Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko itsekäs, jos kieltäydyn käyttämästä e-pillereitä?

Vierailija
30.08.2015 |

Ollaan seurusteltu miehen kanssa jo pian vuosi ja tähän asti ehkäisynä on toiminut kortsu. Nyt kun suhde vakavoituu ja yhteenmuutostakin puhuttiin niin mies sanoi, että mun olisi aika hommata pillerit.

Itse olen aina ollut hormonaalista ehkäisyä vastaan. Olen tietoinen haittavaikutuksista (mielialat, ihon kunto, paino, välivuoto) ja ajatus laittaa jotain ylimääräistä kehoon säännöllisesti, mikä tekee vielä hetkellisesti hedelmättömäksi on kamala. Rankan työn, urheilun ja elämänlaadun kannalta en millään haluaisi pillereitä. Onko se sen arvoista, että muutaman kerran viikossa ei tarvitse säätää kumin kanssa?

Mies vinkuu pillereitä jatkuvasti. Itse ehdotin jatkoa kumilla ja sitten kun ajatus lapsista ei kauhistuta, varmojen päivien laskentaa. Ei kuulemma kelpaa ja minä olen itsekäs. Huoh. Miten muut ovat ratkaisseet asian?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 14:17"]

Ollaan seurusteltu miehen kanssa jo pian vuosi ja tähän asti ehkäisynä on toiminut kortsu. Nyt kun suhde vakavoituu ja yhteenmuutostakin puhuttiin niin mies sanoi, että mun olisi aika hommata pillerit. Itse olen aina ollut hormonaalista ehkäisyä vastaan. Olen tietoinen haittavaikutuksista (mielialat, ihon kunto, paino, välivuoto) ja ajatus laittaa jotain ylimääräistä kehoon säännöllisesti, mikä tekee vielä hetkellisesti hedelmättömäksi on kamala. Rankan työn, urheilun ja elämänlaadun kannalta en millään haluaisi pillereitä. Onko se sen arvoista, että muutaman kerran viikossa ei tarvitse säätää kumin kanssa? Mies vinkuu pillereitä jatkuvasti. Itse ehdotin jatkoa kumilla ja sitten kun ajatus lapsista ei kauhistuta, varmojen päivien laskentaa. Ei kuulemma kelpaa ja minä olen itsekäs. Huoh. Miten muut ovat ratkaisseet asian?

[/quote]

Mieshän tässä on itsekäs,kun vaatii että sinä tunget kehoosi hormoneja,jotta hänelle olisi seksi mukavampaa.Et tietenkään tee tuollaisia asioita vain toista miellyttääksi,ei tuohon oikein ole muuta ratkaisua kuin että jatkatte kumilla tai muilla ei-hormonaasilla ehkäisykeinoilla,aloitetta selibaatin tai eroatte.Parisuhteessa tietenkin tehdään kompromisseja,mutta on kohtuutonta vaatia oman mukavuutensa vuoksi toista vaarantamaan terveytensä.Teet miehelle selväksi,että joko kortsuista vinkuminen tai nussiminen loppuu.

Vierailija
22/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samoin sinä olet vastuussa sen kumin käytöstä, joten mielestäni et ole itsekäs.

Sano miehelle, että laittaa piuhat poikki ja kun ei suostu, syytä itsekkääksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tervettä itsekkyyttä.

On olemassa myös miehille tarkoitettuja hormonipiikkejä ehkäisyä varten. Käske miehen alkaa käyttää sellaista.

Vierailija
24/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenkondomi? Sitä kannattaa ainakin kokeilla.

Ehkä voit helliä miestä suuseksillä ja käsin esileikkinä ennen kondomin laittamista. Ja mitä ikinä keksitkin. ;)

Tai jos se lapsen tuleminen ei ole katastrofi, käyttää varmoja päiviä. Niihin on omat tuotteensa, joilla päästään ihan hyvin prosentteihin. Olen itse tullut pillereitä syödessä raskaaksi, mutta varmoja päiviä käyttäessä en. Mikäänhän ei ole aivan varma keino.. paitsi selibaatti. En minäkään enää pillereihin koske.

Vierailija
25/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en käytä,ei kiitos aivoveritulpalle (olen riskiryhmää).Lisäksi en vaan tahdo pumpata hormoneja itseeni.Jos ukkos tahtoo ilman kumia painaa niin hänhän voi vaikka steriloida niin ei ole lapsi vaaraa?Laitappa se miehes tutustumaan keskustelupalstojen vuotokeskusteluihin yms niin ehkä muuttaa mielensä.

Vierailija
26/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:42"]Naistenkondomi? Sitä kannattaa ainakin kokeilla.

Ehkä voit helliä miestä suuseksillä ja käsin esileikkinä ennen kondomin laittamista. Ja mitä ikinä keksitkin. ;)

Tai jos se lapsen tuleminen ei ole katastrofi, käyttää varmoja päiviä. Niihin on omat tuotteensa, joilla päästään ihan hyvin prosentteihin. Olen itse tullut pillereitä syödessä raskaaksi, mutta varmoja päiviä käyttäessä en. Mikäänhän ei ole aivan varma keino.. paitsi selibaatti. En minäkään enää pillereihin koske.
[/quote]

Helliä suuseksillä ja mies hellii pillereitä vaatimalla? Jotenkin ällöttää jo ajatuskin että toiselta jotain vaativaa miestä pitäisi helliä

Vierailija
27/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kondomi olis hyvä vaihtoehto. Siinä mies saa enemmän sitä hinkkausta. Jos panette vaan pari kertaa viikossa ni ei käy kukkarollekaan niiden hinta.

Vierailija
28/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:56"]Naisten kondomi olis hyvä vaihtoehto. Siinä mies saa enemmän sitä hinkkausta. Jos panette vaan pari kertaa viikossa ni ei käy kukkarollekaan niiden hinta.
[/quote]

Niin tai sit vaan vois jatkaa kuten tähänkin asti. Aika huono tuntoaisti saa miehellä olla jos kumin kanssa ei muka mitään tunnu. Yleensä vika korvien välissä. Hormoneista tulee sen sijaan pahojakin sivuvaikutuksia!

Vierailija
29/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sillä on vain väliä, että kondomi saa seksin tuntumaan erilaiselta miehen mielestä, mutta sillä ei ole väliä, että e-pillerit voivat viedä naisen halut kokonaan, kuivattaa, tehdä seksistä kivuliasta jne?

Vierailija
30/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Mutta miehesi kyllä valitettavasti löytää jonkun toisen joka käyttää niitä pillereitä :/

Vierailija
31/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:00"]Miksi sillä on vain väliä, että kondomi saa seksin tuntumaan erilaiselta miehen mielestä, mutta sillä ei ole väliä, että e-pillerit voivat viedä naisen halut kokonaan, kuivattaa, tehdä seksistä kivuliasta jne?
[/quote]

Niinpä. Jos pillereille on ns oikea syy, esim. todella kivuliaat kuukautiset tai paha akne minkä pillerit parantaa, asia on eri.

Vierailija
32/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:02"]Et ole. Mutta miehesi kyllä valitettavasti löytää jonkun toisen joka käyttää niitä pillereitä :/
[/quote]

So? Sitten löytää. Pointtina on kuitenkin se, että pillereitä ei kannata aloittaa vaan miehen takia.

Vierailija
33/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas paljon idiootteja itsekkäitä miehiä tuntuu olevan! Onneks omani suostuu kortsuun, ajatus siitä että minä napsisin synteettisiä hormoneja, on hänelle karmiva!

On tämä sama miestenmiellyttämisasenne lujassa terveydenhoidossakin, naisvaltaisella alalla. Alan opiskelijoille opetetaan kuulemma koulussa, että heidän on tuputettava hormonaalista ehkäisyä naisille. 

Vierailija
34/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:02"]

Et ole. Mutta miehesi kyllä valitettavasti löytää jonkun toisen joka käyttää niitä pillereitä :/

[/quote]

Ja ap löytää jonkun jolle kumppanin terveys on tärkeämpi kuin miehen hetken hekuma silloin tällöin,ongelma ratkaistu! 

Vierailija
35/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pillereitä käyttäessäni ihan neuroottinen sekopää. Ihan oikeasti. Koko ajan masensi ja ahdisti joku ihan typerä asia. Ylitulkitsin kaiken ja tuhosin melkein koko parisuhteen angstaamalla turhasta. Olin käyttänyt pillereitä 17-vuotiaasta saakka, joten luulin että olen vain luonteeltani tuollainen. 

Lopetin e-pillerit ja nyt olen NORMAALILLA tunne-elämällä varustettu ihminen. Olen rento enkä ahdistu kaikesta. En enää myöskään yltulkitse kaikkia miehen sanomisia ja sanomattomuuksia.

Vierailija
36/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereistä mulle 5 kiloa läskiä, virtsatietulehdus periaatteessa koko ajan päällä, hiivaa, hormoniviikset...
5 vuotta käytin, puolisen vuotta sitten lopetin.
Älkää oikeesti aloittako.
Mulla alkoi noi oireet pikkuhiljaa salakavalasti vuosien varrella, sitten kun nuo kaikki oli päällä aloin tajuumaan mistä johtuu ja äkkiä lopetin...
Nyt painoa tippunu pari kiloa, virtsatietulehdukset loppunut kokonaan, hormoniviikset vaalentunut (ei valitettavasti poistunut).

Vierailija
37/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:00"]

Miksi sillä on vain väliä, että kondomi saa seksin tuntumaan erilaiselta miehen mielestä, mutta sillä ei ole väliä, että e-pillerit voivat viedä naisen halut kokonaan, kuivattaa, tehdä seksistä kivuliasta jne?

[/quote]

Koska jotkut nyt vain ovat niin sairaalloisen itsekkäitä ja/tai tyhmiä.Itselleni mies joka painostaa johonkin epämieluisaa/inisee turhasta olisi kyllä täydellinen turn off.Ei kortsun kanssa säätäminen kivaa ole,mutta aika pieni kiusa kuitenkin verrattuna hormonaalisiin vaihtoehtoihin.

Ehdin käyttää lähes 10 vuotta e-pillereitä ennen kuin minulle selvisi,ettei ne sovi yhteen aurallisen migreenin kanssa,hengenvaarallisen veritulpan riski.Nyt on hormonikierukka,joka aiheuttaa lieviin synnytyskipuihin verrattavissa olevia kohtukipuja,järjettömän määrän finnejä ja holtitonta mielialan vaihtelua.Jos en pelkäisi niin vainoharhaisesti raskaaksi tulemista,käyttäisin mieluusti jotakin helpompaa,ei hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
38/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sussa kaksi muutakin reikää. Niistä ei tule paksuksi. Valinta on sinun

Vierailija
39/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:46"]Onhan sussa kaksi muutakin reikää. Niistä ei tule paksuksi. Valinta on sinun
[/quote]

Olipa asiaton kommentti.

Vierailija
40/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi hormonaaliset ehkäisykeinot, joten olemme käyttäneet (toivottujen) raskauksien välissä ja ennen kondomia. Emme ole aikeissa hankkia enää lapsia, ainakaan lähivuosina, joten aion kokeilla kuparikierukkaa. Siitäkin mies kyseli kovasti, että olenko ihan varma, ja voiko siitä olla jotain haittaa.

Itse koen, että kondomi haittaa mua naisena ihan yhtä paljon kuin miestäkin. Niitä pitää muistaa ostaa ja pitää mukana, se pitää laittaa paikoilleen ja kumpikin joutuu/voi huolehtia näistä asioista ihan yhtä paljon. Lisäksi se vie tuntoa, myös minulta. Ero on selvä, jos joutuu joskus käyttämään paksumpaa kondomia kuin yleensä, ja toki ohuimmalla mahdollisella kondomilla vs. ilman kumia.