Miten muuttaa omaa perusilmettään?
Oma perusilmeeni on hyvin tympeä, miltei vihainen. Tämä aiheuttaa paljon väärinkäsityksiä. Miten saisin perusilmettäni muutettua? Pitääkö hymyillä tekohymyä jatkuvasti.
Kommentit (5)
Itse olen ajatellut ettei tähän auta muu kuin kauneuskirurgia. Masentaa kun joku tulee juttelemaan, enkä yllättävässä tilanteessa hoksaa hymyillä tarpeeksi ja näytän vissiin sitten vihaiselta sillä seurauksella että minulle puhunut tyyppi häippäsee paikalta loukkaantuneen näköisenä... Olen muutenkin aika yksinäinen ja tunnen tämän takia itseni jatkuvasti torjutuksi. Pelkään myös että joku voi pitää minua ylimielisenä kusipäänä tajuamatta tunnen hirveää syyllisyyttä jos olen vahingossa loukannut jotakuta.
Työnnä peukku perseesees ja leiki ankkaa.
Pitäiskö mennä nukkumaan.... Lukaisin otsikon nopeasti: "Miten muuttaa omaa persesilmäänsä".
Mutta jooh. Itselläni on ns. kiukkuryppy otsassa. Tulee esiin stressaantuneena ja kun olen vihainen. Olen saanut lievennettyä rypyn näkyvyyttä kasvoharjoituksilla, runsaalla veden juonnilla ja tietoisella muistuttelulla, etten rypistele kulmiani hirveästi. Silti on kausia, jolloin se näkyy paremmin. Tosin näinä kausina olen ollut paljon stressaantuneempi. Fyysisten ehkäisyjen lisäksi pyrin myös psyykkeen hoitamiseen. Koitan joka päivä löytää vähintään yhden positiivisen asian päivästä, autan jotain ihmistä, jos siihen on mahdollisuus ja yritän oikeasti olemaan vilpittömästi iloinen toisten puolesta. Viimeinen on yllättävän vaikeaa, kun ennen harjoituksia minua ei voinut vähempääkään kiinnostaa muiden ihmisten ilot ja surut.
Toivottavasti tästä oli sinulle apua.
Ei sitä perusilmettä voi muuttaa. Mutta sitä voi kyllä opetella pitämään ihmisten ilmoilla tietoisesti muun ilmeen kuin perusilmeen.
Oma perusilmeeni on sellainen että ihmiset luulevat minun olevan surun murtama, kun suupielet ja oikeastaan koko naama roikkuu alaspäin. Voin tosiasiassa olla aivan iloinen ja hyvällä tuulella, mutta perusilme on mikä on. Mutta en minä sillä perusilmeellä ihmisiä kohtaa, vaan pidän tietoisesti skarpimpaa ja iloisempaa ilmettä yllä sosiaalisissa tilanteissa. Olen opetellut ihan peilin edessä sellaisen ilmeen joka ei näytä teennäiseltä tekohymyltä vaan on vain neutraalin näköinen ilme.
Töissä koodatessani tai jossain ihmismassassa kulkiessani en toki viitsi jatkuvasti mitään ilmettä ylläpitää, mutta eipä se näissä tilanteissa haittaakaan jos näytän myrtsiltä.
Käy näöntarkastuksessa, jos vihasuus johtuu silmien siristelystä. Nypitytä kulmat kauneushoitolassa, et saa avoimemman ilmeen. Käy kampaajalla muuttamassa hiusmallia ja värisävyä lämpimämmäks/vaaleammaks ☺