Gerbiili 3,5v ei ole syönyt viikkoon kun muutaman marjan päivässä ja veden olen juottanut ruiskulla, kyyhöttää vaan nurkassa
Siskonsa kuoli n. kuukausi takaperin. Tämä gerbiili syö enää vaan kun muussaan marjat ja annan kädestä suuhun. Siemenet, pähkinät yms. ei kelpaa edes murskattuna. Olisiko nyt aika päästää se pois? Vai onko mahdollista että tuosta vielä piristyisi?
Kommentit (17)
Ikävä kyllä viimeiset hetket ovat menossa.
Lopetusaika varattu huomen aamuksi, aiemmin ei ole vapaita :( Yritän nyt saada toisen vielä juomaan vähän ja syömään.
Ap
Gerbiilin saa lopettaa itsekin. Usein inhimillisempää lopettaa kotona kuin kuskata sairasta eläinvanhusta eläinlääkärille.
En minäkään veisi eläinlääkärille. Älytön stressi eläimelle. Jos ei itse pysty lopettamaan niin pyytää jonkun avuksi.
Tosin pikkujyrsijöiden kohdalla monet oppaat ohjeistaa että voi antaa menehtyä omassa rauhassa. Kasvattajat taitaa lopettaa hiilidioksidilla.
Meillä on lopetettu kaikki gerbiilit hiilidioksidikammiolla.
Eläin on tullut elämänsä loppuun. Elinikä noilla on 3-4 vuotta.
Kaverin gerbiilisiskokset löytyi molemmat aamulla kuolleina samasta pesästä. Harvemmin ne jaksaa yksin kun kaveri lähtee.
Voimia.
Hyvä että varasin ajan lääkärille. Älä kuuntele näitä itselopettajia.
Minulla ei ole kykyä eikä henkisiä voimia lopettaa eläintä itse. Lääkäriin ei ole kuin 10 min ajomatka. Söi nyt aamusta yhden vadelman muussattuna ja lähes kaiken muun ajan nukkuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kykyä eikä henkisiä voimia lopettaa eläintä itse. Lääkäriin ei ole kuin 10 min ajomatka. Söi nyt aamusta yhden vadelman muussattuna ja lähes kaiken muun ajan nukkuu.
Ap
Voi pientä. Hyvä, kun annat lemmikillesi rauhallisen lopun. Olet hyvä lemmikillesi loppuun saakka.
Kuitenkin ne on myös rottia hiiriä ja oletko itse terve ja pitää ottaa huomioon vesikauhu tetanus hepatiitti toksiinit.Siksi jyrsijöitä ei saa syödä edes.Lavantauti.Rutto.Kirput.🦇🦇covid mers älkää pelleilkö. Sairaalat on täynnä elukka tautisia ihmisiä.
Vatkaa muutenkin aika elukoiden rokotuksiin ja matolääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lopetettu kaikki gerbiilit hiilidioksidikammiolla.
En tiedä, miksi tämä on saanut alapeukkuja – se on todella hyvä tapa lopettaa gerbiili tai muu pieni jyrsijä. Kasvattajat käyttävät juuri tuota metodia lopettamiseen, itse asiassa sain neuvon tähän eräältä hiirikasvattajalta.
Kunnioitettava elinikä molemmilla, jaksamista <3
Gerbiilit eivät viihdy yksin ja sen käytös johtuu siitä jos sen ainokainen? seuralainen kuoli. Tämän vuoksi gerbiilejä tulisi aina olla pieni lauma, jolloin kukaan niistä ei jää yksin jos joku menehtyy. Voit yrittää hankkia uusia lajitovereita gerbiilillesi - tosin nyt voi olla jo myöhäistä. Ottakaa ihmiset etukäteen selvää lemmikeistä joita hankitte!
Olisi ollut aika jo silloin, kun meni noin huonoon kuntoon. Se kärsii. Eli viet viipymättä eläinlääkäriin.