistä kyllä mikään ollut mun makuun, mutta en kyllä ylistäisi tätä viimeisintäkään.
tarkoitatko sitä merenrantamökkiä? Musta se oli täydellinen joka suhteessa. Se merenrantapihakin, ihan mieletön.
Se oli semmonen rytökasa. Mökkikin oli pelkkä puolikas.
Olikohan somesta tuttu mökki/omistajat tuomareille, muuten voittajaksi valitsemista en ymmärrä. Siellähän ei ollut mitään, ei sisällä ei ulkona.
Kyllä minäkin tykkäsin. Ei siellä tarvita mitään kukka-asetelmia tai vaarin vanhoja tavaroita roikkumaan asetelmana seinällä, niin kuin monessa mökissä tuntuu olevan ihan liikaa. Se maisema oli mieletön, mökki ihanan pelkistetty ja pihakin merenrantaan sopiva. Menisi ihan pilalle, jos sinne yhtäkkiä joku kaivaisi jonkun kivillä reunustetun narsissipenkin keskelle maisemaa.
Ensimmäisen jakson moderni merimökki oli upea hienolla paikalla. Oma suosikkini.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä tontilta ei varmaankaan ollut katkaistu puita pois, vaan niitä ei ole siellä ollutkaan. Ranta /mökin edusta oli luonnontilassa.
Eka mökin takapihasta tai sieltä mistä mökille tultiin, oli kaikki kasvillisuus/puut raivattu pois ja se oli karun näköinen.
En itsekään ollut niin ihastunut siihen pihaan enkä mökkiin, mutta ehkä nuo kaikki on luonnossa nähtynä erilaisia, kuin mitä me kameran linssin läpi ne nähdään.
Sauna on sauna, eikä siellä kyllä mitään ihmeellisyyksiä tarvitakkaan.
Mielipiteitä on monia, itseäni ei miellyttänyt ollenkaan ekan ja neljännen jakson karut finalistit. Karu ja pelkistettykin voi olla kaunista, mutta itse en löytänyt kauneutta noista. Jos kokonaisuus ja tunnelma ei iske, niin sitten ei iske pelkkä hieno maisemakaan, joka sekin tosin noissa jäi pliisuksi ankeuden keskellä. Mutta oli erittäin ennalta arvattavaa, että tuomarit hurmioituivat :)
Kieltämättä olisi virkistävää vaihtaa välillä tuomareita. Nykyisin arvaa jo pisteetkin etukäteen, mitä kukin antaa. Valinnan arvaa myös etukäteen helposti. Liian usein korostuu kliseiset arvostetut tyylit. Sillekin lienee syynsä, mutta toisaalta se on tylsääkin.
Tyhmä olet, jos et voi sisustaa haluamallasi tavalla siksi, että jollain muullakin on samaa kuosia kodissaan. Tajuatko, että jos ostat ihan mitä tahansa kaupasta, niin moni muukin ostaa sitä, ja aina on mahdollisuus, että siitä tulee hittituote. Tee kaikki itse alusta asti niin muilla ei ole samanlaista.
Siis ajattele nyt järjelläsi: sinun pitää koko ajan seurata trendejä maanisesti (asiassa kuin asiassa), jotta voit olla varma, ettet vahingossakaan päädy ostamaan, mitä muut ostaa (tai tehdä, mitä muut tekevät) vaikka kuinka tykkäisit niistä tuotteista ja asioista.
Sinun kotisi, vaatteesi ja ajatuksesi ovat täysin riippuvaisia muiden mielipiteistä, koska sinun pitää ensin tietää, mistä muut pitävät, jotta voit toimia päinvastoin.
Ja sitten kutsut teennäisesti itseäsi persoonalliseksi.