Alkaako teitä jänskättää aina vähän ennen teidän hemmottelupäivää?
Mikua ainakin alkaa! Mitähän mies on järjestänyt ensi torstaiksi? :)
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:06"]
Jotenkin en osaa kyllä ollenkaan kaivata moista. Onko nämä "hemmoittelua" kaipaavat naiset jotain pikkulapsia, joille aikuisen eli miehen pitää järjestää kivaa? Älkääkä vetäkö mitään kateus-korttia, kun en ihan aidosti moisesta osaisi nauttia vaan tulisi vain olo, että mies pitää minua idioottina joka ei osaa itse varata itselleen jotain hoitoa (en kyllä mistään tuollaisista hoidoista edes tykkää). Tai jolla ei itsellään ole varaa tuollaiseen. Minusta tuo on sama kuin jos (stereotypisesti) nainen veisi salaa miehen auton huoltoon, tai hommaisi äijän tietokoneeseen päivityksen yllätyksenä. Alentaa sitä vastaanottavaa osapuolta, kun toinen osoittaa että säpä et osaa itse hoitaa omia asioitasi, anna kun minä hoidan pikkuraukka.
[/quote]Olet liian aikuismainen.
[/quote]
Jos se, että kykenee ja haluaa huolehtia itse tarpeistaan = aikuismainen, niin kyllä, niin olen. Ja ylpeä siitä. Toivottavasti te ikuiset "pikkutytöt" ette sitten itke myöskään työelämän tasa-arvon perään, jos kerran niin avuttomia olette että miehen pitää ne hemmottelutkin järjestää kun itse ette kykene. Ei voi viedä vain rusinoita pullasta, ja olla samaan aikaan avuton pikkulapsi ja vakavasti otettava, tasavertainen ammattilainen.
[/quote]We have a feminist over here :)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:04"]
Nuo jutut on niin jännittäviä! Edellisen kerran en pystynyt nukkumaan yhtään koko yönä, kun jännitti niin paljon :D Käytiin sitten Tallinnassa kylpylässä, mies oli varannut sviitin <3 oli niin ihana käydä syömässä hyvin ja nauttia toisistamme <3 Minusta on mukavaa kuulla, kun ihmiset puolin ja toisin panostavat parisuhteessa, oli kyse sitten isommasta hemmottelusta tai arkipäivän huomaavaisuudesta! :)
[/quote]
Minustakin olisi kiva kuulla, miten panostatte parisuhteeseen. Olen tosin aina mieltänyt parisuhteen jotenkin isommaksi asiakasi kuin sviitiksi tallinnalaisessa hotellissa ja "toisistamme nauttimiseksi".
[/quote]Nuo ovat panostuksen muotoja ja sinänsä hyviä tapoja hoitaa suhdetta.
[/quote]
Toisaalta sviitti tallinnalaisessa hotellissa ja "toisistamme nauttiminen" kuvaa aika hyvin myös prostituutiota eli oikeastiko naisen paikka parisuhteessa on tuo? Onko parisuhde noin kapea?
[/quote]
Taidat olla hieman yksinkertainen.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:08"]
Jotenkin en osaa kyllä ollenkaan kaivata moista. Onko nämä "hemmoittelua" kaipaavat naiset jotain pikkulapsia, joille aikuisen eli miehen pitää järjestää kivaa? Älkääkä vetäkö mitään kateus-korttia, kun en ihan aidosti moisesta osaisi nauttia vaan tulisi vain olo, että mies pitää minua idioottina joka ei osaa itse varata itselleen jotain hoitoa (en kyllä mistään tuollaisista hoidoista edes tykkää). Tai jolla ei itsellään ole varaa tuollaiseen. Minusta tuo on sama kuin jos (stereotypisesti) nainen veisi salaa miehen auton huoltoon, tai hommaisi äijän tietokoneeseen päivityksen yllätyksenä. Alentaa sitä vastaanottavaa osapuolta, kun toinen osoittaa että säpä et osaa itse hoitaa omia asioitasi, anna kun minä hoidan pikkuraukka.
[/quote]Olet liian aikuismainen.
[/quote]
Jos se, että kykenee ja haluaa huolehtia itse tarpeistaan = aikuismainen, niin kyllä, niin olen. Ja ylpeä siitä. Toivottavasti te ikuiset "pikkutytöt" ette sitten itke myöskään työelämän tasa-arvon perään, jos kerran niin avuttomia olette että miehen pitää ne hemmottelutkin järjestää kun itse ette kykene. Ei voi viedä vain rusinoita pullasta, ja olla samaan aikaan avuton pikkulapsi ja vakavasti otettava, tasavertainen ammattilainen.
[/quote]Sait kiteytettyä aika hyvin, miksi feministinaiset ei kiinnosta. Just tuollaista vänkäystä ja oman minän korostusta ja kaikesta tehdään yhteiskuntapoliittinen kynnys- tai ongelmakysymys.
[/quote]
Samaa mieltä. Mutta olenki kai omituinen naisena. Kun aloimme seurustelemaan, koin jotenkin korniksi tekemällä tehdyt kynttiläillalliset ja lauseet, kuin jostain elokuvasta. Alkoi vain naurattamaan koko touhu :)
Mutta siis hemmottelusta. Kyllä hemmottelu kumminkin päin kuuluu parisuhteeseen. Meillä se on sitä, että kun olen treenannut jalat ihan pakkiin, mies hieroo niitä ja tekee passiiviset venytykset ja huoltaa muutenkin kroppani kuntoon.
Jotain siis sellaista arkipäiväistä, missä en koe, että olisi teennäistä, minkä koen jotenkin vaivaannuttavaksi. Itse myös harrastan miehelle näitä arkipäivän hemmotteluja, eli myös hieron hänet, kun on paikat jumissa, lämmitän saunan valmiiksi, kun hän tulee treenistä ja teen palautusruoat valmiiksi.
Ehkä tosi arkista muiden mielestä. Mutta kokeiltuamme suhteen alussa näitä "nyt hemmotellaan vaimoa hotellissa, missä saamme syödä romanttisesti ja nauttia toisistamme rauhassa", totesin, että ei ole minun juttu.
Hah haa, ennen järjestin miehelle näitä hemmottelupäiviä. Laitoin hyvää ruokaa, kynttilät palamaan, laskin kylvyn valmiiksi, varasin suklaakastiketta ja kermavaahtoa yöpöydälle ja istuuduin lipaston kulmalle stay-upeissa odottelemaan miestä kotiin. Hieman on muuttuut miehen hemmotelupäivät erilaisiksi. Nykyisin pakkaan lapset autoon, hurautan isovanhemmille ja jätän miehen viettämään kavereidensa kanssa kivaa viikonloppua.
Meillä mies on paljon romanttisempi sielu, hän kaipaa enemmän huomiota, hemmottelua.. ei niinkään tietoisesti vaadi, kun tosi mies ei oo runopoika. ;)
Joten piilotan sen romantiikan arkeen. Yhteissauna kynttilänvalossa hierontaa, hiusten pesu jne. Jostain syystä se päättyy purkautumiseen.
Pyydän lenkkiseuraksi. Ei lapsia tai koiria.
Tänään mietin iltapalaa terassilla meille kahdelle, vähän vinkkua, naposteltavaa ja rupattelua. Taas kynttilöitä, mieheni tykkää niistä.
Lempiruokiansa teen ilman erityistä syytä. Kehua pitää joka päivä, muuten siitä tulee äksy. Kuin myös tehdä "yllätys"soitto päivittäin työaikana. Illalla saan muikkarin, mikset soittanut. Oli kiire en kerennyt. Jaaha! Tuima ilme, mutta se sulatetaan suukolla.
Me pidetään kerran kuussa treffipäivä. Toinen valitsee raflan, toinen aktiviteetin. Ollaan käyty panic roomissa, teatterissa, leffassa, keikoilla, stanupissa, megazonessa, flamingon aikuisten spassa... Mies tuntuu noitakin odottavan isommalla jännityksellä kuin mä.
Kivoja juttuja ollaan yhdessä tehty. Mulle tää myös toimii näinkin. En kaipaa niin paljon huomiota kuin hän. Viihdyn taiteilijasieluni seurassa, hän on hyvää seuraa.
Ottaa mut huomioon kyllä. Järjestää mulle omaa aikaa kotona. Ostaa mulle uuden puhelimen tms asap, jos vanha kenkkuilee. Tuo suklaata, vaikken pyydä. Viime viikolla toi yllärinä uusia värityskirjoja.
Pitäs muuten miettiäkin tän kuun treffejä.
Mulla ei eläissäni ole ollut hemmottelupäivää. Mikä se on?
Minun mies ainakin tykkää hemmottelusta.
Se voi olla jotain mukavaa suunniteltua tekemistä, osallistumista miehen mielenkiinnon kohteisiin, hyvään ruokaan panostamista niin ulkona, kuin myös kotona tai vaikkapa hierontaa. Joskus saatan yllättää miehen myös järjestämällä illanviettoa ystäväporukalla.
Molemmat tykätään romantiikkasta ja panostamista yhteiseen aikaan, mustasta huumorista, pelleilystä ja nauramisesta, kuin myös hiljaisuudesta ja pitkistä keskusteluista.
Myönnän myös, että olen miestäni kohtaan kaikenlisäksi hyvin kevytkenkäinen :D
Joskus saatetaan ottaa ihan kahdestaan pari lasillista viskiä kotona ja nauraa Columbolle tai vanhoille leffoille. Tai mennä sitten vaikka sinne Tallinnan kylpylään :D
Ja mitä minä olen saanut tästä kapeasta parisuhteestamme, jossa tykkäämme tehdä mukavia asioita toisillemme?
Olen saanut parhaan ystävän, jonka kanssa voin jakaa elämäni ilot ja surut ja nauraa katketakseni niin maailmalle, itselleni kuin hänellekin. Olen tavannut ihmisen, jonka kanssa ei asioista tarvitse olla samaa mieltä, vaan jonka kanssa on mukavaa laajentaa myös omaa näkemystä elämästä ja sen mutkikkuudesta. Ihmisen, jonka kanssa voi riidellä ja selvittää asiat puhumalla ja nauraa riidoille jälkikäteen. Olen saanut kumppanin, jonka kanssa molemmilla on yhteisiä haaveita ja tavoitteita, joiden eteen tehdään työtä. Ja ehkä joku päivä meillä olisi myös yhteinen tytär tai poika, jos hyvin käy :)
Mutta toivottavasti me kuitenkin sitä ennen saadaan laajennettua tätä meidän kapeaa ja parisuhdetta, jota avioliittoksi kutsutaan :D
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:52"]Mulla ei eläissäni ole ollut hemmottelupäivää. Mikä se on?
[/quote]
Siis sellainen, että esim sinun mies yllättää sinut jollain ihanalla asialla tiettyinä ennalta sovittuina päivinä. Tuo aamiaisen sänkyyn, ostaa kirun, tuo kukkia, vie hienoon ravintolaan, ihan mitä vaan mistä mies ajattelee sun tykkäävän. Ja pointti on että se on yllätys etkä tiedä etukäteen mikä se on :) Meillä on minun hemmottelupäivä 2 kertaa kuussa torstaina, koska se on niin turha ja tylsä päivä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:51"]
Meillä mies on paljon romanttisempi sielu, hän kaipaa enemmän huomiota, hemmottelua.. ei niinkään tietoisesti vaadi, kun tosi mies ei oo runopoika. ;) Joten piilotan sen romantiikan arkeen. Yhteissauna kynttilänvalossa hierontaa, hiusten pesu jne. Jostain syystä se päättyy purkautumiseen. Pyydän lenkkiseuraksi. Ei lapsia tai koiria. Tänään mietin iltapalaa terassilla meille kahdelle, vähän vinkkua, naposteltavaa ja rupattelua. Taas kynttilöitä, mieheni tykkää niistä. Lempiruokiansa teen ilman erityistä syytä. Kehua pitää joka päivä, muuten siitä tulee äksy. Kuin myös tehdä "yllätys"soitto päivittäin työaikana. Illalla saan muikkarin, mikset soittanut. Oli kiire en kerennyt. Jaaha! Tuima ilme, mutta se sulatetaan suukolla. Me pidetään kerran kuussa treffipäivä. Toinen valitsee raflan, toinen aktiviteetin. Ollaan käyty panic roomissa, teatterissa, leffassa, keikoilla, stanupissa, megazonessa, flamingon aikuisten spassa... Mies tuntuu noitakin odottavan isommalla jännityksellä kuin mä. Kivoja juttuja ollaan yhdessä tehty. Mulle tää myös toimii näinkin. En kaipaa niin paljon huomiota kuin hän. Viihdyn taiteilijasieluni seurassa, hän on hyvää seuraa. Ottaa mut huomioon kyllä. Järjestää mulle omaa aikaa kotona. Ostaa mulle uuden puhelimen tms asap, jos vanha kenkkuilee. Tuo suklaata, vaikken pyydä. Viime viikolla toi yllärinä uusia värityskirjoja. Pitäs muuten miettiäkin tän kuun treffejä.
[/quote]Nyt kuulostaa hyvältä :)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:58"]
Meillä mies on paljon romanttisempi sielu, hän kaipaa enemmän huomiota, hemmottelua.. ei niinkään tietoisesti vaadi, kun tosi mies ei oo runopoika. ;) Joten piilotan sen romantiikan arkeen. Yhteissauna kynttilänvalossa hierontaa, hiusten pesu jne. Jostain syystä se päättyy purkautumiseen. Pyydän lenkkiseuraksi. Ei lapsia tai koiria. Tänään mietin iltapalaa terassilla meille kahdelle, vähän vinkkua, naposteltavaa ja rupattelua. Taas kynttilöitä, mieheni tykkää niistä. Lempiruokiansa teen ilman erityistä syytä. Kehua pitää joka päivä, muuten siitä tulee äksy. Kuin myös tehdä "yllätys"soitto päivittäin työaikana. Illalla saan muikkarin, mikset soittanut. Oli kiire en kerennyt. Jaaha! Tuima ilme, mutta se sulatetaan suukolla. Me pidetään kerran kuussa treffipäivä. Toinen valitsee raflan, toinen aktiviteetin. Ollaan käyty panic roomissa, teatterissa, leffassa, keikoilla, stanupissa, megazonessa, flamingon aikuisten spassa... Mies tuntuu noitakin odottavan isommalla jännityksellä kuin mä. Kivoja juttuja ollaan yhdessä tehty. Mulle tää myös toimii näinkin. En kaipaa niin paljon huomiota kuin hän. Viihdyn taiteilijasieluni seurassa, hän on hyvää seuraa. Ottaa mut huomioon kyllä. Järjestää mulle omaa aikaa kotona. Ostaa mulle uuden puhelimen tms asap, jos vanha kenkkuilee. Tuo suklaata, vaikken pyydä. Viime viikolla toi yllärinä uusia värityskirjoja. Pitäs muuten miettiäkin tän kuun treffejä.
[/quote]Tuollainen nainen on ihan varmasti useamman miehen mieleen kuin feministinen nipottajatosikko, joka - luoja paratkoon! - on hyvin huolissaan omasta itsenäisyydestään ja asemastaan suhteessa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:15"]Mulle hemmottelupäivä tarkoittaa ainakin karkkipäivää. Ts. lauantaita, kun on lupa hellittää ja nauttia karkkia, limsaa, leipoa leivonnaisia. Toivon ettei mies ole silloin kotona, vaan kalassa, koska en halua jakaa tätä hemmottelua kenenkään toisen kanssa =). No niitä leivonnaisia se sit saa syödä kahvin kanssa, kun olen leiponut, mutta päivä on ihan MUN! Myös lapset mielellään ovat poissa (opiskelija-asunnossa ja nuorin on paljon kavereilla).
[/quote]
Ai niin, minähän hemmottelen minun miestä laittamalla gourmet-aterioita ja leipomalla joka viikonloppu! Mies tykkää ranskalaisesta keittiöstä ja toivoo usein esim burgundin pataa tai kukkoa viinissä ja tottakai minä sitten laitan mitä se haluaa! Ap
[/quote]
No joo. En yleensä harrasta trollihuuteluja, mutta kuulostaa vähän turhan paksulta tuo ap:n sepustus. :DDD
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:54"]
Minun mies ainakin tykkää hemmottelusta. Se voi olla jotain mukavaa suunniteltua tekemistä, osallistumista miehen mielenkiinnon kohteisiin, hyvään ruokaan panostamista niin ulkona, kuin myös kotona tai vaikkapa hierontaa. Joskus saatan yllättää miehen myös järjestämällä illanviettoa ystäväporukalla. Molemmat tykätään romantiikkasta ja panostamista yhteiseen aikaan, mustasta huumorista, pelleilystä ja nauramisesta, kuin myös hiljaisuudesta ja pitkistä keskusteluista. Myönnän myös, että olen miestäni kohtaan kaikenlisäksi hyvin kevytkenkäinen :D Joskus saatetaan ottaa ihan kahdestaan pari lasillista viskiä kotona ja nauraa Columbolle tai vanhoille leffoille. Tai mennä sitten vaikka sinne Tallinnan kylpylään :D Ja mitä minä olen saanut tästä kapeasta parisuhteestamme, jossa tykkäämme tehdä mukavia asioita toisillemme? Olen saanut parhaan ystävän, jonka kanssa voin jakaa elämäni ilot ja surut ja nauraa katketakseni niin maailmalle, itselleni kuin hänellekin. Olen tavannut ihmisen, jonka kanssa ei asioista tarvitse olla samaa mieltä, vaan jonka kanssa on mukavaa laajentaa myös omaa näkemystä elämästä ja sen mutkikkuudesta. Ihmisen, jonka kanssa voi riidellä ja selvittää asiat puhumalla ja nauraa riidoille jälkikäteen. Olen saanut kumppanin, jonka kanssa molemmilla on yhteisiä haaveita ja tavoitteita, joiden eteen tehdään työtä. Ja ehkä joku päivä meillä olisi myös yhteinen tytär tai poika, jos hyvin käy :) Mutta toivottavasti me kuitenkin sitä ennen saadaan laajennettua tätä meidän kapeaa ja parisuhdetta, jota avioliittoksi kutsutaan :D
[/quote]
No parin viskin ottoa illalla en nyt laskisi hemmotteluksi ja montaa muutakaan kertomistasi asioista. Ihan tavallista elämää. Hemmottelu on mielestäni jotain spessua.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:15"]Mulle hemmottelupäivä tarkoittaa ainakin karkkipäivää. Ts. lauantaita, kun on lupa hellittää ja nauttia karkkia, limsaa, leipoa leivonnaisia. Toivon ettei mies ole silloin kotona, vaan kalassa, koska en halua jakaa tätä hemmottelua kenenkään toisen kanssa =). No niitä leivonnaisia se sit saa syödä kahvin kanssa, kun olen leiponut, mutta päivä on ihan MUN! Myös lapset mielellään ovat poissa (opiskelija-asunnossa ja nuorin on paljon kavereilla).
[/quote]
Ai niin, minähän hemmottelen minun miestä laittamalla gourmet-aterioita ja leipomalla joka viikonloppu! Mies tykkää ranskalaisesta keittiöstä ja toivoo usein esim burgundin pataa tai kukkoa viinissä ja tottakai minä sitten laitan mitä se haluaa! Ap
[/quote]
No joo. En yleensä harrasta trollihuuteluja, mutta kuulostaa vähän turhan paksulta tuo ap:n sepustus. :DDD
[/quote]
Sorry, mä olen vaan tottunut laittamaan ja syömään gourmet-ruokaa. :/ Ap
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:58"]
[/quote]Tuollainen nainen on ihan varmasti useamman miehen mieleen kuin feministinen nipottajatosikko, joka - luoja paratkoon! - on hyvin huolissaan omasta itsenäisyydestään ja asemastaan suhteessa.
[/quote]
On varmaan miehen mieleen. Mutta olisi se noloa, jos miehen pitäisi varata hieronta-ajat yms. ja nainen odottaisi kuin ansarinkukka vieressä huokaillen.
Sellaista miestä en jaksaisi kovin kauaa katsoa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:54"]
Minun mies ainakin tykkää hemmottelusta. Se voi olla jotain mukavaa suunniteltua tekemistä, osallistumista miehen mielenkiinnon kohteisiin, hyvään ruokaan panostamista niin ulkona, kuin myös kotona tai vaikkapa hierontaa. Joskus saatan yllättää miehen myös järjestämällä illanviettoa ystäväporukalla. Molemmat tykätään romantiikkasta ja panostamista yhteiseen aikaan, mustasta huumorista, pelleilystä ja nauramisesta, kuin myös hiljaisuudesta ja pitkistä keskusteluista. Myönnän myös, että olen miestäni kohtaan kaikenlisäksi hyvin kevytkenkäinen :D Joskus saatetaan ottaa ihan kahdestaan pari lasillista viskiä kotona ja nauraa Columbolle tai vanhoille leffoille. Tai mennä sitten vaikka sinne Tallinnan kylpylään :D Ja mitä minä olen saanut tästä kapeasta parisuhteestamme, jossa tykkäämme tehdä mukavia asioita toisillemme? Olen saanut parhaan ystävän, jonka kanssa voin jakaa elämäni ilot ja surut ja nauraa katketakseni niin maailmalle, itselleni kuin hänellekin. Olen tavannut ihmisen, jonka kanssa ei asioista tarvitse olla samaa mieltä, vaan jonka kanssa on mukavaa laajentaa myös omaa näkemystä elämästä ja sen mutkikkuudesta. Ihmisen, jonka kanssa voi riidellä ja selvittää asiat puhumalla ja nauraa riidoille jälkikäteen. Olen saanut kumppanin, jonka kanssa molemmilla on yhteisiä haaveita ja tavoitteita, joiden eteen tehdään työtä. Ja ehkä joku päivä meillä olisi myös yhteinen tytär tai poika, jos hyvin käy :) Mutta toivottavasti me kuitenkin sitä ennen saadaan laajennettua tätä meidän kapeaa ja parisuhdetta, jota avioliittoksi kutsutaan :D
[/quote]
No parin viskin ottoa illalla en nyt laskisi hemmotteluksi ja montaa muutakaan kertomistasi asioista. Ihan tavallista elämää. Hemmottelu on mielestäni jotain spessua.
[/quote]
Summarum, mukavaa elämää kaikin puolin ja toisen seurasta nauttimista. Arkipäivän hemmottelua pienten ja isompien juttujen ohella :)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:15"]Mulle hemmottelupäivä tarkoittaa ainakin karkkipäivää. Ts. lauantaita, kun on lupa hellittää ja nauttia karkkia, limsaa, leipoa leivonnaisia. Toivon ettei mies ole silloin kotona, vaan kalassa, koska en halua jakaa tätä hemmottelua kenenkään toisen kanssa =). No niitä leivonnaisia se sit saa syödä kahvin kanssa, kun olen leiponut, mutta päivä on ihan MUN! Myös lapset mielellään ovat poissa (opiskelija-asunnossa ja nuorin on paljon kavereilla).
[/quote]