Ihonhoitovinkkejä teiltä, joita luullaan huomattavasti ikäistänne nuoremmaksi?
Täytän kohta 35 ja ehkä olisi syytä alkaa panostamaan ihonhoitoon. Mitä nuorentavia ihonhoitotuotteita ja -kikkoja on käytössänne?
Kommentit (42)
Geenit määrittävät vanhenemisen. Katso sukusi naisia, niin tiedät mitä odottaa.
Mua on aina mollattu,koska mun iho on hyvin vaalea.
Nyt täytun 40v ja ihmetellään miten ihoni on niin kaunis,hehkuva,rypytön ja kuulas.
En ole koskaan ottanut aurinkoa makaamalla rannoilla,tai rampannut rusketuksen perässä ulkomailla.
Luonnossa liikun paljon ja uin kesäisin,mutta aina on vahva aurinkovoide käytössä.
Vähän kieltämättä nautin,kun näen näitä vanhoja koulukavereita,jotka naureskelivat ja haukkuivat lakanaksi,koska näyttävät aivan rusinoilta nykyään ryppynaamoineen 🤭 Sen verran fiksumpi olen kuitenkin,että pidän suuni kiinni.
Voiteina ollut aina lumenen valo,tai lähde ja hyvä,mutta hellä puhdistus ♥️
En käytä oikein mitään, perus kosteusvoidetta vaan jos iho tuntuu kuivalta. Pesen puhdistusmaidolla ja kesällä koitan käyttää aina kasvoille tarkoitettua vahvaa aurinkosuojaa, jos menen auringonpaisteella ulos.
Ylivoimaisesti eniten vaikuttaa päihteettömyys ja geenit. Tupakka ja alkoholi vanhentaa ihoa nopeasti, itse en ole koskaan käyttänyt kumpaakaan ja luullaan usein jopa 10 vuotta nuoremmaksi, vaikka en meikkaa töihin tms. Sama vanhemmillani, joista myös molemmat ovat täysraittiita ja pysyneet selvästi nuorekkaampina kuin suurin osa ikäisistään.
Geenit taitaa olla se oikea vastaus, tätä mietin, kun hiljattain katselin vanhoja valokuvia äidistäni, joka on perusvoidenaisia. Mutta terveyden vuoksi laitan silti reilusti suojakertoimia nassuun ja muuallekin - isältäni leikattiin hiljattain pieni ihosyöpä.
Olen saman ikäinen. Kaupoissa usein myyjät hölmistyvät iän tarkistettuaan ja selittävät spontaanisti jotain nuoremmaksi arviomastaan iästäni. Tästä päättelen olevani nuoremman näköinen.
Kasvojeni iho ei kuitenkaan ole erityisen tasainen. Ihoni on kuivuuteen taipuvainen, poskien pienten verisuonien näkyessä punoittava ja herkkä. Otsassa on muutama hento juonne.
Luulenkin, että nuoruus on ihmisen olemuksessa. Mieleltään avoin ja liikkeiltään jäntevä, vetreä ja notkea on nuori olemukseltaan. Tulipas hauskoja adjektiiveja! Vapaa ihminen ei ole jäykkä, itsensä ylentänyt ja kontrolloitu.
Kun ihonhoitoa kuitenkin kysyit, niin vastaan siihen, että ihon kosteutus pitää ihon heleänä. Silloin tällöin ihoa voi kuoria hellävaraisesti ja päivittäin kosteuttaa paljon. Kosteuttavien voiteiden ei tarvitse olla kalliita tai erikoisia, on vain etsittävä omalla iholle sopivia kosteuttavia voiteita.
Uskon silti siihen, että kun pitää itsensä vapaana mieleltään ja uskoo hyvään, niin pysyy nuorena.
Meikittömyys.
Ihon pikku epätasaisuudet ei haittaa. Meikin alta ne näyttää tunkkaisemmilta kuin luonnollisena.
En harrasta liikuntaa jossa pitää irvistellä. Kestävyysurheilu mielestäni ihan pahinta naamalle. Kevyitä lyyitä juoksulenkkejä teen kyllä ja hyvän mielen hiihtelyä, paljon ulkoilua ja uintia.
Tärkeää on aloittaa hyvät ihonhoitorutiinit nuoresta lähtien. Aika myöhäinen ikä herätä asiaan 35-vuotiaana… mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Omalle iholle sopivat tuotteet ja säännöllinen ihonhoito. Sillä tulee paras tulos.
Eipä se ihonhoito hirveästi vaikuta. Mitkään voiteet ei estä tai hidasta ryppyjä. Geenit kyllä vaikuttaa, jokainen vanhenee, toisilla näkyy aiemmin merkit kuin toisilla.
Itse olen 34 v, edelleen luullaan jopa alle 20 vuotiaaksi. Kasvonpiirteet nuoren näköiset ja pituutta vain 153 cm joten sekin vaikuttaa.
Minua luultiin paljon nuoremmaksi viisikymppiseksi asti. Join viinaa, söin rasvaista ruokaa, ja pesin naaman saippualla.
Geenit ratkaisee 80 %.
Huonovointisuus helteestä ja auringosta, lisäksi silmien valoherkkyys.
Nämä kun hankit jo varhain (olen jo lapsena inhonnut hellettä) ja välttelet auringon paahdetta koko ikäsi. Nyt vanhana lisäksi säännölliset kosmetologin lifting- ym. hoidot, niin asiat ovat aika hyvin aina vain :D
Vierailija kirjoitti:
Käytössä ovat äitini hyvät ihogeenit ja vesipesu (jotain rasvaa välillä talvella jos kuivuu.)
Täällä aivan sama.
Minulla ei ole koskaan ollut edes yhtään finniä. Kyllä sen täytyy olla perimästä kiinni. Terv. 75 v.
Aika paljon on vain geenien ansiota, kasvojen muoto nuorentaa ja myös auttaa kun ihotyyppi ei ole kuiva.
Pesen vain miedolla pesuaineella, käytän tretinoiinia ja kosteusvoidetta, muuten menee iho huonoksi.
Lisäksi aina aurinkovoidetta enkä koskaan ole ruskettanut itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Älä laihduta. Laihdutin 20kg ja rupsahdin
Lihavampana kehosi voi NÄYTTÄÄ nuoremmalta, kun rypyt ei näy ja luontainen täyte silottaa piirteet.
Hoikempana kehosi ON nuorempi ja terveempi.
Mitenköhän paljon perintötekijät vaikuttavat tuohon, että joitain luullaan nuoremmaksi? Koska teen täällä paljolti samaa kuin nuo nuoremmalta näyttävät naiset. En polta, juon vettä, nukun tarpeeksi ja liikun paljon. Silti minua on luultu viimeiset kymmenen vuotta 30-vuotiaaksi (en ole edes vielä 30-vuotias). Ihoni on ohut ja kuivan puoleinen, mikä puolestaan aiheuttaa sen, että minulla on ollut tummat silmänaluset lapsesta saakka.
Kerran kuukaudessa käyn kasvohoidossa ja kanebo tuotteet. Syön paljon kalaa, en tykkää ottaa aurinkoa. Meikkaan todella harvoin. Nukun paljon.
Ei se salaisuus ole mikään vesipesu tai perusvoide vaan geenit.