Epäsiistein tuntemani ihminen
on ehdottomasti oma tyttäreni, nyt 19v.
Lähes kaikki vaatteet aina lattialla kissan- ja koirankarvojen ja omien hiusten seassa, huone täynnä keittiöstä kannettuja astioita, pöytä täynnä turhia ja tärkeitä papereita ihan sulassa sovussa keskenään.
On aina ollut tälläinen ja jossain vaiheessa lakkasin mäkättämästä ja patistamasta. Nyt muutti omilleen ja suurella mielenkiinnolla seuraan missä kunnossa asunto on muutaman kuukauden päästä kun uutuudenviehätys on kadonnut.
Rakas possu se on =)
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:28"]No onpa varsinainen suttupetteri. Kauheeeeeeeeta. Vaatteita lattioilla, mie romahan!
[/quote]
Mä todellakin romahdan, jos meillä joku jättää lattialle mitään sinne kuulumatonta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:28"]No onpa varsinainen suttupetteri. Kauheeeeeeeeta. Vaatteita lattioilla, mie romahan! [/quote] Mä todellakin romahdan, jos meillä joku jättää lattialle mitään sinne kuulumatonta.
[/quote]
Sairastatko jonkinlaista siivousneuroosia?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:28"]
No onpa varsinainen suttupetteri. Kauheeeeeeeeta. Vaatteita lattioilla, mie romahan!
[/quote]
No, romaha rauhassa. Jos huoneen lattiaa ei näy, sekaisin on puhtaat ja likaiset vaatteet, likaiset alushousut, en romaha vaan laitan huoneen oven hiljaa kiinni ettei mun tarvitse katsella.
Mä olin tuollainen nuorempana, nykyään olen siistimpi. Siinä vaiheessa, kun sain lapsia, opin järjestyksenpitoa. Kun mieskin vielä oppisi :) (Ei vaan, on se jo oppinutkin. Mutta kun muutettiin yhteen, se huokaili aluksi marttyyrina, kun senkin piti osallistua siivoamiseen.)
Ei tuo vielä mitään, meillä on tytöllä ihan ROSKATkin lattailla, käärepaperit, käytetyt nenäliinat ym.
Löysinpä käytettyjä tamponejakin yhdestä kolosta.
Käsittämätöntä, kun on lähtiessään ylisiisti, aina puhtaat vaatteet, suihkussa käyty ja viimeisen päälle huollettu. Koulussa on tosi hyvä oppilas. Että mikä saa ihmisen elämään tuollaisessa ympäristössä?
En tajua!
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:28"]No onpa varsinainen suttupetteri. Kauheeeeeeeeta. Vaatteita lattioilla, mie romahan! [/quote] Mä todellakin romahdan, jos meillä joku jättää lattialle mitään sinne kuulumatonta.
[/quote]
Sairastatko jonkinlaista siivousneuroosia?
[/quote]
Voi olla.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:39"]
Ei tuo vielä mitään, meillä on tytöllä ihan ROSKATkin lattailla, käärepaperit, käytetyt nenäliinat ym.
Löysinpä käytettyjä tamponejakin yhdestä kolosta.
Käsittämätöntä, kun on lähtiessään ylisiisti, aina puhtaat vaatteet, suihkussa käyty ja viimeisen päälle huollettu. Koulussa on tosi hyvä oppilas. Että mikä saa ihmisen elämään tuollaisessa ympäristössä?
En tajua!
[/quote]
Juujuu, kyllä siellä sulassa sovussa lattialla on roskatkin, juurikin nenäliinat(tampooneja ei sentään ole tullut vastaaan) Ja roskis on ihan vieressä.
ap
Mun veli!! Huone haisee ihan biojätteelle
Mun yks työkaveri. 5kymppinen nainen. Ei pese käsiään vessan jälkeen. Kun syö, niin jos jotain ruokaa putoaa rinnuksille, niin ei huomaa sitä (siis ikinä, tai todella harvoin). Syödessä sotkee kätensä jotenkin todella paljon, mutta ei välitä siitä, eikä pyyhi niitä. Tekee siis toimistohommia. Kaikin puolin mukava ihminen ja tunnollinen työntekijä, mutta melkoinen sottapytty kyllä :)
Mun 17v poika!
Vaateet, roskat, tiskit ruoantähteineen, urheiluvaatteet, kosteat pyyhkeet, you name it... Kaikkea paskaa huoneen lattia täynnä.
Lakanoitaan ei omatoimisesti vaihtaisi ikinä, mä sit vaihdan ne muutaman kuukauden välein kun en yksinkertaisesti kestä enää ajatusta että joku nukkuu niissä. Hyi saatana!
Imuroinut ei ole huonettaan koskaan, sama juttu kuin lakanoiden kanssa (mä teen sen silloin tällöin koska en kestä ajatusta siitä pölyn ja paskan määrästä talossani).
Pikkuveljensä 14v joka ennen oli hyvin pedantti huoneensa järjestyksen suhteen alkaa luisumaan samanlaiseksi. Aivan kamalaa ja ahdistavaa! Poikien huoneet haisevatkin kaatopaikalta. Kai tämä on joku ikuisuuden kestävä vaihe mutta äitiä ainakin ahdistaa suunnattomasti vaikken mikään neuroottinen siivooja ole itsekään.
Osta tyttärellesi robotti-imuri. Se ei poista roskia ja lojuvia tavaroita lattioilta mutta saattaa innostaa pitämään tavaroita järjestyksessä kun imurointi sen jälkeen on helpompaa. Olen itsestäni huomannut tämän. Tavallisella imurilla jäi usein imuroimatta kun se on niin raskasta ja työlästä ja sitten tavaroitakin jäi lojumaan kun ajattelin että raivaan ne sitten kun imuroin, imurointipäivä taas venyi ja venyi. Nyt mulla on ollut robotti-imuri muutaman kuukauden ja imuroin päivittäin, tavaratkin tulee laitettua paikoilleen kun sillä on mielekäs merkitys kun automaatti-imurointi onnistuu ja kotona on pölykoiratonta ja siistiä. Mulla on ihan Citymarketista (vai Anttilasta en muista kummasta) ostettu Vileda, hinta oli jotain satasen verran. Riittää yksiön siivoukseen ihan hyvin, varmaan sitten jos olisi omakotitalo pitäisi ostaa noita kalliimpia, tuossa ei akku riitä kovin pitkään imurointiin mutta yksiöön ihan reilusta, varmaan menisi kaksiokin jos ei jopa kolmio ainakin jos imuroi eri päivinä eri huoneita.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:51"]Mun 17v poika!
Vaateet, roskat, tiskit ruoantähteineen, urheiluvaatteet, kosteat pyyhkeet, you name it... Kaikkea paskaa huoneen lattia täynnä.
Lakanoitaan ei omatoimisesti vaihtaisi ikinä, mä sit vaihdan ne muutaman kuukauden välein kun en yksinkertaisesti kestä enää ajatusta että joku nukkuu niissä. Hyi saatana!
Imuroinut ei ole huonettaan koskaan, sama juttu kuin lakanoiden kanssa (mä teen sen silloin tällöin koska en kestä ajatusta siitä pölyn ja paskan määrästä talossani).
Pikkuveljensä 14v joka ennen oli hyvin pedantti huoneensa järjestyksen suhteen alkaa luisumaan samanlaiseksi. Aivan kamalaa ja ahdistavaa! Poikien huoneet haisevatkin kaatopaikalta. Kai tämä on joku ikuisuuden kestävä vaihe mutta äitiä ainakin ahdistaa suunnattomasti vaikken mikään neuroottinen siivooja ole itsekään.
[/quote]
Vaateet... No joo nekin :D :D Mut jos vaatteet siellä lattialla kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:55"]
Osta tyttärellesi robotti-imuri. Se ei poista roskia ja lojuvia tavaroita lattioilta mutta saattaa innostaa pitämään tavaroita järjestyksessä kun imurointi sen jälkeen on helpompaa. Olen itsestäni huomannut tämän. Tavallisella imurilla jäi usein imuroimatta kun se on niin raskasta ja työlästä ja sitten tavaroitakin jäi lojumaan kun ajattelin että raivaan ne sitten kun imuroin, imurointipäivä taas venyi ja venyi. Nyt mulla on ollut robotti-imuri muutaman kuukauden ja imuroin päivittäin, tavaratkin tulee laitettua paikoilleen kun sillä on mielekäs merkitys kun automaatti-imurointi onnistuu ja kotona on pölykoiratonta ja siistiä. Mulla on ihan Citymarketista (vai Anttilasta en muista kummasta) ostettu Vileda, hinta oli jotain satasen verran. Riittää yksiön siivoukseen ihan hyvin, varmaan sitten jos olisi omakotitalo pitäisi ostaa noita kalliimpia, tuossa ei akku riitä kovin pitkään imurointiin mutta yksiöön ihan reilusta, varmaan menisi kaksiokin jos ei jopa kolmio ainakin jos imuroi eri päivinä eri huoneita.
[/quote]
Idea on hyvä, mutta arvaukseni on että inspiroi vain ja ainoastaan rahallisen panostuksen tehnyttä siivoamaan. Ei paljoa kiinnosta äidin rahojen meneminen hukkaan jos ei oo ite pyytänyt tuota siivousvälinettä. Omassa kämpässä asuvaa vois jo ilahduttaakin.
T. Ei ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:09"]
[/quote]
Idea on hyvä, mutta arvaukseni on että inspiroi vain ja ainoastaan rahallisen panostuksen tehnyttä siivoamaan. Ei paljoa kiinnosta äidin rahojen meneminen hukkaan jos ei oo ite pyytänyt tuota siivousvälinettä. Omassa kämpässä asuvaa vois jo ilahduttaakin.
T. Ei ap
[/quote]
Meillä kyllä teinit innostuivat omien huoneiden siivoamisesta kun saivat tuollaisen halpisrobotti-imurin. Siihen asti olivat kyllä siivonneet mutta naama nyrpeänä. Nykyisin on usein meidänkin makuuhuonet, keittiö, eteinen imuroitu kun tullaan kotiin. Tuosta turhasta rahanmenosta kirjoituksesi antoi kyllä mulle sen käsityksen, että vika taitaa olla sinusta. Meillä ei satanen sinne tai tänne ole niin iso raha etteikö sillä kannattaisi teinejä aktivoida harrastuksiin tai tekemään jotain. Taidat nuukailullasi aiheuttaa lapsillesi ongelmia.
Niin no, vanhemmilta se opitaan jos opitaan.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:09"]
[/quote]
T. Ei ap
[/quote]
Meillä kyllä teinit innostuivat omien huoneiden siivoamisesta kun saivat tuollaisen halpisrobotti-imurin. Siihen asti olivat kyllä siivonneet mutta naama nyrpeänä. Nykyisin on usein meidänkin makuuhuonet, keittiö, eteinen imuroitu kun tullaan kotiin. Tuosta turhasta rahanmenosta kirjoituksesi antoi kyllä mulle sen käsityksen, että vika taitaa olla sinusta. Meillä ei satanen sinne tai tänne ole niin iso raha etteikö sillä kannattaisi teinejä aktivoida harrastuksiin tai tekemään jotain. Taidat nuukailullasi aiheuttaa lapsillesi ongelmia.
[/quote]
Kyllä on mennyt kasvatuksessa paljon pieleen jos ei teini-ikäinen voi tavallisella imurilla imuroida ilman, että naama on norsun sillä. Sinä se niitä ongelmia lapsillesi aiheutat eikä tuo toinen. -ohis
Vähän ot:
Silloin joskus kun asuin vielä vanhempieni luona minut kyllä patistettiin siivoamaan. Ja samalla (kun oli pakko imuroida koko koti) tuli imuroitua myös oma huone.
Silloin teininä tietenkin ärsytti, mutta nyt voin sanoa että hyvää teki, oppia siivoamaan ja tekemään kotitöitä.
No onpa varsinainen suttupetteri. Kauheeeeeeeeta. Vaatteita lattioilla, mie romahan!