Synnytyssairaala
Esikoista odottava tässä hei! Tässä sairaslomalla ollessani on tullut pohdittua taas että mihkä sitä lähtisi synnyttämään heinäkuussa niin otetaan kokemuksia vastaan Naistenklinikasta ja Hyvinkään sairaalasta!
Naistenklinikka on meitä lähempänä (30km) ja Hyvinkäälle matkaa sellanen 60+ kilometriä niin kiinnostaa kumpi sitä kannattaisi valita ja miksi 😅 Ja tutustumiskäynnille ei pääse koronan takia 🙄
♥ 21.7.
Kommentit (11)
Lähin sairaala tietysti, synnytys etenee joskus äkkiä.
Kätilöt hoitaa synnytyksessä, eli yhtä laadukasta palvelua saa missä tahansa sairaalassa, samoista oppilaitoksista henkilökunta on valmistunut.
Jos sulla on joten harvinaisempia toiveita synnyttää, tyyliin ilman kivun lievitystä ammeessa, niin sitten pitäisi etsiä sairaala jossa sellaiseen ois mahdollisuus..
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on joten harvinaisempia toiveita synnyttää, tyyliin ilman kivun lievitystä ammeessa, niin sitten pitäisi etsiä sairaala jossa sellaiseen ois mahdollisuus..
Ei oo toiveissa mitään erikoista synnytystapaa 🤗
♥ 21.7.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on myös mun mielipide, mutta halusin kuulla ns tuoreempia kokemuksia 😊 Mitä keskusteluja yritin katsella niin aika moni ei kauheesti hurrannut Naistenklinikalle 🙈
Se on myös pelkona että jos on paljon synnyttäjiä samaan aikaan että käännytetäänkin pois 😅 Paitsi lienee myös harvinaisempaa tämmönen että niin täyttä olisi? 🤔
♥ 21.7.
Turhaan pohdit. Sut pannaan sinne missä tilaa sattuu olemaan. Ole kuitenkin kiitollinen. Olet pääsemässä synnyttämään. Toiset kun eivät pääse edes siihen ensimmäiseen ultraan asti.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli sairaalaan 20min ajomatka, ja todellakin suosittelen sitä lähempänä olevaa sillä ei todellakaan ole kivaa olla paikallaan autonistuimessa turvavöissä kun supistuksia pukkaa. alle viiden minuutein välein.
Sillä sairaalaan ei oteta ellei niitä supistuksia ole viiden minuutein välein.
Aika monta supistusta kerkeää 60km matkalla tulla, ei ole kivaa ollenkaan.
inlove kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on myös mun mielipide, mutta halusin kuulla ns tuoreempia kokemuksia 😊 Mitä keskusteluja yritin katsella niin aika moni ei kauheesti hurrannut Naistenklinikalle 🙈
Se on myös pelkona että jos on paljon synnyttäjiä samaan aikaan että käännytetäänkin pois 😅 Paitsi lienee myös harvinaisempaa tämmönen että niin täyttä olisi? 🤔
Ei voida käännyttää ovella kun sinne pitää aina soittaa kun lähtee tulemaan paikanpäälle, sanovat sitten siinä puhelimessa minne mennä.
Ja sitten pitää olla tiukka ja sanoa että NYT olen tulossa, minulle sanoivat että koita vielä pärjätä, ota parasetamolia(?!?!?) ja mene suihkuun, ei tehneet kummatkaan mitään joten soitin sitten 1/2h päästä uudelleen että nyt ei enää pysty olemaan kotona tulen nyt.
Oltiin sitten siellä sairaalan odotushuoneessa ja synnytyssalissa 7h (josta 40 min ponnistusvaihetta)eli en todellakaan kauaa ollut ensisynnyttäjänä sairaalassa.
Ja kun tulin paikalle olin jo 5cm auki siitä 10cm.
Vedet ei ollut mennyt joten sen takia ne toppuutteli varmaankin.
Joo, olen tietoinen siitä että jotkut eivät pääse sinne ensimmäiseen ultraäänitutkimukseen asti, mun tuttu parhaillaan kärsii siitä ettei he millään raskaudu ja oli kemiallinen raskauskin tässä hänellä. Ja tunnen erittäin pahaa oloa niiden naisten puolesta jotka eivät syystä tai toisesta raskaudu tai raskaus menee kesken, mutta tarkoittaako se tosiaan sitä että en saisi kysellä muilta synnyttäjiltä kokemuksia synnytyssairaaloista?
Itse kun olen ensisynnyttäjä, väkisinkin sitä tulee pohdittua kaikennäköstä esimerkiksi juuri näitä synnytyssairaaloita. Tarkoittaako se että mä en saa olla utelias ja hakea tietoa ja kokemuksia?
Mun mielestä tää on kyllä vähän asiaton kommentti.
♥ 21.7.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan pohdit. Sut pannaan sinne missä tilaa sattuu olemaan. Ole kuitenkin kiitollinen. Olet pääsemässä synnyttämään. Toiset kun eivät pääse edes siihen ensimmäiseen ultraan asti.
Tähän tarkoitettu tuo ýlempi viesti siis, hyppäsi jostain syystä tähän viestiketjun vikaksi.
♥ 21.7.
Lähtisin itse lähemmäs, mutta naistenklinikasta ei ole kokemusta. Olen synnyttänyt hyvinkäällä kolmesti, kuopuksen juuri ennen koronaa. Synnytyksistä ylipäänsä tosi hyvät kokemukset. Kolmannessa meinasi olla aika tohelo kätilö, johon en oikein luottanut, mutta onneksi vuoro vaihtui ja joka kerta hyvä kokemus. Lapsivuodeosastolla olo on vähän nihkeää, mutta en silti valita. Meidän lapset ovat kaikki tarvinneet jotain spesiaalia ja sinivaloja, esikoinen tehohoitoakin. Varsinkin siellä lasten teho-osastolla todella ihanaa ja osaavaa henkilökuntaa, vanhemmat pidettiin kartalla ja lapsen kanssa sai olla niin paljon kuin halusi eli koko ajan. Siellä pääsi nukkumaan öitäkin itse kotiutuneena äitinä johonkin imetyshuoneeseen... vaikken kyllä saanut nukuttua. En ole kyllä keltään kuullut mitään huonoa hyvinkäästä, mutta jos on jotain erityistoivetta kuten allasta tms. niin silloin tietysti hyvä perehtyä ennakkoon. Itse halusin vain keretä sairaalaan ajoissa, joten lähelle tähdättiin. Sain liikkua paljon salissa ja puudutteet kerettiin laittamaan juuri oikeaan aikaan, ei siis mitään sellaista ongelmaa, että henkilökuntapulan vuoksi olisi jäänyt spinaali saamatta tms.