Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäri oli kirjoittanut suunnitelmaan "asuu yksin" miten tämä liittyy työnhakuun?

Vierailija
21.03.2022 |

Niin, ihmettelen??

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela vähentää tukia, jos ei asu yksin molempien tulot huomioidaan .

Vierailija
42/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kyselee nykyään mitä vain, mutta älä vastaa kun ei kuulu niille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kaikkea sanoo ja kirjoittelee. Mulle sanottiin ekan lapsen jälkeen, että tee paljon lapsia, niin pysyt poissa työkkäristä. Olin vajaakuntoinen työtön työnhakija, niin eivät halunneet työkkäriin. Valis

Öööh, miten olla vajaakuntoinen työnhakija, olematta työkkärin listoilla?

Kannattais vähän panostaa näihin juttuihin.

Olin vajaakuntoinen, kun mulla on jalkavamma ja sairauksia. Valis

Vierailija
44/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi täällä on niin negatiivista kommentointia ihan pikkuasioista. Olen itse pitkäaikaistyötön, mutta mielestäni työkkäri ei ole viholliseni. Olen kuntakokeilun asiakas ja minulla on ihan mukava virkailija nyt. Edellisen aktiivisuuteen en ollut tyytyväinen, joten vaihdoin virkailijaa.

Oma asenne ja käytös vaikuttaa aika paljon, joten välillä kannattaa katsoa peiliin.

En ole työtön, enkä missään tekemisissä te-toimiston kanssa, mutta toivoisin silti että sielläkin noudatettaisiin lakia. Onko tämä jotenkin vaikea asia ymmärtää sinulle?

Vierailija
45/88 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliittossa henkilö saatettiin määrätä työhön ja tehtävään toiselle puolelle maata, tosin siinä ei pahemmin kyselty onko perhettä vai ei. Suomen perustuslaki estää pakkosiirrot toiselle paikkakunnalle työn perässä. Merkintä yksinasumisesta saattaa tarkoittaa kyotenkun, että sinulla ei ole ketään pitämässä puoliasi muissa työkkärin päätöksissä, kuten esim. tukien maksatuksissa tms. eli lähinnä viesti on työkkärin tädeille, että tämä tyyppi on omillaan ja siksi helpommin "

käsiteltävissä".

Vierailija
46/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaa muuttamista, ei käy syyksi että puoliso ei pysty lähtemään mukaan.

Suomessa ei tarvi muuttaa metriäkään työn perässä. Jos työnantaja kärsii työvoimapulasta, niin siirtää yrityksensä sinne, missä työvoima on.

Vierailija
47/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas huvittavaa kun kirjoittavat että elämänhallinnan ylläpitämiseksi tarjotaan sitä ja tätä. Minun elämänhallinnassa ei ole mitään vialla . Ainoa vika on työttömyys. En juo alkoholia, käytä huumeita. Raha-asiat on kunnossa. En tarvitse mitään tukea tämän asian suhteen. Silti jo laitettiin sosiaalityöntekijän kuulusteluun. Pitäkööt tunkkinsa!

Vierailija
48/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole laillinen peruste mihinkään. Jokaisella on oikeus valita asuinkuntansa. On ihan laissa.

Juu, ei se työkkäri vaadi sua muuttamaan yhtään mihinkään. Sinne työpaikkaan vaan saattaa tulla kivat matkat.

Miten se työmatkan pituus vaikuttaa siihen että "työnhakija asuu yksin"?

Vierailija
49/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin kyllä itse sen työnhakusuunnitelman ja työkkäri vain hyväksyi sen.

Nyt jo töissä.

Vierailija
50/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi täällä on niin negatiivista kommentointia ihan pikkuasioista. Olen itse pitkäaikaistyötön, mutta mielestäni työkkäri ei ole viholliseni. Olen kuntakokeilun asiakas ja minulla on ihan mukava virkailija nyt. Edellisen aktiivisuuteen en ollut tyytyväinen, joten vaihdoin virkailijaa.

Oma asenne ja käytös vaikuttaa aika paljon, joten välillä kannattaa katsoa peiliin.

En ole työtön, enkä missään tekemisissä te-toimiston kanssa, mutta toivoisin silti että sielläkin noudatettaisiin lakia. Onko tämä jotenkin vaikea asia ymmärtää sinulle?

TE-toimisto ei noudata lakeja. Luottamus on mennyt täysin tähän paikkaan. 

Vierailija
51/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti virkailija kirjoittaa suunnitelman hakijan sanojen pohjalta. Sitten suunnitelma annetaan hakijalle hyväksyttäväksi. Jos siellä on mielestäsi jotain asiatonta, voit pyytää poistamaan tiedon ja allekirjoittaa vasta sitten suunnitelman.

Minulle on annettu tehtäväksi oma suunnitelma määräaikaan mennessä. Virkailija on sitten hyväksynyt, kun ei ole tullut mitään sanktioitakaan.

Vierailija
52/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, helpompi muuttaa, helpompi tehdä vuorotyötä, helpompi tehdä reissuhommia, kun ei tarvitse huomioida muiden aikatauluja.

Tosi kiva kuulla että sinkkuna on automaattisesti ihan kyykytettävintä pohjasakkaa. Sinkulle siis ihan sama että revitään pois kotikaupungista, töihin vaikka keskiyöllä, ihan sama jos ei ole vaikka yhtään kotona?

Vierailija
53/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas huvittavaa kun kirjoittavat että elämänhallinnan ylläpitämiseksi tarjotaan sitä ja tätä. Minun elämänhallinnassa ei ole mitään vialla . Ainoa vika on työttömyys. En juo alkoholia, käytä huumeita. Raha-asiat on kunnossa. En tarvitse mitään tukea tämän asian suhteen. Silti jo laitettiin sosiaalityöntekijän kuulusteluun. Pitäkööt tunkkinsa!

Työtäänhän hekin vain tekee mutta nöyryytystä ja turhauttavaa toimintaahan tuo on alusta loppuun.

Saunassa päättäjät kaljapullo kourassa ja kieli poskella, keksineet mahdollisimman mutkikkaaksi työn saannin ja työttömyyden turvaksi, mahdollisimman pieneksi, juuri välttämättömiin menoihin riittäväksi turvaksi tarkoitettu tuki kyykytyksen muodoksi.

Vierailija
54/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä kertoa asioita, joita ei halua sitten tiedoistaan lukea.

Miksi sanoit asuvasi yksin?

Siksi kun niiden kuuluu kysellä asumismuodosta asuuko vuokralla vai omassa, juoko miten paljon alkoholia, onko raha-asiat kunnossa, ne kartoittavat työttömän tilannetta onko syytä laittaa kuntouttavaan työtoimintaan ja onko elämänhallinta kunnossa.

En suostuisi vastaamaan. Tälläisten asioiden kysyminen työhaastattelussa on laitonta ja epäasiallista.

Vierailija
55/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy siten että et voi väittää perhesyiden estävän muuttamisen työn perässä.

Vierailija
56/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle työkkärin täti kirjoitti "voimaantumisen vaihe käynnissä". Olen mies. 😂

Jaa, taisi erehtyä sitten sukupuolesta...

Vierailija
57/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin vielä tuohon, että paljon riippuu myös virkailijasta ja mielivaltaisuudestaan, minne työpaikan osoittaa. Kieltäytyminen tuo karenssin.

Vierailija
58/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yksinäinen eivät voi evätät sinun korvausta. En yhtään ihmettele jos näin on.

Vierailija
59/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä kertoa asioita, joita ei halua sitten tiedoistaan lukea.

Miksi sanoit asuvasi yksin?

Siksi kun niiden kuuluu kysellä asumismuodosta asuuko vuokralla vai omassa, juoko miten paljon alkoholia, onko raha-asiat kunnossa, ne kartoittavat työttömän tilannetta onko syytä laittaa kuntouttavaan työtoimintaan ja onko elämänhallinta kunnossa.

En suostuisi vastaamaan. Tälläisten asioiden kysyminen työhaastattelussa on laitonta ja epäasiallista.

Eihän tuossa ole kyse työhaastattelusta. 

Vierailija
60/88 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin, mutta minulla työnperässä muuttamisen estää se, etten halua lähellekään mamuhelllllsinkiä, enkä myöskään mihinkään tuppukylään. Jos ei yli 250 000 asukkaan yliopistokaupungista löydy sopivaa työtä, ei sitä löydy mistään muualtakaan.