Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäsiistein tuntemani ihminen

Vierailija
02.09.2015 |

on ehdottomasti oma tyttäreni, nyt 19v.

Lähes kaikki vaatteet aina lattialla kissan- ja koirankarvojen ja omien hiusten seassa, huone täynnä keittiöstä kannettuja astioita, pöytä täynnä turhia ja tärkeitä papereita ihan sulassa sovussa keskenään. 

On aina ollut tälläinen ja jossain vaiheessa lakkasin mäkättämästä ja patistamasta. Nyt muutti omilleen ja suurella mielenkiinnolla seuraan missä kunnossa asunto on muutaman kuukauden päästä kun uutuudenviehätys on kadonnut.

Rakas possu se on =)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:08"]Ei millään pahalla, mutta miten te voitte sallia tuollaista epäsiisteyttä omassa kodissanne? Olkoonkin teinin oma huone, mutta eikös vanhemmat kuitenkin ne neliöt omista?

No, mulla ei ole teinejä, joten ei ole kokemusta, mutta tuntuu mahdottomalta ajatella ettenkö tulisi saamaan omia lapsiani teini-iässä ruotuun tuon siisteyden suhteen.

Mulla on 12- ja 9-vuotiaat lapset ja ovat hekin epäsiistejä. Mutta mä vaan en yksinkertaisesti salli sotkua. Siksi mä vahdinkin päivittäin
[/quote]

Tule sanomaan sitten kun sinulla ON teinejä. Murrosikä.....
[/quote]

Olivatko teidän lapset siis siistejä vielä ennen murrosikää?

Nro 25

Vierailija
42/46 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:17"]

Olivatko teidän lapset siis siistejä vielä ennen murrosikää? Nro 25

[/quote]

Minä olin ainakin todella pedantti siisteyden suhteen ennen murkkuikää. Sitten tuli tunnekuohut ja huoneessa oli samanlaista kuin pään sisällä. Omassa kämpässä viimeistään syttyi taas se järjen lamppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:28"]No onpa varsinainen suttupetteri. Kauheeeeeeeeta. Vaatteita lattioilla, mie romahan! [/quote] Mä todellakin romahdan, jos meillä joku jättää lattialle mitään sinne kuulumatonta.

[/quote]

Sairastatko jonkinlaista siivousneuroosia?
[/quote]
Voin kuvitella miltä näyttää tämän henkilön kotona. On normaalia, ettei lattioille jätetä vaatteita, asioita, roskia tai mitään muutakaan sinne kuulumatonta.

Vierailija
44/46 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:28"]

No onpa varsinainen suttupetteri. Kauheeeeeeeeta. Vaatteita lattioilla, mie romahan!

[/quote]

Mulla on samanlainen tytär kuin ap:llä, ja ongelma siinä  vaatekasassa on se, että siinä on sulassa sovussa puhtaat ja likaiset vaatteet. Ja ainakin meillä koira tykkää tehdä pedin itselleen keskelle vaatekasaa. Siinä menee ne puhtaatkin vaatteet...

Ja ei, tämä ominaisuus ei nimenomaan ole kotona opittua. En minä ainakaan jätä vaatekasoja ja likaisi astioita ympäri kämppää. Roskiksia pitkin pöytää ja lattioita, vaikka roskis on omassa huoneessakin.

Itse en enää ehdi sanomaan, tyätär on niin vähän himassa, ettei ehdi kuin sotkea lisää vaihtaessaan lennossa kamat ja paahtamalla eteenpäin.

[/quote]

Meillä täysin sama!

Ja onko teillä sama ongelma, että niitä vaatteita on aivan järkyttävä määrä? Tyttärelläni on varmaan esim. kolmetkymmenet housut -- eli farkut tai sen tyyppiset. Puseroihin ei riitä edes mun laskupää.. 

Isä antaa rahaa, vaikka olen yrittänyt puhua, että yhtä ainutta  HM-riepua ei tähän huusholliin, ennen kuin kasat on selvitetty. Ei mene perille!

[/quote]

No lähinnä paitoja on sen 30 kappaletta, housujen ostossa tuolla on turhan tarkat kriteerit :) Mutta kasassa on puhtaita ja likaisia paitoja, neuletakkeja, collegehuppareita, pyjamia, likaisia sukkia, aamutakki, tanssihousut jne. Saattaapi joskun tanssitennaritkin olla siellä. 

Lisäksi pinoaa koulukirjansa lattialle eri pinoihin. Pöydällehän ei mahdu, koska se on jo täytetty roskilla, likaisilla astioilla, koristekrääsällä, kosmetiikalla jne. No, ensi viikolla tulee monitoimipöydän jatkeeksi tietokone/koulupöytä. Auttanee tähän ongelmaan. Vaatteet mahtuisi kyllä kaappiinkin, ja pyykkikoriin. Niitä meilä on kahden hengen taloudessa kaksi.

Vierailija
45/46 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:08"]Ei millään pahalla, mutta miten te voitte sallia tuollaista epäsiisteyttä omassa kodissanne? Olkoonkin teinin oma huone, mutta eikös vanhemmat kuitenkin ne neliöt omista? No, mulla ei ole teinejä, joten ei ole kokemusta, mutta tuntuu mahdottomalta ajatella ettenkö tulisi saamaan omia lapsiani teini-iässä ruotuun tuon siisteyden suhteen. Mulla on 12- ja 9-vuotiaat lapset ja ovat hekin epäsiistejä. Mutta mä vaan en yksinkertaisesti salli sotkua. Siksi mä vahdinkin päivittäin [/quote] Tule sanomaan sitten kun sinulla ON teinejä. Murrosikä..... [/quote] Olivatko teidän lapset siis siistejä vielä ennen murrosikää? Nro 25

[/quote] Itse asiassa oli. Homma rupes joskus kasin tienoilla, nyt lukion ekalla, ja pahasti mättää. Tosin lapsukainen ei ehdi kuin käydä himassa, senkin ajan yleensä sotkee.(vaihtaa kamat tjn., ja mihin ne sitten jää...)

Vierailija
46/46 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:54"]Ja todellakin sekin bonus on vielä, että vaikka vieraita tulisi milloin vain yllättäenkin, niin ei tarvitse paniikissa siivota. Korkeintaan leluja voi olla levällään kun leikki kesken (lapsiperheessä kun eletään), mutta esimerkiksi tiedän, että vessa on puhdas, käsipyyhe vaihdettu joka aamu, lattioilla ei ole vaatteita, keittiö on siisti ja imuroitukin on vähintään joka toinen päivä. [/quote] Joka aamu? Minä olen hygieniahullu, mutta eikö yksi käsipyyhe per päivä ole jo vähän liioittelua. [/quote] Tai siis käsipyyhe per yksi päivä

[/quote]

Liioiteltua? Ei kai. Mä oon aina vaihtanut käsipyyhkeen vessaan päivittäin. :) Se vain on sellainen tapa ja kun ei se yksi käsipyyhe pyykkikoneessakaan tilaa paljon vie. Illalla nukkumaan mennessä tulee napattua alakerran käsipyyhe mukaan yläkerran pyykkikoriin ja aamulla herättyä vietyä uusi puhdas pyyhe alas. Vessan pöntön ja lavuaarin pesen lähes päivittäin, kun on nopea homma. Samoin lieden. Kaikkiin näihin menee aikaa minuutista viiteen minuuttiin ja yleissiisteyteen on iso vaikutus.