Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT LOKAKUUSSA***

Kommentit (198)

Vierailija
1/198 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en huomannut tälle kuulle pinoa.

Mitäs muille enskoille kuuluu? Missäs Lisa oot, kun et ole paljoa kuulumisia kirjotellut?

En kerkiä sen enempää tässä istua, kun täytyy kauppaan lähteä.

pesukarhu :) ja Joona

Vierailija
2/198 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin eiliset kirjotulseni tänne kun oon niin pihalla päivistä että unohtu tuo kuun vaihtuminen;)

mukavia harrastuksia teillä vauvojen kanssa, meitä kiinnostais tuo vauvauinti kun isukki on kova uimaan..(mä pysyn just ja just pinnalla)

mutta ainakin täällä se on tosi rapean hintaista ja pienimmät ui lauantaisin kello 8..saisin kantaa miehen autoon tuohon aikaan tiukan työviikon jälkeen;) saas nähdä..joku äiti-lapsi jumppa ois kiva!

Ihania nuo juuri vauvansa kanssa kotiutuneiden kuulumiset:) Mulla meni se alkuhuuma jotenkin ohi,tai sitä ei kai tullutkaan kun sairaalassa ollessa toinen koirista sairastui ja murehdin sitä siellä koko ajan,tiesin jo kotiin tullessa että se on tosi huonona ja ehdin silitellä sitä ehkä vartin ja mies lähti viemään sen raasun lopetettavaks..siinä sitten itkin ja imetin ekan viikon:( Siihen päälle vielä se järkky epparikipu ja rintatulehdus niin ei oo valitettavasti yhtään ihanat muistot ekoista päivistä vaikka vauva olikin ja on edelleen aivan ihana. Mutta ihana noita on aina lukea:) Burdelle tosta imetyksestä sen verran että mä imetin ekat viikot makuullaan kun en istumaan pystynyt ja istualtaan imettäminen tuntuikin aluksi tosi vaikealta..ajattelin ettei siitä ikinä tuu mitään kun vauva parkakin oli ihan vinksin vonksin! X) mutta äkkiä se alkoi sujumaan, varsinkin kun vauva muuttui jäntevämmäksi niin sitä oli helpompi pitää, teillä tyttö on vielä paljon pienempi joten älä ota siitä stressiä:)

Toivottavasti pikku-quun silmä paranee, meillä rähmi kanssa mutta loppu kun putsasin keitetyllä vedellä muutaman päivän oikeen tiuhaan. Toivottavasti ristiäiset menee hyvin:)Teidän poika oli ollu jo isin kanssa kyläilemässä, mä kävin perjantaina jalkahoidossa ja Liia oli iskän kanssa kotona sen aikaa,hyvin oli meilläkin menny..harmi vaan että mun poissa ollessa pitää antaa Liialle korviketta kun mun rinnoista ei vaan saa maitoa pumpattua vaikka sitä sieltä riittäiski.

Hui,napnap..miten sä tarkenit mennä uimaan!Mä hytisin koiran kanssa aamulenkilläkin jo niin että hampaat löi tahtia kävelylle:)

Yöt on jo vähän parempia meillä,herätään kyllä melkein tunnin välein ja uni tulee illalla vain pitkän tissimaratoonin jälkeen mutta oon sentään saanu tytön omaan sänkyyn ja mikä tärkeintä se nukkuu..ihanaa:) illalla kyllä yrittää kovasti ottaa katsekontaktia ja jutella mutta kyllä se uni tulee kun ei ala tyttöselle höpöttelemään. Nyt vetelee päikkäreitä kantoliinassa..se on edelleenkin päivällä ainoa kelvollinen nukkumispaikka..

Mua harmittaa kun ei ole " vauvallisia" kavereita joiden kanssa vois käydä kävelyllä ym. kukaan vanhoista kavereista ei oo lähelläkään perheen perustamista.Ehkäpä sitä löytää samassa vaiheessa olevia kavereita kun alkaa harrastamaan vauvan kanssa. Sanoin jo miehelle että meen kohta citymarketin tuttihyllylle väijymään muita äitejä muutamaks tunniks, ne luulis varmaan mua joksikin kaheliksi kohdunryöstäjäksi;)

Naperolle piti vielä sanoa että toivottavasti se ihottuma ei nyt oo mitään allergiaa, niiden selvittelykin on aina niin hankalaa:(

Liia on aivastellu aina välillä ja mä pelkään nyt ihan hysteerisenä että se on allerginen meidän koiralle:( Ois ihan kaameeta. Mutta toivotaan että teillä helpottaa!

Täytyypä lähteä leipomaan kinuskikakkua kun on vieraita tulossa!

Queen ja Liia kohta 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/198 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain ole jaksanu koneella kovin istuskella.

Matot on pesty ja tavaraa karsittu nurkista aika paljon, jos vaikka kävis niin, että pääsis muuttamaan sinne pohjoseen.

Miehellä työhaastattelu siis 12 pv, eli ehkä se selviää jo sitten sitä seuraavalla viikolla saako paikan vai ei.

Lähdetään ajaan pohjosta kohti 11pv heti neuvolan jälkeen. Jään Veetin kans kotipaikalleni ja isukki jatkaa siitä sit yksin sinne haastatteluun Sodankylään ja sitten hirviä jahtaamaan.

Veeti kasvaa ja syö paljon :D Peruna-lihasosetta ja kaurapuuroa näkyis uppoavan vaikka kuinka paljon. Oikein herkkuruokia :) Tissilläkin silti viihtyy useita kertoja päivässä ja yölläkin pari kertaa. Taitaa vain liikkuva lapsi tarvita paljon energiaa :)

Mulla ja miehellä ollu flunssaa, onneksi Veeti säästyi siltä ainakin toistaiseksi. Jotain hyötyä siitä, että ei ihan joka päivä siivoa, kun on noin hyvä vastustuskyky sit pojalla ;)

Tuli nyt taas aika omanapaista tekstiä, mutta koitan parantaa tapani :)

Lisa & V 4,5kk

Vierailija
4/198 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan täällä jo pinoa tälle kuulle! Kiitos pesukarhu :) Meinasin itse tässä joutessani alotella kun ei aikaisemmin näkynyt.

Hui, nyt on jo lokakuu! Siis mihin kaikki aika katoaa? :O Voihan se tietty johtua tästä äitiysdementiasta että ei ole enään ihan ajan tasalla..

Napero, toivotaan että se ihottuma ei olis mitään allergiaa ainakaan. Ei vois olla jotain atooppista tms?

Ja pikku-quulla oli silmätulehdusta :/ Kyllä se siitä varmasti kun ahkeraan niitä putsailee. Mulle sanottiin neuvolassa että ihan pienille voi helposti tulla silmätulehdus ihan vaikka vedosta.

Ai että mä nauroin Queenin kavereiden metsästykselle! :D Mathilda ihan pelästy kun oli mulla sylissä puoliunessa ja minä vaan nauraa röhötän :) Meillä on onneksi tässä lähellä (neuvolan yhteydessä) avoin päiväkoti jossa aina torstaisin babycafé, eli toisia äitejä ja vauvoja max. 9kk tulee tavattua jonkin verran. Muuten on kyllä aika yksinäistä.. harmi kun en tiedä ketään suomalaista äitiä tästä lähistöltä, pitää aina vaan soittaa pikkusiskolle ja pälättää vauva-asiaa hehe. Ja onhan tää palsta kans hyvä ;) Virtuaalikavereita.

Lauantaina olis meillä sitten ristiäiset.. kääk! Onneks äiti ja siskot tulee jo perjantaina että saa apua jos on jotain vielä laittamatta. Mitäköhän neiti tuumaa kun on talo porukkaa täynnä kun nyt on muutenkin joku ihme takertumisvaihe, isikään ei aina kelpaa :S

Huomenna on sitten miehellä se haastattelu.. mua jo hermostuttaa sen puolesta. Ei auta kun pitää peukkuja :)

Terkkuja vaan kaikille ja linjoille nyt muutkin ja kuulumisia kertomaan:)

M&M

Vierailija
5/198 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut netin kanssa ongelmia vaikka muille jakaa niin taas ollaan pihalla kaikesta=/

Käväistiin puolivuotisneuvolassa äskettäin, uudet mitat on 7610g ja 66cm. Suojaheijasteiden kehitys on vähän jäljessä, mutta taitaa kuulemma johtua tästä jatkuvasta sairastelusta - ehdittiin olla tytön kanssa peräti pari viikkoa terveinä kun isäntä toi uuden kulkutaudin kotiin. Eli flunssassa ollaan Alisan kanssa oltu ihan jatkuvalla syötöllä...muuten menee hyvin, nukun edelleen ihan kiitettävästi vaikka silloin tällöin tulee näitä kauheita öitä kun en saa millään nukuttua vaikka kuinka väsyttää ja muut nukkuu. Mutta nyt on voimia noin muuten, lääkitys on auttanut, terapia ja treeneissä & salilla käynti tietysti myös. Vaikka niissä on ollut pieni tauko tuon sairastelun takia mutta nyt pääsee taas.

Niin ja me päästään myös 7kk neuvolaan, pyysin meidän tädiltä jos ottaisi sen verran vastaan että mitataan niin saa täytellä vauvakirjaa joka kohdilta=) Hän oli oikein myötämielinen asian suhteen joten saadaan tässä sitten " väliaikatietoja" ennen sitä 8kk lääkärineuvolaakin.

Meillä muuten eilen sattui semmoinen asia mitä vannoin ettei KOSKAAN!! Minähän oon tosi varovainen yleensä, mutta illalla...meillä on vuodesohva levitettynä ja laitoin Alisan sinne köllimään, toiseen päähän jossa on peitot ja pöydät esteenä ettei varmasti pääse tipahtamaan vaikka masulleen pääsisikin sinne suuntaan kierähtämään. Toiseen suuntaan on sitten PIIITKÄ matka reunalle, ainakin vauvalle joka ei vielä pahemmin liiku eteenpäin ts ryömi. Menin sitten keittiön puolelle laittamaan maitoa tytölle pulloon ja hetken päästä kuului muksahdus ja kauhea huuto - sieltä oli pimu kierinyt aivan uskomatonta vauhtia sinne toiselle reunalle ja pudonnut sohvalta!! Nyt on sitten näköjään jonkunlainen liikkumistyyli keksitty kun noin vauhdilla kierii! Säikähdyksellä selvittiin kaikki, ei edes mustelmaa tullut, mutta sohva on onneksi aika matalakin. Enää en jätä hetkeksikään siihen! Kumma, kun juuri nyt kävi näin, yleensä en ole aikaisemmin uskaltanut jättää siihen noin vaikka tyttö ei tosiaan pahemmin ole liikkunutkaan.

Että semmoista tänne, kaikkea sitä sattuu ja tapahtuu mutta ihan hyvin nyt menee kuitenkin=) Onnittelut muuten kaikille vauvansa saaneille, taisi olla nyt enemmänkin syntynyt prinssejä ja prinsessoita???

Nyt hommiin.................

-Ankka & Allu-Ankka ½ vuotta-

Vierailija
6/198 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on paremmin aikaa. Oli tänään siivouspäivä. Kämppä on taas puunattu puhtaaksi.

Kiva Lisa, kun kerkesit tulla jotain kirjottelemaan. Toivotaan, että miehesi saa sen työpaikan. Pääsette sitten pohjoiseen. Siellä onkin Veetin hyvä kasvaa, kun on luontoa paljon ja muutenkin jotenkin ehkä turvallisempaa ja ennen kaikkea rauhallisempaa.

Toivotaan kans, että Mysanin mies sais työpaikan. Ja kivoja ristiäisiä teille :) Toivottavasti on hyvä sää. Tuut sitten kertomaan, miten meni.

Hyvä, että ankalla on lääkkeet tepsinyt. Eikä sun kannata tosta putoamisesta ottaa stressiä. Melkein kaikki vauvat putoaa jossain vaiheessa sängyltä tai sohvalta. Vauvat on sitä paitsi sen verta kestäviä, että ei ne sohvalta putoamisesta mene miksikään. Tottakait sitä itse ja vauva myös säikähtää, mutta eipä se Allu sitä varmaan edes enään muista, että putosi.

Joko pikku q:lla oli ristiäiset? Miten meni?

Mä oon vähän huonoissa fiiliksissä täällä. Ollaan miehen kanssa riidelty aika paljon. Mä tiedän, että oon viimesen kuukauden aikana kiukutellut sille ihan hirveesti. Nyt se sitten kiukuttelee mulle. Eli me molemmat kiukutellaan :( Tosi tylsää. Enkä mä ees tiedä syytä omaan kiukkuuni. Joku mua vaan painaa ja puran sen sitten mieheen. No täytyy yrittää selvittää asiat. Eiköhän tää tästä.

pesukarhu... jälleen kerran

Vierailija
7/198 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi sanomatta meseilijöille että laittakaas hymiöitä tulemaan, kaikki menetettiin kun tää kone tilttasi!

Pesukarhu, taidan olla omituinen mutta en tuosta putoamisesta kauheasti osaakaan stressata. Kun ei nyt mitään sattunut kuitenkaan ja vahingosta viisastuu...koitahan saada puhuttua miehen kanssa asiat halki, meillä oli myös samanlaista vaihetta jonkun aikaa mutta ollaan juteltu kunnolla ja aina jos meinaa ärinä alkaa niin laitetaan stoppi heti alkuunsa. Toivottavasti saatte välit kuntoon!

Niin tosiaan, meidän neiti kävi jo treeneissä! Isäntä otti toissa lauantaina mukaan, meni itsekin vain katsomaan kun ei pystynyt treenaamaan kipeänä ja otti tytön mukaan. Maailman nuorin taekwon-doka=) Oli siellä kuulemma sulattanut sydämiä, kiltistihän tuo osaa olla joten helppo ottaa mukaan.

Jep, menoksi taas! Jaksamista edelleen kaikille.

-Ankka, THE hymiöfriikki-

Vierailija
8/198 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hassu olo kun toi isäntä justiinsa lähti juna-asemaa kohti.. että tässä vaan tyttöjen kesken ollaan :D Hyvä että on huomenna se mammajumppa niin ei tule niin ikävä. Miten sitä tottuukin että toinen on koko ajan kotona, vaikka välillä repeää kyllä pelihousut ja pahasti sen kanssa :)

Pesukarhulle voimia! Rankkaahan se on parisuhteen hoito kun on vauva mukana kuvioissa. Väsymys ym lisää vielä kaikkiea ärtymystä ja sitten on soppa valmis.. mutta luulisin että ihan normaalia. Kyllä sitä itekkin tulee välillä kiukuttua ihan typeristä jutuista mutta sitä ei tajua kun vasta jälkikäteen kun molemmilla on jo herneet nenässä ja paha mieli :S Ei auta kun jutella vissiin ja pitää hyvänä ;)

Oho Ankka! Onneks ei ollu pikku Allulle käyny mitään :) Ties vaikka oli oppinu jotain siellä Taekwando treeneissä. Juu, ihmeen sitkeitä nää pienet on, ei kannata turhia stressata jos kaikki oli hyvin. Ja ihanaa että sulla on jo pirteempi olo! Kyllä se siitä paremmaks käy, usko pois.

Ai niin.. hymiöitä yritetään laittaa tulemaan :D Täytyykin terrorisoida oikeen kunnolla.

No niin, nyt poistun kyllä hetkeksi takavasemmalle että muutkin voi palstailla :) Ja kiitos peukuttajille, kai se mies sen duunin saa jos osaa olla oma ittensä haastattelussa.

Mysan ja " Naukumaija"

Vierailija
9/198 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin sää ollut jo monta päivää ankean harmaa ja sateinen, ihan lokakuun säältä näyttääkin! No, M onkin nukkunut sitten makoisia päikkäreitä parvekkeella vaunuissa. ;)

Meillä on torstaina puolivuotispäivät! Hui kauhistus! Pitänee ottaa joku kiva kuva pojasta juhlan kunniaksi, ja ehkä äiti ja isi voisi herkutella jollain leivonnaisella... hyvä tekosyy herkutteluun, heh. M taitaa saada herkutella juhlan kunniaksi mainiota tissimaidolla lantrattua peruna-porkkanamössöä lounaaksi. Ajattelin porkkanaa seuraavaksi kokeilla potun sekaan. Sitten voisikin jo kohta aloitella puuron kokeilua, josko vaikka otettaisiin iltapalapuuro kehiin, ja yritettäisiin pidentää yöunia.

Nyt sitten M heräsikin! Täytyy mennä... lisää kuulumisia myöhemmin!

Kissankello

Vierailija
10/198 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä D' lla on ollut joku pullokiukkuamiskausi ja syömisestä on tullut vähintään kerran päivässä hirveät huudot. Muutenkin välillä on joutunut tutin kanssa " huijaamaan" poikaa että syö. Eilen sain siltä mun kaverilta Ainun sellasen venttiilipullon (sellainen pyöreämpi värillinen pullo, missä leveämpi tutti ja pohjassa venttiili). Tosta pullosta D suostuu syömään ilman huijaamista ja syö tosi nätisti (yskimättä ja viskomatta päätä) ja PALJON :) Kävinki tänään heti hakemassa pari pulloa lisää ja viskaan nuo " tavalliset" pullot jonnekin varaston perukoille. Ilmeisesti sit niistä tavispulloista tuli maitoa liian epätasasesti tms. Olikos muuten Q' lla toi sama pullo (se minkä pikku-q " hyväksyi" )? Eli voin kyl suositella tuota pulloa kaikille kenen vauvat pulloja tarvii. Noita pulloja saa ainakin Prismoista ja Cittareista " tavallisissa" ruokakaupoissa en ole niitä nähnyt.

Olipa kiva tavata Q, Q' n sisko (joka mut bongasikin), Pesukarhu ja NapNap! Jos mulla ei oo mitään silloin, kun on se Tennispalatsin leffa, niin voisin kyl lähtee mukaan. Jos vaikka D' kin osais käyttäytyä sit paremmin eikä huutais kuin hyeena..

Nyt on pakko lähtee syömään..

Jenni

Vierailija
11/198 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joten ei kun palstailemaan! :) Tänään quu keikkui hereillä yhdeksään asti, vaikka yleensä nukahtaa jo kahdeksan maissa. No, me nukuttiinkin sylikkäin pienet päikkärit tossa sohvalla puol seitsemän maissa, niin ymmärrettävästi ei yöunet maittanut sitten heti perään.

Kiitoksia meidänkin puolesta mainiosta leffa- ja lounasseurasta! Ja me ainakin tullaan sinne loppukuun leffaan Tennispalatsiin. Siellä näyttäis menevän eri leffa kuin Kinopalatsissa ainakin tällä kertaa. Ja Karssuli, tervetuloa mukaan vaan, kunhan saatte arjen rullaamaan Aino-neidin kanssa.

Jenni, en mä huomannut, että Daniel olis mitään huutanut leffassa - ei sitä ainakaan erottanut siitä muusta mekkalasta. ;) Mutta kylläpäs poika oli kasvanut viime näkemästä! Uskomatonta ajatella, että meidän quu olis kuukauden päästä jo noin iso... No, saa nähdä. Hyvä, että oot löytäny sopivia pulloja, jotka Daniel kelpuuttaa. Meidän pullon kyljessä lukee MAM, mutta se kuulosti kyllä hyvin samanlaiselta systeemiltä kuin ne sun venttiilipullot... Oliko sulla vai sun kaverilla sellanen venttiilipullo mukana leffassa? Meillä on siis just sellanen samanlainen, mikä teillä oli pöydällä siellä Santa Féssä.

Vautsi, MiaMikin typykkä kasvaa myös hienosti! Tosi paljon uusi pikkuvauveleita enskoissa! :) Kiva jos uudetkin löytää pikkuhiljaa tiensä tälle puolelle.

Queen, mä tiedän muutamiakin Liia-nimisiä tyttöjä, eikä nimessä oo mun mielestä mitään kummallista. Eihän se oo niitä perinteisimpiä, mutta miksi pitäisikään olla? Kaunis nimi mun mielestä.

Nyt alan järkkäillä quun valokuvia, kun meinaan tehdä kuvatilauksen, mutta siitä ei ikinä tuu valmista, kun toi meidän pikku-ukkeli on niin leikkisä nykyään. :)

-Q- ja -q-

Vierailija
12/198 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta kyllä sellainen odottajien ja vauvallisten enskojen tapaaminen! Jos saadaan aika löytymään, niin kiva! Nähdään nyt kuitenkin tiistaina " sekoitetulla" ryhmällä.

Meillä M on ihan tohkeissaan tuosta konttausasennosta! Tällä viikolla on aktiivisesti harjoitellut tuota asentoa, ja tänään ei tainnut mitkään lelut kiinnostaa lainkaan, kun vain naureskellen keinui ja huojui konttausasennossa. Pysyy jo pitkiä aikoja pystyssä, mutta ei ole hoksannut vielä siirtää käsiään tai jalkojaan. Samalla toisaalta ryömiessä on alkanut nostaa mahaa enemmän ylös, eikä vain " laahaudu" eteenpäin. Taitaa poika kontata ennemmin kuin uskoinkaan! ;)

Näyttää vaikuttavan uniinkin tuo uusi asia, kun nyt on jo pari kertaa (nukkunut kohta 1,5 tuntia) herännyt itkien - konttausasennossa sängyssä... toivottavasti ei mene koko yö niin! Nykyään saattaa muutenkin olla sängyssä ihan miten päin vain, pyörii kuin pieni hyrrä puoliunessa. Voi höppänää!

Kiinteiden suhteen näytetään tulevan nyt takapakkia. Ei sillä, etteikö maha kestäisi, mutta poikaa ei tunnu enää mössöt kiinnostavan. Vähän äidin mieliksi syö, yleensä kaksi ekaa lusikallista ja lopuksi sen, jossa on Jekovitit. Muut lusikalliset, jotka saan suuhun asti, näyttävät tulevan hetkessä rinnuksille. Vähän sain huijattua poikaa, kun lisättiin maissi ruokavalioon, ja ostin niitä suolattomia maissinaksuja. Sitä naksua rapisutellessa nieli " vahingossa" muutaman lusikallisen pottu-porkkana-maissimössöä. Mutta kun rupesi tyypilliseen tapaansa maistamaan mukavasti rapisevaa naksua, oli hyvä ettei oksu lentänyt pojalla! Niin ällöttävältä tuntuivat kököt suussa!

No, seuraavaksi taidan suosiolla kokeilla hedelmää, omenaa todennäköisesti, jospa sellainen makea mössö olisi parempaa...

Pesukarhun Joonakin se täyttää ihan kohta puolivuotta! Kiinnostuksella kuulen sitten teidän kiinteiden maistelusta, kun samanikäisinä suurinpiirtein aloittelette kuin mekin. Joko Joona muuten pyörähtää ympäri? En muista, oletko asiasta joskus maininnut. Matiashan oppi juuri pari viikkoa ennen puolivuotispäiväänsä moisen tempun, ja sitten tulivatkin näymmä ryminällä muut jutut!

Tuota odotuspuolen pinoa kävin kurkkimassa (haikeana), ihania kuvia oli MiaMikilla! Suloinen pikkuvauva ja kompaktin näköinen masu. Paljon onnea vielä koko perheelle!

Kuulosti kivalta tuo vauvaleffa. Tärkeintä siinä varmasti on se tapahtuma itsessään, eikä niinkään se leffa. Ymmärtääkseni siihen valitaankin sellaisia vähän " hömppäleffoja" , joita voi seurata puolella teholla ja silti pysyy juonessa mukana. Kiinnostaa, miten NapNap sai neidin pysymään aisoissa leffan aikana, kun aika liikkuvainen neiti kerran jo on? Olen nimittäin ajatellut käydä kokeilemassa kuun lopussa täällä Oulussa myös tuota vauvaleffaa, mutta kun tuo poika alkaa liikkua jo siihen malliin, että hyviä neuvoja otan kyllä mielellään vastaan! Olisi pitänyt älytä käydä jo aikaisemmin, mutta eipä kaikkea näytä hoksaavan ajoissa... Jos edes kerran kokeilisi kuitenkin, niin onpahan koettu sekin.

On varmasti ihanaa, kun Q:lla on sisko noin lähellä, ja serkuksilla vain muutama kuukausi ikäeroa! Ovat varmasti pian jo kovastikin leikkimässä yhdessäkin! Meilläkin on Matiaksella noin puoli vuotta vanhempi serkkupoika, mutta harmi, että välimatkaa on noin 300 km. Ei kovin monesti vuodessa pääse yhdessä leikkimään. Puhelin kyllä on laulanut usein, kun on täytynyt siskosten juoruilla vauvojensa kuulumisia harva se päivä! ;)

Huh, taisin saada romaanin aikaiseksi! Jätetäänpä tilaa nyt vähän muillekin.

Rentouttavaa viikonloppua!

Kissankello ja M

Vierailija
13/198 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

M on minulla tässä sylissä, joten saa nähdä, miten pitkään saan tällä kertaa kirjoittaa. Äidin käsilaukku on niin mielenkiintoinen, että hetkeksi jäi sitä rauhassa tutkimaan. ;)

No, päätinkin jo tänään laittaa kokeeksi porkkanaa potun sekaan Matiaksen lounaaseen. Olikin varsinainen herkkulounas ilmeisesti, kun M veteli ihan hillittömän annoksen hyvällä ruokahalulla! Puolikas pienestä puikulaperunasta ja muutama porkkanan siivu meni yhdessä hujauksessa pojan kurkusta alas! Olin sitä mössöä tehdessäni miettinyt, että tulipa paljon, ei taida syödä kuin murto-osan tuosta... mutta niin se poika jaksoi äidin yllättää! :) Olisi niellyt ehkä enemmänkin, mutta enpä viitsinyt enää lisää alkaa keitellä ja muussaamaan. Pitänee huomenna tehdä hivenen isompi annos kerralla. Liekö se porkkana maistunut sitten kuitenkin vähän makealta, kun noin hyvin maistui?

M on kovasti harjoittanut tuota liikkumista. Tänään tulla möngersi kylppäriin korkean kynnyksen yli äidin perässä ja aamulla löysi pistorasian luota kännykän latureiden johtoja! Huh, pitää muistaa nykyään nekin sitten nostella heti syrjään käytön jälkeen.

Syöttötuolin ostimme eilen Matiakselle. Olipa poika kuulkaa onnellisen näköinen, kun pääsi ekan kerran pöytään omaan tuoliin istumaan! Istuu jo todella hyvin, joten otimme tuolin heti käyttöön ruokailujen ajaksi, siis Matiaksen kiinteiden ajalle. Lisäksi on joskus (no, tähän mennessä kerran, kun niin uusi on tuo tuoli) päässyt lyhyeksi ajaksi siihen istumaan, jos on lattialla itku tullut ja äidin ja isin ruokailu on vielä kesken.

Meillä näyttää kiinteät uppoavan parhaiten sitten, kun ensin on pahin nälkä tyydytetty tissimaidolla. Olen siis ensin imettänyt ja antanut syödä niin paljon kuin on halunnut. Sitten on saanut rauhassa hetken leikkiä ja touhuta ja sillä välin olen valmistanut pottumössön. Jos on nälkäisenä yrittänyt pottua työntää suuhun, on vain itku tullut, kun ei jaksa keskittyä syömiseen tarpeeksi. Ja nälkä varmasti talttuu parhaiten muutenkin vielä maidolla.

Nyt en ennättänyt tutustua muiden kuulumisiin, kun tuon pojan kanssa tultiin kuulumisia jatkamaan. Kommentoin niitä sitten joku toinen päivä.

Pesukarhulta, Iglulta, Ankalta ja muilta joiden vauva on kevättalvella vuoden hujakoilla, olin muuten aikonut kysäistä, että millaista talvihaalaria olitte aikoneet vauvalla käyttää ensi talvena? Siis aiotteko ostaa kosteussuojatun haalarin myöskin? Tulisiko vauvan jo päästä ulkona touhuamaan itsekseen hangessakin, vai riittäisikö ratasajelut, ja itse alkaisi touhuta vasta keväällä? Minä olin ajatellut selvitä äp-haalarilla, mutta muiden suunnitelmia olisi kiva kuulla myöskin!

Kissankello ja M ylihuomenna 6 kk

Vierailija
14/198 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissankellolle vastaan tohon haalariasiaan, kun itsekkin olen sitä miettinyt. Mä ajattelin sillain, että pärjätään nyt tolla äp haalarilla tää alkutalvi. Kevättalvesta sitten ehkä täytyy ostaa joku välikelin haalari. Varmaan vasta keväämmällä meidän pienokaiset enempi touhuaa ulkona. Ajattelin, että vielä vähän aikaa riittää noi vaunuttelut ulkoiluksi. Mutta, jos tuntuu, että tarvitaan kunnon toppahaalari jo alkutalvesta, niin kaitpa se on sitten hommattava.

Mysanille ja Ankalle kiitokset tsempitytksestä tossa riitelyasiassa. Täällä on nyt onneksi taas rauha maassa. Täytyy lopettaa toi miehelle kiukkuaminen. Ei se oo reilua. Yritän tästä lähtien purkaa tota kiukkuani vaikka hillittömään lenkkeilyyn :) Sais ainakin kunnon kohoamaan ja kotona olis parempi ilmapiiri. Mutta nyt on siis kaikki hyvin. Ei meillä mitään isoa riitaa ollutkaan vaan lähinnä sellasta " nahistelua" .

Kiva, kun kissankello kerrot noista Matiaksen syömisistä. Itsekkin olen miettinyt, että pitääkö sitä tissiä antaa ennen vai jäkeen soseiden. Taidan ainakin aluksi sitten kokeilla antaa ennen, jotta riittäisi maltti opetella kiinteän syöntiä. Jännittää jo, että mitenköhän soseet uppoaa. Mies on ihan malttamaton. Ehdotti, että oltais jo tänään annettu pottua, kun jäi meidän ruoasta yli. Minä kuitenkin pidin pääni ja vielä ei annettu. Mä aattelin myös aloittaa perunalla. Varmaan ihan hyvä, kun se on aika neutraalin makuista.

Täytyypä tästä mennä lukemaan uusinta kaksplussaa.

pesukarhu ja Joona reilu 5kk

Vierailija
15/198 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ookaan aikoihin ehtiny tänne kirjoitella.Päivät kuluu niin nopeaa, että tuntuu ettei aika riitä mihinkään.

En nyt enää muista mitä mun piti kommentoida..Huoh, parantuukohan tämä muisti koskaan ennallee...

Viime keskiviikkona oli neuvola ja neuvolantädit ihasteli taas kilpaa Rikua kun se on niin rauhallinen ja hyväntuulinen.Osaa se kyllä myös kiukutella:) Hyvin oli poika taas kasvanu vaikka paino laskikin rankan sairastelun myötä silloin kuukausi sitten.(Kaks viikkoa flunssassa, toisen viikon alussa kuumetta 40 astetta eikä laskenut millään.Maanantai-iltana 4.9. sai kuumekouristuksen ja joutui yöksi sairaalaan tiputukseen ja suonensisäisiä antibiootteja saamaan.Diagnoosina keuhkokuume ja saatiin viikon antibioottikuuri.Enhän mä oo jo kertonu tätä tänne?Ei tosiaan kahteen viikkoon oikein syöny ja paino laski sitten tietysti.)Mitat oli siis 9160g ja 72,4cm.

Olikohan teillä ollu ruokailusta jotain puhetta..?Meillä Riku syö siis aamulla ja illalla kaurapuuron, n. 2-3dl, ja hedelmäsosetta noin puoli purkkia päälle.Lounaalla purkki lihasosetta ja puoli purkkia-purkillinen hedelmäsosetta.Välipalalla maitoa ja hedelmäsosetta vajaa purkillinen.Päivällisellä purkki kasvissosetta ja puoli purkkia-vajaa purkillinen hedelmää.Tuo välipala saattaa joskus olla pelkkää maitoa riippuen mihin aikaan Riku nukkuu ja kuinka pitkään.Aina ei hedelmäsosettakaan ihan noin paljoa mene, mutta yleensä kyllä.Sitä Piltin(?) mustikka-vadelmajogurttia jos annan niin se menee aina kokonaan, koska on vissiin niin hyvää.Nyt kun Riku on taas flunssassa, ei ruoka ole ihan noin hyvin maistunu eli tänään ei puuroa mennyt kuin muutama lusikallinen, mutta hedelmäsosetta menikin sitten melkein purkillinen ja joi kyllä sitten vielä maitoa päälle.Maitoa saa tietysti aina kun haluaa ja yöllä yleensä sen vähintään kaks kertaa.

Yöt meillä on nykyään melkoista hulinaa.Riku kyllä nukkuu, mutta itkeskelee monta kertaa ja pitää sitten rauhoitella se joko laittamalla tutti suuhun tai silittelemällä.Mikä lie itkettää kun ei kyllä ainakaan näytä että ois hampaitakaan tulossa.

Kissankello kyseli talvihaalareista.Me ostettiin Rikulle talveksi sellanen haalari joka on likaa ja vettä hylkivä.Äitiyspakkauksen toppahaalari olis nyt sopiva joten talvella tuskin mahtuu enää päälle.Saa nähdä mahtuuko tuo meidän ostamakaan enää lopputalvesta.Toivottavasti.Ei viitsinyt kokoa isompaakaan ostaa kun se ois alkutalvesta niin iso vielä.Riku ei kyllä ainakaan vielä osaa ryömiä saati kontata, joten siinä mielessä äp-haalari ois ollu varmasti ihan hyvä talveksi.Tuskin tulee kovin paljoa maassa olemaan, jo ollenkaan.

Tulipas taas tekstiä.Pitäis vähän useammin kirjoitella niin ei tarvis aina romaania väsätä.:)

Niin ja onnea tietenkin tuoreille vanhemmille ja vauvoille:) Ja kiva kun kaikilla alkaa taas pikku hiljaa elämä hymyillä.

Nyt taidan suunnistaa tuonne sohvan pohjalle Saliksia odottamaan.Se oululaisten tapaaminen kiinnostais muuten ainakin mua vieläkin, jos vaan muita halukkaita löytyy??

-Katja ja Riku 6½kk-

Vierailija
16/198 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän hyvin tyttö pysyi aisoissa leffan ajan, kyllä sitä välillä joutui vatkaamaan ja viihdyttämään, loppuleffasta nämä kaikki lapsoset sitten nukahtivat=) Ja minäkään en huomannut/kuullut Danielin itkua, vaikka siinä edessä olittekin, kaikki äänet kyllä hukkuu sinne saliin, ei tunnista mistä ne tulee=)

Meillä on kans pieni ikäero serkuksilla, eli meidän tytön serkku on puoli vuotta vanhempi meidän tyttöä. Eli mun siskon tyttö on syntynyt syyskuussa -05. Päivä vajaa puoli vuotta on ikäeroa. Saas nähdä, koska tulee lisää serkkuja... mun miehellä ei ole sisaruksia, mulla taas on kolme sisarusta, kaksi siskoa ja yksi veli.

Aiheesta on varmaan jo monta kertaa keskusteltu, mutta milloin muut ovat ajatelleet lapselleen sisaruksia tehdä? Onko millaisia suunnitelmia/toiveita?

Vierailija
17/198 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen ajattelin kysellä teiltä muilta, että onko kenelläkään vielä pikkukakkonen toiveissa tai oletteko asiaa miettineet? :)

Me ollaan miehen kanssa jo moneen otteeseen asiasta keskusteltu. Mies on tässä tytön syntymän jälkeen jo monta kertaa sanonut, että puolen vuoden päästä voisin jo kasvatella taas masua (siis raskauden merkeissä) :). Mutta... Tämän ensimmäisenkin aikaansaamiseen meni 3½ vuotta! Eli sen takia ei haluttaisi ottaa ollenkaan ehkäisyä käyttöön. Mutta... Haluaisin kuitenkin imettää tyttöä sinne vuoden ikään asti ja jos oksennan samalla lailla seuraavassa raskaudessa ensimmäiset 13 viikkoa aamusta iltaan, niin imettäminen ei varmaankaan onnistu. Eli vielä on aika ristiriitaiset tunnelmat asian suhteen :)

Laitan nyt vielä tännekin puolelle tytöstä kuvan viikon ikäisenä:

http://i108.photobucket.com/albums/n26/MiaMik/IMG_0266-1.jpg

Minua on aina kiinnostaneet nuo vauvakinot. Kertokaapas nyt mitä siellä niinkun tehdään? :) Eikös se niin ole, että äänet on siellä hiljasempana? Taisitte olla Hesan suunnalla vauvakinossa? Onko täällä kuinka paljon poppoota Tampereen suunnalta? Pikku-milli taisi oli ainakin näistä " vanhoista" tutuista?

MiaMik ja " Iinu-Liina" 12vrk

Vierailija
18/198 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik, täältä saat vähän infoa noista vauvaleffoista:

http://www2.finnkino.fi/events/vauvakino/

Minneköhän se sivusto on hävinnyt, jolla oli tietoja Kinopalatsin babybiosta? Yritin mennä sinne niin koko sivusto on poissa?! Olikohan toi sitten viimeinen babybio Kinopalatsissa, ei kai???

Hei, voiko vauvoilla olla muutaman päivän kausia, jolloin ne syö tavallista vähemmän? Eikö sen pitäis just mennä toisinpäin, eli että joinain päivinä vauva tankkaa oikein urakalla... Meidän poika on nyt muutamana päivänä syönyt mun mielestä jotenkin vähän aina kerrallaan. Vaan toisesta rinnasta, ja kun olen tarjonnut toista, niin ilme on ollut suunnilleen että " yök, en syö!" . Mutta ei quu ole yhtään kärttyinen tai huuda nälissään, joten kai se itse tietää paljonko tarvitsee ruokaa. Toivottavasti vaan paino nousee entiseen malliin, kun ei quu mikään jättiläinen vielä tosiaan ole.

NapNapin gallupiin vastaan siis edelleen, että meille on pikkusisarukset tervetulleita koska tahansa. Jo tämän ensimmäisen aarteen saaminen osoittautui hieman hankalaksi, joten halutaan antaa mahdollisuus uusille vauvoille eikä siis ehkäistä mitenkään. Voi olla, että jossain vaiheessa ollaan mielenkiintoisessa tilanteessa, kun pitäis sitä taloakin alkaa rakentaa vuoden-kahden sisällä. Mutta ollaan yhdessä todettu, että kyllä me aina selvitään, ja täytyy vaan olla onnellinen, jos meille vielä tulee lisää lapsia. :)

Nyt quu heräsi kantoliinasta, taitaa olla ruoka-aika. Mukavaa viikonloppua!

-Q- ja -q-

Vierailija
19/198 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies imuroi Eetun kanssa, joten meikäläinen tuli heti tänne palstailemaan, kun muuten menee taas ties minne saakka kun pääsen tänne ja näin yritän parantaa tapaani... (siis kerran viikossa tai kahessa...)

Meillä on nyt Eetu onneksi saanut rytminsä takaisin... Paitti tuon nukkumaanmenon, menee nykyään aina tuonne klo 22 tai jopa 22.30 ennenkun äijä simahtaa. Ollaankin nyt mietitty tässä miehen kanssa josko lopetettais Eetun tokat päikkärit tai lyhennettäis ne vaan puolen tunni pikku-unosiksi... Nukkuu siis vasta klo 18 nuo toiset ja nekin venyy yleensä tunnin-puolentoista uniksi, joten täytyy vissiin jotain tehä niille.

Meillä olis tiistaina 8kk neuvolalääkäri, on tosi kiva tietää paljonko toi ukkeli on kasvanut. Viime kerrasta kun on kuitenkin jo pari kk aikaa. Ja jos samalla sais jotain apua tohon Eetun ihottumaan tai ihon kuivuuteen.

Liia nimestä, mun mielestä(kin) todella kaunis nimi! Ei kuitenkaan mikään perinteinen muttei varmaan kauhian erikoinenkaan... (niin nimistä kun nyt aloitin, niin mua naurattaa tuo vieressä oleva mainos, " ja sitä Kati on yksi heistä" kun mun nimi sattuu Kati olemaan...)

Miamik, ensiksikin söpö kuva teidän pikkuisesta... Mä voisin ainakin joskus yrittää tulla Tampereen vauvakinoon, jos vaan seura kelpaa... ja vaikken olekaan Tampereelta... Mutta siis en aja sinne kuin tunnin, niin tuo Eetukin jaksaa olla sen aikaa kyydissä. Niin ja olis niiiiiin IHANA nähä taas ihan pieni vauva, kun tuo Eetuska on jo " iso" !

Syömisestä Meillä taitaa olla jotkut paastopäivät menossa, kun ei juuri mee ruoka, mutta ei sinänsä tuo jätkä ole kauhean nälkäisen näköinenkään... Mutta eihän aikuisillakaan joka päivä maistu ruoka... (tai niinkuin mies tuossa just tokas ihmisillä!!!)

Pikkusisaruksista. Niinkuin jo varmaan huomasitte, meikäläisellä alkaa vauvakuume jyllätä taasen päällä pahanpäiväisesti!!! Ja mies on helisemässä, no ei nyt sentään. Meillä kanssa Eetua " tehtiin" kolmisen vuotta, joten pikkukakkonen (ja kolmonen ja...) olis enemmän kuin tervetullut!!! Ja nyt on jo nuo menkatkin alkaneet, joten... Ja mun pari kaveria ovat ilmoittaneet odottavansa pikkukakkosiaan, toisella la helmikuussa ja toisella maaliskuussa, ja huomaan kyl ittestä et tahtoo kanssa fiilikset!

Mut ny taidetaan lähtee Eetun kans pihalle, kun arska rupes paistaan...

Joten hyvää viikonloppua kaikille!

napero ja Eetu

Vierailija
20/198 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos toooooosi pitkä kirjotus bittiavaruuteen :(

Eli uudestaan...

En mäkään huomannut, että Daniel olis kiukutellut siellä leffassa. Ei siinä älämölössä tosin erota, että kuka huutaa ja missä :)

Hyvinhän nää meidän isommatkin lapsoset viihtyivät elokuvissa. Joonakin nauraa röhötti elokuvalle vaikka kuinka pitkään ja sitten nukahti. Oli kyllä aikasta huvittavaa, kun kaikkien meidän pienokaiset nukkuivat samaan aikaan :) Hassua oli sekin, että Joona nukahti tosta vaan, kun oli saanut tutin suuhunsa. Kotona tarvii kiukutellen mennä yleensä nukkumaan. Ei tainnut kehdata kiukutella, kun molemmin puolin vieressä istui niin nätti tyttö ;)

Kissankello: Jospa Matiasta rupes kasvissoseet kyllästyttämään. Ehkä ne hedelmät maistuis välillä paremmin. Ootko muuten millon ajatellut aloittaa lihat? Vai aloitatko puurot ensin?

Joona kääntyi vatsalleen jo 3kk ikäisestä lähtien. Nyt pyörii napansa ympäri. Tällä hetkellä istumien on se " in" juttu. Hyvin istuu tuettuna. Kokeiltiin tänään istuttaa Joonaa syöttiksessä ja poika istui siinä, kun vanha tekijä. Kauaa en kuitenkaa uskalla vielä istuttaa. Matiashan otti tosi ison harppauksen kehtityksessä. Ajattli varmaan kerralla sitten oppia kaikki niin ei tarvitse jatkuvasti jotain opetella :)

Hei, te joilla syödään jo kiinteitä. Mitä ruokajuomaa annatte vauvalle? Mistä astiasta vauva juo? Pullosta vai mukista? Mä osti Joonalle eilen Aventin taikamukin. Jokohan Joona voi siitä juoda, kun aletaan syömään mössöjä?

Q: Mä usko kanssa (siis uskon, en tiedä), että vauvat osaavat syödä juuri niin paljon kuin tarvitsevat. Joonallakin on toi syöminen ollut tosi vaihtelevaa ja silti on hyvin kasvanut.

Napero: Hyvä, että Eetun rytmi on palautunut vaikka meneekin noin myöhään nukkumaan. Mekin ollaan yritetty kutistaa Joonan vikoja päikkäreitä, kun muuten poika kukkuu yli puolen yön. Nykyisin menee usein nukkumaan jo ysin aikoihin.

MiaMikin tyttö on tosi suloinen :)

NapNAp kyseli pikkukakkoshaaveista. Meillä ei mitään tarkkoja suunnitelmia ole ( sikäli mikäli tarkkoja suunnitelmia voi tehdäkkään). Meillä riippuu niin paljon noista mun töistä, että millon voidaan antaa pikkusisarukselle lupa tulla. Jos hyvin käy, niin ehkä vuoden päästä voidaan alkaa yrittämään. Mä nyt oottelen, että mun kavereilta kuuluu plussauutisia. Kaksi kaveriani on nimittäin kertonut vauvahaaveistaan (jippii!). Toinen tosin taisi puolivahingossa lipsauttaa. Ihanaa päästä sitten seuraamaan ystävien masun kasvatusta ja vauva-arkea. Pelkään vaan, että mun vauvakuume ei sitten enään pysy aisoissa.

Jopas tuli taas romaani.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

pesukarhu ja Joona