Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein kesämökki

Vierailija
21.03.2022 |

Nyt alkaa, tässä jaksossa esitellään skandinaavisia mökkejä.

Kommentit (930)

201/930 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas noita suurella rahalla tehtyjä laatikoita,

Just niin, isoja lasilaatikoita nämä mökit.

kuinkahan monta lintua onkaan lentänyt tuon mökin ikkunoihin ja muihin jätti-ikkunoihin.

helena lapinniemi

Vierailija
202/930 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ikäluokkalainen kirjoitti:

Miten näissä mökeissä ehditään "oleskelemaan", kun on niin paljon ikkunanpesua, siivoamista, pihanhoitoa jne.? Normaalin työihmisen neljän viikon kesäloma kuluu kokonaan vain em. hommiin. Huippua on piano ja flyygeli kesämökillä.

Itselläni on 70 m2 "mökki" kaikilla mukavuuksilla, eläkeläiselle hommaa ihan riittävästi, joten en ihmettele kateellisena.

No näihin on monta eri selitystä. Esim, käytetään palveluja, eli ostetaan ne ikkunanpesut. Tai ollaan tehokkaita, kyllä isonkin talon ikkunat yhdessä päivässä pesee. Asetetaan järkevät standardit, eli valitaan huoleton pihapiiri. Ostetaan robottiruohonleikkuri ja robotti-imuri. Vapaata saattaa oikeasti olla enemmänkin, julkisen sektorin lomat ovat pidempiä kuin neljä viikkoa, ja lomarahat voi ottaa vapaana. Jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/930 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme leuhottajia koko ketju täynnä :'D

Asun rivarissa ja oon mökkini perinyt vanhemmilta. Ihanaa on luonnon läheisyys ja mökkitunnelma. Loppu on ihan makuasioita ja nyansseja. En ala tontin kokoa tai mökin varustelutasoa tässä listaamaan, koska ei vaikuta viihtyvyyteen mitenkään. Mökillä ollaan lomailemassa ja jos joku tykkää pihatöistä, lomailee niiden parissa ja toinen sit riippumatossa jos se on se oma juttu.

Meillä on kiva järvenrantayhteisö, omat fb ryhmät ja muutakin yhteistoimintaa. Nyt on idylliin rantautunut yksi käärme, joka on alkanut hallinnoida torppansa edustan vesialuetta. Vanhukset ei saisi nyt runsaslumisenakaan talvena hiihtää 150 metriä lähempää herran laiturin päätä. Ihmiset ketkä on asuneet kylällä koko ikänsä ja hiihtäneet siinä jo kun tämä ylivelkaantunut hermo kireänä tonttiaan vahtiva nuorukainen on vielä patsastellut rannalla isovanhempiensa rakentamalla laiturilla. Sit peritään vanha mökki, rakennetaan hirveällä velalla siihen moderni hirsitalo ja ylipitkä laituri ja aletaan metrimitan kanssa laskemaan hiihtoladun etäisyyttä laiturin päähän. Plääh.

Vierailija
204/930 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme leuhottajia koko ketju täynnä :'D

Asun rivarissa ja oon mökkini perinyt vanhemmilta. Ihanaa on luonnon läheisyys ja mökkitunnelma. Loppu on ihan makuasioita ja nyansseja. En ala tontin kokoa tai mökin varustelutasoa tässä listaamaan, koska ei vaikuta viihtyvyyteen mitenkään. Mökillä ollaan lomailemassa ja jos joku tykkää pihatöistä, lomailee niiden parissa ja toinen sit riippumatossa jos se on se oma juttu.

Meillä on kiva järvenrantayhteisö, omat fb ryhmät ja muutakin yhteistoimintaa. Nyt on idylliin rantautunut yksi käärme, joka on alkanut hallinnoida torppansa edustan vesialuetta. Vanhukset ei saisi nyt runsaslumisenakaan talvena hiihtää 150 metriä lähempää herran laiturin päätä. Ihmiset ketkä on asuneet kylällä koko ikänsä ja hiihtäneet siinä jo kun tämä ylivelkaantunut hermo kireänä tonttiaan vahtiva nuorukainen on vielä patsastellut rannalla isovanhempiensa rakentamalla laiturilla. Sit peritään vanha mökki, rakennetaan hirveällä velalla siihen moderni hirsitalo ja ylipitkä laituri ja aletaan metrimitan kanssa laskemaan hiihtoladun etäisyyttä laiturin päähän. Plääh.

Jotenkin tuntuu, että mökkeily saa ihmisistä sen kaikkein pahimman puolen näkyviin. Enkä nyt viittaa tuohon laituriaan vahtivaan mieheen.

Vierailija
205/930 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun mökkikunnassa vuoden ympäri. Vähällä käytöllä ovat nuo suurella vauhdilla pystyyn pykätyt mustaseinäiset lasikuutiot. Kaksi kertaa kävi tuo läheinen mökkeilijä paikalla. Ranta sillä onkin pohjoiseen ja talo märkien kallioiden välissä. Mutta kun väkisin piti saada mökki, ja viimeisimmän muodin mukaan suunniteltu, niin semmoisen sitten saivat.

Eniten kauhistuttaa katsella noiden veneilytaitoja. Joita ei siis ole.

Pohjoisrannassa ei ole mitään vikaa, ja moni pitää kallioita hyvin kauniina. Sinä sen sijaan jostain syystä katsot asiaa hyvin pahantahtoisten lasien läpi, voisit miettiä, että miksi.

Jaa että ihan pahantahtoisesti? Mietitäänpä: mikäli luonnonvarojen tuhlaaminen käyttämättömien rakennusten pykäämiseen on sitten hyväntahtoista, niin sitten olen se vastakohta.

Kyllä minä mielelläni pitäisin suojaisat poukamat ja lahdet ihan luonnontilassa.

Miksipä kuljettaa älyttömän kokoisella, savuttavalla proomunpskalla elememttejä pystytettäväksi, metrien korkuisia ikkunoita ja jo alkumetreillä parturoida saariston matalat männyt alas, että mahtuu se terassi? Miksi? Kun ei siellä käydä , saatika vietetä aikaa.

Joku instatili ja siihen parit kuvat.

Minusta se vaan on tämän luonnon ja kaiken materian tuhlausta, niin turhaa.

Mainitsen vielä, että minun talo on ollut tällä paikalla 1600-luvulta. Pidän kestävänä asumismuotona.

Vierailija
206/930 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on Sumarin mielestä niiiiin ihanaaaa!

Parempi niin kuin että tokaisee ääneen ensimmäisen mieleen tulevan ajatuksen. Ihan paska läävä.

Vierailija
207/930 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauden 2022 Voittaja nähtiin maanantaina. Vaikea pistää paremmaksi, pitäisi olla jotain positiivisesti erikoista.

Toisaalta, edellinen voittaja oli samaa tyyliä eli jatkuuko sama tyyliä äänestäjillä?

Vierailija
208/930 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun mökkikunnassa vuoden ympäri. Vähällä käytöllä ovat nuo suurella vauhdilla pystyyn pykätyt mustaseinäiset lasikuutiot. Kaksi kertaa kävi tuo läheinen mökkeilijä paikalla. Ranta sillä onkin pohjoiseen ja talo märkien kallioiden välissä. Mutta kun väkisin piti saada mökki, ja viimeisimmän muodin mukaan suunniteltu, niin semmoisen sitten saivat.

Eniten kauhistuttaa katsella noiden veneilytaitoja. Joita ei siis ole.

Pohjoisrannassa ei ole mitään vikaa, ja moni pitää kallioita hyvin kauniina. Sinä sen sijaan jostain syystä katsot asiaa hyvin pahantahtoisten lasien läpi, voisit miettiä, että miksi.

Meillä kanssa pohjoisranta ja aurinko paistaa koko päivän niemen kärkeen joten ei pahaa sanottavaa.

Auringon lasku siis kesällä pohjoiseen järven taakse ja nousu idästä laiturille missä monesti aamupala nautitaan.

Vierailija
209/930 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mynämäen "mökki" ja koko pihapiiri ihanine polkuineen rantaan oli kyllä huikean kaunis. Kunnioitettu vanhaa ja huoneissa avaruutta, ei liikaa tavaraa.

Vierailija
210/930 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu, että tämän tulevan illan jaksosta yhtä mökkiä hehkutetaan jo lehdessä..?

Vierailija
211/930 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea se kulmikas koppi. Tunsin jo reiteen ja sääreen sinertyvät mustelmat niistä pöydänkulmista, jotka oli kuljureiteillä.

Vierailija
212/930 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kulkureiteillä

Vierailija
213/930 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alajärven mökin esittely kärsi ehkä koleasta ja tuulisesta säästä.  Siinä missä Mynämäen mökillä oli tyyntä ja vihreän seesteistä, Alajärven hieno maisema oli harmaa ja levoton tuulessa.

Vierailija
214/930 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea se kulmikas koppi. Tunsin jo reiteen ja sääreen sinertyvät mustelmat niistä pöydänkulmista, jotka oli kuljureiteillä.

Hyi. Vaikutti muutenkin vain sen naisen mainokselta.

Vierailija
215/930 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi niin kuin että tokaisee ääneen ensimmäisen mieleen tulevan ajatuksen. Ihan paska läävä.

Mä oon niiiin tavis niiiin tavis mutta kyllä mua jurppii noi marimekot! Oli mikä ohjelma tahansa asumisesta niin marimekko siellä marimekko täällä ...eikö ihmiset osaa ajatella itse, pitää mennä virran mukana!

Vierailija
216/930 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terosta huomaa aina, kun sitä tympäisee jokin kohteissa. Hanna ja Sini yrittää täyttää ajan puheella, Tero on hiljaa.

Vierailija
217/930 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mökki jota nää hehkuttaa ihan täysillä, on musta aivan kauhea. Mökki on ahdistava, kun on kokonainen seinä ilman ikkunoita. Ei näistä tän jakson mökeistä kyllä mikään ollut mun makuun, mutta en kyllä ylistäisi tätä viimeisintäkään. 

Vierailija
218/930 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mökki jota nää hehkuttaa ihan täysillä, on musta aivan kauhea. Mökki on ahdistava, kun on kokonainen seinä ilman ikkunoita. Ei näistä tän jakson mökeistä kyllä mikään ollut mun makuun, mutta en kyllä ylistäisi tätä viimeisintäkään. 

Täysin samaa mieltä

Vierailija
219/930 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tarkoitatko sitä merenrantamökkiä? Musta se oli täydellinen joka suhteessa. Se merenrantapihakin, ihan mieletön.

Vierailija
220/930 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niiiin tavis niiiin tavis mutta kyllä mua jurppii noi marimekot! Oli mikä ohjelma tahansa asumisesta niin marimekko siellä marimekko täällä ...eikö ihmiset osaa ajatella itse, pitää mennä virran mukana!

Menet itse virran mukana haukkumalla Marimekkoa,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän