Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ottaisitten kolmen vuorokauden koiranhoidosta?

Vierailija
01.09.2015 |

Naapuri oli pulassa, kun vakituinen hoitaja olikin perunut aivan viime tingassa. 

Laitto nyt tekstarin, että paljonko otan hoidosta. Hoitoon siis kuuluu ulkoilu ja ruokinta (omat ruuat mukana). 

Mulla ei mitään käsitystä, mitä tästä nyt pyytäisi. Eli kolme tuntia ollaan oltu ulkona per päivä, kolme lenkkiä ja iltapissatus siinä kymmenen aikaan.

Koirahoitolat näyttävät ottavan kolmekymmpiä/vrk ja tunnin lenkistä parikymppiä, mutta se on tietysti bisnestä, jossa on bisneksen kulut eli siihen ei voi verrata. 

Laittakaa näkemksiä ja mieluiten kokemuksia, mitä olette maksaneet/saaneet vastaavassa tilanteessa. 

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa että niin paljon kuin annat.

Vierailija
2/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:28"]Vastaa että niin paljon kuin annat.
[/quote]

Ja ps.murre kusi uudet nahkasaapikkaani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette naapurin kanssa ystäviä ja koiranhoito ei sotke omia menojasi tekisin ilmaiseksi. Jos naapuri ja koira on sinulle tuntemattomia niin sitten eri asia. En ole ikinä ymmärtänyt ystäville tehtävien jeesausten tai palvelusten maksavan mitään. Olen niitä ihmisiä, jotka uskovat että tämä tulee kyllä takaisinpäin joskus ja niin on tullutkin.

Vierailija
4/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:28"]

Vastaa että niin paljon kuin annat.

[/quote]

Ajattelin, että sanoisin: anna sen verran kuin antaisit vakihoitajalle. Mutta kävikin ilmi, että vakihoitaja on sisko eli sukulaissuhteissa ei tietenkään ole samat säännöt auttamisessa. 

Mutta en mä nyt noin voi sanoa, se jättää toisen ihan kummalliseen tilanteeseen. Kyllä työntekijän tehtävä on määrittää hintansa. 

Sanokaan nyt jotain pliis... kai joku nyt koiraansa on hoidattanut jollain vieraalla?

Vierailija
5/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:36"]

Jos olette naapurin kanssa ystäviä ja koiranhoito ei sotke omia menojasi tekisin ilmaiseksi. Jos naapuri ja koira on sinulle tuntemattomia niin sitten eri asia. En ole ikinä ymmärtänyt ystäville tehtävien jeesausten tai palvelusten maksavan mitään. Olen niitä ihmisiä, jotka uskovat että tämä tulee kyllä takaisinpäin joskus ja niin on tullutkin.

[/quote]

Ei ole ystävä, tervehdystuttu vain. Ja peruin kaksikin menoa tämän takia. Ei ole mitään vastavuoroista, jota haluaisin heiltä. Eikä ole korrektia pyytää, tetä tuu peseen mun ikkunat tms. 

Eli kyllä mä nyt jotain ihan rahaa pyydän. 

Vierailija
6/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut kourahoitolat ottavat enemmänkin. 45€/vrk on ollut taksa, kun olen meidän koiraa joutunut välillä hoitolaan jättämään. Jos koiran hoito on itsellesi ihan ok, sanoisin että esim. viinipullo on riittävä korvaus. Jos taas koiranhoito on sulle vastenmielistä pakkopullaa, sun ei alun alkaenkaan kannattais ottaa koiraa hoitoon. Jos vaadit rahallisen korvauksen , niin 15€/vrk vois olla asiallinen toivomus.

Vierailija
7/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:40"]

Kyllä jotkut kourahoitolat ottavat enemmänkin. 45€/vrk on ollut taksa, kun olen meidän koiraa joutunut välillä hoitolaan jättämään. Jos koiran hoito on itsellesi ihan ok, sanoisin että esim. viinipullo on riittävä korvaus. Jos taas koiranhoito on sulle vastenmielistä pakkopullaa, sun ei alun alkaenkaan kannattais ottaa koiraa hoitoon. Jos vaadit rahallisen korvauksen , niin 15€/vrk vois olla asiallinen toivomus.

[/quote]

Koiranhoito on ihan ok, mutta minusta ei voi ajatella noin. 

Jos työ on ok, niin siitä ei maksettaisi? outo ajatus! Sitä paitsi ikävä jättää jotenkin kiitollisuuden velkaan. Itse ainakin mieluummin maksan, kun joudun miettimään, pitäisikö lähettää joulukortti ym. 

Vierailija
8/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:39"]

[/quote]

Ei ole ystävä, tervehdystuttu vain. Ja peruin kaksikin menoa tämän takia. Ei ole mitään vastavuoroista, jota haluaisin heiltä. Eikä ole korrektia pyytää, tetä tuu peseen mun ikkunat tms. 

[/quote]

Et siis ymmärtänyt nelos-vastaajan pointtia.

Vierailija
9/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pyytäis mitään ja vastaan ottaisin max 20e.

Vierailija
10/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-20 euroa. Ja tuo 20 euroa on max.

Vierailija
11/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan pyytäisin 50-60€.

Vierailija
12/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ihmisiä voi auttaa ihan vaan ja löytää siitä auttamisesta itselleenkin iloa. Pitkässä juoksussa siitä on sekin ilo, että kun itse auttaa, kehtaa pyytää apua itsekin. Asun seudulla missä on luonnollista auttaa ja tarjoutuakin auttamaan lasten, koirien ja milloin minkäkin kanssa.

Vierailija
13/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 per vuorokausi ois reilu. Ja edullisempi ku hoitola. 

Vierailija
14/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi mitään. Jos se kusi ne nahkasaappaat, niin sitten voisin pyytää niistä korvauksen. Ellei se pissaaminen johtunut, että en ehtinyt viedä koiraa ulos.

Vierailija
15/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:48"]Mä varmaan pyytäisin 50-60€.
[/quote]

Siis kokonaisuudessaan kolmelta päivältä

Vierailija
16/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:29"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:28"]Vastaa että niin paljon kuin annat. [/quote] Ja ps.murre kusi uudet nahkasaapikkaani

[/quote]

Heh, ihan on sisäsiisti tapaus ja hyvinkäyttäytyvä täällä kotona. Ulkona taipumusta remmiräyhäämiseen toisille uroksille. 

Vierailija
17/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiran hoitola maksaa 25 eur/vrk. Minusta voisit pyytää kolmesta vuorokaudesta vaikka 45 euroa. Minä ko koiran omistajana maksaisin mieluummin hoidosta rahalla, kuin odottaisin että pyydetään vastapalvelusta. Sitten kaikki on heti sujut. 

Vierailija
18/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:48"]

En mitään. Ihmisiä voi auttaa ihan vaan ja löytää siitä auttamisesta itselleenkin iloa. Pitkässä juoksussa siitä on sekin ilo, että kun itse auttaa, kehtaa pyytää apua itsekin. Asun seudulla missä on luonnollista auttaa ja tarjoutuakin auttamaan lasten, koirien ja milloin minkäkin kanssa.

[/quote]

Mulla on niin kattavat verkostot sukulaisia, ystäviä (myös tässä naapurustossa), että on äärimmäisen epätodennäköistä, että tarvitsisin apua juuri tältä henkilöltä. Ja jos sellainen tilanne tulee, niin sitten maksan. 

En kuulu niihin, jotka saavat erityistä tyydytystä auttamisesta an sich. 

ap

Vierailija
19/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaan kahvipaketin ja viisikymppisen välillä.

Vierailija
20/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:39"]

[/quote]

[/quote]

Et siis ymmärtänyt nelos-vastaajan pointtia.

[/quote]

Eikö pointti ollut, että jos on ystävä, niin ei pidä ottaa rahaa... enkä silloin varmaan ottaisikaan. 

Vai mikä se oli, ellei tämä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi