Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkaerot naiset vs. miehet pakko olla

Vierailija
30.08.2015 |

Ihan oikeesti: Kuinka jotkut naiset jaksaa jauhaa siitä että naisten ja miesten palkat pitäisi olla samalla tasolla? Siinä ei olisi järkeä.

Yrittäjänä mun pitää ottaa huomioon että naisilla on kuukautiset (monille naisille se keskimäärin tarkoittaa yhden sairaspäivän per kk), sitten naisilla on se "pikkuinen" riski että tulevat raskaaksi (se vasta on painajainen työnantajalle) ja kyllä täytyy sanoa että miehet ovat vain kovempia ja jaksaa paremmin jos kuormitus on kovaa.

Tottakai on myös naisiakin olemassa ketkä ovat ihan top ja perempi kuin moni mies. Mutta keskimäärin... Ihan naurettavaa toivoa "tasaarvoa" ja sille ei ole edes perusteita.

Olen itse nainen ja tienaan hyvin toimitusjohtajana. Mutta luulen kyllä että sain paikan (sillä palkalla) vain sen takia kun sovittiin että jos päätän tulla raskaaksi (37v olen) niin ilmoitan siitä etukäteen ja jos tulen sitten raskaaksi sanoudun itseni irti tehtävästä että yritykselle ei tulisi rahallista haittaa. Mulle tämä diili oli ihan fair.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:39"]

Kuka hitto on noin tyhmä kuin sinä ap?

[/quote]

No, jos AP ei aio hankkiutua raskaaksi niin olihan se hyvä diili. 

Muuta hänen sanomaansa en sitten allekirjoitakaan.

Harmittaa kyllä näin parikymppisenä naisena että työnantajille minun palkkaamiseni on aina riski. Olen vielä yliopistossa, mutta sitten kun valmistun toivon että saan hyvän työn, se kun ei ole nykyään itsestään selvää. 

Ymmärrän kyllä työnanatajienkin näkökulman; jos minä ja yhtä pätevä mies kilpailemme samasta työstä on vähemmän riskialtista palkata mies, vaikka minullakaan ei ole mitään aikomusta perustaa perhettä, koskaan. Eihän se työnantaja voi sitä tietää.

[/quote]

Kulta, että sinä vielä tiedä mitä sinä ehkä haluat viiden vuoden päästä. Kyllä se vauvakuume on monille tullut vasta myöhemmin...

Vierailija
42/42 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jotkut yritykset menee konkurssiin kun nainen tulee raskaaksi, on se hienoa tämä tasa-arvo. Toki se yrittäjä demonisoidaan ja ketään kiinnosta pennin vertaa, ikävä juttu mutta joskus on pakko olla palkkaamatta naista, kaikilla firmoilla ei ole varaa heihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä