Luokanope, paljonko sun bruttopalkka
kerrotko myös mitä lisiä saat peruspalkkaan?
Kommentit (19)
Neljä ja puoli! Ei lisiä, mutta olen kouluttautumassa erityisopettajaksi, joten tulevaisuudessa kyllä.
Miten voi saada vain pari tonnia?
Siis kyse oli luokanopettajista, ei tuntiopettajista, käsitin. Ei luokanopettajan kuukausipalkka voi olla alle neljää tuhatta.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:34"]
Neljä ja puoli! Ei lisiä, mutta olen kouluttautumassa erityisopettajaksi, joten tulevaisuudessa kyllä.
Miten voi saada vain pari tonnia?
Siis kyse oli luokanopettajista, ei tuntiopettajista, käsitin. Ei luokanopettajan kuukausipalkka voi olla alle neljää tuhatta.
[/quote]
Nää jotka saa alle 4ke/kk on trolleja tai tosi epäpäteviä opettajia.
En ole luokanope, mutta peruspalkka on jotain 2600-2800e, siihen lisiä päälle. Erityisopettaja saa enemmän, työkin raskaampaa.
Aloittelevan luokanopettajan brutto on noin 2800e. (24 tuntia opetusvelv.) Jokaisesta ylityötunnista saa noin 80-100e.
Sitten voi olla kaikenlaisia helpotuksia, lisiä tai erikseen korvattavia, esim. tutkiva opettajuus, pianonsoittolisä, vararehtorius, tukiopetukset, ikälisät ym.
Itse olen erityisluokanopettaja, bruttoni on 3500e, ei lisiä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:47"]
Aloittelevan luokanopettajan brutto on noin 2800e. (24 tuntia opetusvelv.) Jokaisesta ylityötunnista saa noin 80-100e.
Sitten voi olla kaikenlaisia helpotuksia, lisiä tai erikseen korvattavia, esim. tutkiva opettajuus, pianonsoittolisä, vararehtorius, tukiopetukset, ikälisät ym.
[/quote]
Minkä perusteella bruttosi on 3500e, kun OVTES:in mukaan vain 2800e aloituspalkka? Mistä noita näkee?
Peruspalkka on n 2600€ 24h:n opetusvelvollisuudella ilman mitään lisiä.
Liian hyvä palkka. Ei vaadi älyä. Empaattisuutta kyllä ja lapsen mieltä.
Peruspalkka on selvästi alle 2600 Euroa ilman ikälisiä. Itse saan peruspalkkaa 2762, mutta siinä on mukana kaksoiskelpoisuuslisä, joka tekee sen yli 200 Euroa peruspalkkaan. Suurin osa luokanopeista ei saa tuota lisää, nuoremmista jotkut on jo lukeneet sen opetettavan aineen myös.
En jaksa nyt hakea palkkakuittia ja eurosummia paitsi tuon peruspalkan muista ulkoa, mutta suunnilleen näin:
2762 peruspalkka
30 kaikille jaettu tuloksellisuuslisä
90 vaativuuslisä, joka meidän koulussa annetaan alkuopettajille
290 kolme ylituntia
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:42"]
En ole luokanope, mutta peruspalkka on jotain 2600-2800e, siihen lisiä päälle. Erityisopettaja saa enemmän, työkin raskaampaa.
[/quote]
Erityisopettajan työ raskaampaa? Ei ainakaan laaja-alaisen, johon on aika moni opettaja kouluttautunut päästäkseen helpommalla. Tuttavapiirissä on useampi erityisope ja mm. aineenopettajia on kouluttautunut erityisopettajaksi, jotta pääsisi helpommalla. Ryhmää vetävällä erityisopella on toki oma stressinsä, mutta työ on sitten ihan toisenlaista ja siinä on niitä avustajia ja vaatimuksetkin alempana. No, en väitä, että erityisluokanopena pääsisi helpolla, mutta laaja-alaisena pääsee. Juuri viikko sitten yksi perhetuttu erityisopettaja mainosti, että pääsipä ryhmästä eroon ja saa olla taas laaja-alainen. Kysyin, että onko ero iso, niin vastasi räkättäen "no, on todellakin".
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:47"]
[/quote]
Minkä perusteella bruttosi on 3500e, kun OVTES:in mukaan vain 2800e aloituspalkka? Mistä noita näkee?
[/quote]
opetusvelvollisuus 21 tuntia (norm. 22, mutta yhdysluokasta 1 tunnin helpotus) + 7 ylityötuntia.
Juuri aloitin luokanopettajan hommissa, ei ikä- eikä muita lisiä, 24h opetusta ja 2550e/kk. Pätevyys on.
En tiedä, missä abudabissa nuo 4tuhatta ansaitsevat opettavat... Luokanopen peruspalkka ilman lisiä ja ylitunteja on tuo aiemmin mainittu reilu 2500e
tulihan tänne oikeitakin vastauksia. Aloittelevan luokanopen peruspalkka ilman mitään lisisä ja ylityötunteja on n. 2500e + muutama kymppi päälle.
Puolisoni bruttopalkka kaikkine lisineen on n 3500. En edes ymmärrä miten tuo voisi saada yli 4000, kun ikälisätkin saa jo maksimit
N. 500E/kk työttömyysraha.