Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

totuus aasialaisesta kauneusihanteista

Vierailija
30.08.2015 |

Olen itse aasialainen, korelainen jos ollaan tarkkoja. Olen asunut lapsuudeni etelä-koreassa, muutin suomeen 16vuotiaana ja palasin koreaan 20vuotiaana. Olen ollut koreassa nyt joku 6kk. Tottkai olen onnellinen koska pääsin takaisin kotimaahani perheeni luo mutta joku on häirinnyt mieltäni kaiken ajan mitä olen viettänyt täällä nimittäin kauneusihanteet. Normaalipainoinen nainen on nykyään "chubby", se että "aasialaise on naturally thin" on vain streotyyppi, okei meidän ruokavalio on terveellisempi ja välitämme painostamme enemmän joten olemme laihempia mutta nää standartit on mennyt äärirajoille. Sun pitää nykyään olla yhtä laiha kun 김민희 ja 공효진 että sinun painoa ei huamauteltais. 

Eikä se lopu laihuuteen, pieni pää, korkea nenä, isot silmät, double eyelid, v-line, x-line, s-line, hyvä iho jne. 강남구 luulee näkevänsä saman tytön 5 kertaa mutta sitten saa selvillä että niillä on sama isä.. (sama kirurgu) Trendit on todella suuri täällä, suurempi kun muistin, kaikilla on adidaksen supestarit, sua kiusataan jos sulla ei ole (yleensä lukioon asti, yläastelaiset seuraa pikkasen vähemmän trendejä tai ei ainakaan kiusaa jos sulla ei ole in-tuotetta). Tiedän myös yhden tytön joka toi aina omat eväänsäja söi vessassa koska sillä ei ollut kavereita eikä kehdannut syödä yksin.. Okei tuo menee vähän pointtini sivusta mutta yritän sanoa että välitetään todella paljon siitä mistä muut välittävät.

En oikeastaan tiedä miksi kirjoitan tätä, halusin kai avautua jonnekin tai jotain. Ei kaikki kuitenkaan sulauttaudu mukaan tai välitä näistä ihanteista yhtä paljon, täällä on myös todella monta ihanaa asiaa joten toivon teidän jättävän streotyypit sikseen.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako kaikki miellyttää kaikkia ja miksi? Miksi pitäisi olla kenellekään pinnalliselle tyypille jokin fantasiahahmo, jota tuijottamalla saa omat hyvänolonhormonit liikenteeseen? Aina voi valita toisin. Yes.

Vierailija
62/67 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:29"]

"Etelä-Korean korkeat luvut ovat seurausta siitä, että ihmiset tavoittelevat länsimaisempaa ulkonäköä. Suosituin leikkaus Etelä-Koreassa on silmäleikkaus, jossa silmäluomista poistetaan ylimääräistä ihoa, jotta ne näyttäisivät länsimaisemmilta. Plastiikkakirurgien mukaan on myös täysin yleistä, että naiset tulevat klinikalle pyytäen esimerkiksi länsimaisempaa nenää." voice.fi

[/quote]

Showing your white privilege? no?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 15:04"]

Minä myös mietin, että ei kai kukaan luule että aloittaja on oikeasti mikään korealainen... Itse tiedän vaikka kuinka paljon Koreasta, julkkiksia ja muoti-ilmiöitä sekä perinteitä myöten, ja voisin tietojeni puolesta tulla tänne esittämään jotain korealaista. :D Ap, sä et ole mikään special snowflake, vaan korea-ernu. :3

[/quote]

kuka se korea-ernu on joka luulee olevansa special snowflake? 씨발병신 

Vierailija
64/67 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo väite, etteikö aasialainen kaksiluominen kauneuskäsitys juontuisi Amerikasta ja Euroopasta. Vai mistä se sitten juontuu? Kuka heistä on keksinyt, että omat luomet on rumat?

Vierailija
65/67 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo väite, etteikö aasialainen kaksiluominen kauneuskäsitys juontuisi Amerikasta ja Euroopasta. Vai mistä se sitten juontuu? Kuka heistä on keksinyt, että omat luomet on rumat?

Jep, todella epäloogista. Joka tapauksessa on surullista, että korealaiset leikkelevät itseään. 20-30-vuotiaista naisista jo 25% on käynyt kauneusoperaatiossa. 

k-dramaa rakastava

Vierailija
66/67 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että ap on oikeasti korealainen, kirjoittaa liian hyvää suomea. Kaikki aikamuodot ja päätteet ihan prikulleen ja sanavarasto liian laaja. Uskoisin jos olisi asunut 10 tai 20 vuotta, mutta että neljässä vuodessa..

Nuoret oppii nopeasti kieliä. Jos on käynyt lukion Suomessa ja vielä lukenut vapaa-ajalla paljon, ei minusta mitenkään tavatonta, että osaisi noin hyvää suomea.

Vierailija
67/67 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kaveri oli Koreassa vaihto-oppilaana joskus ehkä 10 vuotta sitten ja kertoi samanlaisia juttuja. Että aina olisi pitänyt olla laihempi ja ulkonäön kanssa oli oltava aivan airbrushatun täydellinen. Nyt keväällähän oli Ylellä juttu, että Koreassa odotetaan nykyään jo miestenkin meikkaavan, käyttävän ihomeikkiä, korostavan kulmia, värjäävän huulia ym. Ihmeellinen kulttuuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi