Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverit keksineet "hauskan" pilan-ilmoitanko vanhemmille?

Vierailija
30.08.2015 |

Olivat siis kierittäneet ripsivärini harjaosaa koiran karvoissa. Pahasti allergisena tämä ei ollut kauhean hauskaa ja silmät turposivat melkein umpeen. Acute-reissuhan siitä tuli.

Olen nyt antanut kiukkuni laskeutua eilisestä ja nyt mietin pitäisikö poikien vanhemmille ilmoittaa? Pojat 9- ja 12-vuotiaat. Mitä te tekisitte? Tiedän että oma poikani ei ollut tässä mukana koska oli tapahtumahetkellä hammaslääkärissä ja pojat odottelivat meillä sen aikaa. Sitten tunnustivat kyllä että heistä olisi ollut hauska nähdä kun yskin.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät olleet keskenään, mieheni oli kotona. Pojat leikkivät pihalla ja sitten saivat tuon idean. En tiedä asummeko niin korvessa että tämä tosiaan on niin outo käytäntö, että esim. 30 min hammaslääkärin takia täytyisi lähteä kotiin? Ei ole Oulu mutta lähellä.

ap

Vierailija
22/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Liikaa epäloogisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on! :D Ei taida pojat pahemmin tykätä susta!

Vierailija
24/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:22"]

Eivät olleet keskenään, mieheni oli kotona. Pojat leikkivät pihalla ja sitten saivat tuon idean. En tiedä asummeko niin korvessa että tämä tosiaan on niin outo käytäntö, että esim. 30 min hammaslääkärin takia täytyisi lähteä kotiin? Ei ole Oulu mutta lähellä.

ap

[/quote]

No voihan sitä nyt edes omalle pihalle mennä siksi aikaa, kyllä se poikasi olisi heidät löytänyt. Ja kai sitä tollontöihin menee, kun on tuntikausia kylässä, eikä omat vanhemmat näe lastaan, miten siinä voi kasvattaa.

Vierailija
25/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oppivat aika pian, jos joku on allerginen koiralle / muulle. "Tuletko silittämään Muppea?" "En voi, olen allerginen.". Minä tiesin alle esikouluikäisenä, mikä on allergia.

Vierailija
26/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä karvoja heti huomannut kun on uusi ripsari ja mustaa värimöhnää paljon (naiset tietää mistä puhun) kun huuhtelin vesihanan alla niin tuli karvat esiin.

Mikä salapoliisiromaani tästä nyt tuli? Kysyin vaan ilmoittaisitteko vanhemmille vai ette?

ap

Vierailija
27/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:25"]

ap

[/quote]

No voihan sitä nyt edes omalle pihalle mennä siksi aikaa, kyllä se poikasi olisi heidät löytänyt. Ja kai sitä tollontöihin menee, kun on tuntikausia kylässä, eikä omat vanhemmat näe lastaan, miten siinä voi kasvattaa.

[/quote]

Saisiko saman suomeksi?

Vierailija
28/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, niin kyllä mun kaverit tiesi, että isäni on allerginen koirille. Olin nimittäin sanonut, että tahtoisin koiran, mutta meille ei voi ottaa, kun isäni on allerginen. Kyllä lapset puhuvat allergioista. On mielenkiintoista lapsen mielestä, miksei kaveri syö koulussa jonain päivänä samaa ruokaa kuin muut. Miksei teillä ole koiraa/kissaa muita lemmikkejä ym. Näistä puhutaan. Minäkin tiedän naapurin äidin hiusväriallergiasta, koska tyttärensä on siitä kertonut.

Vierailija
29/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Miehesi ei siis hoitanut hommiaan?

Vierailija
30/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tätä satua.

Jos olisi totta tietty pitäisi kertoa. Olisiko poikasi käskenyt toimia näin, ei halunnut että lähdette ulos.

En millään usko että naapurin lapset olisi tuon keksineet.

Vierailija
31/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäisiltä pojilta ei voi odottaa vielä vastuuta. Vasta 18v vastaa teostaan. Ei pidä jättää näkösälle.

Oma 14 v poikani sai kauheat haukut kun piirsi kaverinsa huoneen tapettiin. Kuva oli ihan hauska.

Vierailija
32/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 29, juurikin. Muistan itse että tiesin tädin pähkinäallergiasta kun olin joku 4-vuotias. Ja 6-vuotiaana sen että naapurin setä on allerginen ampiaisen pistolle kun pesä piti hävittää sen takia. Ei lapset ole niin tyhmiä kun kuvittelette.

No, otan nyt yhteyttä vanhempiin. Kai kaikki ovat jo tähän aikaan hereillä? 

ap

Vierailija
33/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen nyt ensimmäinen, joka vastaa kysymykseen. Pitäisin puhuttelun pojille, mutta en välttämättä puhuisi vanhemmille. jos tekevät jotain tyhmää uudelleen, puhuisin vanhemmille.

Vierailija
34/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:32"]

Tuonikäisiltä pojilta ei voi odottaa vielä vastuuta. Vasta 18v vastaa teostaan. Ei pidä jättää näkösälle. Oma 14 v poikani sai kauheat haukut kun piirsi kaverinsa huoneen tapettiin. Kuva oli ihan hauska.

[/quote]

Etkö odota sitä 14 v. pojaltasi? Tapetoitko huoneen uudelleen?

Vierailija
35/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, sinustako on ok ja normaalia, että 14-vuotias (ei siis esim. 2-vuotias) piirtää tapettiin? Ei hyvää päivää.

Vierailija
36/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi??!! että ei vanhemmille? huhhuijaaa. Itse vanhempana haluan tietää AINA vaikka kyse olisi vähäisemmästä kun tämä tapaus joka ei ole vähäinen siksi että tietoisesti halusivat aiheuttaa reaktion sulle vaikka eivät ehkä ilkeyksissään vaan urpouttaan. Ripsiväri on pilalla, siitä varmasti tarjoutuvat maksamaan jos ovat kunnollisia ihmisisä nämä vanhemmat. Ottakaa pihalla pikatapaaminen pojat, vanhemmat ja sinä, puhutte asian selväksi, kundit pyytää anteeksi ja saa teille porttikiellon vaikka kuukaudeksi. Asia hoidettu hyvässä hengessä ja pilailijoille selkeä viesti ettei moista sovi tehdä. Ok?

Vierailija
37/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 kiitos, tuo kuulostaa hyvältä. Ripsiväri tosiaan lensi roskikseen, 12 euroa maksoi. Myös jonkinlainen porttikielto olisi hyväksi hermoilleni.

ap

Vierailija
38/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mitä kommentteja. On aivan sama, vaikka tätä ei uskoisikaan, sillä ap esitti selvän kysymyksen aloituksessaan ja siihen voisi edes kohteliaisuuttaan vastata eikä alkaa vängätä, kuka hoiti poikia ja kenen karvoja joutui ja miten ja missä.

Vaikka pojat eivät ole rikosoikeudellisesti vastuussa, niin vahingonkorvausvelvollisia ovat. 7-vuotiaasta alkaen oletetaan että lapsi tietää oikean ja väärän, joten ilman muuta pojat tekivät tuon tahallaan ja ilkeyttään. Mitä jos tekevät seuraavan jäynän jollekulle lapselle ja lapsi kuolee, kun syö jotain kiellettyä? Itse asiassa kyse on erittäin vakavasta asiasta ja erittäin ilkeästä teosta. Kertoisin vanhemmille ja puhuisin kyllä myös pojille asiasta. Laskunkin saattaisin laittaa perästä - riippuen vähän vanhempien reaktioista.

Vierailija
39/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai lähellä Oulua asut ja käytit sanaa Acute, joka on Taysin päivystys..tämä oli muuten harvinaisen huono provo ap..tosi, tosi ontuva juttu,ei mitään järkeä ollut:

-lapset muka tajuavat tehdä tuollaisen "ripsiväriharja koiran turkkiin"

-mistä se koira tuli, jos olet allerginen

-oma lapsi muka hammaslääkärissä, naapurin lapset yksin teillä

-lapset muka tiesivät missä on sinun ripsivärisi

-Acute-reissu (käytit tuota sanaa)

Juu, ei jatkoon...

Vierailija
40/85 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa 12 €:n ripsareita? Meikkaan varmasti liian vähän, koska minun 12-vuotiaani ei ymmärtäisi avata ripsaria ja kierittää sitä koiran karvoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi