Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäri oli kirjoittanut suunnitelmaan "asuu yksin" miten tämä liittyy työnhakuun?

Vierailija
21.03.2022 |

Niin, ihmettelen??

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä kertoa asioita, joita ei halua sitten tiedoistaan lukea.

Miksi sanoit asuvasi yksin?

Siksi kun niiden kuuluu kysellä asumismuodosta asuuko vuokralla vai omassa, juoko miten paljon alkoholia, onko raha-asiat kunnossa, ne kartoittavat työttömän tilannetta onko syytä laittaa kuntouttavaan työtoimintaan ja onko elämänhallinta kunnossa.

Wau! Minäkin olin sellaisessa kyttäystyönhakuvalmennuksessa, jossa kysyttiin kuinka usein käyn suihkussa? Se oli siis etävalmennus, en haissut pahalle kenenkään nenään...

Vierailija
22/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kaikkea sanoo ja kirjoittelee. Mulle sanottiin ekan lapsen jälkeen, että tee paljon lapsia, niin pysyt poissa työkkäristä. Olin vajaakuntoinen työtön työnhakija, niin eivät halunneet työkkäriin. Valis

Öööh, miten olla vajaakuntoinen työnhakija, olematta työkkärin listoilla?

Kannattais vähän panostaa näihin juttuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti virkailija kirjoittaa suunnitelman hakijan sanojen pohjalta. Sitten suunnitelma annetaan hakijalle hyväksyttäväksi. Jos siellä on mielestäsi jotain asiatonta, voit pyytää poistamaan tiedon ja allekirjoittaa vasta sitten suunnitelman.

Vierailija
24/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laillinen peruste mihinkään. Jokaisella on oikeus valita asuinkuntansa. On ihan laissa.

Vierailija
25/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisella ei ole oikeutta kerätä eikä tallentaa tietoa, joka ei ole välttämätöntä viranomaisen laissa määrätyn tehtävän toteuttamiseksi. Kaikki tuollaiset löpinät voi vaatia poistettaviksi kaikista viranomaisten rekistereistä, ja lisäksi kannattaa joka kerta mainita asiasta esimerkiksi tietosuojavaltuutetulle. Ei nämä mielivaltaiset ja lainvastaiset tavat koskaan muutu, jos niille ei aleta tehdä mitään.

Vierailija
26/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole laillinen peruste mihinkään. Jokaisella on oikeus valita asuinkuntansa. On ihan laissa.

Juu, ei se työkkäri vaadi sua muuttamaan yhtään mihinkään. Sinne työpaikkaan vaan saattaa tulla kivat matkat.

Vierailija
27/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika, pidä nahoissasi lörppö.

Vierailija
28/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisella ei ole oikeutta kerätä eikä tallentaa tietoa, joka ei ole välttämätöntä viranomaisen laissa määrätyn tehtävän toteuttamiseksi. Kaikki tuollaiset löpinät voi vaatia poistettaviksi kaikista viranomaisten rekistereistä, ja lisäksi kannattaa joka kerta mainita asiasta esimerkiksi tietosuojavaltuutetulle. Ei nämä mielivaltaiset ja lainvastaiset tavat koskaan muutu, jos niille ei aleta tehdä mitään.

Juuri näin. Kiitos.

Vierailija
29/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulle työkkärin täti kirjoitti "voimaantumisen vaihe käynnissä". Olen mies. 😂

Haha :D No, hyviä voimaantumisen jatkamisia nyt kuitenkin sinne!

Missäs näitä voimaantumiskuvia olis näytillä? 

Vierailija
30/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei lapsia, mikä on työnantajan mielestä aina parasta.

Vierailija
31/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeutta kerätä, mutta saa sen itse kertoa jolloin viranomaisen velvollisuus on tallettaa. 

Vierailija
32/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tarvittaessa aloittaa mieshuořan hommat kotonasi.

Vierailija
33/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kysyivät, että asunko yksin. mitä ois pitänyt vastaa? "ei kuulu sulle" kuin joku teini angsti? Olin vain kohtelias ..

Vierailija
34/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkkärissä töissä ja selailin hakijoiden tietoja: yhden naisen kohdalla luki että ”aviomies on lentokapteeni”.

Vierailija
35/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi täällä on niin negatiivista kommentointia ihan pikkuasioista. Olen itse pitkäaikaistyötön, mutta mielestäni työkkäri ei ole viholliseni. Olen kuntakokeilun asiakas ja minulla on ihan mukava virkailija nyt. Edellisen aktiivisuuteen en ollut tyytyväinen, joten vaihdoin virkailijaa.

Oma asenne ja käytös vaikuttaa aika paljon, joten välillä kannattaa katsoa peiliin.

Vierailija
36/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kysyivät, että asunko yksin. mitä ois pitänyt vastaa? "ei kuulu sulle" kuin joku teini angsti? Olin vain kohtelias ..

Olis pitänyt hämmästyä ja kysyä mitä se vaikuttaa työnhakemiseen.

Vierailija
37/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, perijätär taas täälä ihmettelemässä perusasioita kun ne uhkaa narsistisia kulisseja, sun elämä on niiiiiin työlästä.

Vierailija
38/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon aina olevani sinkku ja että voin joustaa työajoissa (en loputtomiin kuitenkaan) ja ei ole edes kissaa josta pitäisi huolehtia. Työnantajathan hakee hyppyytettäviä, jotka tulee paikkaamaan virheitä työvuorosuunnittelussa tai sairastuneita. Olen eri kommentoija.

Vierailija
39/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyhh tätä ketjua lukiessa muistin miten työkkärissä yms palveluissa yhteistyökykyisyys käsitetään synonyymina alistumiselle. Pelottaa mitä olen nuorena ja pelokkaana sinne kertonut. Teiniangsteilu, hereillä oleminen ja aktiivinen kyseenalaistaminen sekä oikeuksiensa tietäminen on välttämättömiä noiden kanssa.

Vierailija
40/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi täällä on niin negatiivista kommentointia ihan pikkuasioista. Olen itse pitkäaikaistyötön, mutta mielestäni työkkäri ei ole viholliseni. Olen kuntakokeilun asiakas ja minulla on ihan mukava virkailija nyt. Edellisen aktiivisuuteen en ollut tyytyväinen, joten vaihdoin virkailijaa.

Oma asenne ja käytös vaikuttaa aika paljon, joten välillä kannattaa katsoa peiliin.

Tämä on niin totta.