Älä käytä sanaa ohis
Kommentit (52)
Ohis = ohikulkija, joka huutelee vieraisiin pöytiin.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:44"]
Ohis on lyhenne ohikulkijasta, joka puuttuu kahden tai useamman (tiiviiseen) keskusteluun.
[/quote]
Kato prkle ehdit vastaamaan kysymykseeni ennen kysymystä :D
[/quote]Mä näin sun ajatuskuplan :)
Olen luullut koko ajan, että se on nimimerkki. Siis, että Ohis kirjoittaa täällä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:41"]
Kättä särkee kun nukuin sen päällä.
-ohis
[/quote] Tässäkin on tätä käytetty väärin. Jos haluat olla OT, niin älä allekirjoita itseäsi ohiksena. Jos taas haluat olla se ohis, niin se keskustelu puuttuu.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:45"]
Miten ohiksesta edes saa "sivustaseuraaja"? Eikös vaikkapa sivari olis paljon kätevämpi sana tai ss?
[/quote]
Joo, SS-mies on ihan selkeästi paljon vähemmän väärinymmärryksiä herättävä. :D
Ihme natseja täällä. Onko kurja jakso elämässä, kun pitää tänne tulla pätemään ja vaatimaan jonkin typerän sanan käyttämistä ja käyttämättä jättämistä :D
Pensasmustikat on ällöttävän makusia
-OHIS-
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:42"]
No kyllä minä ainakin välillä ohiksena huutelen asioita. Enkä läheskään joka kerta tunge kahden idiootin miljoonan pituisen lainausketjun väliin. Minulle se on pääasiassa merkinnyt: "ohi aiheen". Olen käyttänyt sitä myös sivukommentoinnissa.
Nih! Kivittäkää mut!
[/quote]
Ei tuo loppukaneettisi sinua pelasta. On se vähän alaarvoista tulla huutelemaan väärin ketjuihin omia asioita. Omankin ketjun voi tehdä. Jotkut tosin tekevät sen tyylillä, ja silloin ok.
Ei -wt.
Se että haluaa viedä asian toisille raiteille ja vielä luulee tekevänsä sen tyylikkäästi lisäämällä vain nimimerkin perään. No eihän se ihan näin toimi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:44"]Ohis on lyhenne ohikulkijasta, joka puuttuu kahden tai useamman (tiiviiseen) keskusteluun.
[/quote]
Kyllä näkyy ihan vaan useiden eri viestiittelijöiden välissäkin joku ohis. Miksi?
Ohis
Olis kyllä aika ohis käyttää sitä sanaa. Mieluummin perseiset kädet tai viivapillu.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:44"]
Ohis on lyhenne ohikulkijasta, joka puuttuu kahden tai useamman (tiiviiseen) keskusteluun.
[/quote]
Kato prkle ehdit vastaamaan kysymykseeni ennen kysymystä :D