Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehkäisyongelma

Vierailija
31.08.2015 |

Voi vitsi, tämä on hankalaa. Nimittäin hormonittoman ehkäisykeinon valinta. Poikaystävän kanssa ollaan peuhattu vajaa vuosi, ja kortsut alkaa käymään kukkaron päälle. Tuleevat nimittäin aika kalliiksi opiskelijalle, vaikka muuten tästä tykkäisinkin. Hormonaalinen ehkäisy ei tule kyseeseenkään, koska en halua syödä hormoneja. Elän muutenkin terveellisesti, enkä paskaa halua kroppaani tuntea. Hormonittomia keinoja vain on niin vaikea löytää. Mitä hormonitonta ehkäisyä te käytätte?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa netistä semmonen megapakkaus tai muita halpoja kortsuja.

Vierailija
2/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennuta kuparikierukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:09"]Tilatkaa netistä semmonen megapakkaus tai muita halpoja kortsuja.
[/quote] Rupesi hymyilyttää, kun olisi suuren suuri pahvilaatikko, joka olisi täynnä kortsuja. Huh, olen liian väsynyt. ap

Vierailija
4/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:11"]Asennuta kuparikierukka.
[/quote] TätäKÄÄN rn haluaisi, eikä sitä edes kuulema mielellään synnyttämättömille asenneta. ap

Vierailija
5/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka sitten ja toivo että sopii sulle ja pysyy paikoillaankin... Vaikka kallishan sekin on.

Kondomeissa on se ongelma että sitten kun se meneekin rikki joudut ottamaan jälkiehkäisypillerin (myös kallis) siinä onkin aivan hemmetisti niitä pelättyjä hormoneita. Suhteessa paljon enemmän kuin esim. ehkäisyimplantista tulisi päivittäin.

Vierailija
6/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:11"]Asennuta kuparikierukka.
[/quote] TätäKÄÄN rn haluaisi, eikä sitä edes kuulema mielellään synnyttämättömille asenneta. ap
[/quote]
Vanhaa tietoa.
Jos ei tämäkään kelpaa niin alkaa olla vaihtoehdot todella vähissä.

Vierailija
7/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua mitään hormonaalista ehkäisyä, eikä ei-hormonaaliset kelpaa, niin vaihtoehtoja jää tasan yksi: JALAT RISTIIN!

Vierailija
8/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:15"]Jos et halua mitään hormonaalista ehkäisyä, eikä ei-hormonaaliset kelpaa, niin vaihtoehtoja jää tasan yksi: JALAT RISTIIN!

[/quote] Mm. Harmittaa, kun on niin vähän hormonittomia keinoja.

Vierailija
9/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:14"]

Kuparikierukka sitten ja toivo että sopii sulle ja pysyy paikoillaankin... Vaikka kallishan sekin on.

Kondomeissa on se ongelma että sitten kun se meneekin rikki joudut ottamaan jälkiehkäisypillerin (myös kallis) siinä onkin aivan hemmetisti niitä pelättyjä hormoneita. Suhteessa paljon enemmän kuin esim. ehkäisyimplantista tulisi päivittäin.

[/quote]

Ja mikähän osa tästä faktasta oli alapeukun arvoinen?

Vierailija
10/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ei auta kuin tehdä vauvoja tai käyttää kumia. Itse oon 30, enään 20 vuotta niin alkaa menopaussi. Oon kyl monesti miettinyt et mikä se pessaari on....?

Vierailija
11/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin neuvolassa että ainoat hormoonittomat on kuparikierukka ja kortsut.

Vierailija
12/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:23"]Sama. Ei auta kuin tehdä vauvoja tai käyttää kumia. Itse oon 30, enään 20 vuotta niin alkaa menopaussi. Oon kyl monesti miettinyt et mikä se pessaari on....?
[/quote] Mukava kuulla, että en ole ainoa. Pakko on nyt itsekin googlata pessaari, nimittäin ihan uusi sana minulle.

Vierailija
13/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:14"]

[/quote]

Ja mikähän osa tästä faktasta oli alapeukun arvoinen?

[/quote]

Jos se jälkiehkäisypillerin hormonimäärä oli se osa jota te alapeukuttajat ette halua myöntää lukekaa lisää vaikka täältä:

http://www.vauva.fi/keskustelu/3825500/ketju/mita_pahaa_on_katumuspillerien_jatkuvassa_kaytossa

Hinnat voittekin itse googlata. Kondomeita saa kyllä aika pinon esimerkiksi sillä kuparikiurukan hinnalla.

Vierailija
14/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:15"]

Jos et halua mitään hormonaalista ehkäisyä, eikä ei-hormonaaliset kelpaa, niin vaihtoehtoja jää tasan yksi: JALAT RISTIIN!

[/quote]

Ihan pakko on päteä että teoriassahan olisi myös kakkosvaihtoehto ;)

Vierailija
15/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:23"]Sama. Ei auta kuin tehdä vauvoja tai käyttää kumia. Itse oon 30, enään 20 vuotta niin alkaa menopaussi. Oon kyl monesti miettinyt et mikä se pessaari on....?
[/quote] Mukava kuulla, että en ole ainoa. Pakko on nyt itsekin googlata pessaari, nimittäin ihan uusi sana minulle.
[/quote]

Siinä onkin tunnelma katossa kun alkaa just ennen seksiä tunkea kumivenettä toosaan.

Vierailija
16/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonittomat keinot ovat estemenetelmät kuten kondomi ja pessaari (esim. caya) tai sitten kuparikierukka. Sitten on luonnolliset menetelmät eli kierron tarkkailu. Tähän voi käyttää myös ehkäisytietokonetta (lady comp, daysy). Halpoja ne eivät kyllä ole.

Vierailija
17/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuparikierukka tulee edulliseksi kun jakaa hinnan vaikka käyttövuosilla.
Pessaaria varten gynelle aika mittoja varten, sitten tilaamaan se plus sen kanssa käytettävä spermisidi.
Kokeilin, en pitänyt, spontaanisuus mm.kätsi. Hommasin kuparikierukan, sen pienemmän jota suositaan ei-synnyttäneiden kesk.
Pidän tätä kierukkaa edullisena ja helppoja. Kierukan hinta, gynen asennuspalkkio ja uudestaan gynellä käynti jossa tsekattiin että kierukka on paikoillaan. Nyt menossa toinen kierukka, eka asennettiin kun olin 17 v. Suosittelen

Vierailija
18/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:47"]

No kuparikierukka tulee edulliseksi kun jakaa hinnan vaikka käyttövuosilla. Pessaaria varten gynelle aika mittoja varten, sitten tilaamaan se plus sen kanssa käytettävä spermisidi. Kokeilin, en pitänyt, spontaanisuus mm.kätsi. Hommasin kuparikierukan, sen pienemmän jota suositaan ei-synnyttäneiden kesk. Pidän tätä kierukkaa edullisena ja helppoja. Kierukan hinta, gynen asennuspalkkio ja uudestaan gynellä käynti jossa tsekattiin että kierukka on paikoillaan. Nyt menossa toinen kierukka, eka asennettiin kun olin 17 v. Suosittelen

[/quote]

Se on edullinen vain jos se sopii kyseiselle käyttäjälle eikä valu paikoiltaan ennen aikojaan (mikä ei ole edes erityisen harvinaista). Ja no, edullinen ja edullinen, eivät minusta kondomitkaan varsinaisesti kalliiksi tule. Mutta jos ap:sta tulevat, varmasti kuparikierukkakin on hänelle kallis.

Vierailija
20/22 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata kortsua maksaa 11 euroa sisältäen postikulut kotiin kuljetettuna. Ette te voi olla niin kovia naimaan että se on rahasta kiinni? :D

http://www.ebay.com/itm/100-Durex-Condoms-Classic-Adult-Product-with-Naked-Safe-Package-Free-Shipping-/151788726019?hash=item2357502703

Ja vielä tosi pihtarin vinkki tähän lisäksi että käytetyn kortsun voi kääntää toisinpäin ja käyttää toisenkin kerran... ;)