Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ottaisitten kolmen vuorokauden koiranhoidosta?

Vierailija
01.09.2015 |

Naapuri oli pulassa, kun vakituinen hoitaja olikin perunut aivan viime tingassa. 

Laitto nyt tekstarin, että paljonko otan hoidosta. Hoitoon siis kuuluu ulkoilu ja ruokinta (omat ruuat mukana). 

Mulla ei mitään käsitystä, mitä tästä nyt pyytäisi. Eli kolme tuntia ollaan oltu ulkona per päivä, kolme lenkkiä ja iltapissatus siinä kymmenen aikaan.

Koirahoitolat näyttävät ottavan kolmekymmpiä/vrk ja tunnin lenkistä parikymppiä, mutta se on tietysti bisnestä, jossa on bisneksen kulut eli siihen ei voi verrata. 

Laittakaa näkemksiä ja mieluiten kokemuksia, mitä olette maksaneet/saaneet vastaavassa tilanteessa. 

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20euroa vrk on tosi hyvä. Olen maksanut ton hinnan ihan ystävillenikin jos olen jättänyt koiran hoitoon. Naapuri-tuttava jos ei ole ihan PA varmasti mielummin maksaa hyvän summan, voi ainakin kuvitella että huolehdit koirista sitten huolellisemmin kun on hyvä mieli siitä rahallisen korvauksen määrästäkin. Koiranhoitolat on jokatapauksessa tosi ankeita paikkoja verrattuna ihmiskotiin, joten tuttavalle vain lottovoitto saada koirat sulle koirahoitolan sijasta, kun jokatapauksessa palveluksesi on edullisempikin kuin hoitola...

Vierailija
22/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tonnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:48"]

10-20 euroa. Ja tuo 20 euroa on max.

[/quote]

10 euroa koko ajasta?

No sehän nyt ihan sitten sama kuin ilmaiseksi tekisi. Kuka nyt edes kehtaisi antaa kymppiä? Aloittaja on selvästi panostanut ulkoiluun, sitoutunut ajallisesti paljon ja ottanut tietysti koirasta vastuun täksi ajaksi. 

Eli sanoisin tämän 20/vrk myös, joten 60 euroa koko ajasta. 

Vierailija
24/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Ja koiran omistajalta ruoat koiralle.

Vierailija
25/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eläinrakkaana vastaisin että kaffepaketti, jos kerran ruuat on mukana ja otus on hyvinkäyttäytyvä. Näin nätti alkusyksy, niin ihan ilokseenhan tuolla ulkona tallustelee.

Eihän sitä ikinä tiedä, jos vaikka tarvitsee naapuriapua.

Vierailija
26/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:05"]

[/quote]

Vähän hurskastelun makua nyt näissä vastauksissa! Ihan oikeasti ottaisit jonkun naamatutun koiran päivän varoitusajalla kolmeksi vuorokaudeksi tuosta vain hoitoon täysin maksutta?

Korostan, etten edes tunne ihmistä kuin näöltä enkä koiraakaan. Koirankin kanssa voi tulla yllätyksiä, räkyttää vieraassa paikassa tuntitolkulla, kuseksii sisään ym. 

Tämä on vaikea ulkona, kun räyhään jokaiselle urokselle. Olen todella kokenut koirien kanssa ja naapuri kyllä tietää sen. Joten katson, että tietysti ammattitaidostakin pitää maksaa sitoutumisen ohella. 

-ap

Vierailija
27/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:05"]

[/quote]

Vähän hurskastelun makua nyt näissä vastauksissa! Ihan oikeasti ottaisit jonkun naamatutun koiran päivän varoitusajalla kolmeksi vuorokaudeksi tuosta vain hoitoon täysin maksutta?

Korostan, etten edes tunne ihmistä kuin näöltä enkä koiraakaan. Koirankin kanssa voi tulla yllätyksiä, räkyttää vieraassa paikassa tuntitolkulla, kuseksii sisään ym. 

Tämä on vaikea ulkona, kun räyhään jokaiselle urokselle. Olen todella kokenut koirien kanssa ja naapuri kyllä tietää sen. Joten katson, että tietysti ammattitaidostakin pitää maksaa sitoutumisen ohella. 

-ap

[/quote]

Heh, siis koira räyhää, minä en räyhää... 

ap

Vierailija
28/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

100,-

Vierailija
29/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:13"]

Minä eläinrakkaana vastaisin että kaffepaketti, jos kerran ruuat on mukana ja otus on hyvinkäyttäytyvä. Näin nätti alkusyksy, niin ihan ilokseenhan tuolla ulkona tallustelee.

Eihän sitä ikinä tiedä, jos vaikka tarvitsee naapuriapua.

[/quote]

Jos tarvitsen naapuriapua, niin sitä varten on aivan toiset naapurit. Tämä toin jo esiin aikaisemmin. 

Kyse ei ole siitä, onko koiran kanssa tallustelu hauskaa, vaan sitoutumisesta hyläten iltamenot tältä ajalta. Sitä paitsi tämän koiran kanssa ei niin hauskaa, koska räyhää. Tämä oli kyllä alun perin tiedossa, ei siinä mitään. 

ap

Vierailija
30/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirahoitolassa 18€/vrk

Vierailija
31/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan naapureiden koiria, enkä rahaa ole suostunut ottamaan. 

Saan palkkani esim. kukkina ja suklaana. Koiranomistaja tykkää antaa jotain. 

Meillä toimii hyvin näin.

Vierailija
32/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:40"]Kyllä jotkut kourahoitolat ottavat enemmänkin. 45€/vrk on ollut taksa, kun olen meidän koiraa joutunut välillä hoitolaan jättämään. Jos koiran hoito on itsellesi ihan ok, sanoisin että esim. viinipullo on riittävä korvaus. Jos taas koiranhoito on sulle vastenmielistä pakkopullaa, sun ei alun alkaenkaan kannattais ottaa koiraa hoitoon. Jos vaadit rahallisen korvauksen , niin 15€/vrk vois olla asiallinen toivomus.
[/quote]
Joo. Minä hoitaisin ilmaiseksi, kun on omakin koira. Menee siinä samassa.

15/vrk kuulostaa hyvältä, kuitenkin puolet siitä, mitä halvimmat koirahoitolat ottavat. Ja jos koirasta on ollut vaivaa kolme tuntia päivässä, niin tuo on itse asiassa tosi pieni tuntipalkka. Mutta naapurisuhteet huomioiden ok.

Vierailija
33/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ottanut maksua tuollaisista jutuista mutta vastaavassa tilanteessa voisin kehdata vaikka 20-40€ pyytää koko setistä, sen enempää en.

Vierailija
34/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koiranomistajana vastaavassa tilanteessa maksaisin sulle 40-50e.

Vierailija
35/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä jos keskustelisitte sen naapurin kanssa siitä, mikä hänen mielestään tuntuisi kohtuulliselta hinnalta ja kohtaako teidän ajatukset? Pääsette varmasti johonkin lopputulokseen. Mä sanoisin, että jos rahaa pyydät niin tyyliin 30-50e koko ajalta on mun mielestä ihan kohtuullinen, ilmeisesti koiran ottaminen ei kuitenkaan aiheuta sulle suurta vaivaa tai minkäänlaista taloudellista häviötä. :)

Vierailija
36/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kympin

Vierailija
37/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:23"]

Minä hoidan naapureiden koiria, enkä rahaa ole suostunut ottamaan. 

Saan palkkani esim. kukkina ja suklaana. Koiranomistaja tykkää antaa jotain. 

Meillä toimii hyvin näin.

[/quote]

En hoida ilmaiseksi! Sen olen nyt selvittänyt jo. Hoitakaa muut, jotka niin paljon tykkäävät koiranhoidosta. 

Haen siis kohtuullista summaa, jonka voin ilmoittaa omistajalle. Ja tämän ketjun perusteella tuo kaksikymppiä/vrk vaikuttaisi siltä. 

Jos nyt vähän siitä alennan eli laitan nyt tekstarin, että 50 euroa olisi minusta hyvä. Katotaan, mitä vastaa. 

Vierailija
38/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:22"]

Koirahoitolassa 18€/vrk

[/quote] Ompa halpaa, missä?

Vierailija
39/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:17"]

100,-

[/quote] Omistan itsekin koiran, enkä kehtaisi siis vähempää maksaa.

Vierailija
40/111 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin 60 euroa koko ajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän