Olin ekaa kertaa ulkona lapsen saamisen jälkeen ja...
Mies lupasi hoitaa kotona kaikki. Lähdin suoraan päivällispöydästä illalla ysin jälkeen, palasin kahden jälkeen. Keittiö oli samassa kunnossa kun palasin.
Kun tulin takaisin, mies tyrkkäsi lapsen minulle, ja painui röökille. Oli itkevä lapsi sylissä ja pelasi pleikkaa. Siinä hiprakassa sitten menin rauhoittelemaan lasta, ja nukahti sitten.
Ne lukemattomat kerrat, kun mies on käynyt ulkona tässä välissä, on tullut raskaassa kännissä kotiin, niin, että menee vielä seuraavakin päivä sängyn pohjalla.
Sain aamulla vielä itse herätä lapsen kanssa, miehellä kun oli niin raskas ilta.
Sellainen avautuminen sitten. V I T * * mä sanon.
Kommentit (47)
Semmosta se on kun lisääntyy pleikanpelaaja"miehen" kanssa, vieläpä tupakoivan...
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni mies on tuollainen? Mä kysyn.
Miksi.
Äidit palvelleet pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Kun saa lapsia, niin tuollaiset lähden yksin ulos pitäisi kokonaan molempien lopettaa ja keskittyä siihen omaan perheeseen ja tekemiseen yhdessä perheenä. Minä olen käynyt baarissa viimeksi n. 25-vuotiaana eli 10 vuotta sitten. Oli häät ja jatkoille mentiin baariin. Puolisoni ei myöskään käy baareissa. Ei se ole perheellisten paikka.
Sinun mielipide!
Vierailija kirjoitti:
No niille astioille on varmasti se ja sama, mutta vauvan tarpeet ja rutiinit ovat asia erikseen. Tuli vain mieleen, että jos sulla on ollut ohjakset aina niin ehkä sun olisi tosiaan pitänyt ohjeistaa mies paremmin ennen lähtöä. Kertoa hyvissä ajoin, mitä ja miten ja kokeilla nukuttaminen vaikka yhdessä edellisenä iltana. Ei tuosta kannata eroa laittaa liikkeelle vaan ottaa mies entistä enemmän hoitoon mukaan varsinkin, jos kyseessä on ensimmäinen lapsi. Kyllä se siitä!
Oon lapseton niin ehkä en vaan tosiaan mistään mitään tajua, mutta miksi pitää antaa täysjärkiselle aikuiselle mitään ohjeita, eikö se osaa pitää lasta hengissä ilman? Siis toki voi sanoa että lypsin maitopullon jääkaappiin, se on siellä. Mutta minä ainakin lähtisin menemään kavereideni kanssa ja jos tietäisin että laps on hengissä kun tuun takaisin, se riittäisi mulle. Vaikka oisivat itkeneet siellä lapsi ja mies sillä aikaa molemmat. On se kumma jos ei aikuinen osaa hyssytellä omaa lastaan, hyvän tähden. Ei voi vauvanhoito olla niin rakettitiedettä kuin se saadaan kuulostamaan.
Just. Ensin palstalla sanotaan, että miehen ja lapsen suhdetta pitää tukea, mutta käytännössä äiti ei saa jättää näitä kahdestaan.
Eiku lisää harjoittelua. Kyllä, pieni lapsi on pelottava, koska se täytyy pitää hengissä eikä se ottaa vielä itse kertoa, miten.
Mutta kuten edellä jo mainittiin, kyse ei ole mitään rakettitieteestä. Vauvan kanssa riittää, kun antaa aikaa ja läsnäoloa, mikä on tietenkin pois esimerkiksi pelaamisesta.
Mutta palkkio on tutustua ihmiseen, joka aikanaan palvoo sinua ja tekee sinusta vanhemman.
Täti 48v, joka otti eron koska lasten isä ei yksinkertaisesti kyennyt vanhemmuuteen (vaikka hän puhui etukäteen, miten mahtava isä hänestä tulee mutta käytäntö ja teoria ei sitten kohdanneetkaa ja meidän elämä oli parempi näin)
Tupakoiva mies. Yäääk. Ja vielä mieslapsi.
No niille astioille on varmasti se ja sama, mutta vauvan tarpeet ja rutiinit ovat asia erikseen. Tuli vain mieleen, että jos sulla on ollut ohjakset aina niin ehkä sun olisi tosiaan pitänyt ohjeistaa mies paremmin ennen lähtöä. Kertoa hyvissä ajoin, mitä ja miten ja kokeilla nukuttaminen vaikka yhdessä edellisenä iltana. Ei tuosta kannata eroa laittaa liikkeelle vaan ottaa mies entistä enemmän hoitoon mukaan varsinkin, jos kyseessä on ensimmäinen lapsi. Kyllä se siitä!