Lapsen kaverit keksineet "hauskan" pilan-ilmoitanko vanhemmille?
Olivat siis kierittäneet ripsivärini harjaosaa koiran karvoissa. Pahasti allergisena tämä ei ollut kauhean hauskaa ja silmät turposivat melkein umpeen. Acute-reissuhan siitä tuli.
Olen nyt antanut kiukkuni laskeutua eilisestä ja nyt mietin pitäisikö poikien vanhemmille ilmoittaa? Pojat 9- ja 12-vuotiaat. Mitä te tekisitte? Tiedän että oma poikani ei ollut tässä mukana koska oli tapahtumahetkellä hammaslääkärissä ja pojat odottelivat meillä sen aikaa. Sitten tunnustivat kyllä että heistä olisi ollut hauska nähdä kun yskin.
Kommentit (85)
Kyllä kertoisin vanhemmille ja kieltäisin pojilta vierailut ainakin määräaikaisesti. Tuon ikäisten pitäisi mielestäni jo ymmärtää, että ihan mitä tahansa ei voi tehdä. Jos heitä ei missään vaiheessa ojenneta, niin jatkavat varmasti "pilojaan".
Tuo tuskin on kepponen sinua kohtaan, vaan pojat ovat hassutelleet ja yrittäneet meikata koiraa. Eivät todennäköisesti arvanneet että edes huomaisit.
Mikähän rotu on niin lyhytkarvainen, ettei karvoja muka huomaisi ripsarista?
Ja ovat siis sotkeneet oman koiransa ripsiväriin?
Sekin on epäuskottavaa, että tuollainen tulisi edes mieleen. Tuonikäiset eivät tiedä allergeeneista tuolla tavoin, että ymmärtäisivät reaktion syntymekanismin. Jos pojat kerran olivat pihalla, niin miten sen ripsarin saivat?
Jne, jne.. aivan joka kohdaltaan epäuskottavaa.
Ei hemmetti mikä temppu. Jos oma lapsi tekisi vastaavaa tahtoisin taatusti tietää. Ja maksaa lääkärilaskun ja uuden ripsarin. Toisen ihmisen terveydellä ei leikitä, ja sen kyllä tuon ikäisten kuuluu jo tietää.
Ei lapset tajua tuollaista. Vaikka tietävät että joku on allerginen niin voivat ajatella että se on sitä että nenä vuotaa koiran lähellä. Joskus kummastuttaa miten ihmiset unohtaa millaista on olla lapsi. Todennäköisesti ovat vaan miettineet miten hassulta koira näyttäisi kun sille laittaa ripsaria, ja sitten on juostu kokeilemaan.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:45"]
Mistä saa 12 €:n ripsareita? Meikkaan varmasti liian vähän, koska minun 12-vuotiaani ei ymmärtäisi avata ripsaria ja kierittää sitä koiran karvoissa.
[/quote]
Ohis: Apteekissa maksoi Aco-ripsari 12 euroa ja on muuten paras hinta-laatusuhde ikinä! Tavarataloissa saa, mutta ne eivät ole kovin hyviä. Ei ap.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:45"]Mistä saa 12 €:n ripsareita? Meikkaan varmasti liian vähän, koska minun 12-vuotiaani ei ymmärtäisi avata ripsaria ja kierittää sitä koiran karvoissa.
[/quote]
Suuri osa ripsareista maksaa jopa 18 euroa.. Omasi olet ostanut varmaan markka-aikana sitten.
Pitäisin pienen keskustelutilaisuuden pojille ja vanhemmille. Kertoisin, mitä tapahtui ja sanoisin, että allergisena en voi enää ottaa riskiä uudesta reaktiosta. Porttikielto pojille ja anteeksipyyntö, jos heistä ja vanhemmista on siihen. Ja uusi ripsari.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:32"]Tuonikäisiltä pojilta ei voi odottaa vielä vastuuta. Vasta 18v vastaa teostaan. Ei pidä jättää näkösälle.
Oma 14 v poikani sai kauheat haukut kun piirsi kaverinsa huoneen tapettiin. Kuva oli ihan hauska.
[/quote]
Onko poikasi vakavasti vammainen ja ymmärryskyvytön? Koska siltä kuulostaa.
Tämä juttu kuulosti niin ärsyttävältä ja kaikki reagointi ap:n osalta, että haluaisin myös tehdä pari juttua ripsivärillesi. Oletko muuten varma, ettei huulipunaasi dipattu vessanpönttöön? Itse epäilisin kaikkea.
Kuinka typeränä te pidätte lapsia? Tottakai tuon ikäiset nyt tietää, miten allerginen reaktio aiheutetaan . On toki myös typerää aiheuttaa toiselle allerginen rekatio.
Näitä kommentteja lukiessani sain kyllä selityksen miksi lapset käyttäytyvät niin huonosti nykyään koulussa; suurimmalla osalla heistä on typerät vanhemmat.
Niin 53 jatkaa vielä sen verran, että tottakai kerrot vanhemmille!
Miksi ihmeessä pojan kaverit haluavat sinulle pahaa?
Minulla on kolme poikaa ja kavereita tietysti myös liuta usein meillä leikkimässä. Ei koskaan ole mitään tämän tapaistakaan sattunut. Oletko käyttäytynyt heitä kohtaa ikävästi? Tai olet muuten vain epämiellyttävä persoona?
Auktoriteetti ainakin hukassa, kun tuollaista sinulle tekevät.
Minä en viitsi lukea koko ketjua, mutta selviääkö, miltä koira näytti, kun oli karvat "mascaroitu"?
Ja kuinka koira puhdistettiin?
Poliisi ei voi tehdä asialle mitään, ainoastaan ilmoittaa lastensuojeluun. Parempi jättää se kokonaan väliin ja ilmoittaa itse lastensuojeluun. On olemassa tappavia allergioita ja niillä leikkiminen on vaarallista.
Pojista voi seuraavaksi olla hauskaa katsella kun pähkinäallergisen henkitorvet tukkeutuvat umpeen.
En ymmärrä että kun kerta naapurissa asutaan niin miksi EI voi mennä kotiin kaverin menon ajaksi? Silloinhan se juuri toimii hyvin kun matkoihin ei mene aikaa niin voi sen puolituntisen kotonakin viettää eikä turhaan jäädä naapuriin.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:45"]
Poliisi ei voi tehdä asialle mitään, ainoastaan ilmoittaa lastensuojeluun. Parempi jättää se kokonaan väliin ja ilmoittaa itse lastensuojeluun. On olemassa tappavia allergioita ja niillä leikkiminen on vaarallista. Pojista voi seuraavaksi olla hauskaa katsella kun pähkinäallergisen henkitorvet tukkeutuvat umpeen.
[/quote]
Niin kyllästynyt näihin viranomaisten huutelijoihin...
Ei tuollaisesta ymmärtämättömyydestä johtuneesta alakoululaisten pilajutusta ole kiinnostuneet sen kummemmin poliisi kuin lastensuojelukaan.
==============
Puhutte niistä seurauksista, joita allergisesta reaktiosta voi tulla ja jos pojat täysipäisiä ovat, niin varmasti ovat pahoillaan. Vanhemmat kannattaa totta kai ottaa mukaan.
Selvittäisin myös, miksi välisi poikien kavereihin ovat tuollaiset, että eivät kunnioita sinua pätkän vertaa ja haluavat pilailla kustannuksellasi.
Miksi teillä on koira jos olet allerginen? Vai onko se porvoossa ihan normaalia?
40 no hyvä on, Tampereella. En halunnut että ks. vanhemmat tunnistavat itsensä tästä. Muihin kohtiin suosittelen lukea kaikki viestit, siellä on selitetty.
ap