Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tavaroitten hankinnoista

Vierailija
31.08.2015 |

Oletteko äidit tehneet päätökset itse mitä vauvalle hommataan vai onko mies päättänyt myös?

Meillä on ylä- ja alakerta.
Yläkerrassa onj o valmiina sänky ja hoitopöytä.
Minä olen sitä mieltä että myös alakerrassa on oltava vauvalle sänky.
Koska en aio jättää vauvaa yksin ylös, jos käyn suihkussa/saunassa.

Mies valittaa kun olisin ostamassa toisen sängyn.

Myös etsin jalallista ammetta.
Koska edellisen kanssa selkä kipeytyi kyykkiessä lattialla.

No tähänkään ideaan mies ei ole tyytyväinen.

Ärsyttää kun tuntuu että vaan miehen mielipiteillä on merkitystä ja se on sitä mieltä että yhtään turhaa juttua ei vauvalle hommata.

Tähän asti olen maksanut omista rahoista sen mitä olen vauvalle ostanut.
Sängynkin maksaisin omista.

Nyt vaan epäröin kun yleensä mämä päätökset pitäisi tehdä tietenkin yhteisymmärryksessä ja nyt mies kitisee.

Kehdon olisin ostanut mutta mies valitti että vauva tottuu siihen kiikutteluun ja ei enää nukahda muuten ku kiikuttelemalla.

Ok. Päätin unohtaa kehdon, mutta en jaksa koko ajan että vain toisen mielipiteellä on väliä ja pitäisi sen mukaan aina toimia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitteriin nukkumaan suihkun tms ajaksi. Ei tarvii toista sänkyä.

Vierailija
2/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika pitkälti päättänyt meidän hankinnoista ja vaan "hyväksyttänyt" miehellä. Miksi toinen sänky? Miksei itkuhälytintä? Aluksi äp-laatikko voi olla kakkossänky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itkuhälytin kameralla, meillä on sellainen ja tosi hyvä onkin paljon käytössä..

Vierailija
4/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:10"]

Sitteriin nukkumaan suihkun tms ajaksi. Ei tarvii toista sänkyä.

[/quote]

Tai sit korkeintaan matkasänky.

Vierailija
5/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerrassa voisi toimia esim äitiyspakkauksen laatikko tai vaunukoppa sänkynä ekat kuukaudet. Sen jälkeen varmaan voi itkuhälyn kanssa nukkua ylhääläkin.
Tai sit on sellainen vuokrattava vaavi-sänky minkä saa ekaksi neljäksi kuukaudeksi. Toista pinnasänkyä en ostaisi.
Mielestäni se kumpi kylvettää vauvaa päättää minkälainen amme hankitaan. Miehesi on kyllä oikeassa että kauheasti lisää vauvatavaraa ei kannata hankkia, kyse muutaman kuukauden tarpeesta tuossakin asiassa.

Vierailija
6/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:12"]Mä olen aika pitkälti päättänyt meidän hankinnoista ja vaan "hyväksyttänyt" miehellä. Miksi toinen sänky? Miksei itkuhälytintä? Aluksi äp-laatikko voi olla kakkossänky.
[/quote]

Itkuhälytin on myös ostoslistalla. Siitäkin mies on aatellut että turha vekotin, mutta aion silti sen ostaa.
Ap

Vierailija
7/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äp laatikko on tosiaan hyvä idea.
En sitä heti tullut ajatelleeksi.

Yritän vaan niin miettiä mitä tässä talossa tarvittaisiin jotta sujuisi vauvanhoito kivasti.

Ehkä nyt stressaan vaan liikaa.

Vierailija
8/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuhälytin, ehdottomasti. Sen voi ottaa vaikka sinne kylppäriin mukaan, kun ei ihan suihkuun asti vie.

Vierailija
9/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva nukkuu päikkärit vaunuissa, vaikka ihan sisällä olisikin. Teilläkin voisi vaunut toimia nukkumapaikkana alakerrassa? Tai Tiny Loven rockernapper 3in1 -sitteri, voisi olla ihan hyvä kun saa "kehdoksi"? Meidän vauva ei normaalissa sitterissä viihdy ollenkaan, mutta tuossa rockerissa on tyytyväinen. Meillä ei ole edes keskusteltu vauvaan liityvistä hankinnoista, mies luottaa että tiedän tarpeet paremmin enkä ostele turhuuksia. Ainakaan kauheasti :D.

Vierailija
10/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käytetyt itkuhälyttimet yleensä kunnollisia uusiin verrattuna?
Voiko niihin tulla jotain vikaa käytön jälkeen?

Että jos joku parillakympillä myy niin voikohan luottaa että ois ihan ehjä?

Vierailija
11/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:26"]Meillä vauva nukkuu päikkärit vaunuissa, vaikka ihan sisällä olisikin. Teilläkin voisi vaunut toimia nukkumapaikkana alakerrassa? Tai Tiny Loven rockernapper 3in1 -sitteri, voisi olla ihan hyvä kun saa "kehdoksi"? Meidän vauva ei normaalissa sitterissä viihdy ollenkaan, mutta tuossa rockerissa on tyytyväinen. Meillä ei ole edes keskusteltu vauvaan liityvistä hankinnoista, mies luottaa että tiedän tarpeet paremmin enkä ostele turhuuksia. Ainakaan kauheasti :D.
[/quote]

Meillä mies on se joka haluaa määrätä kaapin paikan.
Paitsi kun olin yksin esikoisen kanssa viikonlopun kotona, niin laitoin makuuhuoneen järjestyksen uusiks eikä mies valittanut.

Onhan se hyvä että miehellä on mielipiteensä mutta tahdon että muakin kuunnellaan ja ei tyrmätä heti kaikkea mitä ehdotan.
Ap

Vierailija
12/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva kylvetetään saunan alalauteella. On sopivalla korkeudella, ettei tarvi könytä. Siellä on myös vähän lämpöisempi kuin kylppärin puolella. Suihkusta saas kätevästi veden saunan puolelle.
Voisko tämä sopia teillekin.

Onhan se tylsää jos mies vaan määrää varsinkin jos se ei osallistu kylvetykseen ym. Mutta sinuna hankkisin tavaroita sitämukaa kun niille ilmenee tarvetta. Ehkä se helpottaisi sun miehenkin oloa.
Meillä on ongelma toisinpäin. Jos mainitsen jonkun tavaran tai ihastelen kaupassa jotain, niin mies rynnistää sen ostamaan. Meillä on aika paljon hutiostoksia kun mies ei malttanut yhtään harkita ja odottaa josko nille tavaroille ilmenisi tarvetta.

Vierailija
13/13 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:06"]Meillä vauva kylvetetään saunan alalauteella. On sopivalla korkeudella, ettei tarvi könytä. Siellä on myös vähän lämpöisempi kuin kylppärin puolella. Suihkusta saas kätevästi veden saunan puolelle.
Voisko tämä sopia teillekin.

Onhan se tylsää jos mies vaan määrää varsinkin jos se ei osallistu kylvetykseen ym. Mutta sinuna hankkisin tavaroita sitämukaa kun niille ilmenee tarvetta. Ehkä se helpottaisi sun miehenkin oloa.
Meillä on ongelma toisinpäin. Jos mainitsen jonkun tavaran tai ihastelen kaupassa jotain, niin mies rynnistää sen ostamaan. Meillä on aika paljon hutiostoksia kun mies ei malttanut yhtään harkita ja odottaa josko nille tavaroille ilmenisi tarvetta.
[/quote]

Kyllä sitä mies sanoikin että saunan lauteille amme että ei erikseen jalallista ammetta.
Pitää kyllä myöntää etten tuotakaan vaihtoehtoa ajatellut kun listasin paperille mitä pitäs ostaa :)
Kumartelu ja kyykkiminen kävi edellisen kanssa selkään ja vauvan kylvettämisen pitäisi olla myös vanhemmalle mukavaa.

Se "istuin" sinne ammeeseen on ollut kätevä ja sellanen meillä onkin varastossa.

Mutta on hyvä lukea teidän muittenkin mielipiteitä asiaan niin osaan ajatella järkevämmin. Sen sijaan että väittelen miehen kanssa.
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän