Kuinka paljon ottaisitten kolmen vuorokauden koiranhoidosta?
Naapuri oli pulassa, kun vakituinen hoitaja olikin perunut aivan viime tingassa.
Laitto nyt tekstarin, että paljonko otan hoidosta. Hoitoon siis kuuluu ulkoilu ja ruokinta (omat ruuat mukana).
Mulla ei mitään käsitystä, mitä tästä nyt pyytäisi. Eli kolme tuntia ollaan oltu ulkona per päivä, kolme lenkkiä ja iltapissatus siinä kymmenen aikaan.
Koirahoitolat näyttävät ottavan kolmekymmpiä/vrk ja tunnin lenkistä parikymppiä, mutta se on tietysti bisnestä, jossa on bisneksen kulut eli siihen ei voi verrata.
Laittakaa näkemksiä ja mieluiten kokemuksia, mitä olette maksaneet/saaneet vastaavassa tilanteessa.
Kommentit (111)
Meidän koira oli hoidossa perheessä, johon maksoin veljentytölle 20€/vrk. Kyllä kai ne kaikki sitä hoiti, mutta vanhimmalle lapselle meni maksu. Omat ruuat oli koiralla mukana, ja siinä perheessä on myös koira, joten lisäsiivousta tms. ei aiheutunut. Kyllä kai tuo 20€vrk on vähimmäishinta. Ja jos ne saapikkaat on pilalla, niin niistä erillinen korvaus.
Mä maksoin kesällä sukulaiselle 200 Euroa viikosta. Kyse on nuoresta, joka asuu vielä vanhemmilla, mutta on täysi-ikäinen. Asui meillä sen viikon ja sai käyttää autoa, jossa oli bensatankki melkein täynnä. Ei tarvinnut mitään pihatöitä tehdä tms. Omat jäljet tietty siivosi ja kävi kai jonkin verran kotonaan syömässä, kun vanhemmat asuu muutaman kilomertin päässä. Ja tietysti saa mennä ja tulla, miten haluaa, kunhan vaan koiran perusjutut hoitaa ja on sen seurana tarpeeksi. Tuntui tyytyväiseltä ja sain kuvan, että tulee mielellään toistekin.
Meille tämä oli paras ratkaisu, että koira sai olla tutussa kodissa ja hoitaja oli tuttu. En raskisi oikein jättää koiraa vieraalle johonkin häkkiin asumaan viikoksi.
Mutta ap:n kysymykseen vastaus: pyytäisin 50 Euroa, joka musta on aika vähän.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:23"]
Minä hoidan naapureiden koiria, enkä rahaa ole suostunut ottamaan.
Saan palkkani esim. kukkina ja suklaana. Koiranomistaja tykkää antaa jotain.
Meillä toimii hyvin näin.
[/quote]
En hoida ilmaiseksi! Sen olen nyt selvittänyt jo. Hoitakaa muut, jotka niin paljon tykkäävät koiranhoidosta.
Haen siis kohtuullista summaa, jonka voin ilmoittaa omistajalle. Ja tämän ketjun perusteella tuo kaksikymppiä/vrk vaikuttaisi siltä.
Jos nyt vähän siitä alennan eli laitan nyt tekstarin, että 50 euroa olisi minusta hyvä. Katotaan, mitä vastaa.
[/quote]
Kuulostaa kohtuulliselta. Voisin päätyä samaan summaan.
Jos olisi oma koira hoidossa tuttavalla niin kolmesta päivästä maksaisin varmaan 100€ ja kaffepaketti kaupan päälle. Mutta mulla on tapana korvata aina jos vaikka lapsia hoitaa kummi illan ja yön niin annan aina jotain, viimeksi kassillisen herkkuja mukaan ja meillä saa syödä jääkaapista mitä vaan ja aina jotain herkkua tarjolla.
Jos olet reilu niin 50 ,-
Kuukausipalkkana se olisi ihan reilu, jos tulee puhtaana käteen. Lisäksi koirat ovat aika helppoja esim. lapsiin verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:05"]
0 euroa. Ja koiran omistajalta ruoat koiralle.
[/quote]
Vähän hurskastelun makua nyt näissä vastauksissa! Ihan oikeasti ottaisit jonkun naamatutun koiran päivän varoitusajalla kolmeksi vuorokaudeksi tuosta vain hoitoon täysin maksutta?
Korostan, etten edes tunne ihmistä kuin näöltä enkä koiraakaan. Koirankin kanssa voi tulla yllätyksiä, räkyttää vieraassa paikassa tuntitolkulla, kuseksii sisään ym.
Tämä on vaikea ulkona, kun räyhään jokaiselle urokselle. Olen todella kokenut koirien kanssa ja naapuri kyllä tietää sen. Joten katson, että tietysti ammattitaidostakin pitää maksaa sitoutumisen ohella.
-ap
[/quote]
Kuule. On olemassa ihmisiä jotka ovat ihan vilpittömästi kiinnostuneita toisista ihmisistä. Ja anteliaitakin. Ei siinä mitään hurskasta ole. Auttaminen on ilo sinänsä. Ja sitten on tietysti olemassa ihmisiä jotka ovat niin vailla kaikkea, ettei ole mitään antaa kenellekään. Tai ahneita, että kaikesta pitää jotenkin hyötyä.
Vastasi, että on äärettömän kiitollinen avustani ja tuo huomenna rahan! Summaa ei kommentoinut mitenkään. (Oli ehkä varautunut enempäänkin)
Kyseessä on mitä ilmeisimmin suht varakas ihminen, joten en todellakaan tunne itseäni riistäjäksi.
Eli kaikki hyvin, mutta keskustelu jatkukoon periaatteista, jos joku vielä haluaa ottaa kantaa siitä näkökulmasta. Summa kuitenkin siis selvä!
ap
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:10"]
[/quote]
Vähän hurskastelun makua nyt näissä vastauksissa! Ihan oikeasti ottaisit jonkun naamatutun koiran päivän varoitusajalla kolmeksi vuorokaudeksi tuosta vain hoitoon täysin maksutta?
Korostan, etten edes tunne ihmistä kuin näöltä enkä koiraakaan. Koirankin kanssa voi tulla yllätyksiä, räkyttää vieraassa paikassa tuntitolkulla, kuseksii sisään ym.
Tämä on vaikea ulkona, kun räyhään jokaiselle urokselle. Olen todella kokenut koirien kanssa ja naapuri kyllä tietää sen. Joten katson, että tietysti ammattitaidostakin pitää maksaa sitoutumisen ohella.
-ap
[/quote]
Kuule. On olemassa ihmisiä jotka ovat ihan vilpittömästi kiinnostuneita toisista ihmisistä. Ja anteliaitakin. Ei siinä mitään hurskasta ole. Auttaminen on ilo sinänsä. Ja sitten on tietysti olemassa ihmisiä jotka ovat niin vailla kaikkea, ettei ole mitään antaa kenellekään. Tai ahneita, että kaikesta pitää jotenkin hyötyä.
[/quote]
No höppön pöppön! Olet varmasti työnantajallesikin sanonut, että sinä et palkaa tarvitse. Aitoa iloa vain tunnet auttaessasi organisaatiota!
Kun ei ole EDES KOVIN TUTTU kyseessä, niin totta kai otan jonkin korvauksen tästä. Sillä sipuli!
ap
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:10"]
[/quote]
-ap
[/quote]
[/quote]
No höppön pöppön! Olet varmasti työnantajallesikin sanonut, että sinä et palkaa tarvitse. Aitoa iloa vain tunnet auttaessasi organisaatiota!
Kun ei ole EDES KOVIN TUTTU kyseessä, niin totta kai otan jonkin korvauksen tästä. Sillä sipuli!
ap
[/quote]
Paljonko lupasi?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:08"]
Kuukausipalkkana se olisi ihan reilu, jos tulee puhtaana käteen. Lisäksi koirat ovat aika helppoja esim. lapsiin verrattuna.
[/quote] Anteeksi, mutta mikä olisi reilu kk-palkka?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:18"]
[/quote]
Puhtaana käteen pari tonnia ihan ok.
Minusta teit ihan oikein ap että pidit pääsi ja pyysit tuon summan! Itse koiranomistajana en kehtaisi edes olla maksamatta kun ei ole tuttu kyseessä ja kuten totesit, olet joutunut jättämään menojasi väliin koiran takia. Todellakin olet ansainnut korvauksen!
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:32"]
Minusta teit ihan oikein ap että pidit pääsi ja pyysit tuon summan! Itse koiranomistajana en kehtaisi edes olla maksamatta kun ei ole tuttu kyseessä ja kuten totesit, olet joutunut jättämään menojasi väliin koiran takia. Todellakin olet ansainnut korvauksen!
[/quote]
Kun nyt olet se. ap, niin kerro se leikki summa?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:18"]
[/quote]
Puhtaana käteen pari tonnia ihan ok.
[/quote]
Siis koiran hoidosta .. jossa on töitä n. 3 tuntia päivässä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:32"]
[/quote]
Kun nyt olet se. ap, niin kerro se leikki summa?
[/quote] En ole ap. Ja mikä leikki summa?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:32"] Minusta teit ihan oikein ap että pidit pääsi ja pyysit tuon summan! Itse koiranomistajana en kehtaisi edes olla maksamatta kun ei ole tuttu kyseessä ja kuten totesit, olet joutunut jättämään menojasi väliin koiran takia. Todellakin olet ansainnut korvauksen! [/quote] Kun nyt olet se. ap, niin kerro se leikki summa? [/quote] En ole ap. Ja mikä leikki summa?
[/quote]
Mitä esität? Juurihan kerroit, että pyysit tuon summan. Nyt et enää ymmärrä mitään. HV.
Tuttuni - ei siis ystävä, mutta olen tuntenut hänet kyllä kauan - joka tiettävästi tykkää koirista kovasti - niin hoiti meidän pikkuista koiraa 3vrk ja veimme hänelle pullon kelpo ( noin 80€ ) shampanjaa palkaksi. Olisi ollut kiusallista tarjota hänelle rahaa, eikä hän sitä olisi edes ottanut vastaan.
Jos nyt kuitenkin rahan pitää likkua, niin mielestäni 20€ päivä voisi olla ihan ok. Jos joku hoitaisi omia koiriani hyvin sillä hinnalla, olisin joo tosi tyytyväinen. 30€ päivä alkaa kuulostaa jo bisnekseltä - ja antaa tästä mahdollisesta hoitajasta ehkä vähän ahneen käsityksen. Itse en kehtaisi pyytää mitään, enkä ottaisi rahaa, vaikka tyrkytettäisiin. Pari kaffepakettia voisin just ehkä ottaa - tai kiva ele voisi myös olla esim. antaa hoitoperheen lapsille leffaliput?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:45"]
Tuttuni - ei siis ystävä, mutta olen tuntenut hänet kyllä kauan - joka tiettävästi tykkää koirista kovasti - niin hoiti meidän pikkuista koiraa 3vrk ja veimme hänelle pullon kelpo ( noin 80€ ) shampanjaa palkaksi. Olisi ollut kiusallista tarjota hänelle rahaa, eikä hän sitä olisi edes ottanut vastaan.
Jos nyt kuitenkin rahan pitää likkua, niin mielestäni 20€ päivä voisi olla ihan ok. Jos joku hoitaisi omia koiriani hyvin sillä hinnalla, olisin joo tosi tyytyväinen. 30€ päivä alkaa kuulostaa jo bisnekseltä - ja antaa tästä mahdollisesta hoitajasta ehkä vähän ahneen käsityksen. Itse en kehtaisi pyytää mitään, enkä ottaisi rahaa, vaikka tyrkytettäisiin. Pari kaffepakettia voisin just ehkä ottaa - tai kiva ele voisi myös olla esim. antaa hoitoperheen lapsille leffaliput?
[/quote]
Ei sen tarvitse olla samana päivänä, jos apu on pyyteetöntä. Voi myös tarjota vaikka sisäfileepihvit ja hyvät viinit ilallisen "vastapalveluksena".
Laita sille viestiä, että "onko 20e/pvä sopiva summa?".