Onko muita, jotka vihaavat hiusten pesemistä?
Pitäis mennä suihkuun ja nyt on hiustenpesupäivä. Vitkuttelen tässä.
Kommentit (33)
Sama täällä! Paksut luonnokiharat hiukset, joten peseminen on vaivalloista ja hiustenkuivanta ei todellakaan voi käyttää kuin äärimmäisessä hädässä. Yleensä annan kuivua itsekseen ja siinä menee 4-5 tuntia. Jes. Pitää vielä koittaa olla liikuttamatta niitä märkiä hiuksia. Jotenkin se kostea tukka hartioilla aiheuttaa myös lihasten jännitystä ja päänsärkyä. Silti pesen vähintään 3 päivän välein.
Inhoan. Mulla on niin paksu tukka, että väsyy aina kädet :D Vaikka parturi ohentaakin tukkaa, niin onhan sitä hiusta silti aina siellä päässä kiinni. Niin on sitten tuo shampoon jynssääminen aina niin työlästä.
Rasittavaa hommaa se on varsinkin kun sitä hiusta riittää puoleen selkään asti ja takkuja saa
selvitellä ennen suihkua ja sen jälkeen. Kuivuminenki kestää ikuisuuden. Toisaalta puhtaat, silkkisen pehmeät ja kiiltävät hiukset on sen kaiken vaivan arvoista :)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:34"]Hiusten peseminen on kivaa vain sillon, kun on oikein likaiset hiukset ja ällöttää ja kutittaa. On siellä suihkussa kiva lämpimässä, mutta sen jälkeen alkaa kuivumisprosessi, joka kestää monta monta tuntia. Ei ole edes kauhean pitkät hiukset, paksut vain
[/quote]
No mutta hyi, miksi päästää hiukset ällöttävän likaisiksi että ihan päänahkaakin kutittaa? :O
Minä!!! Leikkasin tukasta 20cm pois että ois helpompi pestä ja kuivuis nopeammin mutta eipä paljoa näin paksulla tukalla auttanut.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:24"]Inhoan myös. Inhoan märkiä hiuksia. Kuivaajaa en voi käyttää, koska hiuslaatuni on ohutta mutta sitä on paljon. Jos kuivaan kuivaimella hiukset menee pitkin päätä, kuohkeus katoaa.
[/quote]
Ollaan samixet. Kaikki kuin mun suusta :)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:35"]annan kuivua itsekseen ja siinä menee 4-5 tuntia. Jes. Pitää vielä koittaa olla liikuttamatta niitä märkiä hiuksia. Silti pesen vähintään 3 päivän välein.
[/quote]
Istutko paikoillasi 15 tuntia viikossa hiusten takia?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:35"]annan kuivua itsekseen ja siinä menee 4-5 tuntia. Jes. Pitää vielä koittaa olla liikuttamatta niitä märkiä hiuksia. Silti pesen vähintään 3 päivän välein.
[/quote]
Istutko paikoillasi 15 tuntia viikossa hiusten takia?
[/quote]
No en nyt sentään, mutta ei niillä märillä hiuksilla minnekään lenkillekään voi lähteä. Heti menee pörröiseksi, jos vähän ilmavirta osuu tai niitä käsillä hiplaa. Pakko siis pestä illalla hyvissä ajoin, kun ei ole mihinkään enää lähdössä.
Mä lakkasin käyttämästä hoitoainetta varmaan 8 vuodeksi koska se tuntui niin vaivalloiselta enkä vaan jaksanut seistä suihkussa niin kauaa, mutta havahduin tossa pari vuotta sitten siihen, että mun hiukset on ihan kamalassa kunnossa, ja rupesin taas ostelemaan kampaamotuotteita markettikaman sijaan, ja nyt hiustenpesu tuntuukin taas ihan kivalta, kun on tuotteet jotka jättää hiukset kivannäköiseksi ja tuntuiseksi :)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:33"]
Mä lakkasin käyttämästä hoitoainetta varmaan 8 vuodeksi koska se tuntui niin vaivalloiselta enkä vaan jaksanut seistä suihkussa niin kauaa, mutta havahduin tossa pari vuotta sitten siihen, että mun hiukset on ihan kamalassa kunnossa, ja rupesin taas ostelemaan kampaamotuotteita markettikaman sijaan, ja nyt hiustenpesu tuntuukin taas ihan kivalta, kun on tuotteet jotka jättää hiukset kivannäköiseksi ja tuntuiseksi :)
[/quote]
Samoin, kyllä shampoolla ja hoitoaineella on merkitystä, käytän myös pelkästään kampaamotuotteita hiusten muotoiluun, aivan ylivoimaisia, en muussa tuhlaa mitä kosmetiikassa ja hiustuotteissa.
Tukka hyvin kaikki hyvin.
Justiin sain pestyä. On ollut monta päivää tehtävälistalla, sen verran ikävää hommaa. Hiusten tai ihon märkyys tuntuu minusta jotenkin äärettömän vastenmieliseltä. En edes voi pestä hiuksia suihkussa käydessä, vaan hoidan sen erikseen. Ahdistaa myös kaikki jälkityö, kun en voi vaan antaa kuivua, koska olen harvinaisen ruma ihminen ja se korostuu rajusti jos annan hiusten olla vaan luonnollisena. Kadehdin ihmisiä jotka voivat niin olla.
Täh? En ole tajunnut että tällaistakin asiaa voi inhota. Itse pesen hiukset joka päivä suihkun yhteydessä ja ei se tosiaankaan ole iso vaiva, vaikka on pitkät ja paksut hiukset. Mieluummin näen sen pienen vaivan kuin kuljen pää likaisena.
Hiusten peseminen on kivaa vain sillon, kun on oikein likaiset hiukset ja ällöttää ja kutittaa. On siellä suihkussa kiva lämpimässä, mutta sen jälkeen alkaa kuivumisprosessi, joka kestää monta monta tuntia. Ei ole edes kauhean pitkät hiukset, paksut vain