Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkaerot naiset vs. miehet pakko olla

Vierailija
30.08.2015 |

Ihan oikeesti: Kuinka jotkut naiset jaksaa jauhaa siitä että naisten ja miesten palkat pitäisi olla samalla tasolla? Siinä ei olisi järkeä.

Yrittäjänä mun pitää ottaa huomioon että naisilla on kuukautiset (monille naisille se keskimäärin tarkoittaa yhden sairaspäivän per kk), sitten naisilla on se "pikkuinen" riski että tulevat raskaaksi (se vasta on painajainen työnantajalle) ja kyllä täytyy sanoa että miehet ovat vain kovempia ja jaksaa paremmin jos kuormitus on kovaa.

Tottakai on myös naisiakin olemassa ketkä ovat ihan top ja perempi kuin moni mies. Mutta keskimäärin... Ihan naurettavaa toivoa "tasaarvoa" ja sille ei ole edes perusteita.

Olen itse nainen ja tienaan hyvin toimitusjohtajana. Mutta luulen kyllä että sain paikan (sillä palkalla) vain sen takia kun sovittiin että jos päätän tulla raskaaksi (37v olen) niin ilmoitan siitä etukäteen ja jos tulen sitten raskaaksi sanoudun itseni irti tehtävästä että yritykselle ei tulisi rahallista haittaa. Mulle tämä diili oli ihan fair.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oot laittoman sopimuksen tehnyt. hyvä provo

Vierailija
2/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:14"]

[/quote]

laittoman sopimuksen? Yrityksen omistaja (minun työnantaja) on ystävä ja puhuttiin näistä asioista ihan tavallisesti. Mulle se tuntui vain ihan luontevalta sopia suulisesti näin. - ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Provo tai ei - Suomessa on varsin laaja lain suoma sopimusvapaus. Kyllä ihminen/yritys saa tehdä - ja moni tekeekin - itselleen vahingollisia sopimuksia.

Vierailija
4/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:30"]

[/quote]

Provo tai ei - Suomessa on varsin laaja lain suoma sopimusvapaus. Kyllä ihminen/yritys saa tehdä - ja moni tekeekin - itselleen vahingollisia sopimuksia.

[/quote]

Itseleen vanhingollinen sopimus? Ei kyllä sellaista tehnyt. Tiesin about minkä palkan voin pyytää jos samalla ehdotan nuo raskaus ehdot. En tiedä olisinko muuten saanut paikan ja jos olisin saanut en tiedä millä palkalla. Nyt on kaikki hyvin ja olen onnellinen. Tämä oli minun mielestä kyllä ihan winwin-tilanne minulle ja työnantajalle.

Vierailija
5/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hitto on noin tyhmä kuin sinä ap?

Vierailija
6/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, vai naiset ovat menkkojen vuoksi pois töistä :'D aika monella ne menkat puuttuu nykyisin kokonaan, kiitos minipillereiden & hormonikierukan.

Jos olet yrityksen tj, niin olet myös yrityksen osaomistaja. Olisit ennen provoasi ottanut selvää, mikä on toimitusjohtajan asema yrityksessä ja kuinka todellisuudessa pystyisit luopumaan asemastasi :D Olet muuten tj:nä järjestänyt asiasi harvinaisen surkeasti, kun et pystyisi perhettä perustaessa hankkimaan lapsenhoitajaa ja jatkamaan yrityksessä kuten ennenkin. Itse pidin käytännössä vain kahden vkon äitiysloman, nekin rästiin jääneitä lomapäiviä. 

t. oikeasti tj

Vierailija
7/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:36"]

[/quote]

[/quote]

Itseleen vanhingollinen sopimus? Ei kyllä sellaista tehnyt. Tiesin about minkä palkan voin pyytää jos samalla ehdotan nuo raskaus ehdot. En tiedä olisinko muuten saanut paikan ja jos olisin saanut en tiedä millä palkalla. Nyt on kaikki hyvin ja olen onnellinen. Tämä oli minun mielestä kyllä ihan winwin-tilanne minulle ja työnantajalle.

[/quote]

Kerrohan ap, mikä on ylimmän esimiehesi titteli? Kuinka suuresta yrityksestä on kyse ja onko yrityksesi osakeyhtiömuotoinen?

t. nauruun tukehtuva KTM

Vierailija
8/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kerrohan ap, mikä on ylimmän esimiehesi titteli? Kuinka suuresta yrityksestä on kyse ja onko yrityksesi osakeyhtiömuotoinen?

t. nauruun tukehtuva KTM

[/quote]

odotan myös uteliaana teiniprovon vastausta näihin valaiseviin faktoihin...

Vierailija
9/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap on sekä yrittäjä että työsuhteessa? Olen ollut 8 naisen esimies eikä mitään menkkapoissaoloja ole ollut sen puoleen niitäkään.

Vierailija
10/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, miten niin osaomistaja? Ei tietenkään automaattisesti ole.

Vierailija
11/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:46"]

Miten ap on sekä yrittäjä että työsuhteessa? Olen ollut 8 naisen esimies eikä mitään menkkapoissaoloja ole ollut sen puoleen niitäkään.

[/quote]

Mistä sinä tiedät ettei joku ole ollut menkkoihin liittyvien vaivojen takia sairauslomalla?

Vierailija
12/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:51"]

[/quote]

Haluaisin nähdä sen TOIMITUSJOHTAJAN, jolla ei ole omistussuhdetta yritykseen. 

Vierailija
13/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

t. nauruun tukehtuva KTM

[/quote]

ap, huhuu? oletko jo googletellut tarpeeksi, että voisit vastata näihin kysymyksiin :'D

Vierailija
14/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:46"]

[/quote]

Mistä sinä tiedät ettei joku ole ollut menkkoihin liittyvien vaivojen takia sairauslomalla?
[/quote]

No tiedän sen, ettei ole ollut mitään järjestelmällistä 1 pv/kk saikuttelua, kuten ap provosi.

Vierailija
15/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkahullu-lassukka taas linjoilla...

Vierailija
16/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:51"]

[/quote]

Haluaisin nähdä sen TOIMITUSJOHTAJAN, jolla ei ole omistussuhdetta yritykseen. 
[/quote]

Oon nähnyt vaikka kuinka monta. Laajenna vähän otantaasi.

Vierailija
17/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen odotellaan ap:n vastauksia siihen mikä on hänen esimiehensä titteli, onko yritys osakeyhtiömuotoinen / kuinka suuri...

Vierailija
18/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:51"]

[/quote]

Itsehän ap kirjoittaa olevansa yrittäjä ja palkattu työntekijä.

- ei nro 7

Vierailija
19/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:51"] 7, miten niin osaomistaja? Ei tietenkään automaattisesti ole. [/quote] Haluaisin nähdä sen TOIMITUSJOHTAJAN, jolla ei ole omistussuhdetta yritykseen.  [/quote] Oon nähnyt vaikka kuinka monta. Laajenna vähän otantaasi.

[/quote]

Pienyritykset eivät tarvitse lainkaan toimitusjohtajaa, niissä johdosta ja hallinosta vastaa itse yrittäjä. Keskisuurissa /suuryrityksisssä, joissa on johdon ja hallinnon tehtäviä, systeemi on toisenlainen, odottelen ap:n asiantuntijakommenttia toimenkuvastaan ja esimiehistään, sillä erittäin suurella todennäköisyydellä hän tulee kompastumaan provoilussaan siihen ;)

Vierailija
20/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:39"]

Kuka hitto on noin tyhmä kuin sinä ap?

[/quote]

Mikä tuossa on tyhmä? Selitä! Olen kyllä utelias kuulla miten perustelet sun mielipiteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä