Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian nuori äidiksi äitini mielestä

Vierailija
31.08.2015 |

Olen siis 25-vuotias ja hänen mielestään aivan teini. Minulla on korkeakoulututkinto, vakituinen työ, avomieheni (yritysjohtaja jos näillä talousasioilla niin suuri merkitys) kanssa olen asunut vuoden onnellisesti ja loputtoman verran tiedän samankaltaisia tulevan lisää. On tasapainoinen olo, normaali elämä ja asiat nuoruusvuosien jälkeen olleet jo pitkän aikaa kunnossa. Äitini elää kuitenkin menneessä, ei usko, että suhteemme kestää tai että olen riittävän kypsä äidiksi. Hän itse sai minut 19-vuotiaana ja vasta opintonsa aloittaneena, veljeni vuoden tuon jälkeen.

Mikä voi olla taustalla? Olen käsittääkseni normaali, toisinaan elämäni ongelmissa rypevä, suuremmat draamat taakse jättänyt aikuinen nuori nainen. Tuntuu aika surulliselta ettei oma äitini toivo onnelliseen pieneen perheeseemme lisäystä. Vaikkei toki asia hänen päätösvallassaan olekaan, mutta kummastuttaa. Ennen aina niin innoissaan puhunut, että voi voi kun sitten lapsenlapsia kun tulee niin onpas ihanaa ja tämmöstä. Ikää kuulemma on vaan liian vähän.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi ikääsi. Millainen urakehitys miehelläsi on ollut ja millaiselta se vaikuttaa lähivuosina?

Jos miehesi tekee pitkää päivää ja haluaa panostaa uraansa, niin lapsen kanssa teillä on vauvavuoden jälkeen edessä valinnan paikka: Molempien ura, jolloin lapsi tekee pienestä pitäen pitkää päivää hoidossa VAI äiti ottaa lähes kaiken vastuun perheen pyörittämisestä ja lapsenhoidosta. On tietysti hyvä, että sinulla on vakituinen työ, johon palata, mutta sinun työmääräsi on verrattavissa yksinhuoltajuuteen. Uraansa keskittyvä johtaja ei vie ja hae lasta hoidosta ja nouse yöllä valvomaan lapsen kanssa. 

Tämä ei ole kettuilua "uraäideille" vaan ihan kokemuksia tuttavapiiristä. Kaksi kunnianhimoisesti uraa tekevää saman katon alla ja pieni lapsi ei ole toimiva yhtälö. Joku kärsii ja valitettavasti se on usein pienin ja heikoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän