Kuinka paljon ottaisitten kolmen vuorokauden koiranhoidosta?
Naapuri oli pulassa, kun vakituinen hoitaja olikin perunut aivan viime tingassa.
Laitto nyt tekstarin, että paljonko otan hoidosta. Hoitoon siis kuuluu ulkoilu ja ruokinta (omat ruuat mukana).
Mulla ei mitään käsitystä, mitä tästä nyt pyytäisi. Eli kolme tuntia ollaan oltu ulkona per päivä, kolme lenkkiä ja iltapissatus siinä kymmenen aikaan.
Koirahoitolat näyttävät ottavan kolmekymmpiä/vrk ja tunnin lenkistä parikymppiä, mutta se on tietysti bisnestä, jossa on bisneksen kulut eli siihen ei voi verrata.
Laittakaa näkemksiä ja mieluiten kokemuksia, mitä olette maksaneet/saaneet vastaavassa tilanteessa.
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:06"]
Veroihin menee n. puolet jos laillisesti tekee. 40 jää siis n. 20 käteen. 10 eurosta 5 euroa eli orja työtä jos noin halvalla tekisi.
[/quote]
Ei mene, jos ei ole tuloja.
[/quote]
Lisäksi voi ottaa vaikka 2-3 koiraa hoitoon, joten sen 10-20e onkin jo 30-60e..
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:05"]
0 euroa. Ja koiran omistajalta ruoat koiralle.
[/quote]
Vähän hurskastelun makua nyt näissä vastauksissa! Ihan oikeasti ottaisit jonkun naamatutun koiran päivän varoitusajalla kolmeksi vuorokaudeksi tuosta vain hoitoon täysin maksutta?
Korostan, etten edes tunne ihmistä kuin näöltä enkä koiraakaan. Koirankin kanssa voi tulla yllätyksiä, räkyttää vieraassa paikassa tuntitolkulla, kuseksii sisään ym.
Tämä on vaikea ulkona, kun räyhään jokaiselle urokselle. Olen todella kokenut koirien kanssa ja naapuri kyllä tietää sen. Joten katson, että tietysti ammattitaidostakin pitää maksaa sitoutumisen ohella.
-ap
[/quote]
Heh, siis koira räyhää, minä en räyhää...
ap
[/quote]
Sepä olisikin näky, että Fifi lenkillä katsoo pää kallellaan ihmetellen, kun sinä räyhäät vastaan kävelevälle miehelle. :D
Jos rahaa haluat, niin:
jos koiranomistaja käy töissä, ota 30 - 40 €/koko hoito ruljanssi
jos hän on työtön ja näyttää muutenkin vähävaraiselle, ota 20 €/koko hoito pakettina.
Seuraavan kerran mieti taksasi etukäteen. Huom! itse olen työtön ja vähä varainen, varmaan siitä johtuu, että ilmoittamani summat on ala kanttiin jonkun varakkaan mielestä.
En ottaisi mitään. Tottakai naapuria autetaan.
Mä maksoin hoitolaan 23€/vrk (Itä-Uusimaa) ja omat ruuat oli mukana. Tutulle maksaisin varmaankin 15€/vrk, kun omat ruuat on mukana.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:55"]
Jos rahaa haluat, niin:
jos koiranomistaja käy töissä, ota 30 - 40 €/koko hoito ruljanssi
jos hän on työtön ja näyttää muutenkin vähävaraiselle, ota 20 €/koko hoito pakettina.
Seuraavan kerran mieti taksasi etukäteen. Huom! itse olen työtön ja vähä varainen, varmaan siitä johtuu, että ilmoittamani summat on ala kanttiin jonkun varakkaan mielestä.
[/quote]
Ei kotihoitamista voi verrata ammattimaiseen hoitamiseen, jossa tarvitaan tilat ja laitteet. Yleensä kotihoitamisessa se omistaja yrittää toimittaa mahdollisimman hyvin kaiken tarvittavan.
Hoidin kahta koiraa 5 vrk ja omistajapariskunta maksoi minulle 350 € tästä ajasta, "asuin" kyllä heidän luonaan tuon ajan eli siinä oli varmaankin myös "talonvahtilisä". Olimme aluksi sopineet hinnaksi 300 €, mutta olivat olleet niin tyytyväisiä ettei heidän tarvinneet viedä koiria hoitolaan yksin häkkeihin kököttämään, että halusivat maksaa tuon 50 € extraa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 20:21"]
Hoidin kahta koiraa 5 vrk ja omistajapariskunta maksoi minulle 350 € tästä ajasta, "asuin" kyllä heidän luonaan tuon ajan eli siinä oli varmaankin myös "talonvahtilisä". Olimme aluksi sopineet hinnaksi 300 €, mutta olivat olleet niin tyytyväisiä ettei heidän tarvinneet viedä koiria hoitolaan yksin häkkeihin kököttämään, että halusivat maksaa tuon 50 € extraa.
[/quote]
Kaikkihan on mahdollista.
Min. 50€ ja maximi 100€. Sinuna laittaisin rehellisen hinnan, jonka suhteutat omaan vaivannäkööön. Sitten olet pulassa, jos et pyydä mitään ja naapuri jatkossakin pyytää sinua hoitamaan koiraa, etkä raaski kieltäytyä ilmaisavusta.
sdfskdjflks