Seksin väheneminen parisuhteessa
Olemme nuori, reilu parikymppinen pari ja parisuhdetta on takana vajaa vuosi. Suhteen alussa harrastettiin seksiä vähintään 4 kertaa viikossa. Nyt viimeisen parin kuukauden aikana olen huomannut, että seksin määrä on vähentynyt radikaalisti. Olen tehnyt aloitteita, mutta mies on torjunut vedoten väsymykseen tms. Seksiä on tällä hetkellä keskimäärin 2 kertaa viikossa ja aina silloin, kun miestä haluttaa.
Nostin asian eilen esille ja sanoin, että en ole valmis luopumaan seksielämästäni 21-vuotiaana. Mies loukkaantui verisesti ja sanoi, että 1-2 kertaa viikossa on ihan normaali määrä. Mun mielestä se on todella vähän ja kateellisena kuuntelen kavereiden tarinoita. Olen hyvin seksuaalinen ihminen ja pari kertaa on käynyt jo mielessä, että haluanko elää suhteessa missä seksi ei näytä toimivan/sitä ei ole riittävästi.
Olen hoikka, isorintainen ja hyvännäköinen ja tiedän ulkoisesti miellyttäväni poikaystävääni. Tuntuu silti pahalta, ettei hän nähtävästi halua mua enää samalla tavalla kuin ennen. Kaikilla on varmaan tullut vastaavanlainen tilanne eteen parisuhteessa, mutta miten ootte selvinneet siitä?
Kommentit (51)
6v yhdessä ja seksiä ehkä max. kerran kuussa ja sekin tuntuu lähinnä suorittamiselta, kun kaikki paineet kasautuu siihen yhteen harvinaiseen kertaan. Meillä on muuten hyvä ja rakastava suhde, mutta tää seksin vähyys vituttaa ihan suunnattomasti ja vaikuttaa itsetuntoon negatiivisesti :(
N27
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 07:28"]
Oletkohan ottanut huomioon miehesi tarpeet miehenä? Osoita hellyyttä, muutenkin kuin seksiin liittyen, hiero miestäsi ja laita ruokaa. Tuo vaikka lahjoja! Positiivisella käytöksellään voi saada hyvällä tuurilla aikaan positiivisen kierteen.
[/quote]
Ap tässä. Meillä on muunlaista hellyyttä mielettömän paljon tässä parisuhteessa. Halaillaan ja kosketellaan paljon, nukutaan aina toisissamme kiinni jne. Se on meille ihan normaalia. Minä myös mielestäni otan miestä huomioon: laitan usein ruoan valmiiksi koulun/työn jälkeen, siivoan miehenikin kämpän ja pesen pyykkejä yms. Vastaavasti hän taas auttaa mua sellasissa asioissa, mitä en itse osaa/tykkää tehdä. :D Eli tää systeemi meillä toimii, ainoastaan seksi on ongelmana. Tästä aloituksesta on nyt kuukausi aikaa ja edelleenkin seksiä 2x viikossa. :( -ap
Meillä on rakastellaan nykyisin muutaman kerran kuukaudessa. Tämä ei riitä minulle alkuunkaan; haluaisin seksiä säännöllisesti viikoittaen. Kaksikin kertaa viikossa tuntuisi jo oikein kivalta. N58
Määrätynlaisilla mieliala häiriöisillä ihmisillä seksin tarve on voimakas. He ovat kyltymättömiä eivätkä ymmärrä että se on epänormaalia. Se on rankkaa toiselle osapuolelle jolla on terve itsetunto ja terve normaali seksuaalivietti.
No jos vajaassa vuodessa käy jo noin, niin hyvä jumala mitä pidemmässä ajassa. Minä miettisin vaihtoa parempaan sinuna, seksuaalisia kumppaneitakin kun on tarjolla. Meillä oli ensimmäisen vuoden liki joka päivä, nyt aikaa onkin kulunut jo paljon kauemmin ja olemme naimisissakin ja seksin määrä on kyllä vähentynyt, mutta se on laadullisesti todella paljon parempaa ja 3-5krt viikossa riittää.
Täällä oli kommentti (N58) naiselta, joka halusi säänöllisä seksiä viikoittain. Nainen leimattiin mielialahäiröiseksi, koska seksin tarve on noinkin voimakas! On muka kyltymätön. Tämä on täyttä roskaa; parikin panoa viikossa ei kyllä tee kestään mitään nymfomaania. Tämähän on vain terveyttä edistävää hikistä peuhaamista ainakin noin vanhemmalla iällä. Vai mitä olette mieltä arvoisat palstalaiset?
Meillä minä olen se, joka haluaisi sekä vaikka kahdesti päivässä. Tai jos ei yhdyntää niin ottaisin suihin pari kertaa päivässä. Mies on täysin kausiluontoinen sekin suhteen. Välillä menee kuukausia niin, että saan niin paljon kun haluan ja taas kuukausia, että seksiä on 1-2 kertaa viikossa. Läheisyyttä, hellyyttä ja suukottelua on kuitenkin aina yhtä paljon. Välillä asia rassaa meitä molempia. Minua siksi että tuntuu että kroppa räjähtää kun seksiä ei saa ja miestä siksi, että tietää että haluaisin enemmän. Olemme näistä puhuneet ja hyväksyneet toisemme sellaisina kuin olemme ja hyväksyneet, että seksihalumme eivät aina kohtaa. Mies on kertonut saaneensa hyvin erikoisia kommentteja kavereiltaan, joille on kertonut, että vaimo ottaisi suihin joka päivä ja haluaisi panna tunnin ajomatkan aikana kolmesti :D
Noinhan se on että panettaa joka minuutti varsinkin kun ei ole mitään muuta sisältöä elämässä. Pitäisi järjestää itselleen mielekästä tekemistä, varsinkin jos on työtön tai eläkkeellä.
Jos on vähänkin taipuvainen mielialahäiriöihin, niin tämä seksi tuppaa tulla sillä tavalla tärkeäksi kun se tuottaa mielihyvää ja jos muuta mielihyvää tuottavaa ei ole, niin kaipa sitä sitten haluaa koko ajan, eikä ota toista osapuolta huomioon, joka ei aina jaksaisi.
Että hommatkaa elämä elämistä varten ei pelkkää nussimista varten. Nussiminen liittyy parisuhteeseen mutta voi hyvää päivää, pitää olla muutakin. Muuten ei onnistu seksikään. Miettikäähän vähän myös vanhemmat akat :)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:34"]
Meillä minä olen se, joka haluaisi sekä vaikka kahdesti päivässä. Tai jos ei yhdyntää niin ottaisin suihin pari kertaa päivässä. Mies on täysin kausiluontoinen sekin suhteen. Välillä menee kuukausia niin, että saan niin paljon kun haluan ja taas kuukausia, että seksiä on 1-2 kertaa viikossa. Läheisyyttä, hellyyttä ja suukottelua on kuitenkin aina yhtä paljon. Välillä asia rassaa meitä molempia. Minua siksi että tuntuu että kroppa räjähtää kun seksiä ei saa ja miestä siksi, että tietää että haluaisin enemmän. Olemme näistä puhuneet ja hyväksyneet toisemme sellaisina kuin olemme ja hyväksyneet, että seksihalumme eivät aina kohtaa. Mies on kertonut saaneensa hyvin erikoisia kommentteja kavereiltaan, joille on kertonut, että vaimo ottaisi suihin joka päivä ja haluaisi panna tunnin ajomatkan aikana kol
Jos tuo ei ole provo niin sitten ..... jääköön sanomatta, ettei kukaan loukkaannu :) huvittavaa
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:34"]
Meillä minä olen se, joka haluaisi sekä vaikka kahdesti päivässä. Tai jos ei yhdyntää niin ottaisin suihin pari kertaa päivässä. Mies on täysin kausiluontoinen sekin suhteen. Välillä menee kuukausia niin, että saan niin paljon kun haluan ja taas kuukausia, että seksiä on 1-2 kertaa viikossa. Läheisyyttä, hellyyttä ja suukottelua on kuitenkin aina yhtä paljon. Välillä asia rassaa meitä molempia. Minua siksi että tuntuu että kroppa räjähtää kun seksiä ei saa ja miestä siksi, että tietää että haluaisin enemmän. Olemme näistä puhuneet ja hyväksyneet toisemme sellaisina kuin olemme ja hyväksyneet, että seksihalumme eivät aina kohtaa. Mies on kertonut saaneensa hyvin erikoisia kommentteja kavereiltaan, joille on kertonut, että vaimo ottaisi suihin joka päivä ja haluaisi panna tunnin ajomatkan aikana kol
Jos tuo ei ole provo niin sitten ..... jääköön sanomatta, ettei kukaan loukkaannu :) huvittavaa
[/quote]
No ei ollut provo! Ihan meidän elämää.. Mikä siinä oli sellaista, joka provoksi pisti epäilemään? Ihan uteliaisuudesta kysyn. Koitin vielä muotoilla asian niin ettei provohuutelijoita tulisi.
Siis minä olen mielenvikainen kun haluaisin seksiä 3-4 kertaa viikossa? Mielenkiintoisia "psykologeja" täällä :D Jos teille riittää se perinteinen 2x vuodessa pimeessä peiton alla, niin se ei tarkoita että se riittäisi tai edes pitäisi riittää kaikille muille.
Ehkä mun pitää alkaa tekemään itse enemmän aloitteita tai nostaa tää asia niin monta kertaa esille että mies tajuaa, että 2x viikossa on liian vähän. Nyt joka kerta kun sen asian nostan esille niin mies jotenkin ohittaa sen.
Ap
Saat kuitenkin säännöllisesti viikoittaen seksiä (minimivaatimus!), vaikka kausivaihteluja onkin. Onnittelen. Jotkut joutuvat kärvistelemään halujensa kanssa pitkiäkin aikoja. Olen kanssasi samaa mieltä, että, joskus tuntuu siltä kuin, että kroppa yksinkertaisesti räjähtää.
Vähän toisenlainen näkökulma. 5v suhteen alussa seksiä oli usein. Aktiivinen tyttöystävä jaksoi ehdottaa kaikenlaista ja oli uusissa jutuissa mukana. Aikaa myöten suhde hiipui. Kuluneen vuoden ajan tuttua, joka kerta täsmälleen samalla tavalla toistuvaa seksiä on 2-3x kuukaudessa. Kun ehdotan jotain uutta tai edes suihinottoa on vastaus aina EI! Nuoleminen josta aiemmin tykättiin on nyt ehdoton ei ja likaista. Seksiä on tarjolla usein silloin kun seuraavana aamuna pitää herätä aikaisin kentälle / pitkä päivä edessä / tolkuttoman väsynyt. Ihan kuin toinen haluaisi saada pakit.
Pidän huolta kropastani ja olen paremmassa kunnossa kuin suhteen alussa. Ennen hoikalle tyttyöystävälle on kertynyt kiloja reippaasti. Voko taustalla olla masennus? Vai tympääntyminen parisuhteeseen?
M28
Joopa joo. Nythän nuoret parit eroavat jos ei huvita enää olla tai haluasi uuden nussittavan.
Kun kyllästytään. Sitten ihmetellään. Sanon vain että teillä nykysukupolvella ei ole ollut mitään haasteita tässä elämässä, (ei kyllä koske ihan jokaista), mutta suurinta osaa.
Kaikki on niin valmista kuin vain voi olla. Tuntuu siltä että nussiminen tuottaa eniten ongelmia teidän suhteissanne, onko sitä liikaa tai liian vähän.
Olette lapsellista porukkaa. Miettikäähän sitä.
Voi voi, odottakaahan kun tulee oikeita ongelmia.... Niitäkin tässä elämässä vain on. Nuo nussimisjutut tuntuvat silloin mitättömiltä. Nyt ne on suuria, kun ei muutakaan ihmeteltävää ole. Siispä teillä on asiat erittäin hyvin. Lähtekää siitä liikkeelle.
_kokenut_
Kyllä on perää tuossakin asiassa, kun joku kirjoitti, että pitäisi elämässä olla muutakin sisältöä kuin naminen.
Minulla oli tuollainen tilanne, että panetti ja panetti kaiken aikaa kun olin työttömänä. Nyt jälkeenpäin käsitän, että se johtui vain tuosta elämän tyhjiöstä, kun ei sitä työtäkään ollut. Turhautti. Mistään ei saanut nautintoa, kun ei ollut rahaa, että olisi voinut jotakin harrastaa.
Nyt olen taas töissä, onneksi. Katse on kääntynyt omasta navasta ulospäin ja tunnen eläväni. Rakastelumme on "normalisoitunut", eli molemmilla täyttyy tarpeen ja tarjonnan laki.
Mutta eihän tämä niin yksinkertaista ole. Jos ei ole esim. töitä tai muuta sisältöä, niin en moiti heitä, jotka tästä syystä haluavat läheisyyttä enemmän .
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:11"]
Kyllä on perää tuossakin asiassa, kun joku kirjoitti, että pitäisi elämässä olla muutakin sisältöä kuin naminen.
Minulla oli tuollainen tilanne, että panetti ja panetti kaiken aikaa kun olin työttömänä. Nyt jälkeenpäin käsitän, että se johtui vain tuosta elämän tyhjiöstä, kun ei sitä työtäkään ollut. Turhautti. Mistään ei saanut nautintoa, kun ei ollut rahaa, että olisi voinut jotakin harrastaa.
Nyt olen taas töissä, onneksi. Katse on kääntynyt omasta navasta ulospäin ja tunnen eläväni. Rakastelumme on "normalisoitunut", eli molemmilla täyttyy tarpeen ja tarjonnan laki.
Mutta eihän tämä niin yksinkertaista ole. Jos ei ole esim. töitä tai muuta sisältöä, niin en moiti heitä, jotka tästä syystä haluavat läheisyyttä enemmän .
[/quote]
Höpön löpöä. Eniten tekee mieli kun kaikki on kunnossa, elämä on mielekästä, sopivan kiireistä ja ihanaa. Mitä enemmän vielä harrastan liikuntaa, niin sitä viriilimpi olen. Seksi ja rakkaus on muutenkin parhaat asiat elämässä ja niistä saa vielä lisää energiaa ja voimaa mielekkääseen arkeen. Nimim. pari koiraa, paljon harrastuksia, opiskelen, käyn töissä, hoidan parisuhdettani, piirrän/maalaan, kokkaan joka päivä ja harrastan vaihtelevanrailakasta seksiä ihanan mieheni kanssa 3-5krt viikossa vähintäänkin.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:31"]Saat kuitenkin säännöllisesti viikoittaen seksiä (minimivaatimus!), vaikka kausivaihteluja onkin. Onnittelen. Jotkut joutuvat kärvistelemään halujensa kanssa pitkiäkin aikoja. Olen kanssasi samaa mieltä, että, joskus tuntuu siltä kuin, että kroppa yksinkertaisesti räjähtää.
[/quote]
Jos tämä oli tarkoitettu minulle eli nro 30:lle niin katsot asiaa pelkästään omista standardeistasi. Kuten viestissäni kerroin, minä haluaisin kahdesti päivässä, vähintään kerran kuitenkin. "Viikoittain" ei ole mulle minimivaatimus vaan se on auttamattomasti liian vähän. Vertaa esim näin: haluaisin kerran päivässä, mutta saan kerran viikossa. Sehän tarkoittaa sitä, että saan seitsemän kertaa liian vähän haluihini nähden.
Se, että sinun miminimivaatimuksesi voi olla vähintään kerran viikossa, ei tarkoita sitä, että se olisi minulle riittävästi. En siis ymmärtänyt viestisi pointtia.. Minun pitäisi olla iloinen siitä, että saan seitsemän (tai neljätoista kertaa!) vähemmän seksiä kuin haluaisin koska jollekin se on minimi. Halleluja!
Olen 44v ja mieheni on 57v eli vanhoja kääpiä olemme, olemme olleet naimisissa 10 vuotta kohta ja meillä seksiä on n 3-4krt/viikossa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:34"]Olemme nuori, reilu parikymppinen pari ja parisuhdetta on takana vajaa vuosi. Suhteen alussa harrastettiin seksiä vähintään 4 kertaa viikossa. Nyt viimeisen parin kuukauden aikana olen huomannut, että seksin määrä on vähentynyt radikaalisti. Olen tehnyt aloitteita, mutta mies on torjunut vedoten väsymykseen tms. Seksiä on tällä hetkellä keskimäärin 2 kertaa viikossa ja aina silloin, kun miestä haluttaa.
Nostin asian eilen esille ja sanoin, että en ole valmis luopumaan seksielämästäni 21-vuotiaana. Mies loukkaantui verisesti ja sanoi, että 1-2 kertaa viikossa on ihan normaali määrä. Mun mielestä se on todella vähän ja kateellisena kuuntelen kavereiden tarinoita. Olen hyvin seksuaalinen ihminen ja pari kertaa on käynyt jo mielessä, että haluanko elää suhteessa missä seksi ei näytä toimivan/sitä ei ole riittävästi.
Olen hoikka, isorintainen ja hyvännäköinen ja tiedän ulkoisesti miellyttäväni poikaystävääni. Tuntuu silti pahalta, ettei hän nähtävästi halua mua enää samalla tavalla kuin ennen. Kaikilla on varmaan tullut vastaavanlainen tilanne eteen parisuhteessa, mutta miten ootte selvinneet siitä?
[/quote]
Sama ongelma täällä. Seksi loppunut kuin seinään vaikka haluaisin 4krt päivässä. Libidoa on vaikka muille jakaa. Ehkä meidän pitäis yhdessä etsiä ratkaisua tähän.
Mr. 40hki