Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkän matikan vaikea prosenttitehtävä.

Vierailija
01.09.2015 |

Turpeessa on vettä aluksi 90 %. Montako prosenttia vedestä on haihdutettava, jotta turpeessa olisi haihdutamisen jälkeen 45 % vettä?

Kuka osaa, minä en.

Kiitos vastauksista ennakkoon.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hop

Vierailija
62/65 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se päteminen kun oikea vastaus on annettu ja ap on kirjan takana olevan vastauksen kertonut. Huvittavia te, jotka haukutte ihmisiä ja ette osaa itse. Joskus on parempi olla hiljaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 17:18"]

Lopettakaa se päteminen kun oikea vastaus on annettu ja ap on kirjan takana olevan vastauksen kertonut. Huvittavia te, jotka haukutte ihmisiä ja ette osaa itse. Joskus on parempi olla hiljaa. 

[/quote]

ap:n vastaus ei pidä paikkaansa eikä sitä 91% vastausta ole minkään kirjan takana.  Oikea ratkaisu tiede.fin keskustelupalstalla alunperin esitettyyn tehtävään on siellä myös esitetty eli 50%.  On hyvin valitettavaa, että suurimmalta osalta mammoja ei yksinkertainen prosenttilasku suju.

Kyllä jotkut osasivat laskea.  Veikkaan, että jos tehtävä olisi esitetty alkoholijuomamuodossa, tehtävä olisi ollut mammoille helpompi suorittaa.

Vierailija
64/65 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 17:18"]

[/quote]

ap:n vastaus ei pidä paikkaansa eikä sitä 91% vastausta ole minkään kirjan takana.  Oikea ratkaisu tiede.fin keskustelupalstalla alunperin esitettyyn tehtävään on siellä myös esitetty eli 50%.  On hyvin valitettavaa, että suurimmalta osalta mammoja ei yksinkertainen prosenttilasku suju.

Kyllä jotkut osasivat laskea.  Veikkaan, että jos tehtävä olisi esitetty alkoholijuomamuodossa, tehtävä olisi ollut mammoille helpompi suorittaa.

[/quote]

Voi hyvänen aika!

Vierailija
65/65 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Onko tosiaan jollekin aivan mahdotonta uskoa, että se oikea vastaus esitettyyn tehtävään ei todellakaan ole 50 %.