Mikä koskee vatsassa vasemmalla kylkiluiden kohdalla
Mikä koskee vatsassa vasemmalla kylkiluiden kohdalla? Suorasn vasemmsn rinnan alapuolella ja ylhäällä. Mikä elin siinä voisi olla?
Kommentit (23)
Suolessa liikaa tavaraa. Onko ollut ummetusta?
Vierailija kirjoitti:
Pallea
Pallea on alempana
Paksusuolen mutka siellä nipistelee.
Tekee pistävää kovaa kipua joka kestää muutaman sekunnin. Kun käsi osuu kohdalle on arka silloin.
Vierailija kirjoitti:
Tekee pistävää kovaa kipua joka kestää muutaman sekunnin. Kun käsi osuu kohdalle on arka silloin.
Kylkiluun ja rintalastan välisen rustorakenteen kiputila
Tietzen oireyhtymä? Painaessa sattuu.
Ilmavaivat oikeasti aiheuttaa tuota. Jos suoli täynnä kaasua eikä pääse tyhjenemään.
keuhkokuume....itselläni koski sisään hengittäessä kylkikaren alle ennenkuin mitään muita oireita oli.....eli keuhkoon koskee.
Mulle lääkäri sanoi, että johtuu stressistä ja käski päästämään stressistä irti. Jeeesus.
Siinä kohtaa on sydän. Voi olla rytmihäiriö.
Alkuun ajattelin, että perna, mutta perna on pallean alla, joten... Jos tämä kipu siis ylempänä.
Lihasjumi, sydän, keuhkot tai heijastekipu.
Mulla oli ainakin aina kipeänä se kohta, kun oli stressiä. Nykyään kun en ole enää liian kuormittavassa työssä, olen päässyt ko. vaivasta eroon!
Muista elimistä johtuen paksusuolen mutka siellä voi olla tiukka. Kun ruoka tai ilmakupla (=pieru) liikkuu kohdassa hitaasti eteenpäin, mutta "jumittaa" koska mutka tekee kohdasta ahtaan, tekee venytys osalle ihmisistä todella kovaa kipua. Kipu voi jopa säteillä suolen hermotuksesta johtuen.
Jos juot riittävästi nesteitä ja syöt kuituja, niin että ulstemassa on pehmeää, kannattaa vielä kokeilla esim. dimetikonivalmistetta, joka pienentää kaasukuplia vähentämällä niiden pintajännitystä, ja pienemmät kuplat sujahtavat mutkan ohi.
Vauvoillekin usein käytetty Cuplaton on tällainen dimetikonivalmiste, sopii myös aikuisille. Mutta halvempiakin valmisteita on. Ja esim. purutabletteina.
Pallea