Nyt haluaisin kyllä ylläpidolta oikeasti vastauksen: MIKSI abortista
ei saa keskustella? Minua oikeasti järkyttää tämä asia. Vai kolahtaako se johonkin abortin tehneeseen moderaattoriin?
Saa nähdä kuinka nopeasti tämä aloitus poistuu.
Kommentit (275)
Ihmiselämä ei ole nykypäivänä enää sellaisenaan arvokas. Kuormitamme jo nyt maapalloa liikaa. Lisääntymisen hallitseminen ja säännöstely on välttämätöntä, jos haluamme tehdä elämästä elämisen arvoisen tuleville sukupolville. Elämästä tulisi aika nopeasti helvettiä meille kaikille jos lisääntymistä ei säännösteltäisi tarpeen vaatiessa myös abortein.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:29"]on se kumma ko pitää aikuisten ihmisten täälä sanoa että se oli tämän tytön omaa tyhmyyttäänsä ja ns sai ansionsa mukaan? ettekö itse ole sitten tehnyt mitään typeryyksiä tai kiellettyä nuorempana? saisitte hävetä puheitanne ja miettiä jos menettäisitte itse esim sukulaisen tuollaisen onnettomuuden takia ja sitte kuunnella ko häntä syyteltäis siitä että kuoli....
[/quote]
Kuka on sanonut että sai ansionsa mukaan? Tytön omaa tyhmyyttä kyllä oli onnettumuus. Miksi hän ei olisi vastuussa omista teoistaan? Miksi pitää etsiä joku syyllinen? Millä logiikalla syyllinen on joku muu? Minusta on outoa, kun ihmiset etsii syyllistä tapahtumaan ja heidän mielestään syyllinen on joku muu, kuin kielletyllä alueella (jossa oleskelu oli kyltein kielletty) pyllymäkeä pimeässä ja humalassa ollut tyttö. Tyttö EI SAANUT ansionsa mukaan, mutta ei kukaan muukaan ole vastuussa tapahtuneesta.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:08"]
En todellakaan aio äidiksi alle 30-vuotiaana.
[/quote]
Miksi?
[/quote]
Miksi pitäisi? Haluan elää ja tehdä töitä ennen lasten tekoa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:28"]
Miksi minä en saa tappaa ketä vaan ihmistä itsekkäistä syistä jos heistä on jotenkin haittaa minun elämälleni?
[/quote]
1. Etkö ymmärrä, mikä ero on jo synnytetyn ihmisen tappamisella ja ei vielä sormenpäätä kehittyneemmän alkion poistolla naisen kohdusta?
2. Jos elämä alkaisi jo hedelmöitymisestä niin mistä tiedät aivan tarkan päivämäärän vuosiluvun kera ja kelloajan? Sukupuolikin pitäisi tietää, että tietäisi oikean sukupuolen mukaisen nimen antaa jo alkiolleen. Että vaikeeksi menee, ja sitten kun tulis keskenmeno, pitäisi hautaan siunauskin suoria. Kylläpä menisi hankalaksi. Kunnon totaaliuskovaisellekin tekis tiukkaa määritellä oikein. HOHHOIJAA sentään.
3. Olen vakaasti abortin kannattaja. En vastusta. Nainen saa päättä ihan itse omasta lisääntymisestään tai lisääntymättömyydestään. Jos ehkäisykeinot luistavat, kuuluu naiselle ilman muuta abortointioikeus.
4. Eihän ketään voida velvoittaa kenellekään toiselle naiselle alkaa tekemään lapsia adoptioon. Ei todellakaan.
[/quote]
1. Molemmissa tapauksissa ihmiselämä päättyy kuolemaan. Dehumanisoit jälkimmäistä puhumalla alkioista ja kohdusta poistosta. Minäkin voisin puhua naapurin tappamisesta lokaalin homo sapiens yksilön postnataaliaborttina ettei se kuulostaisi niin ikävältä.
2. Tarkalla hedelmöittymisen ajalla ei ole mitään merkitystä. Meidän ei tarvitse tietää tarkkaa elämän alkuhetkeä tietääksemme että se on olemassa. Väestärekisteriin voimme aivan hyvin merkitä edelleem vain syntymät ja kuolemat, turha rakennella tuollasia olkiukkoja.
3. Tämä on mielipiteesi ja sinulla on toki oikeus siihen. Olen asiasta erimieltä.
4. Taas olkiukko, abortin vastustus ei tarkoita vaatimista että joku alkaisi tehdä lapsia adoptioon. Abortin vastustus on sitä että jos lapsen teko on jo laitettu alulle se saatetaan loppuun.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:08"] En todellakaan aio äidiksi alle 30-vuotiaana. [/quote] Miksi? [/quote] Miksi pitäisi? Haluan elää ja tehdä töitä ennen lasten tekoa.
[/quote]
En kysynyt miksi pitäisi vaan miksi et halua.
"Vahinkolapsi" häiritsisi siis elämääsi ja töitäsi alle 30nä niin paljon että kannatat mieluumin oikeutta tappaa se kohtuun kuin ryhtyä äidiksi alle 30nä tai käyttää edes 9kk raskauteen.
Olen antinatalisti MUTTA silti mielestäni on todella kieroa että ihminen on mielivaltaisesti päättänyt rajan jossa ihmisyys alkaa ja yksilö saa luvan elää elämäänsä kenenkään sitä keskeyttämättä. Yhtä sairasta on että joskus abortoidaan sikiöitä jotka toisissa olosuhteissa laitettaisiin syntyessään tehohoitoon ja voisivat elää täyden elämän.
Nykyään on lukemattomia keinoja estää raskaaksi tuleminen, miksi abortteja silti tehdään niin paljon? Kysymys on kuitenkin uuden ihmisyksilön elämästä joka tukahdutetaan alkuunsa sillä perusteella että "nokun unohtui kumi, nokun emmä nyt halua vielä äidiksi, nokun nyt on vähän huono hetki".
Vielä pahemmalta tuntuvat nämä sarja-abortoijat, voisi hyvin ottaa jonkun yleisen linjauksen että toisen abortin yhteydessä piuhat poikki tai joutuu maksamaan omasta pussista kaikki abortista aiheutuneet kulut.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:08"] En todellakaan aio äidiksi alle 30-vuotiaana. [/quote] Miksi? [/quote] Miksi pitäisi? Haluan elää ja tehdä töitä ennen lasten tekoa.
[/quote]
En kysynyt miksi pitäisi vaan miksi et halua.
"Vahinkolapsi" häiritsisi siis elämääsi ja töitäsi alle 30nä niin paljon että kannatat mieluumin oikeutta tappaa se kohtuun kuin ryhtyä äidiksi alle 30nä tai käyttää edes 9kk raskauteen.
[/quote]
Kyllä. Mä en ole mikään synnytyskone, että kantaisin jotain kakaraa 9kk, että joku sais elävän lahjan. Ei oo mun päänsärky jos joku ei saa kakaroita. Itse olen mieluummin lapseton lopun elämääni, kuin alkaisin äidiksi lapselle, jota en halua.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:46"] "Vahinkolapsi" häiritsisi siis elämääsi ja töitäsi alle 30nä niin paljon että kannatat mieluumin oikeutta tappaa se kohtuun kuin ryhtyä äidiksi alle 30nä tai käyttää edes 9kk raskauteen. [/quote] Kyllä. Mä en ole mikään synnytyskone, että kantaisin jotain kakaraa 9kk, että joku sais elävän lahjan. Ei oo mun päänsärky jos joku ei saa kakaroita. Itse olen mieluummin lapseton lopun elämääni, kuin alkaisin äidiksi lapselle, jota en halua.
[/quote]
Luulin että haluat lapsia yli 30nä. Boldatun perusteella et halua lapsia ensinkään? Sterilisaatio? Ja tiedän ettei nykylainsäädäntö salli alle 30lle, eikö olisi parempi jos se sallisi kaltaisillesi jos et todella halua lapsia koskaan.
Muutoin kiitos rehellisestä vastauksesta. Toivottavasti keksitään joku ratkaisu ettei kaltaisesi ihmiset tule ikinä vahingossa raskaiksi.
Hehheh... se ei ole kommentoijien päätettävissä, vaan Sanoma Oy:n jotka maksavat foorumin kulut. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat...näin sanottiin jo satoja vuosia sitten.
Jos haluat vapaasti keskustella, aiheesta kuin aiheesta, niin perusta oma foorumi ja maksa ylläpidot, saat varmasti keskustelemaan kaltaisia henkilöitä.
Vai kuvitteletko, että se mikä on minun, on myös sinun, kuin entisessä Neuvostoliitossa.
Ihmeen kauan tämä ketju saanut olla hengissä. Aika hyvää keskustelua molemmilta puolilta. Hipsitään ihan hiljaa ettei mode huomaa poistaa tätä ketjua.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:46"] "Vahinkolapsi" häiritsisi siis elämääsi ja töitäsi alle 30nä niin paljon että kannatat mieluumin oikeutta tappaa se kohtuun kuin ryhtyä äidiksi alle 30nä tai käyttää edes 9kk raskauteen. [/quote] Kyllä. Mä en ole mikään synnytyskone, että kantaisin jotain kakaraa 9kk, että joku sais elävän lahjan. Ei oo mun päänsärky jos joku ei saa kakaroita. Itse olen mieluummin lapseton lopun elämääni, kuin alkaisin äidiksi lapselle, jota en halua.
[/quote]
Luulin että haluat lapsia yli 30nä. Boldatun perusteella et halua lapsia ensinkään? Sterilisaatio? Ja tiedän ettei nykylainsäädäntö salli alle 30lle, eikö olisi parempi jos se sallisi kaltaisillesi jos et todella halua lapsia koskaan.
Muutoin kiitos rehellisestä vastauksesta. Toivottavasti keksitään joku ratkaisu ettei kaltaisesi ihmiset tule ikinä vahingossa raskaiksi.
[/quote]
Ehdotan etta aloitamme natsi/saksan tyyppisen jarjestelman. Sita johtaa abortin vastustajat. Aikuiset, jotka ovat abortin puolustajia, tapetaan. Ja naiset, jotka haluavat aborttia, pakotetaan synnyttamaan ja sit tapetaan. Tai strilisoidaan. paa/asia etta idelogiaa vastaan olevat eivat lisaanny. Eli kaikki lapset pakotetaan syntymaan, koska kunnioitamme elamaa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:02"]
[/quote]
[/quote]
En halua lapsia alle 30-vuotiaana. Jos vahinko käy, niin en todellakaan ala äidiksi lapselle jota en halua. Halusit siis väkisin ymmärtää väärin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:01"]No oisko siksi, että tämä on "VAUVA" - palsta. Murha -palstalle voi mennä keskustelemaan mistä tahansa elämän lopettamiseen liittyvistä teemoista.
[/quote]
Abortti ei ole murha, joten ei kuulu murhasivustolle.
[/quote]
Sinusta lapsen tappaminen ei ole murha?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:13"]
Ehdotan etta aloitamme natsi/saksan tyyppisen jarjestelman. Sita johtaa abortin vastustajat. Aikuiset, jotka ovat abortin puolustajia, tapetaan. Ja naiset, jotka haluavat aborttia, pakotetaan synnyttamaan ja sit tapetaan. Tai strilisoidaan. paa/asia etta idelogiaa vastaan olevat eivat lisaanny. Eli kaikki lapset pakotetaan syntymaan, koska kunnioitamme elamaa.
[/quote]
Onko tämä järkiargumentti abortin puolesta?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:22"]
En halua lapsia alle 30-vuotiaana. Jos vahinko käy, niin en todellakaan ala äidiksi lapselle jota en halua. Halusit siis väkisin ymmärtää väärin.
[/quote]
En ymmärtänyt tahallani väärin, en ymmärtänyt mitä boldatulla osalla tarkalleenottaen tarkoitit. Kiitos selvennyksestä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:01"]No oisko siksi, että tämä on "VAUVA" - palsta. Murha -palstalle voi mennä keskustelemaan mistä tahansa elämän lopettamiseen liittyvistä teemoista.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lapsen tappaminen on murha. Abortti ei.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:02"]
[/quote]
[/quote]
Mä ainakin oon keksinyt sellasen keinon. En pane ketään ennen ku oon löytänyt sellasen miehen jonka kanssa voin ja haluan kasvattaa lapsia. En tuouta kenellelään mutta tää varmin ehkäisykeino mitä on ja bonuksena se etten joudu kattelemaan kuin vain yhtä miestä koko elämäni aikana. Elämä on niiiim oaöjon simppelimpää näin. Win-win.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:01"]No oisko siksi, että tämä on "VAUVA" - palsta. Murha -palstalle voi mennä keskustelemaan mistä tahansa elämän lopettamiseen liittyvistä teemoista.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lapsen tappaminen on murha. Abortti ei.
[/quote]
Abortissa tapetaan ihmislapsi. Siksi se on lapsen tappamista.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:42"] Sikiön näkökulmasta sillä ei ole eroa, onko lapsi toivottu vai ei. Joten se ei ole argumentti abortille puolesta eikä vastaan, kun arviomme sitä, mitä tuo sikiö on. Se sikiö on tämän näköinen 11. viikolla, oli toivottu tai ei: http://clinicquotes.com/abortion-at-11-weeks-pictures/
Tämän näköinen 20. viikolla, jolloin erityisin ei-lapsen-tai-äidin-terveyttä-koskevin perustein oikeus aborttiin voidaan vielä antaa Suomessa: http://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/consumer_assets/site_images/articles/health_tools/fetal_development_slideshow/nilsson_rm_photo_of_20_week_fetus.jpg Tapa hänet? Eikö synnytä tunteia inhimillisyydestä? Epäilyjä teon oikeutuksesta? Moraalista epävarmuutta?
http://www.theguardian.com/society/2007/feb/21/health.lifeandhealth tuossa juttu äidistä, joka valehteli 21. raskausviikolla keskosena syntyneen lapsensa iän, koska tuolloin hänen osavaltiossaan ennen aikojaan syntyneet olivat oikeutettuja keskoshoitoon vasta 23 viikon ikäisinä. Jos olisi sanonut lapsen oikean iän, niin hänet olisi lopetettu, eikä olisi yritetty auttaa.
Lapsi selvisi.
[/quote]
Oikeastaan aina sama juttu ei-uskonnollisissa aborttikeskusteluissa. Moraali ja perustelut ovat vahvasti abortinn vastustajien puolella. Abortin kannattajat eivät tunnu edes ymmärtävän keskustelua kehittyvän elämän näkökulmasta, vaan näkevät vain naisen näkökulman, ja sivuuttavat kokonaan sen kysymyksen, mitä on se, mitä abortoidaan. Yllä on kuvia, saisiko niihin kommentteja? Eikö löydy perusteita? Onko parempi sulkea pois mielestä, sivuuttaa, olla kommentoimatta? Niinhän aborttikin tutkitusti onnistuu helpoiten, kun sitä ei ajattele, sulkee pois mielestä sen, mitä on abortoimassa.
Toden kohtaamisen, oman tekonsa todellisuuden kohtaamisen jälkeen, todellisen moraalisen pohdinnan, sen pakenemisen sijaan, näiden jälkeen abortti ei ole enää lainkaan niin helppo moraalinen valinta ihmiselle, jolla empatia ja ymmärrys toimivat.
[/quote]
Mielipideasioita. Mielestäni naisen oikeus omaan kehoon ohittaa sikiön oikeuden kehittyä ihmiseksi. Kuten myös lainlaatijan mielestä. Monen mielestä varmasti tunnekylmä tapa suhtautua, ymmärrän sen.