Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selittää 10-vuotiaalle seksistä? :(

Vierailija
30.08.2015 |

Ongelma on todella herkkä uninen lapsi. Yhtenä iltana hän kuuli jotain pientä ääntä kun olimme miesystävän kanssa sängyssä. Hän sai kovat raivarit ja koki että teemme jotain todella väärää. Ei onneksi nähnyt mitään, mutta kova työ oli selittää että mitään pahaa ei ole tapahtunut ym. Kuulemma hän on ainut lapsi jonka äiti tekee näin. Miksi minä? ...Yritetty nätisti selittää että rakkateen toisen lähellä olo ja pussailu ym...Toivon ettei saanut kovia traumoja mutta enpä tiedä miten tästä eteenpäin. Taitaa olla 8 vuoden selibaatti edessä...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten seksikirja (tai joku vastaava) on aika avartava.

Vierailija
22/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen ehkä sen verran häveliäs, että en lähtisi 10-vuotiaalle lukemaan seksistä kertovaa kirjaa. Toki voisin lainata sellaisen ja antaa sen lapselle luettavaksi. Saa sitten ihan rauhassa tutustua turvallisesti aiheeseen. Itseäni alkoi seksiasiat kiinnostamaan 10-11 -vuotiaana. Lainasin kirjastosta lapsille tehtyjä vhs-kasetteja, joissa seksiä käsiteltiin niin, että lapsi sen todella ymmärsi. En tiedä nykypäivän tarjonnasta, uskoisin että seksivalistus olisi laadukkaampaa, kuin 90-luvulla.

Omat vanhempani jäivät seksistä "kiinni", kun olin 13-vuotias. Olihan se ällöttävää ja yöks ja vaikka mitä. Kyllä minä silti jo silloin tajusin, ettei minua ja sisariani olisi olemassa ilman tätä vanhempien harrastamaa ällötystä. Taisi koulukaverit traumatisoitua enemmän, kun kerroin ja teatraalisoin asiaa oikein kunnolla :D Ja jollain tasolla koen vanhempien seksielämän vieläkin vähän vastenmieliseksi, vaikka minullakin on jo oma.

Aloin kuitenkin miettimään tyttäresi reaktiota asiaan. Onko tuo oikeasti se ensisijainen tapa, jolla lapset suhtautuvat vanhempien harrastamaan seksiin? Tai no, kyllähän minäkin hermostun, jos minun maailmankuvaani muutetaan äkillisesti niin rajusti, etten ehdi mukautumaan tilanteeseen. Itse varmaan kävisin vielä kirjastosta lainaamassa kirjan, joka käsittelee näitä asioita vanhemman näkökulmasta. Että miten tästä eteenpäin niin, että molemmat pystyvät elämään normaalisti jatkossa. Tai jos täältä saa vertaistukea, niin mikäjottei.

En kuitenkaan usko, että teidän tarvitsee olla selibaatissa seuraavat 8 vuotta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liioittelet ap keskustelua luultavasti. Jos teillä on kotona telkkari, niin lapsi ei voi olla näkemättä sieltä aikuisten touhuja, halailuja, suutelua ja muitakin toimintaa. Ei siinä tarvitse nytkään kuin vastata lapsen kysymyksiin ja jättää aihe siihen ellei lisäkysymyksiä tule. Tottakai voit halutessasi lainata kirjastosta asiaan liittyvää materiaalia, mutta jos nyt alat asiasta höyryämään ja änkyttämään ylimääräisiä, niin sekoitat vain lapsen pään entisestään. Jos asiasta juttua vielä tulee, niin sanot, että olet pahoillasi, että lapsi sen kuuli, mutta enempää ei tarvitse sanoa.

Vierailija
24/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tarvitse kuunnella ja kestää toisten seksiähinöitä.

Vierailija
25/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt ole kivaa kuunnella vanhempiensa harrastavan seksiä, vaikka sitä täysin luonnollisena asiana pitääkin/pitäisikin. Itsekin olin lapsena herkkäuninen, mutta vanhempieni makkari ei ollut vieressä. Olisko mahdollista vaihtaa tukevammat ovet tms?

Vierailija
26/26 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali reaktio, olette siis jo puhuneet asiasta? Lapsella saattaa mennä aikaa hyväksyä asia, eihän seksi heidän elämäänsä kuulu mitenkään ja se on heistä kiellettyä. En tyrkyttäisi mitään seksistä kertovia kirjoja yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi