Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko itsekäs, jos kieltäydyn käyttämästä e-pillereitä?

Vierailija
30.08.2015 |

Ollaan seurusteltu miehen kanssa jo pian vuosi ja tähän asti ehkäisynä on toiminut kortsu. Nyt kun suhde vakavoituu ja yhteenmuutostakin puhuttiin niin mies sanoi, että mun olisi aika hommata pillerit.

Itse olen aina ollut hormonaalista ehkäisyä vastaan. Olen tietoinen haittavaikutuksista (mielialat, ihon kunto, paino, välivuoto) ja ajatus laittaa jotain ylimääräistä kehoon säännöllisesti, mikä tekee vielä hetkellisesti hedelmättömäksi on kamala. Rankan työn, urheilun ja elämänlaadun kannalta en millään haluaisi pillereitä. Onko se sen arvoista, että muutaman kerran viikossa ei tarvitse säätää kumin kanssa?

Mies vinkuu pillereitä jatkuvasti. Itse ehdotin jatkoa kumilla ja sitten kun ajatus lapsista ei kauhistuta, varmojen päivien laskentaa. Ei kuulemma kelpaa ja minä olen itsekäs. Huoh. Miten muut ovat ratkaisseet asian?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni oli itsestään selvyys, etten pumppaa hormoneita kehooni. Tästä ei tarvinnut edes neuvotella. Kumilla olemme menneet viimeiset 8 vuotta ja ei yhtäkään "vahinkoa." Lapsia on kolme, 4. nyt tulossa. Meille tämä on sopinut, koska olemme halunneet isomman perheen ja tämä ehkäisy on ollut helppo jättää pois/ottaa taas käyttöön. Jos jommalla kummalla olisi jokin sairaus tai muu painava syy, miksi raskautta pitäisi ehdottomasti välttää, silloin ehkäisy mietittäisiin uudelleen. Mutta e-pillereitä en halua.

Vierailija
42/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole itsekäs, toivoisin itsekin omaavani tuolalisen lujan tahdon. Olen syönyt pillereitä viisi vuotta ja ajatus loppuelämän kortsuseksistä hirvittää. Haluaisin lopettaa tämän hormonien pumppaamisen, mutta olen liian koukussa hyvään seksiin... Mun mielestä kun kumin kanssa seksi ei ole puoliksikaan niin hyvää.. Mutta mitä tulee ongelmaasi, niin piydy ehdottomasti kannassasi, voittehan miettiä myös vaihtoehtoisia ehkäisykeinoja.
N23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammatetaan, että miehellä on korvien välissä vikaa jos ei tunnu hyvältä kumin kanssa, mutta itse ei suostuta käyttämään naisten kondomeita. Just näin.

Vierailija
44/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa selvää, onko lähisuvussasi taipumusta veritulppiin. Jos on, niin ei pillereitä missään tapauksessa. Tuolla on jo mainittu monia haittavaikutuksia. Muitakin on, ehkä harvinaisempia, mutta joka tapauksessa. Kannattaa ottaa selvää. Entä tupakoitko? Toivottavasti et, mutta jos, niin silloinkin pillerit ovat no, no.

Vierailija
45/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole itsekäs, ajattelet vain omaa terveyttäsi ja hyvinvointiasi joka vaikuttaa myös suhteeseen. pillerit monesti myös vievät halut.

Vierailija
46/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 15:56"]Naisten kondomi olis hyvä vaihtoehto. Siinä mies saa enemmän sitä hinkkausta. Jos panette vaan pari kertaa viikossa ni ei käy kukkarollekaan niiden hinta.
[/quote]

Niin tai sit vaan vois jatkaa kuten tähänkin asti. Aika huono tuntoaisti saa miehellä olla jos kumin kanssa ei muka mitään tunnu. Yleensä vika korvien välissä. Hormoneista tulee sen sijaan pahojakin sivuvaikutuksia!
[/quote]

Mä puhuin lainaamassasi viestissä naisten kondomeista, en hormoneista!!!! Jos mies natisee kortsun käytöstä ja hormoneja ei haluta ottaa, on naisten kondomi käypä vaihtoehto. Silloin mies saa sen hyvän kitkan tunteen ja naisen ei tartte käyttää hormoneita. Miksi olet naisten kondomia vastaan?

Vierailija
47/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:46"]Onhan sussa kaksi muutakin reikää. Niistä ei tule paksuksi. Valinta on sinun [/quote] Olipa asiaton kommentti.

[/quote]

Kommentti oli törkeästi muotoitu,mutta onhan sitä muunkinlaista seksiä kuin yhdyntä.Yleensä ihmiset kuitenkin harrastavat yhdyntää,koska se tuntuu hyvältä.Minusta valinta on ap:n miesystävän:käytetäänkö kumia vai ollaanko paneskelematta,ei ketään voi vaatia käyttämään hormoneja,jos niille ei ole muuta tarvetta kuin että "kiva panna paljaaltaan"(itse esimerkiksi aloitin pillerit jo pari vuotta ennen kuin aloitin seksielämään,koska ne auttoivat panemaan vaikeat kuukautiset aisoihin,pelkän miehen nautinnon takia en ikinä tunkisi kehooni turhia aineita.)

Vierailija
48/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:46"]Onhan sussa kaksi muutakin reikää. Niistä ei tule paksuksi. Valinta on sinun
[/quote]

Olipa asiaton kommentti.
[/quote]
Joskus totuus sattuu. Voihan sitä sitten vaikka vaihtaa miestä tai mies hakee paremman reiän muualta. Kukin tyylillään

Vierailija
49/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt suostut ja haluatkin lopettaa jossain kohtaa, niin mieti mikä kitinä lopettamisesta sitten tulee! Eli älä edes aloita!

Vierailija
50/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suostuisi olemaan ilman e-pillereitä (Femoden). Elämä on niin helppoa kun saan itse päättää, milloin otan välivuodon (vertaa kivuliaat kuukautiset neljän viikon välein = aina juuri pahaan aikaan) ja voin syödä kaksi-kolme laattaa peräkkäin ihan miten haluan. Ei pms-oireitakaan. Femoden on autuus! Tiedän kyllä pillerien riskeistä, mutta myös hyödyistä. Oman elämänlaadun paraneminen on tosi iso asia!

Vierailija
51/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 jatkaa vielä; minulla on kolme lasta, kaikki ovat saaneet alkunsa ekasta yrityksestä pillerien lopettamisen jälkeen ... keskenmenojakaan ei ole. Ei koskaan hiivaa eikä muitakaan gynekologisia häikkiä.

Vierailija
52/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 17:54"]Minä en suostuisi olemaan ilman e-pillereitä (Femoden). Elämä on niin helppoa kun saan itse päättää, milloin otan välivuodon (vertaa kivuliaat kuukautiset neljän viikon välein = aina juuri pahaan aikaan) ja voin syödä kaksi-kolme laattaa peräkkäin ihan miten haluan. Ei pms-oireitakaan. Femoden on autuus! Tiedän kyllä pillerien riskeistä, mutta myös hyödyistä. Oman elämänlaadun paraneminen on tosi iso asia!
[/quote]
Sehän on kiva se että sulle sopii pillerit mutta tässä ei ollut siitä kyse. Kyse oli siitä onko apn miehellä oikeutta vaatia apta käyttämään pillereitä

Vierailija
53/53 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole muutakuin positiivista sanottavaa epillereistä. Olen syönyt niitä jo usemman vuoden ilman ongelmia. Mielestäni seksi on paljon parempaa ilman kumia, tuntuu aivan erilaiselta. On mukavaa jos on jotain menoa tms niin pystyy "jättämään menkat välistä". esim kesällä ei ollut ollenkaan menkkoja kun söi vaan pillereitä putkeen :) 

En ole huomannut mitään kummempia mieliala vaihteluja, onhan niitä naisilla muutenkin :D en koe että epillerit ovat lisänneet niitä. Olen aina ollut sellainen että urheilen paljon, joten epillerit eivät tuoneet mitään muutosta painoon. En huomaa mitään eroa siinä että syön pillereitä, ainoastaan seksi mukavempaa :) suosittelisin kokeilemaan, voihan ne aina lopettaa. Mutta jos olet päätöksesi tehnyt että et halua niin älä sitten aloita :) voihan sitä kumia käyttää tai sitten kierrukka tms!