Nyt haluaisin kyllä ylläpidolta oikeasti vastauksen: MIKSI abortista
ei saa keskustella? Minua oikeasti järkyttää tämä asia. Vai kolahtaako se johonkin abortin tehneeseen moderaattoriin?
Saa nähdä kuinka nopeasti tämä aloitus poistuu.
Kommentit (275)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:01"]No oisko siksi, että tämä on "VAUVA" - palsta. Murha -palstalle voi mennä keskustelemaan mistä tahansa elämän lopettamiseen liittyvistä teemoista.
[/quote]
Abortti ei ole murha, joten ei kuulu murhasivustolle.
[/quote]
Sinusta lapsen tappaminen ei ole murha?
[/quote]
Lapsen tappaminen on murha. Abortti ei.
[/quote]
Abortissa tapetaan ihmislapsi. Siksi se on lapsen tappamista.
[/quote]
Mikä lapsi? Kehittymätön alkio/sikiö?
Oikeus aborttiin on puolin ja toisin mielipidekysymys. Toinen uskoo, että jo pieninkin sikiö on persoonallinen arvokas ihmisyksilö, toisen mielestä taas kyseessä on pelkkä solumöntti, joka on vain osa naisen kehoa. Kummallakaan osapuolella ei ole mitään muuta faktaa kuin oma MIELIPITEENSÄ asiasta. Miksi siis käydä toisen kurkkuun näkemyseron vuoksi? Kysehän on pohjimmiltaan siitä, milloin ihmiselämä alkaa. Toisen mielestä se alkaa heti hedelmöittymisestä, toisen mielestä vasta synnytyksessä. Itse pidän jo sikiöä arvokkaana olentona, ja pidän näitä "mut sil ois kuitenki ollu tosi huono elämä " -argumentteja hieman pölhöinä. Mutta ymmärrän, että tämä on vain minun näkemykseni ihmiselämästä, varsinaista faktaa kun ei yksinkertaisesti ole olemassa. Jos vain kestettäisiin eroavaisuudet maailmankatsomuksissa ja elettäisi oman moraalimme mukaan?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:45"]
Oikeus aborttiin on puolin ja toisin mielipidekysymys. Toinen uskoo, että jo pieninkin sikiö on persoonallinen arvokas ihmisyksilö, toisen mielestä taas kyseessä on pelkkä solumöntti, joka on vain osa naisen kehoa. Kummallakaan osapuolella ei ole mitään muuta faktaa kuin oma MIELIPITEENSÄ asiasta. Miksi siis käydä toisen kurkkuun näkemyseron vuoksi? Kysehän on pohjimmiltaan siitä, milloin ihmiselämä alkaa. Toisen mielestä se alkaa heti hedelmöittymisestä, toisen mielestä vasta synnytyksessä. Itse pidän jo sikiöä arvokkaana olentona, ja pidän näitä "mut sil ois kuitenki ollu tosi huono elämä " -argumentteja hieman pölhöinä. Mutta ymmärrän, että tämä on vain minun näkemykseni ihmiselämästä, varsinaista faktaa kun ei yksinkertaisesti ole olemassa. Jos vain kestettäisiin eroavaisuudet maailmankatsomuksissa ja elettäisi oman moraalimme mukaan?
[/quote]
Minulle kay, mutta tiedat kylla etta abortin vastustajille se ei kay. Useimmat haluavat toteuttaa ideologiaansa muihin myos itsensa lisaksi. Jotenkin se oman elaman elaminen ei riita.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:45"]
[/quote]
Minulle kay, mutta tiedat kylla etta abortin vastustajille se ei kay. Useimmat haluavat toteuttaa ideologiaansa muihin myos itsensa lisaksi. Jotenkin se oman elaman elaminen ei riita.
[/quote]
Ihan samoin toimivat abortin puolustajat, eihän heillekään sovi se, että toisen osapuolen näkemyksissä abortti on ihmiselämän lopettamista. Molemmat toistensa kimpussa ja aivan turhaan, koska mitään sen suurempaa totuutta ei yksinkertaisesti ole tiedossa, on vain maailmankatsomuksellisia näkemyksiä.
-165
Siksi koska lestaadiolainen moderoi.
Itse myönnän tehneen aborttiin erittäin itsekkäistä syistä eli downin takia. Sen jälkeen saimme vielä aivan ihanan terveen lapsen. Enkä ole katunut.
Ihmisyyden alkamisaikaa joku kyseli, mielestäni nykyiset rajat on hyvät. Sielu tulee ihmiseen huomattavasti myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:01"]No oisko siksi, että tämä on "VAUVA" - palsta. Murha -palstalle voi mennä keskustelemaan mistä tahansa elämän lopettamiseen liittyvistä teemoista. [/quote] Abortti ei ole murha, joten ei kuulu murhasivustolle. [/quote] Sinusta lapsen tappaminen ei ole murha? [/quote] Lapsen tappaminen on murha. Abortti ei. [/quote] Abortissa tapetaan ihmislapsi. Siksi se on lapsen tappamista.
[/quote] Abortissa ei tapeta yhtään mitään lasta vielä, koska ymmärrätkö käpyaivo, että raskauden keskeytyksessä ei vielä mitään lasta ole syntynytkään!!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:15"]Itse myönnän tehneen aborttiin erittäin itsekkäistä syistä eli downin takia. Sen jälkeen saimme vielä aivan ihanan terveen lapsen. Enkä ole katunut.
Ihmisyyden alkamisaikaa joku kyseli, mielestäni nykyiset rajat on hyvät. Sielu tulee ihmiseen huomattavasti myöhemmin.
[/quote]
En missään nimessä paheksu aborttiasi, mutta sen vain sanoisin, ettei kukaan tiedä milloin ihmiseen tulee sielu, onko se koko ajan ollut ihmisessä tai onko mitään sielua ylipäätään olemassa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:51"]
Olen antinatalisti MUTTA silti mielestäni on todella kieroa että ihminen on mielivaltaisesti päättänyt rajan jossa ihmisyys alkaa ja yksilö saa luvan elää elämäänsä kenenkään sitä keskeyttämättä. Yhtä sairasta on että joskus abortoidaan sikiöitä jotka toisissa olosuhteissa laitettaisiin syntyessään tehohoitoon ja voisivat elää täyden elämän.
Nykyään on lukemattomia keinoja estää raskaaksi tuleminen, miksi abortteja silti tehdään niin paljon? Kysymys on kuitenkin uuden ihmisyksilön elämästä joka tukahdutetaan alkuunsa sillä perusteella että "nokun unohtui kumi, nokun emmä nyt halua vielä äidiksi, nokun nyt on vähän huono hetki".
Vielä pahemmalta tuntuvat nämä sarja-abortoijat, voisi hyvin ottaa jonkun yleisen linjauksen että toisen abortin yhteydessä piuhat poikki tai joutuu maksamaan omasta pussista kaikki abortista aiheutuneet kulut.
[/quote] Juu lukemattomia keinoja on ehkäistä raskaaksi tuleminen, mutta kun yksikään niistä ei ole sataprosenttisen varma, että mieti sitä, niin tottakai siinä tapauksessa naisella täytyy olla viimeisin keino ei-toivomansa raskautensa jatkaminen vastoin tahtoaan ja siitä ehkä seuraava pakkosynnyttäminen, siksi ehkä, koska kaikki raskaudet eivät pääty synnyttämiseen.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:38"]
Selittäkää vain yksi asia! Jos kerran abortti ei ole murha, sikiö on vain soluklimppi jne. miksi kuitenkin useimmat abortin kannattajat tuomitsevat sarja-abortoijat? Mitäs arvelluttavaa siinä on jos kerran traumoja ei aiheudu abortin tekijälle, soluklimppi ei tunne kipua, eikä muutenkaan ollut vielä "elämä". Tuohon on vain ehkäisy muiden joukossa? Miksi ei?
[/quote] Ai että yhteiskunnan rahoja pitäisi käyttää tän kaltaiseen ehkäisyyn? Juu, ei ole ehkäisykeino.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:51"]
Olen antinatalisti MUTTA silti mielestäni on todella kieroa että ihminen on mielivaltaisesti päättänyt rajan jossa ihmisyys alkaa ja yksilö saa luvan elää elämäänsä kenenkään sitä keskeyttämättä. Yhtä sairasta on että joskus abortoidaan sikiöitä jotka toisissa olosuhteissa laitettaisiin syntyessään tehohoitoon ja voisivat elää täyden elämän.
Nykyään on lukemattomia keinoja estää raskaaksi tuleminen, miksi abortteja silti tehdään niin paljon? Kysymys on kuitenkin uuden ihmisyksilön elämästä joka tukahdutetaan alkuunsa sillä perusteella että "nokun unohtui kumi, nokun emmä nyt halua vielä äidiksi, nokun nyt on vähän huono hetki".
Vielä pahemmalta tuntuvat nämä sarja-abortoijat, voisi hyvin ottaa jonkun yleisen linjauksen että toisen abortin yhteydessä piuhat poikki tai joutuu maksamaan omasta pussista kaikki abortista aiheutuneet kulut.
[/quote] Juu lukemattomia keinoja on ehkäistä raskaaksi tuleminen, mutta kun yksikään niistä ei ole sataprosenttisen varma, että mieti sitä, niin tottakai siinä tapauksessa naisella täytyy olla viimeisin keino ei-toivomansa raskautensa jatkaminen vastoin tahtoaan ja siitä ehkä seuraava pakkosynnyttäminen, siksi ehkä, koska kaikki raskaudet eivät pääty synnyttämiseen.
[/quote] Ja se viimeinen keino ehkäistä vastentahtoiselta raskauden jatkamiselta on abortointi eli raskauden keskeyttäminen. Ja mitä katselee maailman menoa näinäkin päivinä, se olisi monenkin ihmiskohtalon kohdalla ollut se ainoa oikea vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:56"]Ihan samoin toimivat abortin puolustajat, eihän heillekään sovi se, että toisen osapuolen näkemyksissä abortti on ihmiselämän lopettamista. Molemmat toistensa kimpussa ja aivan turhaan, koska mitään sen suurempaa totuutta ei yksinkertaisesti ole tiedossa, on vain maailmankatsomuksellisia näkemyksiä. -165
[/quote]
Ei ole verrattavissa.
Abortin puolustajat voivat ajatella, että vastustajat ovat väärässä. Vastustajat voivat ajatella, että puolustajat ovat väärässä.
Ero on tässä:
Abortin puolustajat antavat vastustajien tehdä mitä haluavat. He eivät pyri estämään toisia synnyttämästä ja antamasta lasta adoptioon.
Abortin vastustajat haluavat estää puolustajien (tai lähinnä aborttia suunnittelevien) tekoja. He pyrkivät vaikuttamaan toisten naisten elämään, vaikka samalla nämä naiset eivät saisi vaikuttaa omaansa. Abortin puolustajat toimia ylituomareina toisten ihmisten elämässä, vaikka sillä ei olisi yhtään mitään merkitystä heille itselleen.
Korjaus:
Abortin puolustajat haluavat toimia ylituomareina...
175
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:03"]
Korjaus:
175
[/quote] Tarkoitit varmaan vastustajat?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:03"]
Korjaus:
175
[/quote] Tarkoitit varmaan vastustajat?
[/quote]
Taisi jäädä muu kommentti lukematta?
Kattokaa abortti kuvia.Se saa minut pitämään lapsen
Montako lasta abortin vastustajat ovat valmiita sitten ottamaan itselleen? Ja miksi ette ole jo jonottamassa adoptiota, kun itärajan takana on miljoonasta vuosittaisesta abortista huolimatta lapsia vailla vanhempia?
Vai eikö sillä lapsella enää ole niin merkitystä, kun se on saatu kohdusta ulos?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:48"]
Montako lasta abortin vastustajat ovat valmiita sitten ottamaan itselleen? Ja miksi ette ole jo jonottamassa adoptiota, kun itärajan takana on miljoonasta vuosittaisesta abortista huolimatta lapsia vailla vanhempia?
Vai eikö sillä lapsella enää ole niin merkitystä, kun se on saatu kohdusta ulos?
[/quote]
Me suomalaiset huolehdimme Suomen abortti- ja adoptiolainsäädännöistä, kiitos vain. Ja eikös Venäjällä ole hiljan voimaan tullut laki, etteivät anna lapsia adoptioon maihin, joissa seksuaalivähemmistöt saavat adoptoida. Kiinalla ja monella muullakin maalla taitaa olla vastaava. Joten ulkomaiset adoptiot Suomeen voivat piakkoin romahtaa, ja silloin kotimaiden adoptioon annettavien lasten määrän nousu olisi tervetullutta tuhansille pariskunnille, jotka itse eivät syystä tai toisesta saa lasta hankittua. Itse olen lapsettomana todella katkera niille, joilla on sydäntä lapsi abortoida. En voi kuvitella mitään pahempaa tekoa!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:15"]
Kattokaa abortti kuvia.Se saa minut pitämään lapsen
[/quote] Olen hyvästellytkin abortoidun lapsen eikä siinä mitään kamalaa ollut.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:13"]
Ehdotan etta aloitamme natsi/saksan tyyppisen jarjestelman. Sita johtaa abortin vastustajat. Aikuiset, jotka ovat abortin puolustajia, tapetaan. Ja naiset, jotka haluavat aborttia, pakotetaan synnyttamaan ja sit tapetaan. Tai strilisoidaan. paa/asia etta idelogiaa vastaan olevat eivat lisaanny. Eli kaikki lapset pakotetaan syntymaan, koska kunnioitamme elamaa.
[/quote]
Onko tämä järkiargumentti abortin puolesta?
[/quote]
Ei vain pient' irvailua, abortin vastustajat kun tuppaavat *kunnioittamaan* elamaa pakottamalla kaikki syntymaan, mutta sen jalkeen kohtelevat aikuisia ihmisia huonosti. Niita samoja uniikkeja kapaloissa tuhisevia peukalon lutkuttajia, jotka ovat vain kasvaneet isoiksi. Sen jalkeen jos ei jatka samalla ideologia linjalla niin joutuvat abortin vastustajien raatelemaksi.