Mihin VIITERYHMIIN todella tunnet kuuluvasi?
Minä tunnen sydämestäni kuuluvani näihin:
Opiskelijat, punavihreät, helsinkiläiset
Sen sijaan sukupuoli (nainen), seksuaalinen suuntautuminen (olen hetero) ja kansallisuus (suomalainen) eivät nostata tunteita niin että oikein täytyisi syvästi tuntea kuuluvansa näihinkin ryhmiin. En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan :D
No niin persut, alapeukuttakaa ja kertokaa sitten omat ryhmänne :)
Kommentit (42)
Opiskelija (vaikken enää edes ole), järjestöaktiivi, paikkakuntalainen.
korkeakoulutetut
ammattiryhmäni, jota en kerro
vaasalaiset, olen kotoisin
helsinkiläiset, asunut pitkään
Oon vihreä, mutten tyypillinen vihreä. Opiskelijaksi tunnen kuuluvani. Naiseksi myös, vaikken ole tyypillinen nainen. Mutta olen sinut naiseuteni kanssa. Olen myös kissaihminen ja mielenterveysongelmainen. Tunnen olevani myös suomalainen. N21
Naisiin ensisijaisesti! Sitten opiskelijoihin ja erikoisiin ihmisiin.
Äiti/lapsiperheellinen, opiskelija, lääkäri, suomalainen, kristitty/oman uskoni edustaja
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:35"]Oon vihreä, mutten tyypillinen vihreä. Opiskelijaksi tunnen kuuluvani. Naiseksi myös, vaikken ole tyypillinen nainen. Mutta olen sinut naiseuteni kanssa. Olen myös kissaihminen ja mielenterveysongelmainen. Tunnen olevani myös suomalainen. N21
[/quote]
Niin ja olen bi, mutten tunne kuuluvani mihinkään bi-ryhmään, kun me ollaan aika erilaisia... Muutenkaan en edes ole varma, olenko bi vai mikä. En tunne seksuaalista vetovoimaa miehiin, mutta romanttista kyllä. N21
Pohjois-Pohjanmaalainen (vaikka en ole asunut siellä enää kahteenkymmeneen vuoteen), äiti, liberaali, feministi (mutta itsenäisesti ajatteleva sellainen, en minkään ryhmittymän edustaja), kaupunkilainen (vaikka olen yrittänyt asua maallakin), suomalainen (lähinnä siksi että en asu Suomessa, jolloin oman kansallisuuden tiedostaa enemmän), kissaihminen. Näitä nyt ainakin.
Yksinhuoltajiin, shamppanjasosialisteihin ja pääkaupunkiseutulaisiin
Lapsiperheelliset, äidit, akateemiset, vihertävät, helsinkiläiset.
En myöskään koe erityistä "suomalaisuutta", kiintymystä kotiseutuun, luontoon ja äidinkieleen kyllä, mutta muuallakin on hienoja paikkoja, jopa hienompia.