G: pahimmat ruokapettymyksesi?
Amarillo, kasvisburger. oli mauton ja listan mukaan sen kanssa olisi pitänyt tulla bataattilohkoja, mutta sain ranskalaiset! kun kysyin tarjoililjalta asiasta, tämä tuijotti kuin lehmä uutta veräjää.
Pannukakkutalo, kylmäsavuporo/juusto-pannukakku. sain rasvaiseen juustoon peitetyn lätyn, jossa poro hädin tuskin maistui!
Igmanin (?) Rocky Road- jäätelö. pahaa kuin mikä, mutta sisukkaasti söin kun olin kerran siitä maksanutkin ! taitaa vieläkin olla jossain pakastimen perällä sitä..
Kommentit (55)
Aikalailla kaikki Ben and Jerry'sit (paitsi baked alaska jota ei enää saa, rip). Kalliita ja hintaansa nähden laimean makuisia jäätelöitä.
Sushi, se levävaan haisee huonosti hoidetulle akvaariolle.
Anopin tekemät pekoni-koskenlaskija-herkkusienet. Kaikki niitä niin mulle hehkutti, mutta hyi h*lv*tti sentään! Pyörittelin niitä vedet silmissä ja oksennus kurkussa vaikka kuinka kauan kun en kehdannut poiskaan sylkeä.
Hups unohtui mainita, mutta kaikki varmaan tietävät mistä avokadopastasta on kyse :D
T. 21
Dumle-donitsit. Hyi, niin epäaidon makuisia että.
Macaronit ovat hyviä kunhan syö "oikeita" (Ladureelta). Muutamat muutkin ok, Stockmannilta saatavat esimerkiksi. Pirkalla myös suht ok. Mutta kahviloissa olen saanut "itse tehtyjä" ja ne ovat aina olleet hirveitä.
.
Paitsi ei näistä "oikeista" macaroneista tietenkään kaikki tykkää. Halusin vain tuoda huomion.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:51"]Anopin tekemät pekoni-koskenlaskija-herkkusienet. Kaikki niitä niin mulle hehkutti, mutta hyi h*lv*tti sentään! Pyörittelin niitä vedet silmissä ja oksennus kurkussa vaikka kuinka kauan kun en kehdannut poiskaan sylkeä.
[/quote]
Ne on hyviä vain kunnolla paistettuna, niin että pekoni on rapeaa ja juusto läpisulanut ja kuumentunut kuplivaksi ja sieni kostean kypsä.
Tiedän kyllä senkin elämyksen, kun sieni on kuivan höttöinen ja pohjasta palanut, ympärillä rasvainen puoliraaka pekoni ja juusto sisällä edelleen kylmä pala koskenlaskijaa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:55"]
Macaronit ovat hyviä kunhan syö "oikeita" (Ladureelta). Muutamat muutkin ok, Stockmannilta saatavat esimerkiksi. Pirkalla myös suht ok. Mutta kahviloissa olen saanut "itse tehtyjä" ja ne ovat aina olleet hirveitä. . Paitsi ei näistä "oikeista" macaroneista tietenkään kaikki tykkää. Halusin vain tuoda huomion.
[/quote]
Minusta ne Ladureenkaan eivät olleet sen kummoisempia :(
Kampasimpukat. Muka jotain hienoa ja kallista ei maistunut miltään niin kuin kumia olis jyrsinyt.
Salmiakkijuustokakku/"seepra", jota äskettäin maistoin. Kovasti kehuttu ja suosittu kakkuresepti, mutta en tykännyt yhtään! Salmiakki maistui hyytelössä oudolta, itse hyytelö oli etovaa löllöä eikä dominokeksipohja sopinut ollenkaan täytteen kanssa. Yleensä oon sekä kakkujen että salmiakin ystävä, nyt ei vaan kolahtanut...
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:51"]Anopin tekemät pekoni-koskenlaskija-herkkusienet. Kaikki niitä niin mulle hehkutti, mutta hyi h*lv*tti sentään! Pyörittelin niitä vedet silmissä ja oksennus kurkussa vaikka kuinka kauan kun en kehdannut poiskaan sylkeä.
[/quote]
Ne on hyviä vain kunnolla paistettuna, niin että pekoni on rapeaa ja juusto läpisulanut ja kuumentunut kuplivaksi ja sieni kostean kypsä.
Tiedän kyllä senkin elämyksen, kun sieni on kuivan höttöinen ja pohjasta palanut, ympärillä rasvainen puoliraaka pekoni ja juusto sisällä edelleen kylmä pala koskenlaskijaa.
[/quote]
Joo näin mä olen kuullut. Ne sienet oli kaukana onnistuneesta vaikka muuten anopin ruoista pidänkin. :)
Salmiakkisuklaa. Miten kaksi niin hyvää ainetta on saatu pilattua yhteen?
Ingmanin browniejäätelö! Ensimmäinen jäätelötötterö, jonka koko kesänä ostin ja se oli niiin kamalaa. Kakkupalat maistui lähinnä vaan mauttomalle taikinalle, eikä tippaakaan brownielle. Pelkkää suklaajäätelöä, jossa pahaa taikinaa seassa. Ei jatkoon!
Valkosipulisienet...hyi. amarillon kasvisburgeri tosiaan on oikeasti huono, pakasteesta saa parempaa kasvispihviä
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:51"]Valkosipulisienet...hyi. amarillon kasvisburgeri tosiaan on oikeasti huono, pakasteesta saa parempaa kasvispihviä
[/quote]
Korjaus: ei sienet vaan ETANAT :D suutuntuma oli kyllä sienen kaltainen
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:58"]
Kampasimpukat. Muka jotain hienoa ja kallista ei maistunut miltään niin kuin kumia olis jyrsinyt.
[/quote]Kampasimpukat on helppo pilata huonolla valmistustavalla.
Hummeri. Sellaisenaan grillattuna ei maistu millekään. Suomalaisten rapujen maku on ihan jotain muuta!
Jokainen kerta, kun olen ollut pakotettun menemään Hesburgeriin. En tajua, miten joku syö siellä vapaaehtoisesti ja vielä pitää siitä.
Macaronsit on tosi kuivia! Maistuu marengille, minkä välissä on sitkeää tahmaa.