Montako yhteydenottoa asunnosta? Oikotien ilmoitus
Laitoin Oikotielle myyntiin kerrostaloasunnon pk-seudulta. Mielestäni hintapyyntö on vain 10 tuhatta enemmän kuin asunnon todellinen myyntihinta olisi tilastojen mukaan. Asunto moderni ja erittäin hyvässä kunnossa.
Vain kaksi yhteydenottoa tullut ensimmäisen vuorokauden aikana. Mikähän vialla? Kuvat hyvät ja tekstin pitäisi olla myös ihan hyvä. Rehellisiä kommenttejakin ilmoituksesta on kerätty lähipiiristä. Pitivät pyydettyä hintatasoa aluetta sekä yhtiön muiden asuntojen hintapyyntöjä vastaavana.
Vaikuttaakohan Ukrainan sota myyntiin?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi asuntoa yksityisellä ilmoituksella.
Liian suuret riskit, asuntokauppa kun on arvokasta ostamista.
Olen itse ostanut ja myynyt asuntoja paljon kun ollaan muutettu usein ja sijoitusasuntoja löytyy useita, mutta aina olen käyttänyt välittäjää.
Välittäjån käyttöhän ei vaikuta asuntokaupan riskeihin millään lailla. En käsitä, mistä se harhakuva tulee: välittöjähän ei vastaa mistään, ei esimerkiksi antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Ja usein välittäjien asunnosta antama informaatio on vaillinaista. Mutta tosiasia on, että monilla ON sellainen harhakuva, että välittäjän käyttö jotenkin vähentää asuntokaupan riskejä.
Todellinen etu välittäjän käytössä on se, että sitä kautta tavoittaa enemmän tosissaan olevia ostajia. Etuovea selailevat kaikenlaiset sunnuntaisijoittajat, mutta kiinteistövälitysten verkostoissa on enemmän tosissaan olevia. Etuoven lisäksi välittäjien somekanavat ovat tärkeitä. Niitä myöten tulee eniten ja kohdistetuinta huomiota.
toinen todellinen etu kiinteistövälityksen käytössä on virtuaalinäytöt. Niiden perusteella osataja saa asunnosta todellisemman kuvan kuin pelkkien kuvien, eikä tarvi lähteä keräämään koronaa livenäytöllä ennen kuin on aivan varma asianstaa.
Ehkä sun siis on maksettava se muutama prosentti kauppahinnasta välittäjälle. Sääli sinänsä, mutta kyll äse lisää kaupan toteutumistoennäköisyyksiä.
Laitoit ylihinnalla kriisiaikana myyntiin asunnon ylihinnalla maasta johon kohdistuu ihan virallisesti maariski. Ratkaisuna etsii poliitikot naton mafiasta suomelle. Pidän saavutuksena jos saa asunnon myytyä mihinkään hintaan suomesta. Laita hinta muutama kymppitonni alle muiden pyyntien niin voit ehkä saada katsojiakin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sodan uhka saa ihmiset ajattelemaan muuta kuin asunnon ostoa.
Taitaa olla kaikki asuntokaupat seis niinkauan kuin putte riehuu.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kiinnostunutta päivässä? Humble brag.
Ehkä olen sitten malttamaton, kun ajattelin että kahden henkilön yhteydenotot ekan vuorokauden aikana olisi todella vähän. En kyllä aloitusta tehdessäni ajatellut kerskailla asialla, josta itse olin huolissani.
Kaikki eivät välttämättä vaivaudu ottamaan yhteyttä ilmoituksen perusteella vaan vasta ekan näytön jälkeen. Jolloin yksityiset myyjät ja muut joilla vain sopimuksesta näytöt, karsiutuvat heti pois.
Eikös tilanne ole hyvä? Sovit näytön niiden kahden kanssa nyt.
Niin siis pyydät enemmän kuin ammattilaisten välittämistä asunnoista pyydetään, plus kymppitonni päälle?
Älä ihmettele, jos yhteydenottoja ei kuulu :D
Vierailija kirjoitti:
2 yhteydenottoa? No mikä tässä on vikana? Tarvitset vain yhden ostajan. Jos tarjouskilpailua/huutokauppaa haluat, niin olisit laittanut sen sellaiseen tarjouskauppa-myyntiin. Joillakin välittäjillä on sellaisia.
Joo. Itse olen ajatellut, että jos/kun myyn, laitan asunnon tarjouskauppaan. Ei sitten tarvitse arpoa, meniko liian halvalla.
Ei kaikki ole koko aikaa klikkailemassa mahdollisia asuntoja. Jos olet saanut jo kaksi yhteydenottoa päivän sisään niin pidän sitä paljona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi asuntoa yksityisellä ilmoituksella.
Liian suuret riskit, asuntokauppa kun on arvokasta ostamista.
Olen itse ostanut ja myynyt asuntoja paljon kun ollaan muutettu usein ja sijoitusasuntoja löytyy useita, mutta aina olen käyttänyt välittäjää.
Mitkä riskit ovat isommat? Ei sillä välittäjällä ole mitään vastuuta myynnissä. Vetää vain isot rahat välistä.
Niillä on jo valmiit ostajat tiedossa ja hoitavat kaikki asiat alusta loppuun valtakirjalla. Itse en edes koskaan tavannut ostajaa ja en myöskään välittäjää (asun yli 300 km päässä sieltä missä perimäni asunto oli), myyntiaika 19 tuntia (yö oli välissä) pyytämääni ylihintaan (tosin se oli välittäjän keksintö) kiinteään 4800 € välityspalkkioon mikäli pystyy myymään asunnon, muuten ei mitään (no tähän auttoi se, että äitini tunsi välittäjän, muuten se olisi ollut 4 % kauppahinnasta eli noin 20000 €). Asunto oli Tampereen toiseksi halutuimmalla asuinalueella. Paras 4800 € minkä olen ikinä maksanut. Itse ainoastaan katsoin kun rahat tulivat pankkitilille.
2 yhteydenottoa? No mikä tässä on vikana? Tarvitset vain yhden ostajan. Jos tarjouskilpailua/huutokauppaa haluat, niin olisit laittanut sen sellaiseen tarjouskauppa-myyntiin. Joillakin välittäjillä on sellaisia.