Mitä te keräilette?
Itse keräilen fantasia aiheisia tavaroita ja juttuja, esim. lohikäärmeitä ja keijuja.
Kommentit (386)
Tyhjiä siideritölkkejä. Ostan jokapäivä 8 tölkkiä ja juon illan mittaan tyhjäksi. Nopeasti saan ison kokoelman
kultaa. joskus huuhtomalla, yleensä ostamalla.
A rinne kirjoitti:
Keräilen ympärileikattujen klitorikseja ja kasvatan niistä paskatunkiolla uusia ministereitä suomeen.
Osui ja upposi.
Ralliautojen pienoismalleja koossa 1:18. Ja nimenomaan vanhoja; Toivonen, Alen, Mikkola jne. Lisäksi Henri Toivonen ja Lancia-fanikamaa.
Kirjoja, ehdottomasti. Monella eri kielellä. Olen bibliofiili ja tsundoku.
Sellaisia elokuvia, jotka kiinnostavat minua ja joita ei muuten näe televisiosta eli vanhempaa eurooppalaista, amerikkalaista, aasialaista (mykästä elokuvasta jonnekin 60-luvulle enimmäkseen).
Musiikkia on tullut kerättyä äänitteinä ja nuotteina.
Tauluja, grafiikkaa enimmäkseen, koska on halvempaa. Erikoiskohteena Simo Hannulan Rakkauskuvat ja koirakuvat. Se mies vaan teki niitä niin tuhottomasti, että aina putkahtaa jostain sellaisia, joita minulla ei vielä ole! Onneksi halvimmat olen saanut kehystettyinä joillakin kympeillä. Grafiikkaan lasken sen, että olen satunnaisesti ostanut todella kauniita exlibriksiä, jotka toimivat myös pieninä tauluina.
Hajuvesiä. En mitenkään "kaikki on saatava" vaan niitä, joista olen eri ikävaiheissa pitänyt. Joidenkin valmistus on lopetettu, joten kun jossain tulee vanhaa hyväkuntoista tuotantoa vastaan, ostan mielelläni.
Kauniita vanhoja konvehtirasioita. Niihin on hyvä tallettaa asioita.
Riihimäen Lasin lasisia art deco -kynttilänjalkoja. Niitä tehtiin tosi monessa värissä. Sininen, ametisti ja meripihka ainakin puuttuvat vielä.
Taitaa tulla kerättyä muutakin. Mutta en ole missään sellainen täydellinen keräilijä, jonka pitää saada kaikki ja tietää kaikki keräyskohteestaan. Keräilyssä kivointa on se, kun on vielä jotain tavoiteltavaa. Vielä joku Sapo-sarjan dekkari, vielä se ametistin värinen kynttilänjalka, vielä se Verdi-hajuvesi, jota rakastin yhtenä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Ralliautojen pienoismalleja koossa 1:18. Ja nimenomaan vanhoja; Toivonen, Alen, Mikkola jne. Lisäksi Henri Toivonen ja Lancia-fanikamaa.
Itselläkin muutama 1/18 mittakaavan siviiliauto, mutta kun parkkiruudut uhkaa loppua kesken, niin valtaosa kokoelmasta on 1/43 mittakaavaa :)
Vierailija kirjoitti:
Ongelmia.
Niin ja ikävyyksiä.
Jokapäiväistä leipääni ja rahasäkkejä. Jälkimmäisten keräily vielä aloittamista vailla.
Vierailija kirjoitti:
Kiviä
Sama
Moni ihmettelee
Moni ymmärtää
Arabian tietyn mallisia nekkoja ja leipälautasia. Eri värejä
Minä saan paljon tavaraa ilmaiseksi rikkailta ystäviltäni joita sitten myyn köyhille koska haluan auttaa heitä.
Voit kysyä minulta ihan mitä tahansa tavaraa rompetta on paljon. Ilahtuisin kovasti jos saisin euron tai pari.
Maksu sitten vain käteisellä. En luota pankkeihin jotka ei kerro päivittäin lehdissa paljonko rikkaat tienaa pimeillä kirpputorikaupoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiviä
Sama
Moni ihmettelee
Moni ymmärtää
Keräilin lapsena pihoilta ja rannoilta löytämiäni mielestäni hienoja ja erikoisia kiviä. En yhtään muista missä vaiheessa luovuin kivikokoelmastani. Nyt keski-ikäisenä tekisi mieli aloittaa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Muumimukeja ja lankoja (käsinvärjättyjä, sukkalankoja ja muitakin sekalaista lankaa). Lankoja on kertynyt ihan järjettömät määrät verrattuna siihen paljonko niitä ehtii vuoden aikana aina neuloa käyttöön. Ja rahaa niihin on mennyt viimeisten 5 vuoden aikana varmaan lähemmäs 10 000€
Kauniit laadukkaat langat ovat minunkin heikkouteni. Käsivärjätyissä on todella upeita (ja kalliita) lankoja. Neulon kyllä mutta en niin paljon kuin lankoja riittää, joten on tunnustettava että langat ovat jo keräilykohde.
Tarot-kortteja, korukiviä ja muistikirjoja