Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤MAALISTEN' 05 ma*ti*ke¤¤

02.10.2006 |

Huhuilen vielä..Joten liitän viikonloppupinosta!! Kukkustaluuruu!!

Missä kaikki? Kuulumisia!!

Nyt ken omansa tunnistaa, kirjoittakaa!! Ois kiva kuulla teistä..Lisätkää kanssasiskot, kuka jää puuttumaan.Tässä kuitenkin joitakin, ketkä kirjoitelleet ja kirjoittaa meidän ilona!!

EMPPA051

KALAMAMI

PAHIS1

NOOPU

HURTTA

KUA

ROSA

NASULINA

ÄDÄ78

ELIISAKU

LEHTOVI

SENGI73

VUPII

LAPPU

ATYAH

JOLLA

PIPPANDII

NEITI81

RÄNKKÄ

SUOHOMPPELI

UUPU

KORVAPUUSTIT

PUMP@

HANNAELINA

MIUQU

MARANTA

PÄÄSIÄISÄITI

MARJU73

MELROSE

TEL5

MINI-05

MILI

AJANKUVA

KUBLA

LARUSKA

FEMANA

KEVÄTMAMA

KATI05

COEHILL

ÄITI-02-05

SOLANDRA

KATALIN

KOIVUPUU

VUOKKO

EGO

Varmaan moni jäi uupumaan, mutta täydentäkää ja tietenkin kirjoitelkaa.. Minulla on sellain sotkuvihko mihin olen galluppeja yms kirjoitellut, niin nämä nimimerkit löytyi..

Palaan itse paremmalla ajalla..nyt pyykkäystä, sitten ulkoilemaan!!

Oikein mukavaa alkanutta lokakuuta!!!

Tuulia, Mimmi 30.3.05 ja Moona 14.7.06

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartunpa minäkin Tuulian täkyyn ja kirjoittelen pitkästä aikaa :) Nyt onkin tälle puuhalle mitä parhain aika, sillä lapset ovat päikkäreillä ja kirjoittelu on mitä mainiointa korviketoimintaa tenttiin lukemiselle! Muutaman päivän häämöttää siis ihan KARSEA tentti, jota olen lykännyt ja lykännyt. Kai se on pakko joskus edes yrittää :/

Maalisneidillemme kuuluu ihan hyvää. No, parhaillaan on tosin lääkekuuri menossa korvatulehduksen vuoksi, mutta eipä tuo tahtia haittaa. Tänään oltiin aamupäivällä perhekahvilassa ja mukavaa oli niin lapsilla kuin äidilläkin. Kummasti piristää kun voi jutella niitä näitä muiden aikuisten kanssa, eikä ketään haittaa, vaikka jutut luisuisivatkin aina välillä lapsiin. Tätä kun eivät ne lapsettomat kaverit kenties oikein jaksa...

Tällä hetkellä lempipuuhia ovat kaivinkoneella / traktorilla päristely, kirjojen katselu, isoveljen pikkutavaroiden hypistely ja yhteiset koti-/vauvanukkeleikit. On aika hauskaa katseltavaa kun rinta rinnan lykkivät vauvojaan, syöttävät jne.. :) Sanoja tulee päivittäin, mutta ei vielä lauseita. Aika usein sanoo sanan " oikein" , mutta joitain omiakin sanoja on.

Muutamien palstailijoioden kodeissa on taisteltu nukkumisen kanssa :( Jaksuja vaan kovasti. Meillä yö- ja päiväunet on nukuttu oikein kivasti, ja toivon mukaan nukutaan vastakin! Päiväunet neiti nukkuu edelleen pihalla. Ajattelin syksyn tullen siirtää sisälle, mutta jos pihalla menee puhtaasti kolme tuntia ja sisällä reipas tunti unta, niin eipä tarvi miettiä kumpaan mielummin laitan nukkumaan :)

Painonpudottajille kevenevää syksyn jatkoa! Itsellä ei tällä hetkellä niin kauheaa kamppailua kilojen kanssa ole menossa, ihan se normaali ja ikuinen, mutta ruokavalio on kyllä ihan p....stä! Karkkia ja hyväskää tulee napsittua joka välissä, joten kunnon ruoka taas jää vähälle. Täyttä typeryyttä!

No, nyt on pakko edes avata se hitsin tenttikirja, jos sieltä vaikka lentäisi päähän joku idea :) Onneksi esikoinen herää pian uniltaan, niin tulee taas syy lopettaa... Enkös vaikutakin tosi motivoituneelta opiskelijalta ;) Oikeesti tämä yksi tentti nyt vaan on niin äh!

-femama&lapset-

Vierailija
22/38 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä hirviä, hirviä, hirviä kiire... Onneks tän viikon jälkeen ehkä helpottaa. Mies antoi 2 minuuttia aikaa olla koneella (sen kone), joten pikaisesti vain pinoudun...

Meillä onneks lapset olleet kultaisia, kun itellä on kiire töissä (joutuu tekeen kotonakin) - oispa aina tuollaisia ;-)

Kiva kuulla harvemmin pinoutuneista, pinoutukaahan useamminkin!

Ja Heidille onnea uudesta asunnosta, noopulle odotuksesta! Ja Nasulinalle jaksuja huolten kanssa!

Nyt meni 2 minuuttia...

Heippa!

Terhi&nukkuvat lapset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viehättävä otsikko, eikö?! Mutta kun aikani mietin ja puntaroin eri vaihtoehtoja, niin tämä oli tällainen " suoraan asiaan" -aloitus.

Työviikko jo melkein puolessa. Aikamoista säätämistä tämä elo tosiaan on - hirmuset mietinnät, kumpi vie ja hakee pojat ja jos jotain yhtään erikoista on viikko-ohjelmassa niin välillä tuntuu siltä, etteivät asiat millään järjesty. Ja aina on asiaan tilanteisiin löytynyt ratkaisu. Meillä oli tänään lapsenlikkana mun entinen oppilas, ja molemmat pojat tykästyivät kovasti. Oli vain tunnin, mutta lapset olivat niin kuin olisivat tunteneet hänet pidempäänkin.

Kaiken kaaoksen (no ei tämä nyt aina mitään kaaosta kuitenkaan ole, ihan tavallista arkisählinkiä :) keskellä olen vielä aloittanut lentisvalmennusta eli vedän tyttöjen porukkaa. Kivaa vaihtelua, vaikka välillä mietinkin, että olikohan ihan järkevää... Mutta kun itse ei ennätä pelata niin saapa jollain tasolla tämänkin pelivajeen tyydytettyä. Suohomppelikin oli siis lentisjengiä.. ;) muistelen eilisestä (tai viikonlopun) viestistä.

Nasulinalla kovasti voimia pohdiskeluihin. Joku taitaa mieltäsi painaa, niin viestistäsi kävi ilmi. Jospa asiat selkenisivät.

Tulkaas vain useamminkin kirjoittelemaan, te jotka silloin tällöin piipahdatte! Kiva on lukea kuulumisianne.

Painosta: Viime vuonna tosiaan sain pudotettua ylimääräisiä kilojani, ja aika hyvin ne ovatkin pysyneet loitolla. Hieman tässä vain alkaa tuntua siltä, että nyt täytyisi unohtaa herkut ja päästä liikkumaan enemmän... jotenkin on sellanen turbo-olo. No, katellaan... ehkä sitten saikulla, kun ei kuitenkaan oikein pysty syömään, ainakaan aluksi.. Hyodynnetään sitten sekin tilanne. ;)) Ei vaiteskaan, pitäisi tosiaan päästä urakoimaan lenkkipolulle tms.

Maalispojun sanat: niitä kertyy koko ajan lisää. Äitiä huudellaan nyt koko ajan. Uusin sana on ' täällä' ja innoissaan opettelee ruumiinosia ja kertoo aina (kun minä kysyn vaikka, missä on pää) ' TÄÄ!' . Unet maittaa, varsinkin nyt kun flunssa hieman helpottaa.

Lappu. Meidän lapsilla kahdeksan päivää ikäeroa: meidän maalislapsi on 30.3. (teidän 22.3.) ja esikoinen 11.10 (teillä 3.10.). Niin että onnea vaan tytöllenne! Me juhlimme sitten ensi viikolla!

Nyt hetki töitä. Jos vaikka pääsisin ihan ajoissa nukkumaankin.

Pippandii

Vierailija
24/38 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Nasulina asiat selkenis!

Ja kaikille painonpudottojille onnea sitä kaivataan täällä myös.

Ja lapun tytölle onnittelut hyvästä syntymäpäivästä itsellä myös tänään vuosia tullut jälleen lisää. Tosin hiukan enemmän kuin teiän tytöllä:)

Nyt katsomaan Pakoa pinoilen paremmalla ajalla paremmin.

T.Satu

Vierailija
25/38 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, jospa nyt sit vielä kirjoittelis jotakin. Pää on ihan tyhjä kun oon miettiny ja miettiny...pohtinu ja pähkäilly.

Tavallinen arjen pyörittäminen tuntuu käyvän tällä viikolla voimille. Kakkosauton saaminen rekisteriin kaatui edellisen omistajan maksamattomiin autoveroihin ja tytön viemistä, hakemista ja töihin menemistä saa vekslata. Neidillä oli ihan kauhea ilta eilen, huus kaks tuntia kun iskä haki hoidosta. Mikään ei ollu hyvin ja mitään ei saanu tehdä :/

Lisäks oon pohtinu tota kävelyjuttua ja fysioterapiaa. Ystävänikin kun hiukan puuttui asiaa ja tiedusteli asiaa omalta th:lta, naapurikunnassa asiaan olisi puututtu jo aikoja sitten. Olipa kiva kuulla :/ Perheemme ulkopuoliset siis puuttuu tavalla tai toisella asioihin ja saan lähes päivittäin kuulla että neitimme olisi tavalla tai toisella " jälkeenjäänyt" . Tiedän toki että kaikkea ei pidä ottaa henk.koht mutta eilen tuntui että p****a tuli joka tuutista. Vielä kun toinen karjuu karjumistaan niin tuntui että nyt ei vaan jaksa.

Pyysin että äitini ottaisi tytön pe hoitoon ja haettais vasta lauantaina. Nyt tuntuu että tarvii unta ja omaa aikaa. Itsekästä ehkä...mutta jotenkin hajoamispiste ei ollu eile kaukana.

Itseäni mietityttää asiat niin kovin että tänä aamuna keikuin ylös jo neljän jälkeen kun ei vaan uni tullu. Hirvee huoli tytöstä että onko jokin vialla?

Anteeksi valitusvirsi, tekipä hyvää kuitenkin kirjoittaa! Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti :)

Vierailija
26/38 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa tietoa unikoulusta, niin minulle voi laittaa viestiä solandra@luukku.com.

Kerron mielelläni siitä enemmän meileitse tai puhelimitsekin, josko saatais muidenkin uniongelmat ratkeemaan..

3 yötä ilta-ja aamupaloineen maksoi 120 euroa. Saatiin siis tavallaan lapsi hoitoon kolmeksi illaksi ja yöksi :) Käsittääkseni jostakin saa myös avustusta, jos ei itse pysty tuollaista summaa maksamaan kokonaan.

Ainakin täällä Kymenlaaksossa unikoulun järjestää ensi- ja turvakotien liitto.. yhteystiedot löytyy netistä

http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/2toiminta/3blues.html

Suosittelen lämpimästi ainakin soittamaan sinne. Puhelimitse saa neuvoja ja ohjeet, kuinka unikoulun voi itsekin pitää lapselle. Kuulemma noin 200 puhelua on jo tullut täkäläiselle unikouluttajalle tänä vuonna...me emme siis paini yksin unettomien lapsiemme kanssa, eikä ole mikään häpeä tunnustaa, ettei omat voimat riitä!

Jaksuja kaikille!

T:Sola ja Sanni

Vierailija
27/38 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulina toi on aika ikävää että toiset näkee noin paljon vaivaa että kysyy omalta terkkarilta asioista ja mun mielestä tällä toisella terkkarillakaan oo oikeen ollu valmiuksia vastata noihin sun tutun/ystävän kyselyihin koska ei ole lasta nähnyt edes!?

No mua vaivas sillonku Emilia ei viel kävelly muitten painostus että jos Emilia ei vielä kävelis ni ehkä menisin siksi varmuuden vuoks käymään siel fysioterapeutilla mutta mul siks ku isoveli on kehitysvammainen tosin motoriikka hällä ollu aina ok. ikätasoista siis. Ja olen kuullut että lähemmäs kahta vuottakin on lapset lähteny käveleen eikä mitään ongelmaa. Se nyt vaan on nois kirjois ku sanotaan et sillo ja sillo pitäs lähtee käveleen mut ei noit kannata ajatella nii tarkkaan et kaikki kehittyy kasvaa sitä mukaan eihän se voi niin olla.

Sitä vielä ku Emilia ei suostu puuroo syömään kaikkee kokeillu eri puurolajei ja tänään ostin weetabiksei mut ei ainakaan jugurtin kans menny aamusti kokeilen sit maidon kans ja hillon. Ja kun sit iltapala tuntuu musta heikolta on alkanu sit yöllä herää ja vaati maitopullon tuttia ei oo kelpuuttanu moneen aikaan eli vierotti ittensä siitä itse tosin se on aina ollu vain unituttina. Mites muilla nuo iltapalat/aamupalat? Ehdotuksia? Kun jugurtit ja viilitkin tuntuu aika hepposilta leivän kanssa?

T.Satu joka epätoivoinen iltapalan suhteen.

PS. Emilia joka ennen nukku yönsä

Vierailija
28/38 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tip tip tip tip tippuhan noita.

Miten se on, että joka päivä mulla soi joku lasten laulu tauotta päässä. Kärsiikö kukaan muu (tai muiden lapset) moisesta?

Eilen laulelin koko päivän " Mä olen Kala Kalevi, sun kaveri" -laulua, sitä edellisen tais päässä soida " kun on oikein pieni" ja nyt sitten soi toi otsikon mukainen sade laulu. Tänään on taas muskari, joten toivottavasti siellä vaihtuu joku toinen levy illaksi päälle. ;D

Aamu puistoiltiin sateesta huolimatta ja äsken kävin lukemassa lapsosille " päivä-unisadun" ja nuorempi (8vkoa) nukahti hetkessä ja tuo maalis-termiitti kuuluu vieläkin huutelevan sängyssään. On tää kumma. EI ole muutenkaan mikään unihirmu ja nyt sitten kun ollaan siirrytty yksiin päikkäreihin niin välillä ei suostu nukkumaan niitäkään. Siitä tulee varmaan ihan pahvi, kun ei nuku ja aivot ei kehity. :( Ennen nukahtaminen ei ollut ongelma, vaan se, ettei nukkunut pitkään. Nukuttamisrumbaan en halua lähteä, joten saapi nyt olla tuolla lepuuttelemassa yksikseen, jos ei ihan hirveää kapinaa tule. Onneksi vaikuttaa siltä, että vähitellen alkaa huhuilu hiljetä ja muuttua unikavereille höpötykseksi ja toiv. lopulta päikkäreiksi. Peukut on pystyssä.

TUULIA: mä sorruin eilen kahteen raideriin ja tänään vielä siihen kolmanteen. Ei mene hyvin painonpudotusrintamalla. Vaaka kyllä näytti eilen ja tänään 65.0kg, joten se ei kai vielä ollut huomannut mun salaa napostelemisia. Välipala-vinkeiksi pannukakun lisäksi voisin heittä ilmaan hedelmäsalaatin. Sen koostumusta on helppo muunnella, tehdä jo ennalta valmiiksi ja sitä voi äitikin herkutella hyvin mielin, ainakin vähän. ;) Suolaisissa muffinsseissa voi myös kinkun korvata aurinkokuivatulla tomaatilla. Se onkin se toinen " kasvispöperö" , jota mä osaan leipoa/valmistaa (salaatteja en nyt laskenut mukaan).

Siksipä siksi ottaisin mielelläni vastaan kasvis-reseptejä, varsinkin lounaaksi sopivia.. Meillä kun lihaa on joka ruuassa ja jos joskus tulee kylään " lihaton" kaveri, niin ois kiva muutakin kuin fetasalaattia tarjota. ;)

-E & Oliver1½ & Oona 8vkoa

Vierailija
29/38 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuhlaan aikaani koneella, vaikka pitäisi siivoilla ja järjestellä viikonlopun synttärikekkereitä varten. Mulla on niin hullunkurinen mies, että joka paikka pitää olla järjestyksessä ennen juhlia. Ajattelin siis pikkuhiljaa hoidella, ettei sitten pe ja la tartte hulluna paahtaa. Oikeesti, meillä pitää olla jopa kodinhoitohuone tiptop, vaikkei siellä edes käy kukaan. No kivahan se on, että mieskin tykkää siististä kodista.

Pippandii, hauska sattuma, että on ekoilla ja kakkosilla kahdeksan päivää ikäeroa. Onkohan meilläkin?? Mä olen muuten syntynyt 8.10.71 ja mun äitikin on syntynyt lokakuussa, että meillä kolme polvea naisia lokakuussa syntyneitä.

Nasulina, olisko mahdollista käydä jututtamassa lääkäriä yksityisellä, jos sinua kovasti huolettaa. Varmaan stressi helpottaisi, kun saisi " mustaa valkoisella" . Ja mahdollisesti asia menisi eteenpäin, jos tarvetta olisi tai sitten saisi nauraa omalle huolestumiselleen.

Nyt siis naulakkoa järkkäämään ja illalla lasten kanssa jumppaan. Meidän Santtu ei vaan jaksa yhtään keskittyä siellä jumpassa. On ihan turhauttavaa hommaa, mutta katsellan jouluun asti, kun on kerran maksettu.

T. lappu & Santtu

Ai niin, me jo epätoivoisina kasattiin Santulle isojen poikien sänky meidän huoneeseen varasängyksi, kun ei toi yökukkuminen lopu. Meni illalla omaan pinnikseen nukkumaan ja yöllä taas heräsi kiljumaan. Hain pojan meidän huoneeseen ja ihmeen hyvin hän nukkui loppuyön uudess sängyssä. Ja kiitos Solalle unikoulu vinkistä. Tarttee laittaa harkintaan, mutta kun pelottaa, että ne kiljuttaa reppanaa läpi yön. No eihän ne tietty niin tee, mutta tarttis varmaan tutustua aiheeseen.

Vierailija
30/38 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli mielessä. Onko ketään, jonka maalistaapero EI saanut oireita 1,5v. neuovolassa annetusta rokotuksesta?????

T. nimimerkki " kuusi päivää rokotuksesta"

Vierailija
31/38 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän munkin kirjoitella kun Tuulia ystävällisesti huhuili... : )

Oon kyllä päivittäin lukenut teiän kirjoituksia joten taustalla ollaan oltu ahkerasti. Jotenkin vaan tuntuu, että ei ole mitään kirjoitettavaa.

Henrin kanssa menee edelleen ihan kivasti. Hän nukkuu ja syö tosi hyvin mutta meillä ongelmana on tottelemattomuus. Kaveri on välillä ihan kuriton ja ei usko vaikka kuinka kiellettäis. Kaikkein hauskinta on kokeilla heiluttaa eteisen peiliä ja kattoa, josko se vaikka putoais alas. Ei onneksi ole vielä pudonnut....

Jos mä olen paljon poissa kotoa kuten silloin kun olen iltavuorossa niin seuraavana päivänä herra roikkuu koko ajan mun lahkeessa ja kiukuttelee. Ja yrittää myös purra! Pureeko kenekään muun lapsukainen???

Täällä on ollut puhetta painosta ja liikunnasta. Mulla ei hirveesti liikakiloja ole (172 cm, 64 kg) mutta pari-kolme kiloa olis kiva saada pois. Painan saman kuin ennen Henriä mutta noi vyötärömakkarat on kaameat!!! Herkut vaan maistuu aivan liikaa niin ei painonpudotus tahdo onnistua.

Liikun yleensä kolmesta neljään kertaa viikossa. Käyn salilla tai bodypumpissa ja sit jumpassa ja reippailla kävelylenkeillä.

Lapulle vastaan kyselyyn et täällä on ainakin yksi maalistaapero, jolle ei tullut rokotuksesta mitään oireita.

Nasulinalle terveisiä et eiköhän se teiän tyttö opi vielä kävelemään. Eikö hän kuitenkin osaa kävellä mutta enemmänkin on kiinni uskaltamisesta? Se kyllä on totta että toinen terkkari ei oikein voi ottaa kantaa tuollaiseen kun ei tiedä taustoja.

Ja lohdutukseksi sulle et meiän poika taas ei oikein puhu mitään! Hän kyllä ymmärtää paljon mutta sanoo edelleen muutaman yksittäisen sanan. Henrin tarhassa lastentarhanopettaja oli pitkään huolestunut kun Henri ei puhunut mitään mutta nyt on ollut tyytyväisempi kun henri on puhunut edes muutaman sanan. Meiän terkkari on onneksi tosi kokenut ja omaa maalaisjärkeä. Hän totes et kyllä se puhe sieltä tulee. Pääasia että ääntelee ja ymmärtää puhetta. Tälla haluan sanoa että kaikki ajallaan ja sitten kun he itse on valmiita. Ei ne puhu tai kävele vaikka me tai joku muu kuinka painostettais : )

Tulihan romaani. Nyt ruuanlaittoon.

Kalamami ja Henri 1v 7 kk

Vierailija
32/38 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meillä pitkästä aikaa iso pino. Hyvä Tuulia kun huhuilit porukkaa!

Monesta asiasta olette keskustelleet. En varmasti muista niistä puoliakaan, mutta koitan jotain kommentoida.

PAINONPUDOTUS: Tökkii. Vuoden alusta homma lähti hyvin käyntiin; laskin pisteitä ja kävin kolmesti viikossa salilla. Paino putosi kolmessa kuukaudessa 10kg, ja siihen se sitten jäikin... Tavoitteena oli jouluun mennessä painaa 65kg, mutta se taitaa jäädä haaveeksi. Motivaatio on aivan nollassa. Ehkä vielä joskus... Saamarin Maroboun Daim suklaa!!

MPR-rokotuksesta tuli oikein kunnon oireet, enkä tiedä ketään kenelle ei olisi oireita tullut.

POTTAILU: Viime aikoina on alkanut näkyä merkkejä siitä, että tyttö olisi valmis pottailuharjoituksiin. Osaa kyllä mennä potalle istumaan kun sanotaan, ja sanoo itse " piiissspiiisss" , mutta vielä ei ole saalista saatu.

NUKKUMINEN: Hyvin nukutaan, pääsääntöisesti. Normaalina päivänä nukkuu 1-1½ tunnin päikkärit ja yöunille nukahtaa klo 21. Uusi päivä alkaa n.klo 8.

PUHE: Höpöttää ihan koko ajan :) Oikeita sanoja on noin 30-40, mutta vielä ei ole tullut useamman sanan lauseita.

Nyt täytyy lopetella. Tyttö haluaa lukea kirjaa.

TE

Vierailija
33/38 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut meille mitään, eikä ole tullut mistään muistakaan. Eikä monelle meidän ystävien lapsillekaan ole tullut.

Nyt ajattelin huomenna neuvolassa kysellä ROTArokotteen perään ja kakkoselle ROTA&vesirokkorokotetta. Maalispojullamme vesirokosta tuli tuhat ja yksi ;) rakkulaa ja vaikkei ne edes kutiseet eikä niitä raavittu, niin arpia jäi kamalasti.

-E&co.

Vierailija
34/38 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tullut MPR rokotteesta mitään oireita!

Vierailija
35/38 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä voi miehellä joskus mennä noita syntymäaikoja sekaisin, mutta niin kyllä minullakin. Kerran soitin terveyskeskukseen ja annoin keskimmäisen lapsen syntymäajan, mutta vain kuukausi ja vuosi meni oikein- päiväksi vaihtui esikoisen syntymäpäivä. Lopuksi tätsy joutui etsimään nimen perusteella. Ja totesi siihen että yleensä nämä syntymäajat menevät sekaisin isillä, ei äideillä- heh. Eli ymmärrän noita syntymäaikoja sekoittavia isiä hyvin.

Nasulina kannattaa varmaan tosiaan käydä jossain että saat mielenrauhan. Fysioterapeutti voisi tsekata tilanteen, mutta taitaa tarvita lähetteen?

Lappu tuosta nukkumisesta. Meillä tyttö nukkuu lasten sängyssä meidän sängyn vieressä ja hyvin yöt menee. Ei tarvitse lähteä minnekään itse könkkäämään ja heräillä. Toivottavasti teillä yöt rauhoittuvat ja saatte nukkua.

Tulihan lisättyä nyt kun aloittelin kirjoittelemaan. Ilta mennytkin nopeasti esikoisen vanhempainvartissa ja kirjoittaen mielipiteitä yleisönosastolle esikoisen koulun lakkautusuhasta. Mies haki kirppikseltä pois tavarat jotka ei menneet kaupaksi, näin viimeisen jäljiltä laitoimme jo pienet myyntiin, kuten lähti myös äitiys- ja imetysvaatteet. Nyt on aikaa kirjoitella kun tavasta poiketen lapset pelaavat pleikkaa (meillä pelataan ehkä kerran kuussa/kahdessa). Tuo maaliskuinen kököttää myös sohvalla pleikkaohjain kädessä ja siskolla on toinen, joka varsinaisesti toimii. Aika aikaisin tuo maaliskuisemme aloittaa kaiken opettelun. Aikaisemmin nuo siskokset leikkelivät saksilla lumihiutaleita, maaliskuisellammekin oli sakset vaikka eihän siitä leikkaamisesta mitään tullut, mutta kyllä tuo saksia saa jo pidellä. Tässä yhtenä päivänä teki silityshelmitöitä, kun äiti vihdoinkin antoi, eikä tyhmänä kuvitellut että lapsi pistää ne pienet helmet suuhunsa- ei ihme että piti kiljua silloin aikaisemmin kuin ei saanut. Eli kyllä tuo pieni tyllerömme osallistuu nykyään lähes kaikkeen mihin muutkin (tänään meinasi hypätä pöydältä alas siskon perässä- ei mikään ruudinkeksijä kyllä), ei tule kuuloonkaan ettei saisi osallistua. Sinänsä tuntuu isolta lapselta jo- ihan erilaiselta kuin jokunen kuukausi sitten! Vaikka onkin meidän perheen " vauva" .

Vierailija
36/38 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitin itseni ja leivoin lasten kanssa pullaa. En edes muista milloin viimeksi ollaan syöty kotitekoista pullaa. Pakastealtaan korvapuustit on olleet helppoja ja hyviä. Niissä vaan on munaa ja maalisneitiä ei voi enää huijata eri syömisellä niin piti ryhtyä itse toimeen.

Meillä samoin kuin Insinööriäidillä eli maalisneiti oppii ja saa tehdä ns. isojen juttuja paljon pienempänä kuin nuo isommat saivat aikanaan.

Nukkumisesta: meillä neiti nukkuu isojen sängyssä. Pinnistä ei ole koskaan ollutkaan. Satunnaisesti on iltoja kun tulee monta kertaa pois ja kannetaan takas. Pääsääntöisesti nukahtaa ilman nukuttamisia ja nukkuu 10-11h. Nautin siita koska tiedän mitä yökukkuminen on. Isommat oppivat vasta jotain 4v nukkumaan yönsä..

Mpr:stä meille ei kuumetta tullut mutta pientä ärtyisyyttä kyllä. Jos ei sitten hampaat kiukuttaneet. Luulen että oli myös jotain sorminiveltuntemuksia koska parina päivänä näytti käsiään ihmeissään ja esim. lusikan pitäminen oli selvästi tuskallista. Muistelisin että keskimmäisemme oli tosi kipeä käsistään mpr:n jälkeen esikoisesta en muista olleen mitään suurempia oireita.

Eliisaku: meillä ei juuri kasvisruokaa syödä. mutta yksi on herkkua: uunivuokaan kesäkurpitsasiivuja, porkkanalastuja(raaste myös ok),tomaattia,perunaa tai bataattia yms mitä haluaa, mausteita ja ruokakermaa. uuniin kunnes kasvikset pehmeitä ja on tosi namia! Aikuisten ruokana meillä syödään " kaalipannua" paistinbpannulla kypsennetään kerä tms kaalia,sipulia,paprikaa maustetaan ja syödään heti. Usein kyllä laitan vielä nakkipaloja mutta vegeversioon vois ajatella soijarouhetta??? menee tietty pelkillä kasviksillakin. Juustoraastetta vois ajatella jos maitotuotteet ok.

Nasulinalle kiitokset muffinsireseptistä. Onnistunee ilman kananmunaakin...Siis oikeesti toi kananmuna on ruvennu vainoomaan mua. Sitä löytyy ihme paikoista. En tarkoita arvostella Nasulinan reseptiä vaan yl valmisruooista tms. tarkoitan. NYt menee sekavaksi tämä ulosanti, on kai lähettävä sohvalle ukon kainaloon. Jaksuja Nasulinalle täältäkin. Meilläkään ei ole kävelty kuin n.kk vasta. koko kesä mentiin yhden sormen talutuksella eli taito oli muttei uskallusta.

Kauniita unia illanvirkuille ja hyviä huomenia aamuisille!

Vierailija
37/38 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hulinaa riitti.Aamulla päästiin sentään ulos, iltapäivä menikin sitten sisällä. Mies oli taas 12h töissä, enkä päässyt jumppaamaan. Aamulenkki oli sentään 20min,poljin sitten stepperiä 30min, tein vatsiksia, venyttelin..

Mimmin kanssa askarreltiin kortit eilisistä sormiväritöistä, ensimmäisen kerran harjoiteltiin saksilla leikkaamista. Sekä pelattiin dominopeliä..hetken jaksoi ihan oikeasti pelata. Koko ajan piti olla jotain ohajttua tekemistä. Kengurumeininkiä kuunnelleltiin, leivottiin omenapiirakka ja tehtiin sitä pannaria, omenasosekin saatiin vihdoin keitettyä.

Huoh, on päivällä ollut pituuutta. Moona ei nukkunut pitkiä unia lainkaa ja viime yönäkin heräsi 4x.Ihme homma, toivattavasti pian päästäisiin yhden syötön öihin.

NOOPULLE nyt onnittelut raskaudesta. Olen joka kerran sen muistanut, mutta sitten kuitenkin unohtanut, sorry =)

LAPPPU kyseli muistaako mies syntymäpäivät. Kyllä tuo vielä ainakin muistaa..

Sitten rokotuksesta, Mimmi ei ole sitä vielä saanut. Viimeeksi oli nuhaa..nyt 18.10 uusi yritys.

NASULINALLE iso halaus! Koita jaksaa. Niinkuin täällä ehdotettiin, olen samaa mieltä->jotta saat mielenrauhan käykää yksityisellä lääkärillä tai vastaavalla.Ei tuo jatkuva stressi ja huoli tee kenellekään hyvää!! Jaksuja!! Täällä tietenkin voit asiaa surra ja purkaa, sitä varten kanssasiskot täällä ollaan!! Vertastukea!!!

ELIISAKU: miullekin mies eilen toi lakuja..pakko oli saada jotain. Mies kun on töissä aina, niin ei pääse jumppaamaa kunnolla.Muutenkin ahistaa, kun mitään ei tapahdu. Ajattelin ottaa tovin nyt vähän rennommin..Vaikka tiiän, että joka aamu hyppään vaa' alle ;)

MINIPILLERIT: kellä on käytössä???? Miten noi välivuodot? Onko ne niikusta menkat?? Minulla on nyt ollut 4pv ja näyttäs loppuvan?? Olo oli ihan kuin menkkojen aikaa, turvonnut, ällöttävä..sekä masentunut.Normaaliako?

PIPPANDII kyseli perunoista.No, ei saatu pottuja, kun naapuria ei näkynyt. Isäni toi kyllä auton peräkärryllisen perunaa kellariin, joten kyllä nyt piisaa. Toinen naapuri antoi porkkanoita..ihanan makuisia, suoraan maalta. Heiltä ajattelin ostaa kellariin pari muovikassillista popsittavaa..

Siinä nyt kiireellä kuulumiset..Palaamisiin!! Öitä!!

Tuulia

Vierailija
38/38 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noopulle Onnittelut raskaudesta. Aika lähekkäin on meillä laskettu aika, jos sulla on joulukuun vika? Mulla on 6.1.07 :) Ja maalistaapero meni 15pvä yli lasketun ajan...

Nasulinalle voimia ja jaksuja !

Muille mukavaa viikkoa !

Meille ei kuulu nyt ihmeepiä. Minä olen sairaslomalla enkä enää töihin palaakaan. Kumma, että tässä toisessa raskaudessa kaikki kremppaa....

Maalispoitsu on hyvin touhukas ja iloinen poika. Tahtoa piisaa pienelle kylälle ja välillä roikutaan äidin lahkeessa. Mutta muuten reipas poika, mielipuuhaa on autoilla ja mopolla ajelu sekä ulkoilu. Laiska äiti ei aina jaksa leikkiä lattialla autoilla, joten viime aikoina suosiossa on ollut Myyrävideot :)

Oli mukava kuulla muistakin.

T: vupii rv26+4 +poitsuli-05