Ihonhoitovinkkejä teiltä, joita luullaan huomattavasti ikäistänne nuoremmaksi?
Täytän kohta 35 ja ehkä olisi syytä alkaa panostamaan ihonhoitoon. Mitä nuorentavia ihonhoitotuotteita ja -kikkoja on käytössänne?
Kommentit (42)
Kasvisruoka ja veden juonti, liikunta. Eli terveelliset elämäntavat tuovat hehkun ja värin naamalle vielä vanhanakin. Ei voiteet yksin mitään vaikuta. T: N66v ( luullaan 10 v nuoremmaksi)
Kasvisruoka, kasvojen puhdistus pelkällä vedellä, kosteuttava kasvorasva.
Käytössä ovat äitini hyvät ihogeenit ja vesipesu (jotain rasvaa välillä talvella jos kuivuu.)
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka, kasvojen puhdistus pelkällä vedellä, kosteuttava kasvorasva.
Tämä (no, melkein kokonaan kasvisruoka) ja aurinkovoide kesällä. Meikit kyllä poistan Lactacydillä.
Hyvin on kosmetiikkateollisuus aivopessyt jos luulee voivansa jarruttaa ikääntymistä voitein.
Minut sekoitetaan huomattavasti nuorempiin sisaruksiin yhtenään ja kysellään kuka on vanhin.
- älä tupakoi
- hyvät suojakertoimet myös talvella (näistä olen todella tarkka!)
- runsaasti vedenjuontia
- sokeria voi syödä vaan kohtuudella
- kasvojen hieronta siihen tarkoitetulla rullalla
Itse käytän mitä kosteusvoidetta milloinkin, mutta olen huomannut että halvemmalla saa aika hyviä jos ainesosaluettelo on hyvä. Myös eri seerumeita on käytössä mutta en minä niitä koko ajan käytä.
Vesipesu ja kosteusvoide. Olen 43v. En polta. Alkoa otan pari kertaa vuodessa. Ryppyjä ei ole ollenkaan, mutta huomaan kasvojeni valuneen.
Pulleat posket. Näytän tietyssä kuvakulmassa taaperolta vaikka olen 34.
Ei alkoholia eikä tupakkaa, kasvisvoittoinen ruokavalio, joskus kalaa. Tarvittaessa kosteusvoide tai tuhdimpi sininen purkki-Nivea, normaalisti ei mitään ihovoiteita. Ei koskaan kuorintoja tai muita kovakouraisia ihon käsittelyitä.
Ikä 70 v. Luullaan alle 60-vuotiaaksi.
Hmm. Naaman pesu vedellä iltaisin suihkun yhteydessä.
Ei meikkiä eikä mitään aineita.
Nukun naamallani melkein joka yö.
Minulta kysytään Alkossa paperit joka kerta, olen 42.
Tosiasiassa uskon, että hoidolla tai hoitamatta jättämisellä ei ole mitään vaikutusta. Jonain päivänä se minunkin naamani menettää elastisuuteni, sitten tuskin enää on ongelmia päästä yökerhoon.
Kasvisruokaa 30 vuotta, ei alkoa eikä röökiä, pesu Sebamedillä. Kosteusvoidetta vain tarvittaessa eli käytännössä vain paukkupakkasilla. Niin ja ei juuri koskaan ulkona ennen iltapäivää eli vältän porotuksen.
Korona-aikana lopetin vähäisenkin meikkaamisen ja ihoon ei tule enää edes mustapäitä.
Mulla on edelleen rasvoittuva, paksu iho sekä pyöreät kasvot joten sanoisin että ihan geneettistä tämä rypyttömyys on. Ikä 45. Voiteilla yms voi silottaa ja turpeuttaa hetkellusesti mutta tuskin ne pikeasti toimii
Mikä tämä kasvojen puhdistus pelkällä vedellä on? Väitän, ettei ole hyväksi jos käyttää kovia suojakertoimia kuten minä. Sen sijaan kannattaa kokeilla kasvojen puhdistusta rasvalla tai öljyllä. Se ei pese kasvojen omaa hyvää rasvaa pois, kuten sulfaattia sisältävät pesuaineet. Niitä kannattaa välttää.
Ja joissa suojakertoimellisissa voiteissa kannattaa ottaa joku luonnonkosmetiikkaa oleva merkki. Oktokryleeni ei ole sieltä ystävällisimmästä päästä.
Kerrohan, miksi pitäisi näyttää nuoremmalta? Me kaikki vanhenemme joka päivä, niin kauan kuin elämme. Mielestäni ihminen saa näyttää ikäiseltään, vain huonolla itsetunnolla varusteltu ihminen pelkää näyttävänsä ikäiseltään.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat posket. Näytän tietyssä kuvakulmassa taaperolta vaikka olen 34.
:DD
Taitaa olla ketjun ainoa todenmukainen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vesipesu ja kosteusvoide. Olen 43v. En polta. Alkoa otan pari kertaa vuodessa. Ryppyjä ei ole ollenkaan, mutta huomaan kasvojeni valuneen.
Sua nyt ei ainakaan nuoremmaksi luulla. Oon 50v, näytän ikäiseltäni, mutta ei mulla vielä sun iässä naama valunut.
Olen 35-vuotias kahden lapsen äiti, kuulen koko ajan kommentteja 20-vuotiaalta näyttämisestä. Mun salaisuudet: en ole koskaan tupakoinut enkä ota aurinkoa. Meikkaan muutaman kerran viikossa, muuten ei ole mitään erityisiä ihonhoitorutiineja. Kosteusvoide on apteekin perusvoide ja meikit pesen iltaisin. En käytä seerumeita tai mitään erityistuotteita. Yritän liikkua ja ulkoilla, siinäkään ei mitään tavoitteellista repimistä. Syön lautasmallin mukaisesti sekaruokaa.
Mitään nuorentavia ihonhoitokikkoja ei ole olemassa. On vain täyteaineet, botoxit ja leikkaukset ja nekin auttavat vain jonkin aikaa, lopulta olet jäykkäilmeinen jokerinaama.
Ei koskaan tarkoituksellista auringonottoa! Muutenkin suojaava hattu kesällä.
SPF 50 kasvoille päivittäin ja tretinoiini.