"maassa maan tavalla tai maasta pois" -->
Ok, no kertokaas ratakiskosta vääntäen mikä on oikeastaan maan tapa miten toimia jotta osaan olla suomenmaassa kuten kuuluu
Kommentit (17)
Käyt sunnuntaikirkossa, pidät avioliiton kulissit kasassa vaikka väkisin ja pidät mahdolliset lapsesi kurissa ja nuhteessa sekä Jumalan pelossa.
Ei rikotayhteistä omaisuutta.
Ei raiskata tai ahdistella ketään.
Käydään töissä ja tienataan omat rahat.
Ei paskanneta suoraan hameesta ostoskeskuksen käytäville.
Ei kerjätä rahaa.
Ei leiriydytä epämääräisiin paikkoihin vaan asutaan asunnossa..
Tässä nyt alkuun...
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:48"]
Käyt sunnuntaikirkossa, pidät avioliiton kulissit kasassa vaikka väkisin ja pidät mahdolliset lapsesi kurissa ja nuhteessa sekä Jumalan pelossa.
[/quote]
Ei ihan kuulosta Suomelta...
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:48"]
Käyt sunnuntaikirkossa, pidät avioliiton kulissit kasassa vaikka väkisin ja pidät mahdolliset lapsesi kurissa ja nuhteessa sekä Jumalan pelossa.
[/quote]
Ei ihan kuulosta Suomelta...
[/quote]
Se on persujen Suomi.
Kysymys persuille: Onko tää "maan tapa" joku pyhä ja koskematon asia vai voiko sitä arvostella? Esim. voinko mä arvostella näin ulkomaalaisena saudiarabialaista kulttuuria?
sanoisin , että suomessa ei ole muuta sääntöä kuin, että antaa muiden olla rauhassa ja ei tee rikoksia.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:51"]
Kysymys persuille: Onko tää "maan tapa" joku pyhä ja koskematon asia vai voiko sitä arvostella? Esim. voinko mä arvostella näin ulkomaalaisena saudiarabialaista kulttuuria?
[/quote]
tottakai pitää arvostella tosi paljon, mutta jos muutat sinne pitää noudattaa heidän idioottisääntöjään.
ihmisten idioottisääntöjä pitää noudattaa - täytyy ryypätä ja rellestää. Jouluna, uutena vuotena sekä juhannuksena vähintäänkin, myös muinakin pyhinä tulee ryypätä ja mellastaa. Perjantaina Alkon kautta kotiin, maanantaina kädet vapisevina , vanhan viinan hajuisena töihin.
Perussuomi tallaaja noudattaa suomen lakia pilkulleen, hän ei raiskaa, hakkaa perhettään, ole lastensuojelun asiakas saati toimeentulotuen vakioasiakas.
Noudatat vain suomalaista lainsäädäntöä. Se on siinä. Tavat ja kuultuuri muuttuvat ajassa ja vaikutteita tulee kaikkialta, joka on rikkautta. Olet oma itsesi ja elät onnellista elämää.
Näin on myös suomalaisilla, jotka ovat muuttaneet maamme rajojen ulkopuolelle, eikä se ole myöskään vähäinen määrä esim. 70-luvulla suomalaisia muutti Ruotsiin yli 400.000 tai viime vuosisadan alussa Australiaan ja Amerikkaan ja kun samoihin lukuihin päästään, niin paljon tänne vielä mahtuu.
Jostakin syystä nykyinen ilmapiiri on rasistinen ja monet tuntevat pelkoa, vierasta kulttuuria ja tapoja kohtaan, vaikka koskaan Suomen historiassa ei ole ollut näin korkea elintaso ja koulutus. En tiedä mistä se johtuu, pelätäänkö kaikkea vierasta, sillä omassa nuoruudessa 50-60-luvulla ei sitä tunnettu.
Puhumattakaan sitä ennen esim. ennen sotia, kun Viipuri kuului Suomelle, joka oli eurooppalainen kulttuurin kehto ja sai vaikutteita kaikkialta maailmasta ja asukkaat muodostuivat monen maan kansalaisista. Silloin se koettiin rikkautena ja yhteisenä hyvänä.
Mun kommentti täältä mamu-keskustelusta, niin että kunnioittakoon maan tapoja.. ei rikoksia jne tai postimerkki perseeseen ja takaisin kotimaahan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]Mun kommentti täältä mamu-keskustelusta, niin että kunnioittakoon maan tapoja.. ei rikoksia jne tai postimerkki perseeseen ja takaisin kotimaahan.
[/quote]
Mitkä ne maan tavat ovat?
Ap puhuu sujuvasti Suomea, joten tietää varmasti ihan hyvin maan tavat.
Jos silti haluaa selvennystä, niin verrattuna joihinkin muihin maihin eroamme esim. siinä, että meillä ei käytetä lapsityövoimaa, meillä naiset saavat ajaa autoa, opiskella, käydä töissä, äänestää, antaa hiusten näkyä, ottaa avioeron halutessaan jne. Meillä noudatetaan lakia, eikä esim. ns. kyläneuvostojen päätöksiä. Jne.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]Mun kommentti täältä mamu-keskustelusta, niin että kunnioittakoon maan tapoja.. ei rikoksia jne tai postimerkki perseeseen ja takaisin kotimaahan. [/quote] Mitkä ne maan tavat ovat?
[/quote]
No, nyt on sinunkin aika ottaa siitä selvää?! Eikö?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]Mun kommentti täältä mamu-keskustelusta, niin että kunnioittakoon maan tapoja.. ei rikoksia jne tai postimerkki perseeseen ja takaisin kotimaahan. [/quote] Mitkä ne maan tavat ovat?
[/quote]
No, nyt on sinunkin aika ottaa siitä selvää?! Eikö?
[/quote]
Sitä, että noudatamme suomen lakia. Vaan suomen laki sanoo myöskin että meillä jokaisella on sananvapaus tiettyyn rajaan asti ja sitäkin voi meistä jokainen harkita miten sanansa valitsee. Vapaus valita kuinka pukeudun - kuljenko kuinka vähissä vaatteissa tai kuinka peitettynä. Uskonnon vapaus, joka käsittää mitä kenellekin - tapauskovaisuuttakin suomesta löytynee, kuten varmasti myös muualtakin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]Mun kommentti täältä mamu-keskustelusta, niin että kunnioittakoon maan tapoja.. ei rikoksia jne tai postimerkki perseeseen ja takaisin kotimaahan.
[/quote]
Sinä saat tehdä rikoksia ? Voit tehdä niin kuin sinua huvittaa? Vetää viinaa kaksin käsin? Olla naama norsun nutturalla, tervehtimättä ihmisiä astuessasi isompaan ihmisjoukkoon esim hissiin mennessäsi?
Pitää turpa kiinni ja tehdä hommia.