Työkkäri oli kirjoittanut suunnitelmaan "asuu yksin" miten tämä liittyy työnhakuun?
Kommentit (88)
Vastaa tantalle, mitä se sulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä kertoa asioita, joita ei halua sitten tiedoistaan lukea.
Miksi sanoit asuvasi yksin?Siksi kun niiden kuuluu kysellä asumismuodosta asuuko vuokralla vai omassa, juoko miten paljon alkoholia, onko raha-asiat kunnossa, ne kartoittavat työttömän tilannetta onko syytä laittaa kuntouttavaan työtoimintaan ja onko elämänhallinta kunnossa.
Wau! Minäkin olin sellaisessa kyttäystyönhakuvalmennuksessa, jossa kysyttiin kuinka usein käyn suihkussa? Se oli siis etävalmennus, en haissut pahalle kenenkään nenään...
Kai tuollaiseen voi vastata, että pidän intiimiasiat erillään TE-toimistossa asioinnista? Tai vaikka että "niin usein kun katson tarpeelliseksi". Tuohan on aivan järjetöntä!
Minä sanoisin kyselijälle, että kerro sinä ensin, niin minä kerron sitten. Suihkussa käynnit, paskallakäynnit, intiimivaivat, rahatilanne...
Homman pitää olla molemminpuolista, jos avautumaan aletaan. U
Mulle soitti aikoinaan joku liittymämyyjä, joka kysyi heti alkuun, paljonko mulla oli viimeisin puhelinlasku.
Sanoin aika painokkaasti, etten todellakaan näe mitään syytä kertoa laskujeni summia kenelle tahansa kyselijälle. Kysyin myös, paljonko itselläsi oli? Ei vastannut. Enkä vastannut minäkään.
Ihan sama olisi vastaus työkkärivirkailijalle rahatilanteestani, perhesuhteistani, asumismuodostani, suihkussa käynneistäni tai mistään muustakaan, mikä ei hänelle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun omassa talossa perheeni kanssa. Silti työkkärin tantta joka kerta kysyy miksi en muuta.
Kysy, mikset itse muuta, jotta saisit paremman työn.
Kerro seuraavalla kerralla, ketkä kaikki tontut ja mörrimöykyt asuu teillä.
Työkkäri kirjoittaa ylös kaiken, mitä sanot puhelimessa. Omalla kohdallani ainakin sanasta sanaan. Miettinevätköhän edes mitä kirjoittavat?
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri kirjoittaa ylös kaiken, mitä sanot puhelimessa. Omalla kohdallani ainakin sanasta sanaan. Miettinevätköhän edes mitä kirjoittavat?
Siksi "palvelun" asiakkaan on viisasta olla huonomuistinen ja vähäpuheinen.
Mä asun omassa talossa perheeni kanssa. Silti työkkärin tantta joka kerta kysyy miksi en muuta.