Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leskeksi jäänyt, mikä on sopiva aika uudelle suhteelle?

Vierailija
31.08.2015 |

Puoli vuotta sitten jäin leskeksi yllättäen. Olen ystävystynyt ihanan ihmisen ja ystävyys on muuttunut ihan muuksi nyt. Pelkään ympäristön, sukulaisten kaikkien suhtautumista siihen, jos aloitan uuden suhteen. Olemme miettineet asiaa tämän uuden tuttavuuden kanssa ja päätimme, että ei "julkisteta" asiaa vielä. Mutta minua ahdistaa tuo salassa oleminen. Pelkään koko ajan, jos liikumme jossain, että jäämme kiinni. Kun tuntuu, että en kykene kohtaamaan pois menneen sukulaisia ja ystäviä. Toisaalta mietin, että harvoin tapaa ihmistä, jonka kanssa tuntee syvää yhteyttä..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaako se suruajan pituus rakkauden määrää? Vähän tuntuu, että tässä sanotaan, että ei ole suuresta rakkaudesta ap:n kohdalla ollut kyse..

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:47"]

Silloin,kun itsestä tuntuu. Jokainen meistä on erilainen. Komppaan tuota ylempää, että en voisi edes kuvitella alkavani puolen vuoden päästä suhteeseen, sen verran paljon rakastan miestäni.  Olen nähnyt leskiä, jotka ovat eläneet pitkään suhteessa ensimäisen vuoden vain yrittävän selvitä ja toisena vuonna ovat pystyneet elämään ilman, että suru kalvaa koko ajan. Jos on ollut vain vähän aikaa naimisissa ja ei ole suurta rakkautta, niin silloin varmaan alkaa katselemana uutta kumppania aika pikaisesti.

[/quote]

Vierailija
22/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei taida olla?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset liittyvät asiaan miten? Jos siis mietitään aikuisten välisiä tunnesiteitä ja suhteita? Jos leskellä on lapsia, tarkoittaako se sitä, että suhteeseen ei voi alkaa tai olla valmis?

Vierailija
24/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se vähän osoittaa, jos ei sure, vaan etsii äkkiä panokumppanin ja alkaa uuteen suhteeseen, ettei kuollut kovin tärkeä ollut. Mutta sellaisiahan suurin osa avioliitoista on. Ollaan tavan vuoksi yhdessä, kun ei voi erota asuntolainojen yms. takia.

Toista kertaa ei kuitenkaan kannata mennä vihille. Asuu avoliitossa, niin homma on helpompaa

Vierailija
25/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 15:21"]

Ja lapset liittyvät asiaan miten? Jos siis mietitään aikuisten välisiä tunnesiteitä ja suhteita? Jos leskellä on lapsia, tarkoittaako se sitä, että suhteeseen ei voi alkaa tai olla valmis?

[/quote]

No jos lapset suree isäänsä kovasti, voi heistä toki tuntua pahalta, kun mamma tiputtaa housut uuden jätkän edessä melkein heti, kun isä on haudattu.

Vierailija
26/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:01"]Ystäväni alkoi tapailla uutta miestä jo edellisen ollessa vasta saattohoidossa... -.-

Ei sulla ole mitään hävettävää. Anna mennä vaan! ♡
[/quote]
Huh huh. Mä olen pitänyt itseäni hyvin avarakatseisena ihmisenä, mutta kyllä tämä on jo liian paksua.

Vierailija
27/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:47"]Silloin,kun itsestä tuntuu. Jokainen meistä on erilainen. Komppaan tuota ylempää, että en voisi edes kuvitella alkavani puolen vuoden päästä suhteeseen, sen verran paljon rakastan miestäni.  Olen nähnyt leskiä, jotka ovat eläneet pitkään suhteessa ensimäisen vuoden vain yrittävän selvitä ja toisena vuonna ovat pystyneet elämään ilman, että suru kalvaa koko ajan. Jos on ollut vain vähän aikaa naimisissa ja ei ole suurta rakkautta, niin silloin varmaan alkaa katselemana uutta kumppania aika pikaisesti.
[/quote]

Se suruaika ei välttämättä ala siitä kun puoliso kuolee, sitä surua on voinut kestää kuukausia, jopa vuosia kun puoliso on kuihtunut hiljalleen pois ja lopputulos on ollut selvä. Aika paksua mennä sanomaan että et rakastanut tarpeeksi kun et surru tarpeeksi kauan!

Vierailija
28/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:47"]Silloin,kun itsestä tuntuu. Jokainen meistä on erilainen. Komppaan tuota ylempää, että en voisi edes kuvitella alkavani puolen vuoden päästä suhteeseen, sen verran paljon rakastan miestäni.  Olen nähnyt leskiä, jotka ovat eläneet pitkään suhteessa ensimäisen vuoden vain yrittävän selvitä ja toisena vuonna ovat pystyneet elämään ilman, että suru kalvaa koko ajan. Jos on ollut vain vähän aikaa naimisissa ja ei ole suurta rakkautta, niin silloin varmaan alkaa katselemana uutta kumppania aika pikaisesti.
[/quote]

Se suruaika ei välttämättä ala siitä kun puoliso kuolee, sitä surua on voinut kestää kuukausia, jopa vuosia kun puoliso on kuihtunut hiljalleen pois ja lopputulos on ollut selvä. Aika paksua mennä sanomaan että et rakastanut tarpeeksi kun et surru tarpeeksi kauan!
[/quote]

Niin ja tosiaan se puoliso ei välttämättä ole ollut enää se tuttu, rakas puoliso sairauden loppuaikoina (pitkäänkin aikaan sairaudesta riippuen), voi olla että henkisesti se puoliso on menetetty jo aikoja sitten.

Vierailija
29/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Emme olleet naimisissa, mutta 24 vuotta yhdessä. Eikä mitenkään tavan vuoksi, vaan rakkauden. Ja en ole mitään housuja tiputellut heti, kun mies on haudattu. Itse asiassa emme ole suhteessa vielä edenneet edes intiimille tasolle. Suudeltu vain.

Tällaista kommentointia ja suhtautumista asiohin pelkäänkin, tosi paljon. Minua ahdistaa se, että ihmisillä on tuollaisia mielipiteitä toisista. Vaikka ei tiedetä asioiden oikeaa laitaa. Ja vielä vähemmän on omaa kokemusta asioista, mutta tosiaan niitä omia "oikeita mielipiteitä" kyllä riittää..

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 15:22"]

Kaipa se vähän osoittaa, jos ei sure, vaan etsii äkkiä panokumppanin ja alkaa uuteen suhteeseen, ettei kuollut kovin tärkeä ollut. Mutta sellaisiahan suurin osa avioliitoista on. Ollaan tavan vuoksi yhdessä, kun ei voi erota asuntolainojen yms. takia.

Toista kertaa ei kuitenkaan kannata mennä vihille. Asuu avoliitossa, niin homma on helpompaa

[/quote]

Vierailija
30/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ikinä kontrolloida sitä mitä joku ilkeä puhuu. Jos et anna aihetta, sitä keksitään. Jos nyt annat vallan sille mitä kaikki muut ajattelevat, saatat loukata sitä joka on tärkein, se sinun lopun elämän kumppani siinä odottamassa. Kauanko ajattelit piilotella häntä? Tunteet ne on hänelläkin.

Mieti kenen mielipide on sinulle tärkein. Lasten? Istu alas heidän kanssa ja kerro, että mitäs te olisitte mieltä jos minä vielä löytäisin kaverin tähän rinnalle. Kun he halaavat sinua ja sanovat että pääasia että sinulla on hyvä, niin huomaat että muilla ei juuri ole väliä.

Vierailija
31/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani jos loukkasin ap:n tunteita. En missään nimessä tarkoittanut väheksyä suruasi vaan tarkoitin olevani sen tyyppinen ihminen joka nuolee haavojaan pitkään. Sanavalintani olisi voinut olla erilainen. Toivon että luit kuitenkin eteenpäin kommenttiani ja tartut onneen. -12

Vierailija
32/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä omaa elämääsi välittämättä siitä, mitä muut ajattelevat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi